Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luchtbanden op een kinderwagen

+21
Parel
PiP
teletascha
Pineco
Slakje
Ella
PapillonRose
Happydobby
Balloon
Papillio
Maple
Puggle
Susan
Jezzie
Purpleflower
Tania
Floor
Jade
*Lieke*
Paper Crown
Caresses
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Luchtbanden op een kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: Luchtbanden op een kinderwagen

Bericht  Pineco vr 26 jul 2013 - 20:53

teletascha schreef:
Pineco schreef:Wij hebben een wagen(Teutonia) met rubber banden met luchtkamers en ik vind dat echt ideaal rijden, ook in het bos of op onverharde wegen. Stoepjes op en af is ook helemaal geen probleem, de wagen heeft bovendien een prima vering. Mijn nichtje heeft er een met luchtbanden en heeft al een paar keer lekke band gehad, sta je dan met je baby midden in het bos... Dat was voor mij een reden om een fijne wagen zonder luchtbanden te zoeken. Met foambanden heb ik geen ervaring.

Wij hebben de tegenhanger van Teutonia, nl de Hartan. Ook met dit soort gelbanden, en met een supergoede vering. Kan echt geen andere wagen tegenop!
Ik snap echt niet dat Nederlandse fabrikanten hun kinderwagens zonder vering maken.

Dat merk kende ik nog niet. Toen wij een jaar of 5 geleden de wagen kochten, was Teutonia het enige merk hier in de buurt met dit soort banden, een goede vering en ook nog een zitje dat heel makkelijk beide kanten op gericht kan worden. Echt super! Hartan lijkt er echt heel veel op als ik het zo zie.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtbanden op een kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: Luchtbanden op een kinderwagen

Bericht  Pineco vr 26 jul 2013 - 20:55

Stokstaartje schreef:Vanavond bij babypark geweest en over zo'n klinkerpaadje enzo gelopen met foam en luchtbanden. Het verschil is klein, maar de luchtbanden voelde net iets beter aan qua schokdemping. Ik/wij zouden dus voor de luchtbanden gaan. Een nieuw binnenbandje kost ongeveer 7.50 euro dus als je dan een keer een nieuw bandje moet is er geen man overboord.

Qua kosten niet nee, maar moet je dan altijd een reservebandje meenemen als je ver gaat wandelen? Wij wandelen hier veel in de bossen, waar je onmogelijk met een auto kunt komen. Als ik op zo'n plek lekke band zou krijgen, zou ik de wagen moeten laten staan, kind naar huis dragen en dan later met iemand anders teruggaan om de band te plakken/wisselen of de wagen naar huis te dragen. Leek mij gewoon echt niet praktisch en ik ben heel blij dat ik me hier nooit zorgen over heb hoeven maken.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Stokstaartje vr 26 jul 2013 - 21:02

Pineco schreef:
Stokstaartje schreef:Vanavond bij babypark geweest en over zo'n klinkerpaadje enzo gelopen met foam en luchtbanden. Het verschil is klein, maar de luchtbanden voelde net iets beter aan qua schokdemping. Ik/wij zouden dus voor de luchtbanden gaan. Een nieuw binnenbandje kost ongeveer 7.50 euro dus als je dan een keer een nieuw bandje moet is er geen man overboord.

Qua kosten niet nee, maar moet je dan altijd een reservebandje meenemen als je ver gaat wandelen? Wij wandelen hier veel in de bossen, waar je onmogelijk met een auto kunt komen. Als ik op zo'n plek lekke band zou krijgen, zou ik de wagen moeten laten staan, kind naar huis dragen en dan later met iemand anders teruggaan om de band te plakken/wisselen of de wagen naar huis te dragen. Leek mij gewoon echt niet praktisch en ik ben heel blij dat ik me hier nooit zorgen over heb hoeven maken.

zo had ik het nog niet bekeken idd laughcry  Is mijn eerste kindje en dat merk ik dan regelmatig door dit soort dingen. Voel me dan zo dom laughcry  Maar dan is idd een reservebandje mee hebben wel een goeie tip van jou!!
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Pineco vr 26 jul 2013 - 21:19

Ik weet ook niet hoe ik het zou doen hoor, maar ik zag bij mijn nichtje dat zij meerdere malen dit soort situaties meemaakte en bedacht toen dat ik dat echt niet zou willen Wink 
Het ligt er ook maar aan in wat voor omgeving je vaak wandelt. Hier staan meidoornhagen langs bijna alle paden en er liggen dus vaak takjes met doornen, waardoor een lekke band vrij plausibel is smile
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Kalishi vr 26 jul 2013 - 22:29

Wij hebben een Mutsy kidnerwagen met luchtbanden en al zeker 5 nieuwe banden onder laten zeten, en nu zijn ze gewoon weer lek(3 stuks). Nee wij doen er niks raars mee, lopen alleen op harde wegen etc. Ben er nu wel een beetje klaar mee.  Dus op dit moment ben ik er niet positief over.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377

Bericht  _Lana_ vr 26 jul 2013 - 23:29

Wij hebben de bugaboo donkey met luchtbanden en die bevalt heel erg goed. Het rijdt heerlijk en vooral licht.

We hebben wel al 2x een lekke band gehad en nu hebben we maar een nieuwe binnenband gehaald.
Maar goed, de banden zijn ook zo geplakt.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Happydobby za 27 jul 2013 - 2:06

Wij hebben nog geen lekke band gehad!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  koNijntje za 27 jul 2013 - 2:10

wij hebben de maxi cosi mura, 2x een lekke band gehad, liep gewoon langzaam leeg.
we hebben het pompje altijd bij ons en dan hoef je echt geen reserve band mee te nemen, hoor!
we hebben de binnenbandjes gewoon geplakt, niet vervangen.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: