Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scheren

+20
Bluestar
Shopaholic
Mizz_S
Yvke
Jasmina
SuperGrover
Tiana
_Lana_
Dennenappel
Katrien
Siem
xxjojootjexx
Antibes
Ella
minoessepoes
Nyx
Silver
Slakje
iloverose
M-G
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Scheren Empty Scheren

Bericht  Tiana do 18 jul 2013 - 8:42

=

Laatst aangepast door Tiana op do 5 sep 2013 - 19:25; in totaal 1 keer bewerkt
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheren Empty Re: Scheren

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 11:29

He wat vervelend. Weg laten laseren? Zie vaak aanbiedingen op vakantieveilingen.nl langskomen. Wil het zelf ook eens gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 11:52

Ik zweer bij de Venus Intuition, na het scheren heel eventjes jeuk, maar verder geen uitslag. Ik scheer onder de douche en als ik even een koele douche aanzet is de jeuk ook zo weer weg.

Gast
Gast

Bericht  M-G do 18 jul 2013 - 13:50

Nu scheer ik en heb ik bultjes waar ik nu vanaf (bijna) ben door een zalfje van een vriendin van mij die ze van de huisarts heeft gekregen met een antibioticum erin
(maar ik heb ook geen zin om dit altijd te moeten gebruiken). Ik gebruik trouwens altijd nieuwe scheermesjes en heb als scheerschuim alle soorten en merken al wel geprobeerd. 

Hiervoor gebruikte ik altijd de blauwe veet ontharingscrème en had ik echt nooit last van bultjes maar dat duurt zolang (10 minuten inwerktijd) dat ik ben gaan scheren maar het geeft (bijna) altijd bultjes. 

Waxen met koude waxstrips (van veet) heb ik ook weleens gedaan maar heeft bij mij niet het gewenste effect (de helft van de haren blijven zitten)

Laten harsen wel maar daar heb ik geen zin in. Dus ik moet eigenlijk gewoon weer terug naar de ouderwetse veet (en het vervelende daaraan is dat ze in de loop der jaren de formules hebben veranderd en ik mijn oude vertrouwde veet niet weer kan vinden) Ik lees dus nog even mee in dit topic voor DE oplossing. 

Laseren is misschien inderdaad ook nog een oplossing.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  iloverose do 18 jul 2013 - 18:38

Ik doe wel us zwitsal talkpoeder ter op.nadeel is wel dat je niet direkt je kleding kunt aan trekken
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Slakje do 18 jul 2013 - 19:09

Ik heb het 1 keer laten harsen. En nu durf ik niet meer.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Silver do 18 jul 2013 - 20:20

Nu ik zwanger ben reageert mijn huid overal anders op, zo ook op het scheren. Maar normaal hielp van die creme en lotion van de etos wel om veel minder bultjes te krijgen. Wit flesje met geel en zwarte letters.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Nyx do 18 jul 2013 - 20:21

Volgens mij kan het ook liggen aan het materiaal dat je gebruikt.

Ik gebruikte altijd een 'vrouwenmesje' van Wilkinson en nooit plekjes en goed glad geschoren, maar toen dacht ik dat ik ook weleens heel erg goedkoop kon en kocht 5 mesjes in een zak voor 1 euro en sindsdien kan ik wel janken na een scheerbeurt. Ook aan mijn benen is te zien dat het niet werkt. laughcry 

Ik had deze volgens mij;

Scheren Wilkinson-scheermes-quattro
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  minoessepoes do 18 jul 2013 - 20:54

Hier helpt niks. Werkelijk alles geprobeerd. Als ik op vakantie ga dan epileer ik mijn oksels en bikinilijn een dag of 3 voor vertrek, dan is het 3 dagen rood met bultjes en daarna heb er in ieder geval de rest van de week geen omkijken meer naar. Maar als de haartjes weer groeien en door de huid heen prikken krijg ik weer bultjes en een geirriteerde huid, dus heel lang heb ik er geen plezier van.
Ik heb sowieos goede scheermesjes en sudocreme, talkpoeder, spul van de etos, scheerschuim, scheerolie, scrubben, babyolie en ga zo maar door geprobeerd maar ik hou altijd heel veel bultjes. Sowieso is mijn huid heel erg gevoelig, ontharingscreme reageer ik bijvoorbeeld allergisch op.

Misschien dat ik me inderdaad een keer ga verdiepen in laseren.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ella do 18 jul 2013 - 21:09

Ik stap nooit meer over, deze is echt ideaal voor mij, nergens meer last van.

Scheren 1_5_46_3
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Antibes do 18 jul 2013 - 23:28

Ella schreef:Ik stap nooit meer over, deze is echt ideaal voor mij, nergens meer last van.

Scheren 1_5_46_3

Haha, grappig. Die heb ik juist laatst weggegooid omdat het voor mij verschrikkelijk veel bultjes maakt.. Ik zweer juist bij hele goedkope (roze) mesjes van de Etos. Die zijn scherper aan het begin en worden dan wel iets sneller bot, maar dan gooi ik ze gewoon weg en ben ik toe aan een nieuwe.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 23:35

Nyx schreef:Volgens mij kan het ook liggen aan het materiaal dat je gebruikt.

Ik gebruikte altijd een 'vrouwenmesje' van Wilkinson en nooit plekjes en goed glad geschoren, maar toen dacht ik dat ik ook weleens heel erg goedkoop kon en kocht 5 mesjes in een zak voor 1 euro en sindsdien kan ik wel janken na een scheerbeurt. Ook aan mijn benen is te zien dat het niet werkt. laughcry 

Ik had deze volgens mij;

Sinsdien? Dan de hoogste tijd om die scheermesjes niet meer te gebruiken misschien?

Gast
Gast

Bericht  Ella vr 19 jul 2013 - 0:48

Antibes schreef:
Ella schreef:Ik stap nooit meer over, deze is echt ideaal voor mij, nergens meer last van.

Scheren 1_5_46_3

Haha, grappig. Die heb ik juist laatst weggegooid omdat het voor mij verschrikkelijk veel bultjes maakt.. Ik zweer juist bij hele goedkope (roze) mesjes van de Etos. Die zijn scherper aan het begin en worden dan wel iets sneller bot, maar dan gooi ik ze gewoon weg en ben ik toe aan een nieuwe.

Haha zo zie je maar weer hoe het per persoon kan verschillen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Nyx vr 19 jul 2013 - 1:01

Carrie schreef:

Sinsdien? Dan de hoogste tijd om die scheermesjes niet meer te gebruiken misschien?

Ja, zou heel handig zijn. Maar op de één of andere manier moet ik altijd opmaken wat ik gekocht heb. nerd
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  xxjojootjexx vr 19 jul 2013 - 1:07

Ik gebruik deze ontharingscreme

Scheren P2260071-300x225

Niet dat spateltje wat erbij zit, maar een spons waarmee ik met zachte draaiende bewegingen de haartjes weg haal.

OF

als ik scheer gebruik ik deze:

http://www.nachtkastje.nl/product/femme-intime-watermeloen-120-ml.html

Zorg altijd dat mijn mesjes scherp zijn en dat ik met de groei richting mee scheer en niet er tegen in.
Ik wil wel eens snel snel doen, maar dan krijg ik dus ook bultjes en ingegroeide haren, maar als ik er gewoon normaal de tijd even voor neem, is de boel lekker glad:razz: 

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Siem vr 19 jul 2013 - 1:26

Na het scheren van de bikinlijn gebruik ik pfb vanish. Prikt soms een beetje maar geen/veel minder last van bultjes

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Katrien vr 19 jul 2013 - 1:39

Na het scheren smeer ik sudocreme erop, werkt bij mij erg goed.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Dennenappel vr 19 jul 2013 - 22:29

Antibes schreef: Ik zweer juist bij hele goedkope (roze) mesjes van de ActionEtos. Die zijn scherper aan het begin en worden dan wel iets sneller bot, maar dan gooi ik ze gewoon weg en ben ik toe aan een nieuwe.

Altijd onder de douche met veel water, anders krijg ik wel bultjes en direct weggooien als ze botter worden. Ideaal, met duurdere mesjes krijg ik juist altijd bultjes.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  _Lana_ vr 19 jul 2013 - 22:43

Scheren 9200000005182606

Ik heb altijd wegwerpmesjes van Venus. Ik gebruik ze trouwens heel lang. Ik heb echt ruwe haren en met deze ga ik er heel snel overheen en nooit bultjes of ingegroeide haartjes.

Bij mij werkt die ontharingscrème dus echt totaal niet.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Tiana vr 19 jul 2013 - 22:54

Wat veel reacties al!

Ik zou het ook wel graag weg willen laten laseren, maar op het moment heb ik daar even geen budget voor, wordt een plan voor in de toekomst denk ik.

Net als Minoessepoes heb ik allerlei soorten dingen geprobeerd, van talkpoeder tot sudocrème. Ontharingscrème heb ik vroeger wel eens gebruikt, tot ik er een allergische reactie op kreeg.

Ook van de verschillende scheersystemen die hier voorbij komen, heb ik er al een groot deel uitgeprobeerd. Die Ella gebruikt, daar krijg ik net als Antibes ook gigantisch veel bultjes van. Die Venus Intuition zou ik misschien nog wel eens uit kunnen proberen, alleen lijkt het me zo'n groot ding. Zo vind ik het er in de winkel in ieder geval altijd uit zien.

Jojootje, ik gebruik ook alleen scherpe mesjes en scheer ook met de groei richting mee, behalve op mijn benen want die zijn niet zo gevoelig.

Van de goedkope mesjes van de Action/Etos/Kruidvat krijg ik helemaal snel bultjes, dus ook dat is geen succes. En ik scheer me ook altijd onder de douche inderdaad, anders is het helemaal drama.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  SuperGrover vr 19 jul 2013 - 23:05

Heb je een ladyshave al geprobeerd? Zo'n elektrische. Het wordt niet baby billetjes glad, maar het is alsnog gladder dan wanneer je met een scheermesjes met de haargroei mee scheert.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jasmina vr 19 jul 2013 - 23:32

Ik kan je geen tips geven qua scheer routine, maar wel om scheren te laten voor wat het is en te gaan waxen. Geen irritaties meer en een aantal weken glad.

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Yvke za 20 jul 2013 - 1:08

SuperGrover schreef:Heb je een ladyshave al geprobeerd? Zo'n elektrische. Het wordt niet baby billetjes glad, maar het is alsnog gladder dan wanneer je met een scheermesjes met de haargroei mee scheert.

Dit is ook mijn tip.. Ik kan ook echt niet tegen mijn oksel scheren met een mesje, wat ik ook gebruik qua scheergel, mesje, talkpoeder etc.. Het blijft dan rood en bulterig totdat ik weer moet scheren; vicieuze circel, haha.. 

Ik gebruik nu dus ook een elektrische ladyshave, idd niet zo glad, maar geen irritaties meer!!
Yvke
Yvke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 40
Punten : 39
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Mizz_S za 20 jul 2013 - 1:29

Voor mn benen gebruik ik ook een elektrische ladyshave, en sindsdien nooit meer bultjes gehad, terwijl ik daarvoor altijd bultjes haden ook echt heel erg met gewone scheermesjes. En t wordt echt wel superglad bij mij. Bij mn oksels heb ik weinig last van bultjes vreemd genoeg en daar gebruik ik wel gewoon een scheermesje (ik geloof Gilette?) omdat ik dat fijner vind.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Shopaholic za 20 jul 2013 - 3:27

Epileren hahahaha
Shopaholic