Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

in de bus met de kinderwagen

+9
Gizmo
Happinaz
Susan
Michje1985
ekjir@M
Roodkapje
May
Tania
mauwmauw
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty in de bus met de kinderwagen

Bericht  mauwmauw za 10 sep 2011 - 8:49

Vandaag gingen mijn vriend en ik met V in de kinderwagen met de bus naar een vriendin van mij,we hebben dit vaker gedaan en WAS altijd prima te doen.Maar toen we vandaag in stapte vertelde de buschauffeur dat we de kinderwagen moesten in klappen en V op schoot moesten houden(de volwassen moest in de gordel en kind los opschoot)Ik vroeg me af of dit nu een nieuwe regeling is,of gewoon een buschauffeur die me wilde pesten(denk wel dat hij aan de veiligheid denkt hoor van zijn passagiers,maar vind het gewoon onhandig)Als dit in elke bus zo is,zal betekenen dat ik niet meer alleen met V met de bus kan,aangezien V nog niet los kan zitten en ik toch een hele kinderwagen uit elkaar moet halen(heb de maxi cosi mura)

Dus mijn vraag,moeten jullie ook je kind opschoot doen in de bus.Laatste keer voordat ik vandaag met de bus ging was begin juni en toen hoefde dit nog niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Tania za 10 sep 2011 - 8:51

Je hoeft de kinderwagen niet uit mekaar te halen, die kun je gewoon met zitje erop inklappen.

Maar hier was dat nooit, geen idee of het veranderd is. Ik heb er nog nooit van gehoord.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 8:54

Was er nog een kinderwagen? Vanaf de tweede wagen moeten ze geloof ik ingeklapt worden ivm ruimtegebrek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 8:56

Sunprincess schreef:Was er nog een kinderwagen? Vanaf de tweede wagen moeten ze geloof ik ingeklapt worden ivm ruimtegebrek.

+1!

Hier mogen er 2 uitgeklapte kinderwagens in de bus, niet meer ivm de veiligheid.

Hebben jullie gordels in de bus?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  May za 10 sep 2011 - 8:57

Als ik het goed heb hoeft het hier bij de stadsbussen niet, en ook niet bij de bussen die niet via de snelweg of autoweg gaan. Gaat de bus wel over de snelweg of autoweg dan moet je als passagier inderdaad in de gordel en als je dan met je kind komt dan moet je die dan op schoot houden en de wandelwagen inklappen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  mauwmauw za 10 sep 2011 - 8:58

Je hoeft de kinderwagen niet uit mekaar te halen, die kun je gewoon met zitje erop inklappen.

serieus?toch morgen eens proberen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Tania za 10 sep 2011 - 9:04

mauwmauw schreef:
Je hoeft de kinderwagen niet uit mekaar te halen, die kun je gewoon met zitje erop inklappen.

serieus?toch morgen eens proberen.

Ja gewoon op dezelfde manier als zonder zitje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  mauwmauw za 10 sep 2011 - 9:05

Sunprincess schreef:Was er nog een kinderwagen? Vanaf de tweede wagen moeten ze geloof ik ingeklapt worden ivm ruimtegebrek.
nee we waren de enigste.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 9:06

Hmm, das wel vreemd dan. Ik heb nog nooit de kinderwagen in hoeven klappen. Maar wij hebben dan ook geen gordels in de bus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  mauwmauw za 10 sep 2011 - 9:09

HeartBeat schreef:
Sunprincess schreef:Was er nog een kinderwagen? Vanaf de tweede wagen moeten ze geloof ik ingeklapt worden ivm ruimtegebrek.

+1!

Hier mogen er 2 uitgeklapte kinderwagens in de bus, niet meer ivm de veiligheid.

Hebben jullie gordels in de bus?
ja die gordels waren ook nieuw voor me.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Roodkapje za 10 sep 2011 - 10:26

Ik ga nooit met de bus met kinderwagen , maar ik weet dat je hier je kinderwagen vast moet zetten aan de gordel. Net als dat er evt een rolstoel zou staan moet die ook vast aan die gordel.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 18:41

Hier in de bus hangt altijd een brief waarop staat dat kinderwagens moeten worden ingeklapt. Maar hier zegt de de chauffeur er niks van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  ekjir@M za 10 sep 2011 - 19:16

De kinderwagens moeten hier officieel ook ingeklapt worden. Maar als het niet druk is (op de routes hier zit er om 10 uur niemand in de bus en zijn ze blij dat ze voor iemand mogen rijden) dan mag de wagen gewoon uitgeklapt staan, maar ook dit is weer afhankelijk van de chauffeur. Ik neem in de bus vaak de buggy mee omdat die makkelijker in/uitklapt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Michje1985 ma 12 sep 2011 - 9:26

Ow dit wist ik helemaal n iet, wilde woensdag met de 2 kids(dubbel kinderwagen achter elkaar) met bus naar mijn oma, maar mocht ik ze los moeten doen/halen dan gaat me dat never nooit lukken(net 1 jaar en 2 jaar)

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  mauwmauw ma 12 sep 2011 - 9:29

ik heb er over na zitten denken,misschien kwam het bij ons omdat we een stukje over de snelweg moesten.Voorheen was het nooit zo.
@michje nee dat snap ik dat je dat niet gaat lukken,ik vind het ook raar hoor.Want je bent bijna verplicht om met 2 personen de bus te nemen,anders kan je niet met de bus.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 9:33

Dit is ook 1 keer tegen mij gezegd, heb toen tegen de buschauffeur gezegd dat als ik die kinderwagen in ging klappen, dat ik dan al uit kon stappen want dan zijn we al bij plaats van bestemming.

Ammehoela, zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 9:42

Dan vraag ik me af wat je moet doen als je twee kinderen in een duowagen hebt. Als ik mijn duowagen zou moeten inklappen en Ezra en Yrsa op schoot moet nemen dan zou ik direct weer uitstappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Happinaz ma 12 sep 2011 - 22:25

Nou Susan, dan moet je flink met de chauffeur in discussie! Rolling Eyes
Ik heb een tweeling en dus een duo-wagen (nu trouwens niet meer) en die man stond erop dat ik hem moest inklappen.
Ik zat nog onder de hormonen, twee kinderen die nog niet zelfstandig konden staan en ik had een boodschappentas van de markt, vol met fruit en dus zwaar die onderin de wagen lag.
Hij stond er op dat ik de kids eruit haalde, de wagen inklapte en de zware tas eruit haalde. Ik moest er gewoon van huilen, zo frustrerend vond ik het dat hij gewoon niet zag dat dat helemaal geen optie was!
Dus ik legde huilend (haha) uit dat mijn zoontjes nog niet zelfstandig konden staan en dat ik echt niet anders kon dan de situatie te laten zoals die was.
Toen zei hij tegen me: "Dan moet je maar zonder kinderen met de bus" , vervolgens wees hij naar de deur en deed hij de deuren zo snel dicht dat ze nog tegen m'n billen butste toen ik mijn wagen naar buiten duwde (schrijf je dat zo?).
Sindsdien ben ik nooit meer met de bus gegaan, heb er gewoon een beetje een trauma van! Evil or Very Mad

Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:06

Happinaz, dat vind ik echt BELACHELIJK!

Hier staan ze soms met 4 kinderwagens te duwen in de bus nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gizmo ma 12 sep 2011 - 23:10

Lijkt me inderdaad onhandig zeg. Gelukkig zijn ze bij mij in de regio niet zo strikt geloof ik.

Aansluitend hierop bedacht ik me laatst wel een vraag, die hier op aan sluit. (Ik heb zelf geen kinderen, dus heb geen idee).
Wat zou je doen als je de derde of 4e bent met een kinderwagen? Zou je dan wachten op de volgende bus?
Toevallig had ik laatst een buschauffeur die niet strikt was, en er dus in totaal 4 kinderwagens in de bus waren, ook in het gangpad. Moest wel even denken; wat als er nou wat gebeurd en je moet er snel uit....
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Michje1985 di 13 sep 2011 - 0:10

@ mauwmauw Ja en dat is de reden juist dat ik met de bus ga, omdat mijn man de auto nodig heeft! En het is wel te fietsen, ongeveer 5.5-6 kilometer.
Maar mocht het hard waaien met 2 kindjes vind ik dat ook niet prettig en ze is al zo verkouden van het fietsen van vorige week.
Had wel al op de site van ov chipkaart gekeken hoe duur zo een ding was mocht ik vaker ermee moeten.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Printje di 13 sep 2011 - 0:57

Ik ga zeer regelmatig met de bus en heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik zit gelukkig vooraan in de route dus kan mijn wagen altijd kwijt. Ik zet hem alleen op de rem en niet eens vast, dat is helemaal niet praktisch en betwijfel of het wel veiliger is. Ik zit zelf voor de wagen en onze wagen is erg stabiel dus geen probleem.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Nana di 13 sep 2011 - 1:38

mauwmauw schreef:
Dus mijn vraag,moeten jullie ook je kind opschoot doen in de bus.Laatste keer voordat ik vandaag met de bus ging was begin juni en toen hoefde dit nog niet.

Nee ik heb dat nog nooit hoeven doen! Ik heb een tweelingwagen dus dat zou echt niet gaan als ik allebei de kids eruit moet halen, kinderwagen in elkaar klappen (en wiegbak eraf) en dan met een baby op schoot en een kind van net 2 op het bankje zitten. Daarbij gaat de chauffeur altijd al wegrijden als ik goed en wel ben ingestapt.

Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 2:29

Happinaz schreef:Nou Susan, dan moet je flink met de chauffeur in discussie! Rolling Eyes
Ik heb een tweeling en dus een duo-wagen (nu trouwens niet meer) en die man stond erop dat ik hem moest inklappen.
Ik zat nog onder de hormonen, twee kinderen die nog niet zelfstandig konden staan en ik had een boodschappentas van de markt, vol met fruit en dus zwaar die onderin de wagen lag.
Hij stond er op dat ik de kids eruit haalde, de wagen inklapte en de zware tas eruit haalde. Ik moest er gewoon van huilen, zo frustrerend vond ik het dat hij gewoon niet zag dat dat helemaal geen optie was!
Dus ik legde huilend (haha) uit dat mijn zoontjes nog niet zelfstandig konden staan en dat ik echt niet anders kon dan de situatie te laten zoals die was.
Toen zei hij tegen me: "Dan moet je maar zonder kinderen met de bus" , vervolgens wees hij naar de deur en deed hij de deuren zo snel dicht dat ze nog tegen m'n billen butste toen ik mijn wagen naar buiten duwde (schrijf je dat zo?).
Sindsdien ben ik nooit meer met de bus gegaan, heb er gewoon een beetje een trauma van! Evil or Very Mad

Wat erg, die reactie van de buschauffeur! Ik zou denk ik een klacht ingediend hebben, wat een eikel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Tania di 13 sep 2011 - 2:52

Ik zie dat het inderdaad op de site van Connexxion staat. Die rijden hier in de buurt maar er heeft nog nooit een chauffeur gezegd dat de kinderwagen ingeklapt moest worden.
Het is natuurlijk prima als dat een regel is maar dan moeten ze zich er wel allemaal aan houden of allemaal niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum