Luchtbanden op een kinderwagen
+21
Parel
PiP
teletascha
Pineco
Slakje
Ella
PapillonRose
Happydobby
Balloon
Papillio
Maple
Puggle
Susan
Jezzie
Purpleflower
Tania
Floor
Jade
*Lieke*
Paper Crown
Caresses
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Luchtbanden op een kinderwagen
Gister wilden we de Joolz kinderwagen kopen. Hier zitten luchtbanden op en dat leek mij een voordeel (want dat rijdt denk ik prettiger).
Tot mijn verbazing zat de verkoper de Joolz helemaal af te kraken en de Bugaboo de hemel in te prijzen.
Hij had het o.a. erover dat luchtbanden alweer een beetje achterhaald zijn (want vaak lek, of halfleeg) en foambanden echt zoveel beter zouden zijn. Nou lijkt het me dat hij overdrijft. (Wij zullen de wagen alleen op steen gebruiken aangezien we in de stad wonen en vrijwel nooit naar het bos/ strand gaan).
Wat is jullie ervaring m.b.t. luchtbanden onder een kinderwagen?
Andere adviezen m.b.t. de bugaboo of Joolz zijn ook welkom (en niet van andere wagens want wil niet tussen nog meer andere wagens moeten kiezen, vind het nu al moeilijk genoeg).
Tot mijn verbazing zat de verkoper de Joolz helemaal af te kraken en de Bugaboo de hemel in te prijzen.
Hij had het o.a. erover dat luchtbanden alweer een beetje achterhaald zijn (want vaak lek, of halfleeg) en foambanden echt zoveel beter zouden zijn. Nou lijkt het me dat hij overdrijft. (Wij zullen de wagen alleen op steen gebruiken aangezien we in de stad wonen en vrijwel nooit naar het bos/ strand gaan).
Wat is jullie ervaring m.b.t. luchtbanden onder een kinderwagen?
Andere adviezen m.b.t. de bugaboo of Joolz zijn ook welkom (en niet van andere wagens want wil niet tussen nog meer andere wagens moeten kiezen, vind het nu al moeilijk genoeg).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Luchtbanden op een kinderwagen
Ik heb de Joolz. In november staat hij hier al een jaar en nog nooit een lekke/lege band. Het is onwijs lekker met luchtbanden, als je een stoepje afgaat bijv. Misschien doet een verkoper dat omdat hij een of andere target te halen heeft van Bugaboo? Bugaboo is ook niet verkeerd hoor, volgende keer wordt het een bugaboo want de joolz is onwijs zwaar om in en uit de auto te tillen maar ik ben superblij met mijn Joolz.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb zelf een (ander merk) kinderwagen met luchtbanden. Mijn beste vriendin heeft dezelfde, maar dan met 'gewone' banden. Ik vond de mijne echt wel heel veel fijner rijden. Had het gevoel dat het veel minder schudde en veel comfortabeler was.
Maar het is natuurlijk ook altijd een eigen gevoel. Als jouw gevoel luchtbanden zegt, kan een verkoper altijd de lekker dure mooie wagen aansmeren, maar moet je gewoon doen wat jij wilt.
Maar het is natuurlijk ook altijd een eigen gevoel. Als jouw gevoel luchtbanden zegt, kan een verkoper altijd de lekker dure mooie wagen aansmeren, maar moet je gewoon doen wat jij wilt.
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
ik heb de joolz en vind hem heerlijk rijden! Echt een super wagen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Onze kinderwagen heeft ook luchtbanden, achterhaald of niet, ik vind het prettig rijden. Af en toe moet ik ze even oppompen maar zoveel werk is dat nou ook weer niet (er zit een pompje bij en het is zo gedaan). Ik merk dat als ze erg leeg zijn het wat zwaarder duwt, maar mijn man, moeder of vriendin heeft daar geen problemen mee, ik voel het alleen erg duidelijk omdat ik veel lichamelijke pijn heb, dus als het dan zwaarder wordt gaat me dat direct opvallen. Het pompje zit onderin het mandje, in een speciaal stukje dus je hebt het altijd bij, dus oppompen is zo gedaan ook midden in de stad of dierentuin.
Ik heb de kinderwagen 20 maanden in gebruik en nog nooit een band lek gehad, ik rij er mee hier in het dorp en in de bossen, neem hem ook altijd met uitstapjes mee (dierentuin, winkelen, strand enzovoort).
Ik heb de kinderwagen 20 maanden in gebruik en nog nooit een band lek gehad, ik rij er mee hier in het dorp en in de bossen, neem hem ook altijd met uitstapjes mee (dierentuin, winkelen, strand enzovoort).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben al 3 jaar een kinderwagen met luchtbanden en ze zijn nog nooit lek geweest. Af en toe moeten ze worden opgepompt maar dat is echt maar heel weinig.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik had een ander merk, maar wel luchtbanden.
Wij hebben de banden misschien 2 of 3 keer op moeten pompen in 2,5 jaar.
Vind de luchtbanden super fijn, zeker met het wandelen in het bos en slechte stukken weg.
Wij hebben de banden misschien 2 of 3 keer op moeten pompen in 2,5 jaar.
Vind de luchtbanden super fijn, zeker met het wandelen in het bos en slechte stukken weg.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Wij hebben een kinderwagen met luchtbanden. Ik vind hem erg fijn rijden. In de afgelopen 11 maanden heb ik een keer de banden opgepompt.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou naar een andere winkel gaan. Dat je een advies geeft, of iets van een persoonlijke voorkeur, oké, of dat je zegt: 'Deze wagens hebben foambanden, dit is een erg prettig alternatief voor luchtbanden, want...' maar van die verkopers die bepaalde producten die ze zelf verkopen half de grond in boren vind ik op de een of andere manier altijd erg raar.
Ik heb geen ervaring met foambanden onder een wagen, wel onder een driewieler en het rijdt inderdaad prettig, maar tegelijkertijd heb ik ook nooit een lekke band gehad onder de kinderwagen, dus als je graag eenBugaboo Joolz wil zou ik me niet laten tegenhouden door die luchtbandjes.
Ik heb geen ervaring met foambanden onder een wagen, wel onder een driewieler en het rijdt inderdaad prettig, maar tegelijkertijd heb ik ook nooit een lekke band gehad onder de kinderwagen, dus als je graag een
Laatst aangepast door Susan op do 25 jul 2013 - 20:01; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een jaar de bugaboo met foambanden gehad. Was prima te doen. Heb nu sinds 1,5 maand een quinny moodd met luchtbanden en vind dit lekkerder lopen.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
De grote banden van Bugaboo zijn toch ook luchtbanden?
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Vroeger wel, maar de laatste 2 jaar ofzo is het foam.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Maple schreef:De grote banden van Bugaboo zijn toch ook luchtbanden?
 Nee hoor.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Puggle schreef:Vroeger wel, maar de laatste 2 jaar ofzo is het foam.
Oh, oké!
Wat me op m'n werk wel opvalt bij kinderwagens met luchtbanden (al onze babygroepen hebben er eentje op de groep) is dat de banden bij langdurig stil binnen staan uitdrogen, de banden lek raken en oppompen nier meer mogelijk is.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Maple schreef:Puggle schreef:Vroeger wel, maar de laatste 2 jaar ofzo is het foam.
Oh, oké!
Wat me op m'n werk wel opvalt bij kinderwagens met luchtbanden (al onze babygroepen hebben er eentje op de groep) is dat de banden bij langdurig stil binnen staan uitdrogen, de banden lek raken en oppompen nier meer mogelijk is.
 Dat is op mijn werk ook zo, idd.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Wij gebruiken nu ook 8 weken de Joolz en ben tevreden. Wat een heerlijke wagen!
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Wij hebben ook luchtbanden, ik vind het ideaal.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Onze wagen heeft ook luchtbanden, en ik vind het heel fijn rijden. Alleen heel af en toe een keertje oppompen, en nog nooit een lek gehad. Onze buggy heeft trouwens foambanden, dat rijdt ook wel goed. Maar als ik moet kiezen, dan ga ik zeker voor de luchtbanden, die zijn nog fijner!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wij hebben luchtbanden van een ander merk wagen en 1x hebben we een band moeten plakken. verder rijd hij erg fijn
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ook luchtbanden en het ding rijdt echt lekker! 1 keer moeten oppompen en verder geen 'problemen' mee. Ben echt heel erg tevreden van de wandelwagen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben een wagen(Teutonia) met rubber banden met luchtkamers en ik vind dat echt ideaal rijden, ook in het bos of op onverharde wegen. Stoepjes op en af is ook helemaal geen probleem, de wagen heeft bovendien een prima vering. Mijn nichtje heeft er een met luchtbanden en heeft al een paar keer lekke band gehad, sta je dan met je baby midden in het bos... Dat was voor mij een reden om een fijne wagen zonder luchtbanden te zoeken. Met foambanden heb ik geen ervaring.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Pineco schreef:Wij hebben een wagen(Teutonia) met rubber banden met luchtkamers en ik vind dat echt ideaal rijden, ook in het bos of op onverharde wegen. Stoepjes op en af is ook helemaal geen probleem, de wagen heeft bovendien een prima vering. Mijn nichtje heeft er een met luchtbanden en heeft al een paar keer lekke band gehad, sta je dan met je baby midden in het bos... Dat was voor mij een reden om een fijne wagen zonder luchtbanden te zoeken. Met foambanden heb ik geen ervaring.
Wij hebben de tegenhanger van Teutonia, nl de Hartan. Ook met dit soort gelbanden, en met een supergoede vering. Kan echt geen andere wagen tegenop!
Ik snap echt niet dat Nederlandse fabrikanten hun kinderwagens zonder vering maken.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Wij hebben ook een Joolz en hij rijdt heerlijk! Iedereen die er even mee loopt vindt dat ook.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij hebben een easywalker met luchtbanden en we hebben hem nu 2 jaar maar nog nauwelijks opgepompt. Ik vind hem goddelijk rijden maar durf je niet te zeggen of dat aan de banden ligt ja of nee.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Vanavond bij babypark geweest en over zo'n klinkerpaadje enzo gelopen met foam en luchtbanden. Het verschil is klein, maar de luchtbanden voelde net iets beter aan qua schokdemping. Ik/wij zouden dus voor de luchtbanden gaan. Een nieuw binnenbandje kost ongeveer 7.50 euro dus als je dan een keer een nieuw bandje moet is er geen man overboord.
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: