Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Constant ruziemaken

+10
Thunder
sandra
Printje
Laurientje
Balloon
Aoi
Knillis
woezel
Sterrin_
Steep
14 plaatsers

Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Constant ruziemaken

Bericht  Gast vr 19 jul 2013 - 6:59

Zoon (7) en dochter (bijna 3) zitten elkaar constant in de weg. Ik ben de hele dag politieagentje aan het spelen.
Dochter is behoorlijk pittig en als ze haar zin niet krijgt, gaat ze huilen. Zoon heeft heel erg de neiging om dat uit te lokken bij haar.

Zeker nu ze buiten spelen, is het erg vervelend, want de buren horen de hele dag alleen maar gehuil en geklier bij ons in de tuin.
Ik laat ze apart van elkaar spelen, maar ze zoeken elkaar steeds op. Ergens naartoe gaan is even leuk, maar dat wil ik ook niet elke dag. Ze krijgen allebei genoeg aandacht van mij en mijn man en we ondernemen ook met allebei de kinderen apart dingen. We hebben nu alleen vakantie en ook wij willen wel eens even een dagje rustig thuis zijn.

Op dit moment word ik er helemaal gek van. Ik heb ze net naar bed gebracht ondanks het prachtige weer, om zelf maar even rust te hebben, man is een stuk gaan wielrennen.

Ik wil dat het weer gezellig word. Iemand tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Steep vr 19 jul 2013 - 7:04

Ik zou je graag een tip willen geven maar ik weet het ook niet. Ik snap heel goed dat je even niet weet hoe en wat! hug
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Sterrin_ vr 19 jul 2013 - 7:07

Als er tips voor zijn hoor ik ze graag, ik word er zo langzamerhand gek van. Merk ook dat ik steeds meer terug ga schreeuwen, lekker voorbeeld voor ze Sad 
Maar het lijkt soms wel of ze nooit normaal kunnen spelen. Blegh! En dan moet mijn man nog een week werken, zou vandaag vakantie krijgen maar helaas. En daar had ik me toch wel op ingesteld. Nog maar een week doorbikkelen in mijn eentje...

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  woezel vr 19 jul 2013 - 7:08

Heel herkenbaar hier ook de hele dag door strijd.
Dus ben stiekem wel blij te lezen dat het bij jou ook zo gaat. Hier liggen ze er ondanks het mooie weer er ook op tijd in. Genieten wij echt even vd rust, want aan het eind vd dag zijn ze moe en dus nog gezelliger

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Gast vr 19 jul 2013 - 7:13

Gelukkig zijn we niet de enige!

Ik kan op dit moment echt wel janken! Ik wil niet constant boos zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Knillis vr 19 jul 2013 - 7:38

Hier ook veel ruzie de hele dag door, en ze zijn nog een stukje jonger...

Bij ons begint de oudste vrij snel te huilen en de jongste weet precies hoe ze dat voor elkaar moet krijgen.  Ondanks dat ze nog maar klein is zit ze haar broer zo vaak bewust te etteren. Ook ik ben sommige dagen (gelukkig zitten er ook dagen bij dat ze heel lief voor elkaar zijn) alleen maar politieagentje aan het spelen,  dood vermoeiend.  Weinig tips helaas, als ik kijk naar hoe het er bij ons thuis aan toe ging vroeger, verschilde dat niet veel. Ik had de hoop dat als ze wat ouder zijn en met name de jongste ook wat meer begrijpt,  het minder zal worden maar ik heb er een hard hoofd in voorlopig!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Aoi vr 19 jul 2013 - 7:50

Hier ook heel herkenbaar helaas. Het is hier de oudste nu die telkens uit loopt te lokken, terwijl de middelste veel rustiger is geworden en juist hartstikke lief is voor hem. Ik dring ook heel moeilijk tot hem door, probeer allerlei verschillende manieren, maar het stopt niet, alleen soms een uurtje Wink  Ik heb een keer twee weken geleden daadwerkelijk gejankt bij de kinderboerderij, dat maakte wel indruk. Heb hem ook uitgelegd hoe het kwam. Die dag ging verder goed maar een dag erna begint het gezeik gewoon weer. 

En ik had vroeger ook al-tijd ruzie met mijn broertje (de middelste, jongste niet). Dat is pas in de laatste 5-10 jaar wat minder geworden, en nu hebben we eigenlijk nooit meer ruzie.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Balloon vr 19 jul 2013 - 8:02

Ook hier twee etterbakjes. Of ze ruziën, of ze spannen samen tegen mama Evil or Very Mad
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Knillis vr 19 jul 2013 - 8:10

Oh ja dat samenspannen is ook bekend hier,  dan zijn ze ineens poeslief voor elkaar...
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Laurientje vr 19 jul 2013 - 9:06

Ook hier is het herkenbaar zo nu en dan..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Printje vr 19 jul 2013 - 9:21

Mmmm dus dat R haar nu helemaal op handen draagt is geen garnaaltje voor de toekomst?


Helaas verder ook geen tips, hoor dit heel vaak ook terug van ouders dat geruzie onderling, ik. Geef altijd als tip niet te snel erbovenop gaan zitten maar soms zelf laten oplossen/ uitzoeken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Aoi vr 19 jul 2013 - 9:35

Geen garnaaltje nee Printje!

Mijn dochter heeft er wel een handje van om met elk klein akkefietje te komen "Mamaaaaaaa, hij deed dit of dat" en regelmatig stuur ik haar terug en zeg "praat maar even met hemzelf".

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Balloon vr 19 jul 2013 - 9:36

Aoi, zo doe ik het ook. Soms krijg ik zo'n punthoofd van dat ge-mama, dat ik vaak tegen ze zeg dat ze het zelf maar moeten uitvechten.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Printje vr 19 jul 2013 - 9:36

Haha stomme iPad, ik bedoelde garantie hahaha bijna hetzelfde
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  sandra vr 19 jul 2013 - 9:57

Heel herkenbaar helaas, maar ben blij om te lezen dat meer moeders er last van hebben!

Hier ook veel ruzie, bijna constant om niets, duplo blokjes die ze allebei willen, Op hetzelfde plekje willen zitten, ruzie om een lepel..... En ga zo maar door....Vanaf vandaag 6 weken vakantie, op zich heerlijk, maar ik ben ook bang dat het lange dagen vol ruzie gaan worden nu ze hele dagen samen zijn..

Dat samen laten oplossen probeer ik ook wel eens, maar helaas werkt het niet echt,  dan gaan ze echt schreeuwen en meppen uiteindelijk Sad .. En ik word er ook niet gezelliger van, ik word steeds korter, waardoor de jongens ook weer dwarser reageren.. sommige dagen kan ik ze wel achter het behang plakken en word ik er ook gewoon verdrietig van, omdat ik mezelf zo ook geen leuke moeder vind....

Hier dus helaas ook geen tips, wel een dikke knuffel, Het word vast beter als ze wat ouder zijn ..(hoop ik;) )
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Thunder vr 19 jul 2013 - 9:58

Ja, check.........pale 

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Sterrin_ vr 19 jul 2013 - 10:08

Printje, ik hoop dat het bij jou anders wordt, maar hier was dat zeker geen garantie nee, ze kunnen letterlijk niet met en niet zonder elkaar. Zitten vaak ook bijna vastgeplakt aan elkaar, maar als het mis is...oef. En dan zelf laten uitvechten werkt helaas niet altijd, ze slaan elkaar soms bijna de hersens in.

Vooral zoontje van 4 en de tweeling van 2 is vaak strijd. 

Maar ik herken het ook wel van mijn eigen jeugd, ik hoor soms gewoon mijn moeder weer terug. En die had er 7....

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Twellie vr 19 jul 2013 - 10:44

Het gaat erg goed tussen mijn dochters, ondanks het pittige karakter van de oudste. Ik ben best 'bang' dat een derde een andere dynamiek met zich meebrengt en dat het toch grote ruzie gaat worden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Limburg85 vr 19 jul 2013 - 11:12

Hier ook herkenbaar tussen de oudste van 5 en de middelste van 2. De middelste wil iedereen te baas zijn terwijl de oudste het voor iedereen goed wil doen. De oudste is nu 3 weken bij zijn moeder geweest en geen geruzie behalve dat de middelste het nu ook bij de jongste begint te doen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze weer ruzie hebben zondag, ik gok hoogstens 2 minuten? :shock:
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  red rose vr 19 jul 2013 - 17:34

Helaas geen tips, maar ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Knillis vr 19 jul 2013 - 19:47

Printje hier ging het in het begin ook goed, totdat dochter groter werd en aan het speelgoed van de oudste kwam. Toen was de liefde over. Ze heeft een hele sterke wil en wil alles hebben/doen wat haar broer ook heeft/doet. Ook hier gaat het om hetzelfde duplo blokje, wie mijn linkerhand vast mag houden, dat ze op hetzelfde stukje treinbaan willen rijden etc. Samen laten oplossen lukt hier soms maar meestal wordt het slaan en huilen. 

Gelukkig zitten er ook nog dagen bij waarbij het wel goed gaat en ze lief samen spelen en elkaar het licht in de ogen wel gunnen. Maar ik voel me regelmatig ook zo'n zeur/schreeuw/mopper moeder en daar word ik dan ook verdrietig van, zo wil ik helemaal niet zijn Sad
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  _Lana_ vr 19 jul 2013 - 22:07

Jeetje, dat lijkt me erg lastig om mee om te gaan. Je wil het toch graag gezellig hebben thuis en op deze manier is dat moeilijk.
Succes ermee!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Constant ruziemaken Empty Re: Constant ruziemaken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum