Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

+24
RYW
Welles
Pussycat
snoezel
L!ND@
Lejow
Flip Fluitketel
Julia
SparklingEyes
Mirror
Lindsya
Meeko
Monnie
Annie24
miss22
sheila123
pantuf
Mida4you
Mamsie
Makamba
MamaCa
PapillonRose
Susan
Liadan
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  SparklingEyes di 1 maa 2011 - 9:53

Achteraf weet ik wat voorweeën zijn geweest, haha...

Ik ging 's nachts plassen ( 3 uur) en toen voelde ik wat kramp. Toen ik weer boven kwam, weer... Toen dacht ik Hmmmmmm..

5 minuten later: weer kramp. Owkee..

6 minuten later: weer kramp.

Hmmmmmmm

Schat... ?

N. is uiteindelijk om kwart over 12 met een keizersnede geboren..

*edit* Ik was toen.... 40 weken en 2 dagen..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Julia di 1 maa 2011 - 10:16

Oeh wat spannend! Ik kan me die leuke spanning dat de weeen elk moment kunnen beginnen, nog helemaal herinneren. Dat vond ik erg leuk en spannend. Ik had ergens gelezen dat vliezen vaak 's nachts breken bij het naar de wc gaan, dus elke x als ik 's nachts mijn verhoogde bed uitstapte vond ik het weer spannend Very Happy
Uiteindelijk is het wel 's nachts begonnen. Ik werk wakker van de krampen en na een tijdje heb ik mijn vriend wakker gemaakt en gezegd dat ik dacht dat het was begonnen. Maar dat hij maar weer moest gaan slapen, omdat het nog wel even zou gaan duren :P Wist ik veel dat het idd nog wel ff zou gaan duren!
Het begon 's nachts om 02.00 met regelmatige weeen, om de 6 minuten. Zo doorgegaan tot 20.00 's avonds, toen kwamen de weeen om de 4 minuten denk ik. Toen naar het ziekenhuis, omdat het niet door wou zetten. Daar een ruggenprik gekregen en 's ochtends pas opwekkers. Toen ben ik van 4 naar 10 cm gegaan in 2.5 uur. Oeff. De weeenstorm ging er heerlijk keihard doorheen :shock: . Maar hej, toen had ik wel na 12 minuten persen mijn prachtige dochtertje.
Zo wat een verhaal.
Heeeel veel succes en plezier toegewenst haha. Het is heel bijzonder.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Flip Fluitketel di 1 maa 2011 - 21:09

Ik ben donderdags met 41+1 overdag gestript en s'avonds ben ik m'n slijmprop verloren. Hierop begonnen de krampen/voorweeen die onregelmatig aanwezig bleven rond 10 - 15min. Zaterdags nogmaals 2x gestript na de 3e keer strippen werden de weeen heftiger. Alleen de ontsluiting vorderde niet en de vliezen waren nog niet gebroken. Naar het ziekenhuis gegaan ruggenprik e.d. daarna zijn mijn vliezen gebroken, toen m'n vliezen gebroken waren ging het 'redelijk' snel.


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op di 1 maa 2011 - 21:22; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 21:12

Bij de oudste begonnen 's avonds om 23.00 de weeen, en de volgende dag iets voor 23.00 in de avond is ze geboren.

Bij de 2e begonnen 2.00 in de nacht de weeen, en hij is die dag om iets voor 17.30 geboren.

Vliezen zijn beide keren doorgeprikt door de verloskundige met 7-8 cm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 21:14

Ik had zaterdagnacht wat harde buiken en voorweeën, zondag zette dat door in onregelmatige weeën en zondagavond rond 20.30 uur werden die weeën regelmatiger. 's Nachts om half 4 braken mijn vliezen en maandagmiddag om 13.50 uur is A. met een keizersnede geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 21:16

Dat is mijn grootste 'angst' dat je tijdens de laatste dagen in een winkel loopt en je vliezen ineens breken en je ineens tot je enkels in het water staat Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  L!ND@ di 1 maa 2011 - 21:39

Met 38+3 opgenomen i.v.m. te hoge bloeddruk om te primen. Aan het eind van de middag was ik inleidbaar. De volgende ochtend is om 7.00 het infuus aangesloten en zijn mijn vliezen gebroken. Ik kreeg al zeer snel, heel geleidelijk aan, weeën. Met 38+4, om 14.15, is mijn dochter geboren.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  snoezel di 1 maa 2011 - 22:54

Twee weken voor de bevalling 1 keer ernstige last van voorweeen gehad. Een paar uur, elk kwartier pijn in rug en buik. Daarna nergens meer last van.

S ochtends merkte ik dat ik wat slijm verloor, maar niet bijzonder. S middags om half 2 braken ineens mijn vliezen bij het willen lakken van mijn teennagels. Om 19.00uur kreeg ik weeen, om 21.45 de vk gebeld, om 2:00uur mocht ik gaan persen en om 2:30 is onze dochter geboren, met 39 weken en 4 dagen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:03

Bij Quinten braken mijn vliezen en toen begon het langzaam op gang te komen.
Bij Flynn had ik 's avonds al lichte weeën na het primen, maar toen de vliezen braken kwam de bevalling echt snel op gang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Pussycat di 1 maa 2011 - 23:21

Wat kan het toch allemaal verschillend zijn hé!

Bij mij was het met 41+1
Ik was al eens gestript op 39+6 ofzo
En een keer op 40+5, maar dat heeft dus niks geholpen allemaal.
Wat een onzin dat strippen! Ik was er helemaal klaar mee en had geaccepteerd dat ze toch niet meer kwam binnen toen en 2 weken ofzo haha.
S'avonds nog uit eten geweest en van alles en nog wat gedaan en uiteindelijk lagen we om middernacht op bed.
S'nachts om 2:00 werd ik wakker even geplast enzo en had wat krampjes, maar ja dat had ik al 10 weken ofzo en er kwam toch niks. Dus weer proberen te slapen, maar om 4:00 uur kon ik toch echt niet meer normaal stil liggen, dus naar beneden gegaan en gegeten en gedronken haha.
Om 6:00 toch maar de verloskundige gebeld die is geweest om half 8 en toen had ik 4cm ontsluiting.
Om half 11 braken mijn vliezen dus gelijk de verloskundige gebelt en om 10:51 was ze er al Very Happy
Vind het wel erg grappig hoe het gegaan is, want als ze niet was gekomen die dag had ik naar het ziekenhuis gemoeten voor allerlei controles enzo, dus s'avonds had ik wel gezegd tegen mijn buik van: kom nu maar, want mama wil niet naar het ziekenhuis echt niet! Dus je mag komen. En 2 uur later begonnen dus de weeen haha nerd

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Welles di 1 maa 2011 - 23:31

Ik zat in de wachtkamer van de gyn (zou de volgende dag ingeleid worden, dus nog wat standaarddingetjes bespreken) toen me ineens wat krampjes opvielen. Mijn man is toen gaan timen en ze bleken om de 3 minuten te komen. Toen we binnengeroepen werden bij de gyn gaf ik aan dat ik dacht dat ik weeën had (mijn man en ik konden al sinds het timen niet meer ophouden met giechelen), dus die heeft gecheckt en toen had ik 3 cm ontsluiting en volledig verstreken. Ik kon dus meteen in het ziekenhuis blijven. Om 14 uur merkte ik het eerste krampje op, om 16.30 zijn mijn vliezen gebroken (vanaf toen had ik een weeënstorm met weeën van 3 minuten met max 15 seconden pauze ertussen, dus toen giechelden we niet meer), om 19.35 mocht ik gaan persen, om 19.57 werd onze zoon geboren en om 23.00 zaten we in de auto naar huis (en toen waren de opa's en oma's al langs geweest in het ziekenhuis). Lekker snel dus! Ik ben met 40+1 bevallen.

Achteraf voelde ik me trouwens die dag rond een uurtje of 12 ineens wat grieperig, en ik heb gelezen dat dat wel vaker een voorbode van een bevalling is. Mijn slijmprop ben ik een halve week eerder verloren geloof ik (wat een ranzig ding is dat!).

Heel veel succes, ik hoop voor je dat het snel begint!
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  RYW wo 2 maa 2011 - 0:49

pantuf schreef:Doordat mijn bed ineens zeiknat werd van het vruchtwater :P

Dit had ik ook bij de eerste smile daarna begon alles keurig volgens het boekje en een uur of 12 na het natte bed werd hij geboren.

Daardoor wist ik bij de tweede niet precies of het nou vals alarm was of niet, en bikkel die ik ben, ik bleef lekker doorlopen bij elke wee, en toen ik eindelijk zei 'ok, ga dan maar bellen, het doet nou wel flink pijn' had ik al zo'n 6 a 7 cm ontsluiting en moest ik als de sodemieter naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik een weeenstorm waar ik extreem agressief van werd, toen hebben ze de vliezen gebroken en een paar uurtjes later had ik mijn tweede zoon in mijn armen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  pantuf wo 2 maa 2011 - 1:32

RYW schreef:
pantuf schreef:Doordat mijn bed ineens zeiknat werd van het vruchtwater :P

Dit had ik ook bij de eerste smile daarna begon alles keurig volgens het boekje en een uur of 12 na het natte bed werd hij geboren.

Hier na dik 4 uur al!
Ik had gelukkig wel een zeiltje op bed liggen en ben daarna ook als een gek uit bed gesprongen en in de douche gaan staan Laughing
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Teddyaapje wo 2 maa 2011 - 1:53

Ik ben ingeleid.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 1:59

Bij de eerste:

Op dag 41+1 kreeg ik rond 17.30 de eerste wee toen we bij mijn schoonmoeder op bezoek waren. Ze kwamen direct regelmatig en om de 3 minuten. We zijn eerst naar huis gegaan, maar zijn toen eigenlijk meteen naar het ziekenhuis doorgereden omdat het wel erg heftig was. Daar kreeg ik rond 21.15 persween en 7 minuten later is F. geboren (totaal binnen 4 uur dus)

Bij de tweede:

Op dag 41+1 had ik om 9.00 uur een afspraak om ingeleid te worden. Om half zeven werd ik wakker met het idee dat de bevalling zou gaan beginnen. Om 7 uur kreeg ik inderdaad de eerste wee. Om kwart voor 8 waren we in het ziekenhuis en iets na 8.30 is T. geboren, na 5 minuten persen (iets meer dan 1,5 uur in totaal dus). (En nog net voor de afspraak om ingeleid te worden!)


Volgens mij is mijn lichaam gemaakt om zwanger te zijn en te baren laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Theeleut wo 2 maa 2011 - 2:32

Dinsdag op woensdagnacht verloor ik de slijmprop, overdag lichte krampjes. Rond een uur of 20.00 ben ik gaan klokken en kwam er wat regelmaat in de krampen. 21.30 uur ben ik in bad gaan liggen en daar in is mijn water gebroken. Uurtje of 4.00 ben ik richting het ziekenhuis gegaan omdat het allemaal niet opschoot, daar aangekomen heb ik een prik gekregen en is mijn dochter donderdag 8.44uur geboren.

Ik ben reuze benieuwd hoe het nu zal gaan. Hopelijk een stuk sneller Cool
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Rupsie wo 2 maa 2011 - 4:08

Bij de 1e: 's ochtends vroeg me gemeld in het ziekenhuis met 42 weken. Ik werd ingeleid. Dus gel werd ingebracht en toen begon het wat te rommelen.

Bij de 2e: werd ik 's ochtends wakker (op de uitgerekende dag, mijn man was al naar het werk, en ik dacht dat ik gedroomd had dat ik enorme buikpijn had. Dat was dus niet zo, want ik had last van krampen, beetje de tijd bijgehouden en het was vrij regelmatig. Dus het begon bij mij met weeen.

Bij de 3e: weer een verrassing wat er nu gaat gebeuren.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 4:15

Ik werd wakker met pijn in mijn buik. Toen ik van het toilet terugkwam voelde ik het weer, bleken weeën te zijn. 23 uur later is Tygo geboren.

Bij Jens merkte ik dat de bevalling was begonnen toen ze mij de ruggenprik gaven op de ok Wink (geplande keizersnede)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Thunder wo 2 maa 2011 - 10:47

Bij de eerste:

Ik werd om 07.45 uur wakker met wat krampjes, maar niet vervelend ofzo. Wel is voor de zekerheid de vk geweest, maar nog helemaal geen ontsluiting en het zouden dus wel eens goed voorweeën kunnen zijn. In de loop van de middag zelfs helemaal geen last meer gehad. Tegen 19.00 uur naar bed gegaan om tv te kijken (we hadden een storing op de schotel) en toen ben ik er niet meer uit gekomen. Ik kreeg een weeënstorm en om 22.30 uur heb ik mijn man gevraagd weer eens de vk te bellen, want dit waren echt geen voorweeën meer! Tijdens dat gesprek braken om 22.40 uur mijn vliezen en had ik meteen persdrang. De vk hoorde me op de achtergrond en kwam gelijk. Om 23.15 uur zeg ik tegen mijn man dat ze nu snel moeten zijn, omdat anders de baby geboren wordt. Ik kan het niet meer tegen houden. 5 minuten later om 23.20 uur komt de vk+stagiaire binnen en weer 9 minuten later om 23.29 uur werd onze zoon geboren.

Een snelle bevalling met 38+2.

Bij de tweede:

Donderdags en vrijdags al over de hele dag met regelmaat harde buiken gehad. Zaterdags ook over de hele dag, wat 's avonds tegen 18.00 uur echt overgaat in weeën. Gezien de snelle eerste bevalling werd ons op het hart gedrukt snel te bellen met de vk. Om 22.00 uur was het al zo regelmatig dat we gebeld hebben. De vk kwam en idd: het was begonnen! Amper 1 cm ontsluiting, maar het begin was er. Om 02.00 uur weer de vk gebeld, maar nog steeds 1 cm. De weeën komen over de gehele zondag erg onregelmatig en om 13.30 uur komt de vk weer. Nog steeds maar 1cm, argh! Tegen 19.00 uur, ik word nu echt gek van de pijn, weer de vk laten komen. Eindelijk, na ruim 25 uur heb ik 4 cm ontsluiting. Er wordt besloten mijn vliezen te breken. Dit wordt om 21.00 uur gedaan. Helaas schoot de baby weer uit het geboortekanaal waardoor ik tijdens de weeën moet blijven lopen zodat de baby door de zwaartekracht weer wat gaat zakken. Om 21.45 uur ik niet meer staan en kan ik beginnen met persen. Na een bevalling van bijna 28 uur wordt daar om 21.57 uur onze tweede zoon geboren.

Een zeer langzame bevalling met 39+5.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling - Pagina 2 Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum