Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als collega's je bellen in je vakantie...

+37
Sam
Bacio
Ella
Angela_1986
Moira
Capt'n Zero
Carmen_
Nyx
Minx
Uiltje
Tiara
Lavendel
Melis_je
Printje
Slakje
Sayuri
Caroow
chipa
Lenthe
Fortissimo
Razz
Feline
Steep
minoessepoes
Floor
_Liv
Ragazza
Rovine
Maple
M-G
Snoopy
Joan
Caramba
Tania
Reeza
Surya
Manderijn
41 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Als collega's je bellen in je vakantie... Empty Als collega's je bellen in je vakantie...

Bericht  Gast ma 22 jul 2013 - 9:48

... Bel je dan terug?

Vanmorgen kreeg ik een sms van een collega. Of ik haar even wilde bellen als ik tijd had, want er was iets met het rooster.
Ik heb dus vakantie en was op dat moment met man en kinderen ergens. Ik heb niet geantwoord op haar sms en nam me voor om als we 's middags thuis waren wel even te bellen.
Telefoon in de tas gestopt en toen ik een paar uur later weer keek, zag ik dat ik 5 gemiste oproepen van de betreffende collega had en een gemiste oproep van mijn baas.
Ik besloot bij thuiskomst eerst mijn baas terug te bellen en het probleem was binnen 30 seconden opgelost. Mijn baas vond het heel vervelend dat ze me moest bellen tijdens mijn vakantie, maar omdat mijn collega zo in de stress zat, heeft ze het toch maar gedaan. Zij zou doorgeven aan mijn collega wat er gaat gebeuren en daarmee was de kous af, dacht ik...
Ik kreeg net een sms van mijn collega dat ze het asociaal vond dat ik niet teruggebeld had. Ik heb netjes uitgelegd dat ik met m'n gezin bezig was en niet in de gelegenheid was om terug te bellen. En dat ik eerst mijn baas had gebeld en dat zij het door zou geven.
Dat vond ze maar raar.

Ik vind het maar raar dat zij me 5x belt, terwijl ze weet dat ik vakantie heb en dat het over een heel klein iets ging wat best kon wachten tot later vandaag.

Ik heb nu net met mijn man afgesproken dat ik helemaal niet meer opneem of terugbel de komende twee weken als ze bellen van mijn werk.
Vinden jullie dat raar? Wat zouden jullie doen? Zijn jullie in de vakantie bereikbaar voor werk?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Als collega's je bellen in je vakantie... Empty Re: Als collega's je bellen in je vakantie...

Bericht  Manderijn ma 22 jul 2013 - 9:49

Ik ben in mijn vakantie niet voor zulke dingen bereikbaar. Nee, vakantie is vakantie.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Als collega's je bellen in je vakantie... Empty Re: Als collega's je bellen in je vakantie...

Bericht  Surya ma 22 jul 2013 - 9:52

Ik bel wel terug, maar ik verwacht ook dat er echt iets aan de hand is als ze me bellen.
De reactie van je collega vind ik een tikkeltje hysterisch.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Reeza ma 22 jul 2013 - 9:53

Ik ben alleen bereikbaar voor iets ernstigs, en dan bedoel ik dus echt als de boel afgefikt is bijvoorbeeld. Verder niet, tenzij voor de collega's die ik buiten werktijd ook wel eens spreek, maar dat vind ik wat anders.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Tania ma 22 jul 2013 - 10:02

Ja hoor ze mogen best bellen zolang het maar niet elke dag is als het niet echt nodig is.

Ik vind de reactie van je collega wel echt raar als het over iets ging wat best kon wachten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caramba ma 22 jul 2013 - 10:18

Ik ben 1 keer door mijn vorige werk gebeld tijdens mijn vakantie. Ze belden onbekend, kon daarom iedereen zijn die belden en nam op. Ze vroeg niet hoe het ging e.d maar viel meteen met de deur in huis. Of ik die middag nog met spoed wilde werken! Ze vond dat ik wel erg stil aan de telefoon klonk en vroeg toen pas wat er was. Tsja, ik was in Frankrijk en had dit telefoontje niet zien aankomen. Heb haar gezegd dat ze misschien beter naar het rooster moest kijken voordat ze mij ging bellen, ik had nog 2 weken vrij, mijn reactie vond ze niet leuk, ik vond het niet leuk dat ze mij in mijn vakantie belde, ze heeft toen niet weer gebeld!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 22 jul 2013 - 10:22

Ik zou niet meer opnemen, maar dat misschien wel even aangeven. Ik werk 3 dagen in de week en de andere 4 dagen word ik regelmatig gebeld. Mijn werktelefoon neem ik niet op, maar dan bellen ze gerust op mijn privé telefoon. En dat zijn dingen die prima kunnen wachten tot de volgende dag als ik weer aan het werk ben. Ik vind dit erg vervelend en het gaat echt een grens over als ze op facebook een berichtje sturen of als ze op zondagavond bellen. Nu hebben ze het volgens mij wel door, ik neem gewoon nooit meer op als ik het nummer niet ken.

Gast
Gast

Bericht  Joan ma 22 jul 2013 - 10:51

Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor dus ik zou terugbellen denk ik, maar ik snap dat er mensen zijn die niet bereikbaar zijn in de vakantie. De reactie van je collega vind ik overdreven.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Snoopy ma 22 jul 2013 - 11:14

Ze mogen mij best bellen, maar niet verwachten dat ik direct opneem of direct terugbel. Helemaal als ik in het buitenland ben (maar dat weten ze, dus zullen ook echt niet bellen). Heb dan liever een email (desnoods prive) en eventueel een sms met een verwijzing naar de email als het dringend is. Dan kan ik zelf bepalen wanneer ik antwoord.

5x bellen en nog pissig zijn ook? Belachelijk!
Ik probeer mijn collega's echt niet te bellen tijdens hun vakantie. Ik stuur wel gewoon mail naar hun werkmail (ga niet alles onthouden tot ze terug zijn) en het is aan hun zelf of ze dat dan lezen.
Mijn collega is nu bijvoorbeeld met (zwangerschaps)verlof. Nu moesten we iets van haar weten, maar dan stuur ik haar een appje, zodat ze rustig kan antwoorden wanneer het haar uitkomt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  M-G ma 22 jul 2013 - 11:58

Ze mogen mij best bellen in de vakantie of ik opneem dat ligt er maar net aan waar ik ben en waar ik mee bezig ben, of ik überhaupt mijn telefoon bij mij heb. Ik voel mij in ieder geval zeker niet verplicht om per direct bereikbaar te zijn. Ik bel zodra het kan of ik het zie wel terug. Ook na zo'n akkefietje zou ik nog wel terug bellen maar....:

Wat betreft de reactie van je collega dan zou ik haar waarschijnlijk eens goed de waarheid hebben gezegd. Waar zij het lef vandaan haalt om boos op jou te worden terwijl jij gewoon lekker vakantie hebt en wat dat betreft geen enkele verplichting hebt. Als het nou een kwestie van leven of dood is... maar het klinkt als iets wat absoluut niet dringend is en best even kon wachten. Dat had ik haar waarschijnlijk ook haarfijn duidelijk gemaakt. 

Zelf bel ik echt alleen voor het hoognodige, iets dat echt niet kan wachten totdat ze terug zijn. Liever stuur ik nog een e-mail of een sms aangezien ik, als mijn collega's vakantie hebben of vrij zijn, ze liever niet lastig val.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Maple ma 22 jul 2013 - 17:39

Voor belangrijke dingen mag m'n leidinggevende me altijd bellen. Zodra het niet belangrijk genoeg is dat het door m'n leidinggevende gecommuniceerd moet worden heb ik liever dat het wacht tot na m'n vakantie. Ik kreeg gisteren op m'n laatste vakantiedag de vraag of ik vandaag wilde ruilen van dienst, vond ik echt niet zo grappig.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Rovine ma 22 jul 2013 - 18:24

Mijn collegas bijten liever hun tong af dan iemand storen tijdens zijn vakantie. Als ze dan dus toch bellen moet het wel heel dringend zijn, dus ik zou wel opnemen. Maar de kans dat ze bellen is nihil.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 22 jul 2013 - 18:28

Jente, dat gaat inderdaad wel heel ver, maar mijn collega's zijn daar ook toe in staat.
Ik moet zelf ook weleens een collega bellen op zondagavond (bijvoorbeeld als er iemand ziek is) maar ik stuur dan altijd even een sms van tevoren om te vragen of het uitkomt.

Ik vind het zelf ook nogal hysterisch om én te sms'en én daarna toch nog 5x te bellen. Dat vind ik ook als ik niet op vakantie was trouwens en dan gebeurt het ook weleens.
Mijn baas weet dat ik de telefoon nu niet meer opneem. En dat zij alleen mag bellen als er echte nood is.
Ik vind het wel vervelend dat ik nu alsnog weer met m'n werk bezig was, terwijl ik juist net het vakantiegevoel had...

Gast
Gast

Bericht  Ragazza ma 22 jul 2013 - 19:58

Ik zou geloof ik niet opnemen als ik zie dat ik door mijn werk word gebeld. Ik heb het trouwens ook nog nooit meegemaakt en ik kan me eigenlijk ook geen situatie bedenken dat ik gebeld zou worden. Maar nee, ik zou de tel. lekker laten rinkelen. Als het iets heel belangrijks is spreken ze wel wat in op mijn voicemail en dan kan ik dan alsnog zelf terugbellen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  _Liv ma 22 jul 2013 - 20:01

Ik vind het niet erg als collega's in mijn vakantie bellen, maar dan moet het wel noodzakelijk zijn.
_Liv
_Liv
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13

Bericht  Floor ma 22 jul 2013 - 20:37

=

Laatst aangepast door Floor op di 23 jul 2013 - 6:18; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  minoessepoes ma 22 jul 2013 - 20:55

Ik had vorig jaar zomer met veel pijn en moeite 1 weekje vrij gekregen, werd ik meteen maandag ochtend om 8 uur uit mijn bed gebeld, terwijl ik in Parijs in een hotel lag te slapen. Nou ze konden echt de pot op!
Ik heb dus ook niet opgenomen of terug gebeld (wel de voicemail afgeluisterd) en de maandag na mijn vakantie ook duidelijk gemaakt dat ik dit absoluut associaal vond.
Inderdaad als de boel affikt, of de wereld bijna vergaat prima, maar anders wachten ze maar gewoon tot ik terug ben, zeker in dit geval waar ik na heel veel gedoe 1 weekje zomervakantie gekregen had. Dit ging achteraf ook om iets roostertechnisch waar ik ook nog eens helemaal niks mee van doen had, het was dus niet zo dat ik een fout gemaakt had of zo, of dat ik de enige was die het op kon lossen.

In jou geval Pritt geef ik je groot gelijk dat je nu aan je baas aangegeven hebt dat je je telefoon niet meer opneemt en ik vind het ook lichtelijk hysterisch van je collega dat ze voor zo iets kleins 5 keer belt in korte tijd.

Ik krijg ook altijd de week-update op mijn prive mail, dat vind ik ook heel erg irritant want op die manier ben je dus onbewust in de vakantie bezig met werk, echt loslaten en helemaal vrij zijn lukt dan moeilijk.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Steep ma 22 jul 2013 - 20:56

Voor dat soort dingen wens ik niet gebeld te worden. Ik wil alleen gebeld worden als er een bewoner in het ziekenhuis ligt of opgenomen wordt met een psychose.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Feline ma 22 jul 2013 - 21:19

Heb daar echt totaal geen probleem mee eigenlijk. Heb liever dat ze 5 minuten van m'n tijd vragen dan dat iemand de hele dag 'in de stress' zit. Het is anders als je elk uur gebeld wordt maar een paar telefoontjes om iets op te lossen vind ik echt niet erg.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Razz ma 22 jul 2013 - 21:29

In die 2 weken dat ik vakantie had ben ik ook 1x gebeld en geappt over iets wat over het werk ging. Nou dat heeft ze geweten. Laaiend was ik! Evil or Very Mad Vakantie is vakantie en dan wens ik niet lastig gevallen te worden en dan vooral niet om iets onbenulligs.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Fortissimo ma 22 jul 2013 - 21:42

Dat hoeven ze bij mij echt niet te doen. Tenzij er iets ernstigs is met een naaste collega. Maar voor de rest, neem ik de telefoon niet op.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Lenthe ma 22 jul 2013 - 21:57

Bij mijn vorige werk had ik een dag vrij gevraagd, al ver van tevoren. Ik was wel ingepland en moest zelf vervanging regelen. Daar baalde ik al van en de rest van mijn collega's kon (of wilde) niet, dus toen heb ik in de vakantie van iemand van de andere afdeling haar een sms gestuurd of ze die dag (haar normale werkdag) in plaats van op haar afdeling op die van mij wilde staan (had ze alleen een andere werktijd). Niks op gehoord, dus heb haar ook niets meer gestuurd. Na afloop kreeg ik toch een lading over me heen, waarom ik iemand had lastig gevallen in haar vakantie etc etc
Twee maanden later kreeg ik zelf vakantie en op dag 1 werd ik al gebeld of ik toch niet op die dag kon komen werken. Heb gezegd dat ik vakantie had en een smoes bedacht waarom ik niet kon. Zelf heb ik er nooit wat van gezegd, maar ik vond het nergens op slaan; Om 1 sms over een roostertechnische vraag ná de vakantie van de andere persoon worden ze kwaad en mij wel op mijn eerste vakantiedag bellen of ik niet kon komen werken (en ook nog een beetje pissig zijn dat ik niet kon).

Van mijn huidige werk bellen ze niet. Mijn werktelefoon staat sowieso uit en mocht er wat zijn, heeft mijn manager mijn privenummer, dus als ze zouden bellen, zou ik wel opnemen.

var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();

Laatst aangepast door Lenthe op di 23 jul 2013 - 4:49; in totaal 2 keer bewerkt
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chipa ma 22 jul 2013 - 23:47

Nee, vakantie is voor mij even geen werk en alle tijd voor mijn gezin hebben. Daarnaast is mijn werk ook niet zo belangrijk  dat niemand anders het kan oppakken. Ik ga mijn collega's ook echt niet bellen als ze vrij zijn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow di 23 jul 2013 - 0:13

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze iets moeten weten wat alleen ik weet en wat niet kan wachten, maar anders mogen ze best even bellen hoor.

Mijn vriend wordt altijd gebeld. Niet eens met hele belangrijke dingen (in mijn ogen dan), maar volgens mij vindt hij dat ook niet zo erg.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sayuri di 23 jul 2013 - 0:16

Wauw, wat zijn jullie strikt daarin! Ik vind het echt geen probleem als collega's mij bellen, ook niet als het "maar" voor een vraag is. Soms kunnen mensen niet verder met een dossier en al kan zo'n dossier misschien gerust nog 2 weken wachten, ik vind het dan echt geen probleem om 5 min van mijn tijd te geven, zodat zij weer verder kunnen. Het komt dus ook wel eens voor, bij mijn vriend ook trouwens als hij vrij is, hij neemt dan ook uitgebreid te tijd om te helpen.

Ik weet niet of ik het verhaal in de OP goed heb begrepen, maar als ik een sms/gemiste oproep van een collega had, zou ik nooit mijn leidinggevende bellen ipv mijn collega terug te bellen. Ik snap dat je het vervelend vond en misschien ook schrok van het aantal gemiste oproepen, maar had je dat niet beter direkt met je collega kunnen uitklaren ipv je baas te bellen? Escaleren kan toch altijd nog (bijv als hij/zij je punt echt niet snapt wat betreft niet storen tijdens de vakantie)?
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: