Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gênant ontlastingprobleem

+8
Joan
Surya
Caro
Dora
Susan
Silver
Nyx
Maple
12 plaatsers

Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Maple ma 22 jul 2013 - 9:09

Niet zo smakelijk, dit topic, maar er zit me even iets niet lekker. Ik zal proberen de details zo keurig mogelijk te houden laughcry 

Sinds een week of twee is m'n stoelgang veranderd. Ging ik eerst dagelijks en had ik ook nog redelijke hoeveelheden, nu ga ik dagelijks tot om de dag en heb ik bijna niets. Ook heb ik het gevoel nog niet 'klaar' te zijn, dat er nog veel meer in zit, maar dat blijft dan gewoon lekker zitten waar het zit. De substantie is ook veranderd, was het eerst nog vast, nu is het een vieze en plakkerige derrie, het brandt en doet pijn als een malle. En met afvegen kun je ook gerust een halve wc-rol voor me reserveren.

Ook ben ik winderig, ik probeer ze waar ik ze echt niet kan laten natuurlijk op te houden, maar áls ze eruit moeten dan zijn het van die hele pijnlijke en brandende.

Kortom, het voelt nu even niet bepaald fijn daar, maak me ook wel zorgen om m'n ontlasting. Ik heb de afgelopen week 2x eenmalig dunne ontlasting gehad. Verder wel af en toe krampen, en natuurlijk doorlopend een opgeblazen gevoel.
Ik geloof niet dat het van m'n eetpatroon af komt, we aten niet altijd even gezond, maar de laatste tijd juist weer wel.

Nu moet ik morgen de huisarts bellen voor nieuwe medicijnen, maar ik twijfel of ik dit ook moet voorleggen en een afspraak zal maken. Is dit wel de moeite waard, of denken jullie dat ik het nog even moet aankijken?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Nyx ma 22 jul 2013 - 9:12

Dat heb ik ook eens in de zoveel tijd, maar vooral als ik een periode eet zoals ik normaal niet eet. Is er wat veranderd in je voedingspatroon/voeding inname?

Edit: Als het je echt niet lekker zit, dan gewoon met de huisarts overleggen. Better safe than sorry.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Silver ma 22 jul 2013 - 9:14

Drink je nu misschien veel kouder drinken? Of heb je veel ijsjes gehad? Dat kan er ook invloed op hebben.
En ik zou het wel even voorleggen aan de ha.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Susan ma 22 jul 2013 - 9:14

Ik heb daar ook een beetje last van gehad, ook die krampen en rare ontlasting, net geen diarree, maar ook niet zoals het hoort. Het heeft bij mij een paar weken geduurd, nu is het wel weer normaal. Het begon bij mij toen ik een weekje erg streng aan het lijnen was omdat ik de week daarvoor op vakantie was en daar alles had gegeten wat ik lekker vond. Ik had ook het idee dat het daardoor een beetje van slag was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Dora ma 22 jul 2013 - 9:15

Is dit probleem begonnen sinds het warme(re) weer?
Grote kans dat het daar verband mee houdt.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Maple ma 22 jul 2013 - 9:24

M'n eetpatroon is niet helemaal drastisch omgegooid, wel veranderd in de zin van dat ik minder eet en meer groenten/fruit eet, maar meestal krijg ik daar juist stevigere ontlasting van.
Koude dranken drink ik niet bijzonder veel, dat vind ik niet zo lekker. Ik drink meestal water en ik krijg knallende koppijn als ik water uit de koelkast drink, dus dat doen we niet :)Ijsjes eet ik ongeveer eentje per dag/twee dagen. Maar ook als ik een paar dagen gee ijs eet heb ik het.
Ik heb het nu inmiddels een week of 2, voordat de echte hitte begon.

Maar vooral het gevoel dat ik niet klaar ben en er nog veel meer moet zitten baart me zorgen. Nog niet eens zozeer de substantie, dat is hooguit hinderlijk omdat het zo'n pijn doet. Ik wel gewoon dat alles eruit komt...
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Caro ma 22 jul 2013 - 10:37

Geen tips.. wel blij dat je gewoon weer Maple bent. Ik kon maar niet wennen aan je vorige naam!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Surya ma 22 jul 2013 - 10:43

Geen bloed? Geen slijm?  Kinkt gewoon als obstipatie.  Kan door vanalles zijn. WWarmte, hormonen,  verandering van eetpatroon.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Joan ma 22 jul 2013 - 10:46

Ik zou het wel even voorleggen aan de arts als je er toch bent. Als het nu een paar dagen aan de gang is, zou het een virus of zo kunnen zijn. Maar je geeft aan dat het langer speelt. Vervelend joh! Ik hoop dat het snel over gaat.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Bosjesvrouw ma 22 jul 2013 - 11:18

klinkt inderdaad als obstipatie/verstopping. Misschien even rosvicee laxo drinken.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Razz ma 22 jul 2013 - 19:03

Veel drinken en vezelrijk voedsel eten. s'Ochtends op de nuchtere maag een kiwi eten en een glas lauw water drinken helpt ook goed! En neem de tijd voor een toiletbezoek. Misschien als je je goed ontspant er toch nog wat meer komt.

Sinds dat ik zwanger ben is het bij mij ook veranderd. Het is hard en ik moet vaker dan normaal.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Tabbert ma 22 jul 2013 - 20:48

Ik zou het toch ook even overleggen met je huisarts. Misschien krijg je gewoon zo'n middeltje om je darmen te stimuleren. Als het echt pijn doet, zeker even doen. Dit is ook niet prettig!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Pien ma 22 jul 2013 - 23:29

Ook voor mij klinkt dit gewoon als obstipatie. Even roosvicee laxoo halen en je bent er zo vanaf! Tevens zorgen dat je veel drinkt en vezels binnen krijgt!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Maple di 23 jul 2013 - 5:54

Maar ik heb vroeger jarenlange obstipatie gehad en daar kan ik dit echt niet mee rijmen. Mijn ontlasting was keihard destijds, en wat ik nu eruit gooi is qua substantie te vergelijken met, ja wat? Net te dunne, vieze plakkerige aardappelpuree, zoiets.

Ik eet trouwens kiwi's bij het leven, volkorenproducten, drink veel. Heb huisarts gebeld en moest eerst lactulose proberen, werkt dat niet, dan even langskomen.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Gênant ontlastingprobleem Empty Re: Gênant ontlastingprobleem

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum