Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rode bultjes na het scheren..

+13
Moezie
Moonlight
minoessepoes
Rush
Toet
Jente10
Dolphinne
Lies
Monte
luisa
Chocoholic
silly-one
iloveyouu
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Rode bultjes na het scheren..

Bericht  iloveyouu wo 22 jun 2011 - 9:11

Na het scheren heb ik heel erg last van rode bultjes.
Vooral bij de schaamstreek is dit het geval!
Ik scheer gewoon met een mesje en dan gewoon onder de douche.
Is bijvoorbeeld harsen of waxen een optie?
Maar dat lijkt me wel heel pijnlijk en is dat wel goed om dat bij de schaamstreek te doen?

Het jeukt echt heel erg en het is natuurlijk niet charmant om ergens heel uitgebreid te staan krabben!

Mijn schaamstreek scheer ik nu dus ook niet helemaal.
Maar is dit eigenlijk ook nodig?
Vinden jongens dit bijvoorbeeld ook fijner als je het scheert?
Ik vind het persoonlijker wel wat frisser, alleen vind het wel zo lijken als een baby.
Nu scheer ik het niet, omdat het zo jeukt en ik heel erg last krijg van rooie bultjes!

Ik weet verder niet goed wat ik hiermee aanmoet en ik hoop dat iemand me ermee kan helpen smile

iloveyouu
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  silly-one wo 22 jun 2011 - 9:25

in je schaamstreek met je haargroei meescheren. Ik deed het eerst ook niet en toen idd veel bultjes en jeuk, maar sinds ik met de haargroei meescheer geen problemen meer gehad.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Chocoholic wo 22 jun 2011 - 9:26

silly-one schreef:in je schaamstreek met je haargroei meescheren. Ik deed het eerst ook niet en toen idd veel bultjes en jeuk, maar sinds ik met de haargroei meescheer geen problemen meer gehad.

Maar dan krijg je toch niet de complete haren weg? Ik iig niet, en daarom scheer ik gewoon alle kanten op, zolang 't maar weer helemaal smooth is. laughcry
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  luisa wo 22 jun 2011 - 9:29

Ik krijg van scheren ook altijd die rode bultjes, gaat ook nog eens jeuken.
Nu epileer ik, ook bikilijn. Was 1e keer wel redelijk pijnlijk maar nu voel ik er eigenlijk weinig van. En geen bultjes.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  silly-one wo 22 jun 2011 - 9:29

ik vind het dan altijd goed genoeg en van mij hoeft het ook niet helemaal weg in die zin onder de huid verstopt te worden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Monte wo 22 jun 2011 - 9:36

Ik heb bij de etos verzorgende olie voor na het ontharen gekocht. Hij ruikt echt super lekker en ik krijg veel minder bultjes(eigenlijk bijna geen meer). Dus dat kan ik je zeker aanraden.
Had ook zo'n klein flesje scheerolie om mee te scheren gekocht, maar die doet niet meer dan douchegel of scheerschuim.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Lies wo 22 jun 2011 - 9:39

Gebruik altijd een goed scherp mesje, maar misschien doe je dit al?
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 9:41

Ik heb daar ook wel eens last van. Heel vervelend. Maar alleen met de haargroei mee scheren doe ik ook niet hoor, wil dat het goed weg is.

Monte, is dat van Etos eigen merk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Dolphinne wo 22 jun 2011 - 9:45

Ik heb hier ook vaak last van. Ik gebruik nu een verzorgende creme erna. (van Louis Widmer bij de DA). Dan heb ik er nauwelijks last meer van.
Heb toen advies bij de drogist gevraagd. Hij raadde me dit aan en scheerolie, maar dat laatste vond ik juist helemaal niet werken, daar zat iets menthol achtigs bij in en irriteerde juist (aan mn schaamlippen).
Nu dus sensitive scheergel en die creme.

Misschien dat ontharingscreme ook zou kunnen werken. Die gebruik ik om en om met scheermesjes. Heb het gevoel dat de haartjes dan minder stug terug komen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Monte wo 22 jun 2011 - 9:48

Elodie schreef:Ik heb daar ook wel eens last van. Heel vervelend. Maar alleen met de haargroei mee scheren doe ik ook niet hoor, wil dat het goed weg is.

Monte, is dat van Etos eigen merk?
Ja en het heet: verzorgende olie na het ontharen(zit in een sprayflesje). Heb hem hier staan en er zit honingextract en katoenzaadolie in, dat zou moeten herstellen en kalmeren.(ik lijk wel een reclamebord Laughing )
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 9:50

Dankje. Die maar eens uitproberen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Jente10 wo 22 jun 2011 - 10:43

Ik had er ook altijd veel last van en vond dat ook erg irritant. Heb toen een keer ontharingscreme geprobeerd en dat is me heel goed bevallen. Alle haartjes gaan weg, beter als bij het scheren, en heb verder nergens last van.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Toet wo 22 jun 2011 - 11:27

Zorg in ieder geval dat je een goed scherp mesje gebruikt, dat geeft het beste effect. Gebruik je ook wel scheerschuim of gel? Dit kan ook al een hele hoop schelen. Idd alleen met de haargroei mee scheren, sowieso om mee te beginnen (ik doe dat zelf niet, maar heb ook niet zoveel last van rode bultjes) Je kunt er na het scheren ook sudocrème opsmeren, dat is voor de rode/geirriteerde huid. Venus heeft ook mesjes waar al scheergel op zit, die vind ik zelf erg fijn! Venus breeze heet het.

En om antwoord te geven op je andere vraag: Ja, de meeste jongens vinden het wel prettig als je 'kaal' bent (of een mooi streepje) Dat is mijn ervaring in ieder geval. :P
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  iloveyouu do 23 jun 2011 - 0:56

Jente10 schreef:Ik had er ook altijd veel last van en vond dat ook erg irritant. Heb toen een keer ontharingscreme geprobeerd en dat is me heel goed bevallen. Alle haartjes gaan weg, beter als bij het scheren, en heb verder nergens last van.

Welke ontharingscrème gebruik je dan?

iloveyouu
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Rush do 23 jun 2011 - 0:59

Goed scherp mesje, eerst met de haargroei mee 'alles' eraf halen en daarna als het al bijna glad is nog even alle kanten op scheren. Heb vrijwel nooit bultjes, alleen als ik dus vergeet een nieuw mesje te pakken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  iloveyouu do 23 jun 2011 - 1:04

Bedankt allemaal voor de tips smile

Ik gebruik wel een scherp mesje, alleen geen scheerschuim of scheergel.
Ik weet niet goed welke ik moet nemen en ik had er laatst eentje van speciaal voor bij de bikinilijn, alleen dat begon echt te branden!

Sudocrème heb ik er inderdaad ook wel op gesmeerd, alleen dat hielp eerst wel, alleen de laatste tijd niet meer ..
Nu heb ik er na het scheren een speciale bodylotion met thee erin opgesmeerd en ik heb het idee dat het best goed helpt (:
heb het gister geschoren en het er nu 2 keer opgesmeerd en nog steeds geen last van rooie bultjes!
Wel een paar natuurlijk, maar lijkt mij dat dat niet zo'n heel groot probleem is?

Vind het wel heel irritant dat het later gaat voelen als schuurpapier! silent


iloveyouu
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 1:32

Ik heb een hele tijd talkpoeder gebruikt als ik net had geschoren. Werkt echt als een tierelier. Nu ik het erover heb, misschien moet ik het maar weer eens kopen, de laatste tijd krijg ik weer minibultjes vooral echt in mijn lieslijn. Lelijk.

Moet je alleen niet op doen als je daarna direct gezellig gaat lopen doen met je vriend :P ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 1:35

luisa schreef:Ik krijg van scheren ook altijd die rode bultjes, gaat ook nog eens jeuken.
Nu epileer ik, ook bikilijn. Was 1e keer wel redelijk pijnlijk maar nu voel ik er eigenlijk weinig van. En geen bultjes.

Ik heb dit laatst ook geprobeerd, maar echt bij ieder haartje wat eruit ging begon het te bloeden.. Ik lag serieus echt te vernaggelen op de bank.. (terwijl ik met mijn benen epileren echt geen moeite heb). Heb jij zo'n speciale kop voor bikinilijn? Die had ik namelijk niet, dus het was wel die hard het benengedeelte gebruiken :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  minoessepoes do 23 jun 2011 - 1:42

Ik heb alles geprobeerd, scherp mesje, epileren, ontharingscreme noem maar op. Talkpoeder, sudocreme, die spray van de Etos, scheerschuim, scheergel, scheerolie, met de haartjes mee scheren, tegen de haartjes in, scrubben. Verzin het en ik heb het geprobeerd en ik heb altijd bultjes!

Ik heb dan ook wel een heel gevoelige huid, maar ik vind het wel heel vervelend, mij zie je bijvoorbeeld niet snel een bikini. Ik ben dus door mijn oplossingen heen en heb me er min of meer maar bij neer gelegd dat er dan bultjes zitten!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  luisa do 23 jun 2011 - 2:03

Punk'd schreef:
luisa schreef:Ik krijg van scheren ook altijd die rode bultjes, gaat ook nog eens jeuken.
Nu epileer ik, ook bikilijn. Was 1e keer wel redelijk pijnlijk maar nu voel ik er eigenlijk weinig van. En geen bultjes.

Ik heb dit laatst ook geprobeerd, maar echt bij ieder haartje wat eruit ging begon het te bloeden.. Ik lag serieus echt te vernaggelen op de bank.. (terwijl ik met mijn benen epileren echt geen moeite heb). Heb jij zo'n speciale kop voor bikinilijn? Die had ik namelijk niet, dus het was wel die hard het benengedeelte gebruiken :shock:

Nee ik gebruik gewoon zo'n silk epil, geen speciale kop voor bikilijn. Had echt alleen de 1e en misschien 2e keer pijn en idd wel last van bloeden, nu nooit meer.
Ik gebruik overigens wel van die doekjes van (ik geloof) Olaz. Die zijn speciaal voor epileren. Eerst even met zo'n doekje over het te epileren gebied en dan pas epileren.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Jente10 do 23 jun 2011 - 2:06

iloveyouu schreef:
Jente10 schreef:Ik had er ook altijd veel last van en vond dat ook erg irritant. Heb toen een keer ontharingscreme geprobeerd en dat is me heel goed bevallen. Alle haartjes gaan weg, beter als bij het scheren, en heb verder nergens last van.

Welke ontharingscrème gebruik je dan?

Die van Veet voor de gevoelige huid. Heb ook die van Kruidvat geprobeerd (toch stuk goedkoper) maar die vind ik zelf minder goed/prettig werken.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Moonlight do 23 jun 2011 - 2:29

Punk'd schreef:Ik heb een hele tijd talkpoeder gebruikt als ik net had geschoren. Werkt echt als een tierelier. Nu ik het erover heb, misschien moet ik het maar weer eens kopen, de laatste tijd krijg ik weer minibultjes vooral echt in mijn lieslijn. Lelijk.

Moet je alleen niet op doen als je daarna direct gezellig gaat lopen doen met je vriend :P ..

+1 - altijd gedaan en weinig tot geen last van bultjes smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Moezie do 23 jun 2011 - 2:46

Talkpoeder heb ik nog!!

Maar goed nu zie ik dat zich meiden hier epileren.. Nu misschien een hele stomme bleude vraag.. Vergeef me als het zo is.. Epileren jullie ook je schaamlippen dan?? Embarassed
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:47

Moezie schreef:Talkpoeder heb ik nog!!

Maar goed nu zie ik dat zich meiden hier epileren.. Nu misschien een hele stomme bleude vraag.. Vergeef me als het zo is.. Epileren jullie ook je schaamlippen dan?? Embarassed

Hahah wat grappigg.. Dat woord gebruiken 2 meiden uit mijn klas ook altijd :P De eerste keer dat ze dat zeiden dacht ik echt "Huh wat Wink"

Dat laatste vroeg ik me juist af met onharingscreme. Die zooi stink altijd ook.. Ik zou dat niet zo vertrouwen down under (gewoon ongezond haha) lijkt me niet zo lekker down under.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  iloveyouu do 23 jun 2011 - 5:01

Punk'd schreef:Ik heb een hele tijd talkpoeder gebruikt als ik net had geschoren. Werkt echt als een tierelier. Nu ik het erover heb, misschien moet ik het maar weer eens kopen, de laatste tijd krijg ik weer minibultjes vooral echt in mijn lieslijn. Lelijk.

Moet je alleen niet op doen als je daarna direct gezellig gaat lopen doen met je vriend :P ..

Hmm inderdaad, denkt dat mijn vriend ook wel zou denken van wtf heb jij gedaan haha.
maar heb het wel geprobeerd inderdaad met talkpoeder, alleen er blijven bultjes.
heb jij nog steeds wel bultjes dan?
en wat zegt jou vriend daarop?

voel me er denk gewoon een beetje onzeker over en durf daarom ook niet goed verder te gaan..

iloveyouu
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes na het scheren.. Empty Re: Rode bultjes na het scheren..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum