Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ten einde raad!

+16
Roze Roos
Caro
Yzma
CrazyGrace
Serena
Beachgirl
Rovine
Niekske
Lady4
Inge
Kqip
pantuf
Susan
TGR
Gizmo
MaRiSkA
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA do 24 feb 2011 - 22:36

Verhaal verwijderd ivm privacy smile



Laatst aangepast door MaRiSkA op za 26 feb 2011 - 6:13; in totaal 1 keer bewerkt

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gizmo do 24 feb 2011 - 23:08

En, wat is er nog wel leuk aan hem?

Klinkt alsof je van je roze wolk (die meestal wel een jaartje duurt en alles dus leuk is/lijkt) afgevallen bent, en nu dus de negatieve kanten ziet.
Ik vind je helemaal niet positief klinken.
Heb je al weleens met hem gepraat over je twijfels?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA vr 25 feb 2011 - 0:03

Wij hebben al heel vaak over mijn twijfels, zijn twijfels omdat ik twijfel. Omdat ik alles goed en perfect wil doen, hij kan daar niet tegen. Ik praat over wat mij dwars zit, hij niet. Hij kropt alles op en ik kan daar weer niet tegen. En elke keer weer komen we erachter dat we niet uit elkaar willen gaan en er écht voor gaan knokken maar iedere keer vallen we na een paar weken weer terug in ons oude patroon: geen leuke dingen doen, stemverheffing e.d.

Wat ik leuk vind aan hem?
Ik vind zijn figuur heel mooi, behalve zijn overbeharing; bah! Sorry maar dat vind ik smerig,hij heeft zelfs haren op zijn voeten, tenen,vingers. Maar voor de rest heeft hij een heel mooi buikje, kontje enzo. En hij kan hele leuke humor hebben. En als hij zich net heeft gedoucht, geschoren vind ik hem gewoon knap!

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gizmo vr 25 feb 2011 - 0:07

Dus zijn pluspunten zijn voornamelijk zijn uiterlijk? Dat lijkt me ook geen goede basis voor een relatie.
Ik vind het nog steeds niet goed klinken sorry. Je blijft dus in een rondje gaan. Waarom willen jullie niet uit elkaar, bang om alleen te zijn? Op een gegeven moment houdt het toch gewoon op? Vooral na in feite nog zo'n relatief korte relatie.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA vr 25 feb 2011 - 0:29

Nja ik weet zo geen pluspunten te noemen qua innerlijk. Maar ik moet niet vergeten dat hij licht verstandelijk gehandicapt is en hij is heel simpel. Omdat zijn denken en gedachten gewoon niet zo ver gaan dan een 'normaal' persoon. En daarnaast zal hij altijd een wajong blijven houden omdat hij maar voor 50% kan functioneren vergeleken met een 'normaal' persoon dus een fijn loon zal hij nooit krijgen wat betekend dat wij nooit een huisje kunnen kopen en áltijd op ons geld moeten letten.

Wij zijn trouwens in mei 5 jaar samen. Dat vind ik een behoorlijke tijd.

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  TGR vr 25 feb 2011 - 0:29

Heel veel geluk samen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gizmo vr 25 feb 2011 - 0:32

Inderdaad over de lengte van de relatie heen gelezen. Ik baseerde het op je zin over dat het eerste jaar wel goed was.

Maar een relatie moet ook wel leuk zijn he. Niet bij elkaar blijven omdat het maar moet ofzo. Je klinkt echt niet gelukkig, en op den duur moet je toch voor je eigen geluk kiezen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 0:34

TGR schreef:Heel veel geluk samen.
laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Susan vr 25 feb 2011 - 0:38

MaRiSkA schreef:Nja ik weet zo geen pluspunten te noemen qua innerlijk. Maar ik moet niet vergeten dat hij licht verstandelijk gehandicapt is en hij is heel simpel. Omdat zijn denken en gedachten gewoon niet zo ver gaan dan een 'normaal' persoon. En daarnaast zal hij altijd een wajong blijven houden omdat hij maar voor 50% kan functioneren vergeleken met een 'normaal' persoon dus een fijn loon zal hij nooit krijgen wat betekend dat wij nooit een huisje kunnen kopen en áltijd op ons geld moeten letten.

Wij zijn trouwens in mei 5 jaar samen. Dat vind ik een behoorlijke tijd.

Ik vind dit een beetje overkomen alsof je zelf vindt dat je maar genoegen met deze relatie moet nemen omdat je er nou eenmaal ooit voor hebt gekozen en hij nou eenmaal verstandelijk gehandicapt is, maar het is natuurlijk niet zo dat jij daarom maar de verplichting hebt om een relatie met hem aan te houden. Het is voor hem heel spijtig dat het waarschijnlijk moeilijker zal zijn om een partner te vinden, maar dat is niet iets waar jij je beslissingen door moet laten beïnvloeden. Hij is wie hij is en daar hoort zijn handicap bij, als dat hem - of hij er nou iets aan kan doen of niet - maakt tot een jongen met wie je eigenlijk helemaal niet overweg kunt dan moet je er een punt achter zetten. Het zou waanzin zijn als jij je leven moet slijten met iemand die je niet echt ziet zitten alleen omdat hij er nou eenmaal niks aan kan doen dat hij zo is.

Als ik jouw redenen lees om bij hem te blijven dan zeg ik: uitmaken. Hoe zielig dat misschien ook voor hem is. Als je het mij vraagt ben je nu bij hem omdat je het idee hebt dat je het niet kunt maken om bij hem weg te gaan, maar dat kun je dus wel. Plichtgevoel is geen enkele basis voor een relatie. Geen enkele.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  pantuf vr 25 feb 2011 - 0:42

MaRiSkA schreef:
Wat ik leuk vind aan hem?
Ik vind zijn figuur heel mooi, behalve zijn overbeharing; bah! Sorry maar dat vind ik smerig,hij heeft zelfs haren op zijn voeten, tenen,vingers. Maar voor de rest heeft hij een heel mooi buikje, kontje enzo. En hij kan hele leuke humor hebben. En als hij zich net heeft gedoucht, geschoren vind ik hem gewoon knap!

Dus de humor en alleen na het scheren scratch
Zou voor mij idd ook een reden zijn om bij iemand te blijven.

Nee, maar serieus...ik denk dat jullie beter uit elkaar kunnen gaan (lees de reacte van Susan)
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Kqip vr 25 feb 2011 - 0:56

Je kunt ook niet steeds blijven zeggen dat hij licht verstandelijk gehandicapt is en daar de schuld op schuiven. Jullie zitten in een cirkel, een hele negatieve, en wil je daar uit komen of niet? Daarnaast lijk je ook over je toekomst in te zitten...Krijg het idee dat je meer nadelen dan voordelen ziet in je relatie en dan kun je dus beter stoppen.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA vr 25 feb 2011 - 1:07

Jullie hebben helemaal gelijk maar ik ben zo bang om alleen en eenzaam je worden omdat ik nooit vriendinnen heb gehad en de meiden waar ik nu mee omga heb ik via hem leren kennen. Ik heb dan echt niemand meer en daar zie ik zo vreselijk tegenop!

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Inge vr 25 feb 2011 - 1:11

Het klinkt inderdaad meer alsof je niet echt verliefd meer bent.
Om in een relatie te blijven hangen omdat je bang bent alleen te eindigen is ook niet de optie, je bent hoe dan ook ongelukkig in je relatie als dat de enige reden is om bij elkaar te blijven

Het lijkt mij heel moeilijk om een relatie te hebben met iemand die licht verstandelijk beperkt is, ik werk met deze jongeren en hetgeen ik zie (bv als ze een relatie hebben) is vaak veel problemen, onbegrip, onduidelijkheid etc (verschilt natuurlijk ook per persoon en per IQ / EQ etc)

Succes met je keuze
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Susan vr 25 feb 2011 - 1:14

Je noemt nu weer zo'n reden waarvan ik denk: meid, dat is toch geen reden om aan een relatie vast te houden? Omdat je je vriendinnen via hem hebt leren kennen? Vriendinnen zijn niet onmogelijk om te vinden, ik denk wel dat het zo goed als onmogelijk is om gelukkig te worden als je een relatie aanhoudt met iemand die je niet gelukkig maakt. Een relatie heb je niet een beetje voor erbij. Hij zal je hele leven beïnvloeden. Zie je jezelf echt trouwen, kinderen krijgen, je hele leven delen, oud worden met die jongen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Lady4 vr 25 feb 2011 - 1:15

MaRiSkA schreef:Jullie hebben helemaal gelijk maar ik ben zo bang om alleen en eenzaam je worden omdat ik nooit vriendinnen heb gehad en de meiden waar ik nu mee omga heb ik via hem leren kennen. Ik heb dan echt niemand meer en daar zie ik zo vreselijk tegenop!
Dat is geen reden om een relatie aan te houden die je eigenlijk niet meer ziet zitten. Dat mág in elk geval niet een reden zijn. Beter alleen en gelukkig dan samen en ongelukkig, toch?

Je klinkt niet alsof je nog erg gek op je vriend bent. Daar komt bij dat ik jou intelligent vind overkomen en het lijkt me dan heel moeilijk om een relatie te hebben met iemand die op zo'n ander denkniveau zit.

Wij kunnen de keuze niet voor je maken, dat moet je zelf doen, maar als ik het zo lees denk ik dat jij diep in je hart ook wel weet welke keuze te maken..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA vr 25 feb 2011 - 1:16

Dat herken ik ook heel erg inge, het onbegrip van mijn kant, het niet verder denken etc. Maar als ik de relatie verbeek word ik ook ongelukkig want ik heb geen vriendinnen om op terug te vallen. Dan ben ik helemaal alleen bij mijn ouders en dat wil ik ook niet.

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:18

MaRiSkA schreef:Dat herken ik ook heel erg inge, het onbegrip van mijn kant, het niet verder denken etc. Maar als ik de relatie verbeek word ik ook ongelukkig want ik heb geen vriendinnen om op terug te vallen. Dan ben ik helemaal alleen bij mijn ouders en dat wil ik ook niet.

Joh, dat wil toch niet zeggen dat je altijd alleen blijft.. En weet je zeker dat de vriendinnen die jij nu hebt, voor 'zijn kant' zullen kiezen, zoals jij dat uitdrukt. Als het echte vrienden zijn, zal dat toch wel blijven? (hoewel ik me wel kan voorstellen dat er loyaliteitsconflicten kunnen optreden).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Niekske vr 25 feb 2011 - 1:20

Susan schreef:
MaRiSkA schreef:Nja ik weet zo geen pluspunten te noemen qua innerlijk. Maar ik moet niet vergeten dat hij licht verstandelijk gehandicapt is en hij is heel simpel. Omdat zijn denken en gedachten gewoon niet zo ver gaan dan een 'normaal' persoon. En daarnaast zal hij altijd een wajong blijven houden omdat hij maar voor 50% kan functioneren vergeleken met een 'normaal' persoon dus een fijn loon zal hij nooit krijgen wat betekend dat wij nooit een huisje kunnen kopen en áltijd op ons geld moeten letten.

Wij zijn trouwens in mei 5 jaar samen. Dat vind ik een behoorlijke tijd.

Ik vind dit een beetje overkomen alsof je zelf vindt dat je maar genoegen met deze relatie moet nemen omdat je er nou eenmaal ooit voor hebt gekozen en hij nou eenmaal verstandelijk gehandicapt is, maar het is natuurlijk niet zo dat jij daarom maar de verplichting hebt om een relatie met hem aan te houden. Het is voor hem heel spijtig dat het waarschijnlijk moeilijker zal zijn om een partner te vinden, maar dat is niet iets waar jij je beslissingen door moet laten beïnvloeden. Hij is wie hij is en daar hoort zijn handicap bij, als dat hem - of hij er nou iets aan kan doen of niet - maakt tot een jongen met wie je eigenlijk helemaal niet overweg kunt dan moet je er een punt achter zetten. Het zou waanzin zijn als jij je leven moet slijten met iemand die je niet echt ziet zitten alleen omdat hij er nou eenmaal niks aan kan doen dat hij zo is.

Als ik jouw redenen lees om bij hem te blijven dan zeg ik: uitmaken. Hoe zielig dat misschien ook voor hem is. Als je het mij vraagt ben je nu bij hem omdat je het idee hebt dat je het niet kunt maken om bij hem weg te gaan, maar dat kun je dus wel. Plichtgevoel is geen enkele basis voor een relatie. Geen enkele.

Helemaal mee eens. En al helemaal als je zelf zegt dat je geen pluspunten kan noemen van zijn innerlijk. Sorry hoor, maar waar gaat de relatie dan over? Ik denk dat er een last van je schouders zal vallen als je deze knoop hebt doorgehakt. Ik heb zelf ook eens een lange relatie beeindigd, wij leefden compleet langs elkaar heen aan het einde, maar ik wilde ook niet alleen zijn. Na maanden twijfelen heb ik er toch een punt achter gezet, het was toen vreselijk, maar al heel snel merkte ik dat ik de juiste keus had gemaakt en ik heb er tot op heden nog geen moment spijt van gehad. Heel veel sterkte ermee!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA vr 25 feb 2011 - 1:22

Ik weet het haast wel zeker omdat hun vriendjes bevriend zijn met mijn vriend en ik kwam er later bij. Ik weet niet meer wie het zei maar ik zie mijzelf niet met hem trouwen maar dat is meer omdat ik niks heb met trouwen en kinderen...

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Inge vr 25 feb 2011 - 1:25

MaRiSkA schreef:Dat herken ik ook heel erg inge, het onbegrip van mijn kant, het niet verder denken etc. Maar als ik de relatie verbeek word ik ook ongelukkig want ik heb geen vriendinnen om op terug te vallen. Dan ben ik helemaal alleen bij mijn ouders en dat wil ik ook niet.
Waarschijnlijk heb jij veel begrip voor hem, maar heeft hij ook begrip voor jou?
Jij hebt intresse in hem, is er van zijn kant uit ook interesse in jou?
Gaat hij volledig voor jou? of is het aantrekken en afstoten?

Maar ben je nu gelukkig? Wanneer zou je ongelukkiger zijn? in je relatie of zonder relatie?
Als die vriendinnen jou laten vallen als het uit is zijn het ook geen echte vriendinnen en wees ze dan liever kwijt dan rijk.

Mocht je bij je vriend weg gaan, ga dan actief op zoek naar vriendinnen, via sportschool, clubs, internet?
Ik ben voor mijn vriend 160km verder op gaan wonen en had hier helemaal niemand en echt ik heb mij ongelukkig gevoeld hier, maar heb vriendschappen opgebouwd oa via internet en kan nu eindelijk zeggen ik voel mij goed hier.
Het is een periode waar je door moet, wees niet bang om die stap te nemen. Misschien ben je aan het begin ongelukkig, maar daarna zal je je beter voelen dan in deze relatie
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:29

Hoe dan ook, zoals ook hierboven al meerdere keren gezegd: bij hem blijven omdat alleen maar omdat je bang bent anders alleen te eindigen is geen goede reden de relatie aan te houden.
Ik zou je willen adviseren goed bij jezelf te rade te gaan en vooral eerlijk te zijn. Niet alleen naar jezelf toe, maar ook naar hem. Voor hem zou ik het ook lullig vinden als jij om bovengenoemde reden maar bij hem blijft. Hij verdient toch ook iemand die van hem houdt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA vr 25 feb 2011 - 1:30

Ik voel me gewoon zo kut! Ik wil niet eenzaam en alleen worden.

Ik reageer vanavond weer want ik ga nu met mijn zusje winkelen.

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:42

Aan je post merk ik dat je niet gelukkig bent in je relatie. Je kan nog proberen om er met hem over te praten, hoe je je voelt enzo. Mocht dit net helpen dan zeg ik kies voor jezelf en maak het uit. Ongelukkig in een relatie zitten werkt ook niet. En bij hem blijven omdat hij een verstandelijk beperking heeft of omdat je dan geen vriendinnen meer hebt werkt niet. En als jullie echt vriendinnen zijn zullen ze ook wel met je af willen spreken als het uit is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 7:32

MaRiSkA schreef:Ik voel me gewoon zo kut! Ik wil niet eenzaam en alleen worden.

Ik reageer vanavond weer want ik ga nu met mijn zusje winkelen.

Ik vind het erg zielig voor je vriend als je alleen bij hem blijft omdat jij niet eenzaam en alleen wilt zijn. Niet echt eerlijk vind je wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  MaRiSkA vr 25 feb 2011 - 7:48

Ik blijf niet bij mijn vriend omdat hij licht verstandelijk gehandicapt is. Maar ik heb echt geen vriendinnen buiten hem om en niets is zo erg om op de zaterdagavond bij je ouders op de bank te zitten terwijl anderen uitgaan enzo

MaRiSkA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ten einde raad! Empty Re: Ten einde raad!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum