Cónstant wakker worden..
+6
Parisienne
PiP
Le Chat Noir
Jazzlyn
kwak
Paper Crown
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Cónstant wakker worden..
Ik weet niet wat het is, maar het is al wel 2 maand zo dat mijn zoon van bijna 3 zo'n 3-4 keer per nacht wakker wordt en dan ook vrolijk om half 6-6 uur naast ons bed staat te roepen dat hij wakker is. Middagdutje eraf halen maakt geen verschil en later naar bed brengen ook niet. Pff ben inmiddels echt kapot, slaap zelf door de zwangerschap ook heel slecht, gemiddeld zo'n 4 uur per nacht. Dus ben 's ochtends vroeg helemaal gebroken. Net als man trouwens.
Zijn er nog mensen met tips? Zou melatonine voor hem kunnen helpen om door te slapen? Of herkennen mensen dit als een fase? Hij zit nu wel in de fase dat hij overdag helemaal panisch wordt van vliegjes en lieveheersbeestjes. Maar of dat er wat mee te maken heeft (dus dat hij mentaal een ontwikkeling maakt) vraag ik me af..,
Zijn er nog mensen met tips? Zou melatonine voor hem kunnen helpen om door te slapen? Of herkennen mensen dit als een fase? Hij zit nu wel in de fase dat hij overdag helemaal panisch wordt van vliegjes en lieveheersbeestjes. Maar of dat er wat mee te maken heeft (dus dat hij mentaal een ontwikkeling maakt) vraag ik me af..,
Gast- Gast
Re: Cónstant wakker worden..
Meid ik kan je de hand schudden... Vreselijk gewoon..
Mijn zoontje slaapt de laatste weken ook erg beroerd en ik al helemaal..
Ik heb vannacht elk uur voorbij zien komen en moet ook zeker om de twee uur plassen..
Vanmorgen om kwart over vier ging ik er weer uit voor de 100x en toen ik op de overloop liep hoorde ik mijn zoontje praten: mama nou?
Ook hier is het ook al weken half zes...
Ik lees dus even mee.. Al vrees ik dat dit echt weer een periode is? Al duurt die al behoorlijk lang en breekt t mij nu ook ontzettend op..
Mijn zoontje slaapt de laatste weken ook erg beroerd en ik al helemaal..
Ik heb vannacht elk uur voorbij zien komen en moet ook zeker om de twee uur plassen..
Vanmorgen om kwart over vier ging ik er weer uit voor de 100x en toen ik op de overloop liep hoorde ik mijn zoontje praten: mama nou?
Ook hier is het ook al weken half zes...
Ik lees dus even mee.. Al vrees ik dat dit echt weer een periode is? Al duurt die al behoorlijk lang en breekt t mij nu ook ontzettend op..
Gast- Gast
Ik denk er trouwens ook over om aan mijn vk iets te vragen voor t slapen..
Ook al vind ik t eigenlijk niets maar zo is het ook niet vol te houden..
Ook al vind ik t eigenlijk niets maar zo is het ook niet vol te houden..
Gast- Gast
Pff, kan me voorstellen dat je doodmoe bent,zeker als je nog eens de hele dag ook achter hem aan moet rennen en gewoon het leven ook doorgaat thuis. Zwanger of niet. Hmm. Hij klink ook erg opgewekt, heb het idee dat hij niet moe is. Melatomine zou ik daarom ook niet geven. Voor mijn gevoel 'dwing' je hem te slapen zonder moe te zijn.
Misschien vind hij het toch allemaal wel heel spannend, nieuw babytje straks, nieuw huis etc. Misschien krijgt hij meer mee dan je denkt? Helpt een fles warme melk niet? Dat je hem weer instopt, fles melk? Al weet ik niet of hij ook uit een beker drinkt..?Maar je zegt ook dat hij naast jullie bed staat, hij kan dus zijn bedje uit.. aan de andere kant is dat flesje melk ook een manier om hem te dwingen te slapen. Ik denk echt dat het ligt aan die veranderingen. Vroeger toen ik klein was (en dan praat ik over jaar of 3, weet ik nog omdat we toen naar Nederland kwamen) kreeg ik ook alles mee en de avond voor we naar NL gingen.
Misschien vind hij het toch allemaal wel heel spannend, nieuw babytje straks, nieuw huis etc. Misschien krijgt hij meer mee dan je denkt? Helpt een fles warme melk niet? Dat je hem weer instopt, fles melk? Al weet ik niet of hij ook uit een beker drinkt..?Maar je zegt ook dat hij naast jullie bed staat, hij kan dus zijn bedje uit.. aan de andere kant is dat flesje melk ook een manier om hem te dwingen te slapen. Ik denk echt dat het ligt aan die veranderingen. Vroeger toen ik klein was (en dan praat ik over jaar of 3, weet ik nog omdat we toen naar Nederland kwamen) kreeg ik ook alles mee en de avond voor we naar NL gingen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Mijn zoon begon met 2,5 jaar ineens met tig keer zn bed uit komen 's nachts en bij ons komen liggen. Sinds een paar maanden is dat over en sinds een paar weken doet onze dochter het! Inderdaad precies wat jouw zoon ook doet. Ik denk een fase, ik weet ook niet wat eraan te doen behalve terugleggen (en soms mag ze ook bij ons liggen maar meestal niet).
Gast- Gast
Een fles melk geven we af en toe al, maar dat maakt ook geen verschil. Echt wakker is hij niet, maar hij komt s'nachts gewoon constant zijn bed uit. We hebben zijn deur al eens op slot gedaan, zodat hij misschien zou beseffen dat hij de kamer niet uit kon en weer in bed moet gaan liggen maar dat is ook niks, want dan raakt hij (terecht) overstuur. S'nachts bij ons laten liggen is ook geen optie, want dan slapen we alledrie niet..
Ik snap best dat hij wel wat mee krijgt (al hebben we het er vrijwel niet over), maar elke keer wakker worden en uit bed komen kan ook gewoon niet. Ik heb de 'mazzel' nu dat ik in de ziektewet zit en dus thuis ben, maar de dagen zijn zo alsnog niet door te komen. Man moet wel gewoon werken, maar is ook kapot.
Ik ga de huisarts toch eens bellen of melatonine niet kan helpen, de time released versie. Hij wordt namelijk wel steeds wakker s'nachts. Ergens van. Maar waarvan..?
Pff kan onderhand wel janken van moeheid..
Ik snap best dat hij wel wat mee krijgt (al hebben we het er vrijwel niet over), maar elke keer wakker worden en uit bed komen kan ook gewoon niet. Ik heb de 'mazzel' nu dat ik in de ziektewet zit en dus thuis ben, maar de dagen zijn zo alsnog niet door te komen. Man moet wel gewoon werken, maar is ook kapot.
Ik ga de huisarts toch eens bellen of melatonine niet kan helpen, de time released versie. Hij wordt namelijk wel steeds wakker s'nachts. Ergens van. Maar waarvan..?
Gast- Gast
Laat hij zich wel terugleggen? Bij onze zoon was dat geen probleem, maar onze dochter wil dat niet en dan moeten we er altijd even bij blijven zitten tot ze slaapt anders begint het hele drama. Als ze hier erbij ligt is het alleen tegen de ochtend, nooit de hele nacht. Daar begin ik echt niet aan en zeker niet nu de baby er bijna aankomt, die moet straks ook nachtvoedingen en ons bed is maar 1.40
Gast- Gast
jolicious, wat vervelend man!ik hoop dat het een fase is en dat het voor dat de baby komt over is.
je mag hem ook rustig hier brengen als hij dat wil en durft, dan kun je even een paar uurtjes bij tanken thuis.
je mag hem ook rustig hier brengen als hij dat wil en durft, dan kun je even een paar uurtjes bij tanken thuis.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Laurientje en Arden, ik zie dat jullie het ook hebben.. Je kunt inderdaad weinig anders dan gewoon terug leggen, maar man.. Soms...
Gast- Gast
Arden schreef:Laat hij zich wel terugleggen? Bij onze zoon was dat geen probleem, maar onze dochter wil dat niet en dan moeten we er altijd even bij blijven zitten tot ze slaapt anders begint het hele drama. Als ze hier erbij ligt is het alleen tegen de ochtend, nooit de hele nacht. Daar begin ik echt niet aan en zeker niet nu de baby er bijna aankomt, die moet straks ook nachtvoedingen en ons bed is maar 1.40
Ik hoef er -thank god- niet bij te zitten nee! Al is hij een uur later weer net zo wakker.
Ik vraag me ook af hoe dat straks moet met een baby erbij. Volgens mij kan je dan net zo goed op blijven ofzo :s
Gast- Gast
Hier slaapt hij wisselend, soms heel goed. Dan weer nachten slechter. Gelukkig gaat sinds ik zwanger ben mijn man er uit snachts. Hij laat zich gelukkig wel terug in bed leggen, tenzij het na 5e is, dan gaat het vrij moeilijk.
Sterkte, ik weet hoe het is als je door de zwangerschap al amper slaapt.
Sterkte, ik weet hoe het is als je door de zwangerschap al amper slaapt.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Yeah!! To never sleep again. Oh wat zal jij graag een dagje in bed blijven liggen!
Vraag gewoon om die pilletjes, misschien doorbreek je wel een fase!
Vraag gewoon om die pilletjes, misschien doorbreek je wel een fase!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Weet hij ook waar hij wakker van wordt of kan hij dat niet na vertellen? Edit: lees nu pas dat hij bijna 3 is, dus het zal nog niet in details zijn .
Het is natuurlijk ook een leeftijd waarop je veel kunt dromen en bang van het donker in je kamer kunt zijn/schaduwen of enge vormen... Of hij wordt wakker en weet niet wat hij eens moet gaan doen, dus maar naar papa en mama dan?
Het is natuurlijk ook een leeftijd waarop je veel kunt dromen en bang van het donker in je kamer kunt zijn/schaduwen of enge vormen... Of hij wordt wakker en weet niet wat hij eens moet gaan doen, dus maar naar papa en mama dan?
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Hier is het gelukkig niet elke nacht zo, maar zeker wel de helft van de nachten.
Ze wordt dan huilend/jammerend (niet overstuur) wakker. De ene keer is ze haar speen of knufje kwijt, de andere keer wil ze een knuffel en weer een andere keer is het genoeg als ik zeg: mama is bij je, ga maar lekker slapen.
Zelden dat ze echt uit bed wil, ze blijft dus ook in bed liggen als ze wakker wordt, vaak zit ze rechtop.
Normaal had ik er niet zo heel veel problemen mee, maar nu inderdaad wel.
Mijn rug en bekken beginnen weer pijn te doen en het in en uit bed gaan is juist het vervelendste.
Normaal trap ik mijn man de 2e/3e keer uit bed, maar die is er nu helaas 4 weken niet (nog 2 te gaan).
Heb verder geen tips..
Ze wordt dan huilend/jammerend (niet overstuur) wakker. De ene keer is ze haar speen of knufje kwijt, de andere keer wil ze een knuffel en weer een andere keer is het genoeg als ik zeg: mama is bij je, ga maar lekker slapen.
Zelden dat ze echt uit bed wil, ze blijft dus ook in bed liggen als ze wakker wordt, vaak zit ze rechtop.
Normaal had ik er niet zo heel veel problemen mee, maar nu inderdaad wel.
Mijn rug en bekken beginnen weer pijn te doen en het in en uit bed gaan is juist het vervelendste.
Normaal trap ik mijn man de 2e/3e keer uit bed, maar die is er nu helaas 4 weken niet (nog 2 te gaan).
Heb verder geen tips..
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik hoop voor je dat het een fase is. Vervelend is het wel, dat snap ik! Extra vermoeiend nu met je zwangerschap erbij. Als ik het zo hoor denk ik ook dat het spanning is bij hem. Er gaat natuurlijk van alles gebeuren en onbewust zal hij daar ook ongetwijfeld dingen van meekrijgen. Of melatonine zal helpen dat weet ik niet. Je zou met de huisarts kunnen overleggen hierover.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Jolicious schreef:Een fles melk geven we af en toe al, maar dat maakt ook geen verschil. Echt wakker is hij niet, maar hij komt s'nachts gewoon constant zijn bed uit. We hebben zijn deur al eens op slot gedaan, zodat hij misschien zou beseffen dat hij de kamer niet uit kon en weer in bed moet gaan liggen maar dat is ook niks, want dan raakt hij (terecht) overstuur. S'nachts bij ons laten liggen is ook geen optie, want dan slapen we alledrie niet..
En als je dan een traphekje plaatst in de deuropening van zijn kamer en de slaapkamerdeur open laat? Zo kan hij niet van de kamer af, maar zit hij ook niet 'opgesloten'.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Wat vermoeiend dit voor jullie.
Wij hebben er ook 'last' van. Duurt nu al zeker een half jaar, dus wij hebben het nu anders opgelost. We hebben nu een peuterbedje(met een extra matras, op ons bedhoogte) naast ons bed gezet. Het is misschien niet ideaal, maar we hebben onze nachtrust wel terug. Mevrouw kruipt nu zelf in dat bedje naast ons en we worden er niet meer wakker van. Er staat aan de andere kant nog een cosleeper voor onze zoon, dus je snapt hoe onze slaapkamer eruit ziet:lol:
Maar goed, we hebben op dit moment wel weer een goede nachtrust, in vergelijking tot een paar maanden geleden. Misschien is dit nog een idee? zodat jullie in ieder geval weer een beetje beter kunnen slapen 's nachts.
Wij hebben er ook 'last' van. Duurt nu al zeker een half jaar, dus wij hebben het nu anders opgelost. We hebben nu een peuterbedje(met een extra matras, op ons bedhoogte) naast ons bed gezet. Het is misschien niet ideaal, maar we hebben onze nachtrust wel terug. Mevrouw kruipt nu zelf in dat bedje naast ons en we worden er niet meer wakker van. Er staat aan de andere kant nog een cosleeper voor onze zoon, dus je snapt hoe onze slaapkamer eruit ziet:lol:
Maar goed, we hebben op dit moment wel weer een goede nachtrust, in vergelijking tot een paar maanden geleden. Misschien is dit nog een idee? zodat jullie in ieder geval weer een beetje beter kunnen slapen 's nachts.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Hier is dat een fase geweest. Nu heeft hij het nog wel af en toe, maar gelukkig niet meer elke nacht, want dat is zeer vermoeiend. Mijn zoontje en dochtertje hadden het beide ook heel erg in de laatste weken van de zwangerschap. Van ellende heb ik ze toen elke nacht maar bij ons in bed gelegd, was niet echt fijn slapen uiteraard, maar dat deed ik toch al niet meer. Mijn man pakte nog wel eens door en wist ze wel weer in hun bed te krijgen, maar ik had daar echt de puf niet meer voor en koos dus maar voor de makkelijkste weg.
Ik wilde mijn man er ook niet elke keer voor wakker maken, dus vandaar maar zo.
Hoop dat het snel voorbij is voor je.
Ik wilde mijn man er ook niet elke keer voor wakker maken, dus vandaar maar zo.
Hoop dat het snel voorbij is voor je.
Gast- Gast
Ik herken het en volgens mij is dat een van alle ellendige fases die ze door lopen.
Hier gaat het sinds kort weer goed. hooguit 1 keer wakker of helemaal niet. En hij komt ook niet meer zo vaak zijn bed uit (lees 15x) slechts nog 1 keer en dan geeft hij het weer op.
Ik heb in die periode niks anders gedaan dan hem steeds terug gelegd. Slopend was het maar even niet anders.
Hier gaat het sinds kort weer goed. hooguit 1 keer wakker of helemaal niet. En hij komt ook niet meer zo vaak zijn bed uit (lees 15x) slechts nog 1 keer en dan geeft hij het weer op.
Ik heb in die periode niks anders gedaan dan hem steeds terug gelegd. Slopend was het maar even niet anders.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Bedankt voor al jullie reacties! Toch 'goed' om te lezen dat we niet de enige zijn en vooral dat het over gaat! Hij ligt nu op bed, was doodop. Kan ook niet anders, hij is er 5 keer uit geweest vannacht (van half 12 tot 5.50). Ik ga hem niet zo lang laten slapen, maar eventjes heeft hij wel nodig. Ik ga vanmiddag toch even kijken naar melatonine of Bach bloesem. Stella, daar heb jij toch ervaring mee? Welke had je? Wellicht is het door de spanning wat druk in zijn hoofd en kan dit hem helpen ontspannen.
Makamba: een traphekje heeft hier hetzelfde effect als de deur. Hij gaat dan dramatisch lopen krijsen alsof hem alle leed van de wereld wordt aan gedaan haha.
Riluju: er past hier helaas geen bedje bij op de kamer. Enige oplossing zou zijn een matras neerleggen bij hem op de kamer, maar eerlijk gezegd wil ik dat niet te snel doen. Hij went namelijk heel snel aan dat soort dingen en wordt dan boos als het de volgende nacht niet mag zeg maar.
Ik ga nu ook even mijn ogen dicht doen, kan ik nog even zelf bij slapen zzzzzz
Makamba: een traphekje heeft hier hetzelfde effect als de deur. Hij gaat dan dramatisch lopen krijsen alsof hem alle leed van de wereld wordt aan gedaan haha.
Riluju: er past hier helaas geen bedje bij op de kamer. Enige oplossing zou zijn een matras neerleggen bij hem op de kamer, maar eerlijk gezegd wil ik dat niet te snel doen. Hij went namelijk heel snel aan dat soort dingen en wordt dan boos als het de volgende nacht niet mag zeg maar.
Ik ga nu ook even mijn ogen dicht doen, kan ik nog even zelf bij slapen zzzzzz
Gast- Gast
Mijn oudste dochter heeft dit ook gehad, die is nog iets jonger dan jouw zoon volgens mij, maar ik heb gewoon uitgelegd hoe vervelend het was voor mijn vriend en mij als ze ons steeds 's nachts wakker maakte. Dus uitgelegd dat ik op mijn werk bijna achter de computer lag te slapen, dat ik dan overdag steeds op de bank moet liggen (met voorbeelden dus, zodat de boodschap goed overkwam).
Toen hebben we dingen bedacht die ze 's nachts ook zou kunnen gaan doen als ze wakker wordt: met de knuffels spelen, bedenken wat ze die dag heeft gedaan, liedjes zingen, met de benen trappelen (idee van mijn dochter ), weer gaan slapen enzovoorts. Nu worden we 's nachts nog wel een opgeschrikt door luidkeels gezang van de bovenverdieping (Booooob de Bouwer. Nou! En! Of!), maar dat is maar vijf minuutjes en dan val ik weer in slaap.
Dus: zorgen dat hij snapt dat het echt heel vervelend is voor jullie en dan samen bekijken wat je eraan kunt doen.
Toen hebben we dingen bedacht die ze 's nachts ook zou kunnen gaan doen als ze wakker wordt: met de knuffels spelen, bedenken wat ze die dag heeft gedaan, liedjes zingen, met de benen trappelen (idee van mijn dochter ), weer gaan slapen enzovoorts. Nu worden we 's nachts nog wel een opgeschrikt door luidkeels gezang van de bovenverdieping (Booooob de Bouwer. Nou! En! Of!), maar dat is maar vijf minuutjes en dan val ik weer in slaap.
Dus: zorgen dat hij snapt dat het echt heel vervelend is voor jullie en dan samen bekijken wat je eraan kunt doen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb gisteren melatonine time released gehaald en zoon heeft de héle nacht door geslapen! Hallelujah! Was blijkbaar toch wat hij nodig had!
Gast- Gast
Jolicious schreef:Ik heb gisteren melatonine time released gehaald en zoon heeft de héle nacht door geslapen! Hallelujah! Was blijkbaar toch wat hij nodig had!
Wat fijn! Waar haal je dat?
Gast- Gast
Wauw wat fijn! Zelf ook lekker uitgeslapen nu?
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Huilend wakker worden 's nachts
» 's Nachts weer wakker worden...
» Vaak wakker worden 's nachts
» Verkouden en snachts wakker worden
» Huilend wakker worden s' nachts
» 's Nachts weer wakker worden...