Als collega's je bellen in je vakantie...
+37
Sam
Bacio
Ella
Angela_1986
Moira
Capt'n Zero
Carmen_
Nyx
Minx
Uiltje
Tiara
Lavendel
Melis_je
Printje
Slakje
Sayuri
Caroow
chipa
Lenthe
Fortissimo
Razz
Feline
Steep
minoessepoes
Floor
_Liv
Ragazza
Rovine
Maple
M-G
Snoopy
Joan
Caramba
Tania
Reeza
Surya
Manderijn
41 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Als collega's je bellen in je vakantie...
@sayuri: wat ik begrijp is dat ze de leidinggevende heeft gebeld, omdat ze daar ook een gemiste oproep van had. Als ik gemiste oproepen van en een collega en leidinggevende heb (en je weet dat ze bij elkaar in de buurt zitten en dat het om hetzelfde gaat) dan zou ik ook eerst en alleen de leidinggevende terugbellen.
Ik vind dat sommige ook wel erg strikt zijn, maar hangt misschien ook van je soort werk af. Ik werk al jaren onregelmatig en hecht niet zoveel waarde aan 'vrij is vrij'. Echter zou ik wel pissig worden als mijn collega boos is dat ik niet direct terugbel. Ik hoor mijn telefoon niet altijd en al helemaal niet als ik iets leuks aan het doen ben op mijn vrije dag/vakantie.
Ik vind dat sommige ook wel erg strikt zijn, maar hangt misschien ook van je soort werk af. Ik werk al jaren onregelmatig en hecht niet zoveel waarde aan 'vrij is vrij'. Echter zou ik wel pissig worden als mijn collega boos is dat ik niet direct terugbel. Ik hoor mijn telefoon niet altijd en al helemaal niet als ik iets leuks aan het doen ben op mijn vrije dag/vakantie.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Zal ook wel uit maken wat voor werk je hebt. Ik vind het al niet prettig dat ik op vrije dagen geval word om dingen die ook via de overdracht kunnen. Ik heb geen werk wat een ander niet kan, in de zorgbranche draait alles gewoon door.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik denk inderdaad dat het ook aan het soort werk ligt. Als iemand anders niet verder kan en mijn hulp nodig heeft vind ik het niet erg als ik gebeld zou worden. En het ligt misschien ook een beetje aan het salaris, als ze mij goed zouden betalen, dan zou ik het geen probleem vinden om gebeld te worden in mijn vakantie. Maar nu willen ze dat ik maar 3 dagen werk omdat het te duur is om me 5 dagen te laten werken (terwijl ik dat wel wil), maar ze bellen wel op mijn vrije dagen. Dat feest gaat dan niet door natuurlijk!
Gast- Gast
Snoopy schreef:@sayuri: wat ik begrijp is dat ze de leidinggevende heeft gebeld, omdat ze daar ook een gemiste oproep van had. Als ik gemiste oproepen van en een collega en leidinggevende heb (en je weet dat ze bij elkaar in de buurt zitten en dat het om hetzelfde gaat) dan zou ik ook eerst en alleen de leidinggevende terugbellen.
Ja je hebt gelijk, sorry!
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Ik werd altijd op mijn vrije dagen voor idiote dingen gebeld. Zelfs na tig keer zeggen dat ik dat niet wenste bleven ze het doen. Na een tijdje nam ik mijn telefoon simpelweg niet meer op.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Dat vind ik geen probleem, er zijn helaas zelfs ouders die denken dat dat ook altijd maar kan.... en daar zit ik dus niet op te wachten of het moet echt wel zo enorm dringend zijn...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Het is bij mij ook gewoon een principe kwestie, als er eerst 4 vakantie aanvragen binnen een jaar afgekeurd worden, ik vervolgens een mail krijg dat ik na twee jaar werken nog 12 weken open heb staan aan vakantiedagen en wat overuren en wat ik daar aan denk te doen en ze me dan vervolgens na veel aandringen bij de gratie gods 1 weekje vrij geven in de zomer en dan meteen de eerste dag mij uit bed bellen, dan ben ik inderdaad behoorlijk geirriteerd.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het geen enkel probleem, ik heb juist graag een beetje een flexibele omgang met mijn werkgever. Ik hoef niet helemaal vrij te zijn om te ontspannen. Ik vind het werk ook leuk dus het voelt niet als storen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Feline schreef:Heb daar echt totaal geen probleem mee eigenlijk. Heb liever dat ze 5 minuten van m'n tijd vragen dan dat iemand de hele dag 'in de stress' zit. Het is anders als je elk uur gebeld wordt maar een paar telefoontjes om iets op te lossen vind ik echt niet erg.
Plus 1, of het is heel erg noodzakelijk dat ze bellen of het is iets onbenulligs en dan is het antwoord in een minuut gegeven. Prima, mijn vakantie of vakantie gevoel wordt er echt niet minder om hoor.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik vind het niet zo'n probleem. Mijn man en ik hebben daar altijd wel mee te maken in vakanties.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Nee ik wens niet gebeld te worden voor roostertechnische (of andere bijzaken) in mijn vakantie.
Bovendien heb ik vaak in mijn vakantie de telefoon nooit echt bij me, ligt of in de kluis of staat gewoon uit.
Ik geef dan ook altijd door mocht er echt niet iets kunnen wachten mail maar, dan kan ik zelf bepalen wanneer ik het lees en wanneer ik de mail beantwoord.
Bovendien heb ik vaak in mijn vakantie de telefoon nooit echt bij me, ligt of in de kluis of staat gewoon uit.
Ik geef dan ook altijd door mocht er echt niet iets kunnen wachten mail maar, dan kan ik zelf bepalen wanneer ik het lees en wanneer ik de mail beantwoord.
Uiltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 63
Registratiedatum : 04-07-13
Vakantie is vakantie bij mij. Heb zelf wel 1 keer iemand moeten bellen in haar vakantie dat vond ik toen wel erg vervelend maar dat kon ook echt niet anders. Was een huisbezoek waar geen adres bij stond.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb het nooit een probleem gevonden als ze me belden buiten werktijd of in vakantie. Ik beantwoord graag een vraag als ik daar een collega mee kan helpen. Daarnaast zijn het meestal telefoontjes van 5 minuten en daar heb ik dan niet minder vrije tijd/vakantie door.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik heb daar geen problemen mee. Ik werk ook bij een zeer flexibele organisatie. Daarnaast heb ik liever dat ze mij bellen dan fouten maken in de projecten waar ik verantwoordelijk voor ben. Maar natuurlijk wel alleen voor belangrijke zaken. Mochten ze een dossier niet kunnen vinden (op de computer) dan zoeken ze maar wat harder.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Als mijn collega me zou bellen/smsen, zou ik wel zo snel mogelijk terugbellen. Maar mijn collega en ik zijn alleen, wij hebben geen baas - dus niemand om naar toe te gaan als je een probleem heb. Als dat het geval zou zijn, zou ik ook geen haast hebben.
Als iemand me 5 x belt op vakantie en dan ook nog verontwaardigd is, dan zal ik die na de vakantie eens aanspreken. Vragen of ik ook even mag bellen als ze op vakantie is en pissig mag worden als ze niet de hele dag op mijn telefoontje heeft zitten wachten - want dat is wat je immers doet op vakanties right...
Als iemand me 5 x belt op vakantie en dan ook nog verontwaardigd is, dan zal ik die na de vakantie eens aanspreken. Vragen of ik ook even mag bellen als ze op vakantie is en pissig mag worden als ze niet de hele dag op mijn telefoontje heeft zitten wachten - want dat is wat je immers doet op vakanties right...
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Ik zou bij mijn huidige baan ook wel even terugbellen, geen probleem. Maar ik denk dat het ook een kwestie is van geven en nemen. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik met moeite en veel gezeur 1,5 week vakantie in de zomer. Werd ik ook de eerste vrije dag opgebeld, of ik toch kwam werken. Toen ik zei dat ik vakantie had werd er gezegd dat dit geen goede reden is. Nou, toen was ik toch wel echt kwaad en dan hoef je mij ook niet meer te bellen.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ik zou het geen probleem vinden om gebeld te worden. Als ik iemand daarmee kan helpen, no problemo. Ik zal het misschien niet meteen zien maar ik bel wel terug als ik het zie. Tenzij ze willen dat ik kom werken .
Gast- Gast
Ik vind het niet nodig om tijdens mijn vakantie (hooguit twee aaneengesloten weken) gebeld te worden want er zijn eigenlijk geen dingen die een andere collega niet weet of die niet kunnen wachten. Ik zorg wel altijd dat ik mijn specifieke taken overdraag aan een of meerdere collega's en als er bijzondere situaties zijn rondom clienten dan attendeer ik mijn collega's daar op en leg ik uit wat er evt. gedaan moet worden.
Ik wil wel gebeld worden als een client komt te overlijden of als er iets ernstigs is met collega's maar dat kunnen mijn collega's zelf goed inschatten.
Bij ons wordt er in de vakantie eigenlijk bijna nooit gebeld. Ik heb wel een collega die regelmatig op een vrije dag een berichtje stuurt, begint dan altijd "neutraal" maar uiteindelijk wil ze dan toch iets van het werk weten. Zij werkt zelf een minimaal aantal uren en geeft aan het niet erg te vinden om af en toe op een vrije dag een berichtje te krijgen. Ik werk 5 dagen in de week en ben niet vaak zomaar een dagje vrij en wil dan eigenlijk ook geen berichtjes over het werk ontvangen, die keer dat ik er dan niet ben. Daarnaast zijn het vaak hele "onnozele" dingen die tot de volgende dag kunnen wachten of is ze onzeker.
Ik wil wel gebeld worden als een client komt te overlijden of als er iets ernstigs is met collega's maar dat kunnen mijn collega's zelf goed inschatten.
Bij ons wordt er in de vakantie eigenlijk bijna nooit gebeld. Ik heb wel een collega die regelmatig op een vrije dag een berichtje stuurt, begint dan altijd "neutraal" maar uiteindelijk wil ze dan toch iets van het werk weten. Zij werkt zelf een minimaal aantal uren en geeft aan het niet erg te vinden om af en toe op een vrije dag een berichtje te krijgen. Ik werk 5 dagen in de week en ben niet vaak zomaar een dagje vrij en wil dan eigenlijk ook geen berichtjes over het werk ontvangen, die keer dat ik er dan niet ben. Daarnaast zijn het vaak hele "onnozele" dingen die tot de volgende dag kunnen wachten of is ze onzeker.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Als mijn collega's bellen dan is er echt iets aan de hand. Toen ik nog voor een grotere organisatie werkte nam ik echt niet op in vakantie die belde echt voor onzin
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik heb mijn telefoon altijd uit staan op vakantie. Ik ga altijd ver weg, dus er is veel tijdverschil. Ik doe 1x per dag de telefoon aan, een zeer dringend bericht wordt gesmst. Ik bepaal dan nav het sms bericht zelf of het belangrijk genoeg is om terug te bellen. Dit is 1x voorgekomen in de afgelopen 4 jaar.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Ik vind het geen probleem als dat eens een keer voorkomt.
Maar laatst hadden wij een week vakantie en werd mijn vriend echt elke dag een keer of 2-3 gebeld. Dat vond ik echt overdreven.
Maar laatst hadden wij een week vakantie en werd mijn vriend echt elke dag een keer of 2-3 gebeld. Dat vond ik echt overdreven.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik vind het prima om gebeld te worden als er iets dringends is. Zolang ze maar niet verwachten dat ik direct de telefoon op neem en me kwalijk nemen als ik met iets anders bezig ben.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Ik vind het niet erg, ik krijg regelmatig een berichtje van een collega of mijn baas in mijn vrije tijd en ook over roosterzaken word ik regelmatig gebeld. Als ik niet kan opnemen doe ik dat niet, spreken ze iets in dan bel ik terug, doen ze dat niet dan ga ik er vanuit dat het niet dringend was en doe ik niets.
Soms is het gewoon nodig, en ik bel zelf ook regelmatig in mijn vrije tijd met mijn werk om nog even iets door te geven of na te vragen.
Wat je collega deed vind ik overdreven.
Soms is het gewoon nodig, en ik bel zelf ook regelmatig in mijn vrije tijd met mijn werk om nog even iets door te geven of na te vragen.
Wat je collega deed vind ik overdreven.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Als mij collega's me in mijn vakantie bellen ben ik voor hen (als het over mijn werk gaat) niet bereikbaar. Alles wat ik op het werk doe valt uit te zoeken of te controleren. In mijn vakanties wens ik dan ook niet lastig gevallen te worden door dingen die misschien binnen een half uur op te lossen zijn. Moeten ze er misschien iets meer moeite voor doen maar zo dringend kan het nooit zijn.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Dat ze 5x heeft gebeld vind ik heel erg overdreven.
Verder vind ik het niet erg als mijn collega's me bellen in vakantie. Maar goed, dat doen we hier allemaal wel geloof ik. Kleine moeite voor mij om de telefoon even op te nemen, daar word mijn vakantiegevoel niet minder van. Maar ik vind mijn werk en collega's ook heel erg leuk, misschien scheelt dat.
Kan me ook voorstellen dat niet iedereen dat zo ervaart.
Verder vind ik het niet erg als mijn collega's me bellen in vakantie. Maar goed, dat doen we hier allemaal wel geloof ik. Kleine moeite voor mij om de telefoon even op te nemen, daar word mijn vakantiegevoel niet minder van. Maar ik vind mijn werk en collega's ook heel erg leuk, misschien scheelt dat.
Kan me ook voorstellen dat niet iedereen dat zo ervaart.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» NAV Bellen tijdens vakantie
» Wel bellen, niet bellen??
» Bellen of afwachten?
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Bellen nav een vacature..
» Wel bellen, niet bellen??
» Bellen of afwachten?
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Bellen nav een vacature..