Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV Bellen tijdens vakantie

+15
Sugarfall
Inge
Shisha
Rush
Twellie
Blair
Rebecca
Stuiterbal
Angela_1986
Blond
kwak
Minx
Caramba
Rovine
Tinus
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Tinus vr 3 aug 2012 - 5:56

NAV het topic over 'Oncollegiaal of niet', wat vinden jullie ervan als jullie werkgever/collega je zou bellen in je vakantie? Vandaag hoorde ik dat mijn werkgever twee van mijn collega's belde. Het ging over een eventuele wisseling van groep waar ze over na moesten denken. Na de komende werkweek zijn ze allebei weer terug van vakantie. Dan denk ik, waarom niet nog even een weekje wachten? Ik snap dat je het rond wil hebben, maar wat is nou 1 weekje?
Ik zou zelf echt not amused zijn als ik gebeld zou worden in mijn vakantie. Zeker over zoiets. Dan zit je in je vakantie na te denken over zoiets, terwijl je(ik tenminste) lekker geen werk aan je hoofd wil in de vakantie.
Wat vinden jullie? En hoe zouden jullie dit zelf vinden?
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 6:07

Ik zou het ook niks vinden als ik in de vakantie opgebeld zou worden, vakantie = vakantie vind ik. Mocht er echt iets ergs zijn gebeurd, dan mogen ze mij wel bellen. Maar voor kleinigheidjes liever dus niet. Andersom bel ik liever ook geen collega die op vakantie is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Rovine vr 3 aug 2012 - 6:10

Ik geef bewust mijn mobiele nummer niet aan collega's. Als ze me dan toch willen bereiken moet dat via de administratie en dat is toch een stap verder, die geven dat niet voor elk wissewasje door.

Ik mis vaak oproepen op mijn telefoon en als ik zie dat mijn werk gebeld heeft en ik kan niet meer terugbellen kan ik er toch iets teveel mee bezig zijn. Dan ben ik bang dat er echt iets vervelends is of dat ik een hele grote fuckup gemaakt heb.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Caramba vr 3 aug 2012 - 6:32

Ik ben in mijn vakantie ook gebeld door mijn werk. Toen ik opname kreeg ik de vraag of alles goed met me was, antwoord was een onvriendelijke ja. Dat vond ze niet fijn dus vroeg ze door. Ik zat in frankrijk en zei dat ik het prettig had gevonden dat zij naar de gegevens had gekeken van collega's, zodat dezen niet door hun gestoord werden. Kreeg als antwoord je hebt gelijk, wel vroeg ze iets voor de week erop, werkweek voor mij toen, maar zei haar geen idee te hebben omdat ik nog aantal dagen weg zou blijven.
Je mag mij altijd bellen, maar iets over werk, dat niet tijdens de vakantie.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Tinus vr 3 aug 2012 - 6:35

Nou, helemaal als je óp vakantie bent zou ik er niet van gediend zijn. Sowieso, vakantie is vakantie of je nu thuis blijft of niet, maar als je weg gaat vind ik het dubbel storend!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 6:37

Ik zou het niet erg vinden als 1 van de weinige volgens mij. Mijn collega belt me ook regelmatig op om iets te vragen ofzo, ik heb gezegd dat ze altijd mag bellen als ze een vraag heeft waar ze niet uitkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Caramba vr 3 aug 2012 - 6:38

Ik heb wel goed contact met aantal collega's, daar wordt nauwelijks over werk mee gesproken. Daarom je mag mij altijd bellen Wink
Maar kantoor mag mij niet storen tijdens vakantie!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Minx vr 3 aug 2012 - 6:42

Ik ben zelf gebeld in mijn vakantie. Ik had behoorlijk lang vrij en een 0 uren contract. Ze wisten wanneer ik weg was. Ik vond het dan ook niet erg, was ik nog weg geweest had ik niet opgenomen.

Als je met blokjes in de agenda staat wat tijdens een echt vakantie zo is word ie ook niet gebeld, zou denk ik niet eens opnemen als dat zo is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 6:45

Ik ben nog nooit gebeld tijdens mijn vakantie, maar zou het ook niet erg vinden. Ik weet van onze directeur dat het dan echt dringend moet zijn, want hij probeert te wachten en dingen je persoonlijk te vragen.


Laatst aangepast door _Liv op vr 3 aug 2012 - 6:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Caramba vr 3 aug 2012 - 6:45

Nog een verschil, bij mij dan, bijna iedereen belt onbekend, dus neem alle onbekende nummers dus ook op.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  kwak vr 3 aug 2012 - 7:42

mijn werktel. gaat uit als ik vrij ben. Op vrije dagen kan ik mijn mobiele tel. nog wel eens opnemen maar als ik daar geen zin in heb laat ik hem mooi rinkelen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 8:17

Zelda schreef:Ik zou het niet erg vinden als 1 van de weinige volgens mij. Mijn collega belt me ook regelmatig op om iets te vragen ofzo, ik heb gezegd dat ze altijd mag bellen als ze een vraag heeft waar ze niet uitkomt.

+1. Ik vind dat helemaal niet erg als ze me bellen in mijn vakantie. Ik heb het ontzettend naar mijn zin op het werk, met geweldig leuke collega's, zij mogen mij best bellen als ze iets willen weten. Andersom mag dat ook gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Blond vr 3 aug 2012 - 8:21

Carrie schreef:
Zelda schreef:Ik zou het niet erg vinden als 1 van de weinige volgens mij. Mijn collega belt me ook regelmatig op om iets te vragen ofzo, ik heb gezegd dat ze altijd mag bellen als ze een vraag heeft waar ze niet uitkomt.

+1. Ik vind dat helemaal niet erg als ze me bellen in mijn vakantie. Ik heb het ontzettend naar mijn zin op het werk, met geweldig leuke collega's, zij mogen mij best bellen als ze iets willen weten. Andersom mag dat ook gewoon.

Mijn baas mag mij ook bellen als ik vrij ben. Als hij echt wat nodig heeft en hij weet dat ik het wel weet, dan vind ik dat echt niet erg. Andersom was mijn baas ook 3 weken op vakantie en mocht ik hem ook met dringende zaken sms'en.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Angela_1986 vr 3 aug 2012 - 8:24

Ik wil in principe niet voor werk-dingen gebeld worden in mijn vakantie, mits er een client is gestorven waar ik persoonlijk begeleider van ben of er iets ergs gebeurs is met/bij een collega.

Op één van de locaties waar ik werk hebben we hier ook afspraken over met elkaar en weten ze dit van mij dus ook. Op de andere locatie hebben we dit niet zo duidelijk afgesproken maar het is nog nooit voorgekomen dat zij mij in mijn vakantie voor iets 'onzinnigs' gebeld hebben voor zover ik me kan herinneren. Wel eens als ik een vrije middag had of al klaar met werken was maar dat vind ik minder erg en dan hou ik het wel kort. Soms laat ik hem dan ook gewoon gaan als ik zie dat het werk is en wacht ik af wat ze inspreken op de voicemail. Afhankelijk van de vraag/mededeling bel ik dan wel of niet terug.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Stuiterbal vr 3 aug 2012 - 9:05

Bij mijn oude baan deed ik de planningen maken en als ik dan vakantie had (de planningen waren dan ook klaar voor de komende tijd) hadden mijn collega;s er een handje aan om mij te bellen omdat iets niet klopte of onduidelijk was.
Maar als ze even zelf verder dan hun neus keken konden ze het zelf allemaal oplossen.
Hier werd ik echt wel gestoord van want ik heb een groot verantwoordelijkheid gevoel en als ze me dan bellen dat iets niet klopt in mijn vakantie was ik in staat om er naar toe te gaan.

Uiteindelijk ben ik heel duidelijk geweest dat ze het zelf moeten oplossen wat ze ook kunnen en mij niet meer mogen bellen in vakantie. Dat is ook nooit meer voor gekomen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Rebecca vr 3 aug 2012 - 9:07

In principe zal mijn werk niet gauw bellen tijdens mijn vakanties, dan is namelijk iedereen vrij. Mocht ik dan om een of andere reden toch gebeld worden, dan vind ik dat niet zo'n probleem, dan zal er wel een goede reden voor zijn.
Ik ben ook alarmcontactpersoon bij ons op school, werd een keer in de eerste week van de zomervakantie om 1 uur 's nachts van mijn bed gebeld, dat kon ik toch minder waarderen, moest namelijk heen en weer naar school, wat voor mij toen 40 minuten rijden enkele reis was. Op zich is het taakbeleid, dus hoort erbij, maar op die manier wordt het voor mijn vriend ook een korte nacht. Daarbij blijf ik het wel wrang vinden dat collega's die in hetzelfde dorp als waar school staat wonen weigeren om een taak als deze te doen.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Blair vr 3 aug 2012 - 9:14

Zelda schreef:Ik zou het niet erg vinden als 1 van de weinige volgens mij. Mijn collega belt me ook regelmatig op om iets te vragen ofzo, ik heb gezegd dat ze altijd mag bellen als ze een vraag heeft waar ze niet uitkomt.

Dat heb ik ook met collegas, maar op vakantie word ik liever niet gebeld door collegas, vakantie is vakantie en dan ben ik ook echt niet bezig met werk.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Twellie vr 3 aug 2012 - 12:27

Het gebeurde eerder erg vaak dat ik gebeld werd door mijn werk in mijn vrije tijd, ik ben zelfs al meerdere keren uit bed gebeld. Tijdens het zwangerschapsverlof van mijn eerste dochter is er geen week voorbij gegaan dat er niet iemand iets moest weten. Ik heb zelf daarna wat meer afstand genomen en nu heb ik een vakantie zonder dat ik gebeld wordt. Heerlijk, want verhalen over dingen die niet goed gaan en opgelost moeten worden helpen niet bij mijn vakantiegevoel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 14:52

Vorig jaar gebeurde het me dat ik 3 dagen weg was (stedentripje en dat waren ook meteen mijn enige vrije dagen dat hele jaar) en toen werd ik dagelijks in Spanje gebeld. Eerste keer vond ik het geen probleem, de twee keer die nog volgden heb ik niet meer opgenomen; ik zou twee dagen erna er alweer zijn.

De instelling vakantie is vakantie heb ik zelf niet, maar dat ligt natuurlijk ook aan je functie en je eigen instelling. In mijn eigen voorbeeld wist ik de tweede en derde keer wel waar het over zou gaan en dat had geen urgentie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Rush vr 3 aug 2012 - 18:39

Zelda schreef:Ik zou het niet erg vinden als 1 van de weinige volgens mij. Mijn collega belt me ook regelmatig op om iets te vragen ofzo, ik heb gezegd dat ze altijd mag bellen als ze een vraag heeft waar ze niet uitkomt.
Dame here!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 19:09

Ik zou een telefoontje met een (korte) vraag ook niet storend vinden. Ze hebben mijn man zelfs gevraagd of hij zijn werktelefoon aan wil houden en zijn email te blijven checken. Nu is de situatie daar wel even anders, nieuwe afdelingsmanager sinds twee weken en collega met zwangerschapsverlof. Maar we vinden het allebei niet vervelend, een email of telefoontje beantwoorden kost hooguit tien minuten, dus we houden geneog tijd over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Angela_1986 vr 3 aug 2012 - 20:03

Ik denk dat het bij ons meer gemakzucht is dat ze bellen dan dat het écht nodig is. Ik kan me niet iets voorstellen dat zó dringend is en door niemand anders opgelost kan worden dat je daarvoor iemand moet bellen. Er blijven altijd mensen over die dezelfde functie uitvoeren, er zijn alleen taken die de één niet heeft en de ander wel maar die draag je over met 'n duidelijke uitleg natuurlijk.

Volgens mij worden de managers bij ons ook niet in hun vakantie gebeld. Die dragen hun werk over aan 'n andere manager en voor de avond-, nacht- en weekenduren is er, net zoals buiten de vakanties, een manager die standby staat.

In principe zou het dus ook niet nodig zijn om gebeld te worden.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Shisha vr 3 aug 2012 - 22:47

Als ze bij ons op het werk in de vakantie bellen dan heeft dat vaak wel een goede rede. Meestal gaat het dan om personeelstekort en zijn alle andere opties niks geworden. Maar dat gebeurt alleen als het echt niet anders kan.

Ik had bijv van de week nachtdienst. Nu heeft de teamleider iedereen zijn eerste keus vakantie gegeven om eens te kijken hoe dat gaat. Daardoor is het grootste gedeelte niv3 nu dus op vakantie en staat er dus regelmatig maar 1 niv3 op de werkvloer. En er moet altijd 1 niv3 aanwezig zijn voor de verantwoording. Maar de niv3 melde zich dus ziek in mijn nachtdienst waardoor ik niet naar huis kon voordat ik iemand geregeld had. Ik kon maar 2 collega's bellen want de rest is met vakantie maar die namen dus niet op. Uiteindelijk degene die avonddienst zou hebben wakker gebelt en die is gekomen, die heeft weer iemand voor de avond moeten regelen dus uiteindelijk is het wel weer goed gekomen. Maar als ik die ene collega ook niet te pakken had gekregen dan was ik inderdaad maar collega's gaan bellen die eigenlijk vakantie hebben...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Inge vr 3 aug 2012 - 23:22

Ik vind het ook niet erg.
Heb sowieso ook veel whatsapp contact met collega's.
Het gebeurd niet veel dat er gebeld wordt in de vakantie, soms dus wel via whatsapp
Heb trouwens echt moeten leren in m'n vakantie m'n werk los te laten! Vaak ben ik nog erg met werk bezig, zeker als er voor mijn vakantie heftige dingen hebben afgespeeld! Dan belde of whatsappte ik altijd nog wel even!

Als ik op vakantie in het buitenland ben neem ik toch niet op!

Afgelopen zondag stond er in de agenda Inge collega bellen (die had vakantie) over het inboeken van het rooster. Ben 2e roostermaker maar had nog niet in het nieuwe systeem gewerkt! Vond het wel rot om te bellen maar ze vroeg het zelf
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Sugarfall vr 3 aug 2012 - 23:25

Ik zou het niet leuk vinden. Een weekje wachten lijkt mij niet teveel gevraagd + ik kan dat soort dingen/werk moeilijk van me afzetten, en ben er dan sowieso een tijdje mee bezig, iets waar ik geen zin in heb op vakantie.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Bellen tijdens vakantie Empty Re: NAV Bellen tijdens vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum