Kat (kaal) scheren
+8
Ayla
Snoes
Annemoontje
Jerry
Blond
Plien84
Minx
Rush
12 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Kat (kaal) scheren
Beetje stomme vraag misschien maar zou dat kunnen? Onze kat verhaart ontzettend veel heel het jaar door en ook na het kammen (wat iedere dag gebeurt) vliegen de plukken nog in het rond. Ik merk ook aan het beestje zelf dat dat hij er last van heeft. Z'n vacht is ook zo ontzettend dik en met warm weer weet hij niet waar hij het zoeken moet en hij heeft ook veel jeuk en hij piest zichzelf onder. Hij heeft geen vlooien want dat kijken we iedere 3 maanden na en hij komt niet buiten. En zou ik dat bij de dierenarts kunnen laten doen of gewoon zelf met een goedkope tondeuse? Het is trouwens een europese korthaar. Het ziet er misschien niet uit maar dan hebben wij geen last meer van het haar overal en hij zal zich beter gaan voelen
Gast- Gast
Re: Kat (kaal) scheren
Ik zou dat toch echt eerst aan de dierenarts vragen. Lijkt me ook nogal een klus overigens haha! Kun je katten niet ook laten plukken? Net zoals sommige honden?
Gast- Gast
Ik zou eerst stoppen met kammen. Als je ieder dag gaat kammen gaat zijn vacht daar aan wennen en blijft hij verharen. Een Europese korthaar hoef je eigenlijk niet te kammen. Of alleen als ze in de rui zijn.
En wat voor voer geef jij? Verharen heeft ook vaak te maken met het voer wat de kat krijgt. Van slecht voer gaan katten ook veel verharen.
En wat voor voer geef jij? Verharen heeft ook vaak te maken met het voer wat de kat krijgt. Van slecht voer gaan katten ook veel verharen.
Gast- Gast
Joan schreef:Hoe kan het dat ie zichzelf onder plast?
Hij heeft gewoon veel haar op z'n kont haha. En op een of andere manier blijven er altijd wat druppels in die haren hangen. Hij wordt ook iedere week een keer gewassen daar met shampoo vanwege de geur
Gast- Gast
Zou je zijn 'konthaar' daar niet kunnen knippen?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ostara schreef:Ik zou eerst stoppen met kammen. Als je ieder dag gaat kammen gaat zijn vacht daar aan wennen en blijft hij verharen. Een Europese korthaar hoef je eigenlijk niet te kammen. Of alleen als ze in de rui zijn.
Hij heeft ook blaasgruis en krijgt speciaal voor van de dierenarts (Urinary van Royal Canin) en volgens de dierenarts kan het niet aan dat voer liggen. En hij moet het ook gewoon eten, want dat is het enige voer wat helpt
Gast- Gast
Rush schreef:Zou je zijn 'konthaar' daar niet kunnen knippen?
Ja dat gaan we zowieso binnekort een keer doen ! En daarom kwam ik bij deze topictitel. Waarom dan niet al het haar
Gast- Gast
Niet meer dan 1x per 2 weken kammen, niet vaker dan eens per maand wassen.
Dit bevordert t haren juist meer.
Ook goed voer is belangrijk.
Gast- Gast
Ik snap wel dat ze hun kat willen wassen aangezien hij stinkt naar urine, maar dat moet een kat toch eigenlijk zelf doen? Wast ie zichzelf nog wel?
Gast- Gast
Nooit zelf beginnen aan het scheren van een kat!! De huid van een kat zit erg los waardoor de kans groot is dat je de huid beschadigd.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
PrinsesBo schreef:Niet meer dan 1x per 2 weken kammen, niet vaker dan eens per maand wassen.
Wassen??
Ik heb onze katen serieus nog nooit gewassen, volgens mij is dat ook nergens voor nodig als ze gewoon gezond zijn. Die van ons zou overigens volledig flippen als we dat gingen doen.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Er staat toch ook nergens dat het moet Plien?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik vind dat echt zielig. Onze kat zou alleen al een trauma overhouden van het geluid van een tondeuse.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Een supertip voor t verharen: koop een furminator. Met t scheren van je kat voorkom je t verharen niet...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik zou zelf eerst overleggen met de dierenarts en de situatie voorleggen. Kijken wat hij te zeggen heeft over de situatie.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Ik wist niet dat dat bestond, maar deze tip ga ik zeker in mijn achterhoofd houden!Jerry schreef:Een supertip voor t verharen: koop een furminator. Met t scheren van je kat voorkom je t verharen niet...
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Heb ik laatst een topic over geopend Ik heb 't ding inmiddels wat langer en de kat er al een paar keer mee gekamd, maar ik vind het echt een topding (ik gebruik 'm nu de kat in de rui is 1x per week)!! De kat vind 't niet zo leuk, maar ach, ik wel, want mevrouw verhaart een héél stuk minder en dat is in huis (en op mijn kleren) ook goed te merken!
Jerry- Ratel
waar heb je jij de furminator gekocht, Jerry? En mag ik vragen wat je er voor hebt betaald? Ik vind het namelijk ook weer zoiets om zo'n ding te kopen en dat het dan niet blijkt te werken ofzo.
Hier ook twee katten die áltijd in de rui zijn (ze eten RC indoor of Hill's light). Poes 1 heeft een heel dikke, pluizige, donzen vacht. De DA moest (toen er een keer bloed moest worden afgenomen) ook de tondeuse dubbel gebruiken omdat het niet door de vacht heen ging. Poes 2 valt wel mee.
Ook wij hebben het er toevallig over gehad om poes te "ontharen" dmv een tondeuse, maar alleen in overleg met de DA. Maar, als een furminator een betere oplossing is en ook daadwerkelijk werkt, wil ik dat best uitproberen. mits dus niet te duur
Hier ook twee katten die áltijd in de rui zijn (ze eten RC indoor of Hill's light). Poes 1 heeft een heel dikke, pluizige, donzen vacht. De DA moest (toen er een keer bloed moest worden afgenomen) ook de tondeuse dubbel gebruiken omdat het niet door de vacht heen ging. Poes 2 valt wel mee.
Ook wij hebben het er toevallig over gehad om poes te "ontharen" dmv een tondeuse, maar alleen in overleg met de DA. Maar, als een furminator een betere oplossing is en ook daadwerkelijk werkt, wil ik dat best uitproberen. mits dus niet te duur
Gast- Gast
Check http://www.furminator.com/
Ik heb 'm bij de GroenRijk gekocht, maar hij stond vorige week in de aanbieding bij de Discus. Ik heb 'n 'small' gekocht voor 30 euro, bij de Discus waren ze in de aanbieding voor 27. Het is wel een groot bedrag voor een kam voor je huisdier, maar ik vind 't het geld zeker waard.
Het filmpje op de website waarin je echt 'plukken' haar in het borsteltje ziet zitten, is niet alleen om reclame te maken, want dat was bij mijn kat ook echt het geval. De losse haren in de ondervacht worden echt meegenomen. De vacht van onze kat ziet er sinds we dat ding gebruiken ook een stuk beter uit, alsof ik echt kan zien dat ze een hele hoop losse haren kwijt is (maar misschien beeld ik me dat wel in )
Hier de link van het topic dat ik laatst geopend heb:
https://yescafe.actieforum.com/t25050-verharende-kat?highlight=de+tip+verharende+kat
Ik heb 'm bij de GroenRijk gekocht, maar hij stond vorige week in de aanbieding bij de Discus. Ik heb 'n 'small' gekocht voor 30 euro, bij de Discus waren ze in de aanbieding voor 27. Het is wel een groot bedrag voor een kam voor je huisdier, maar ik vind 't het geld zeker waard.
Het filmpje op de website waarin je echt 'plukken' haar in het borsteltje ziet zitten, is niet alleen om reclame te maken, want dat was bij mijn kat ook echt het geval. De losse haren in de ondervacht worden echt meegenomen. De vacht van onze kat ziet er sinds we dat ding gebruiken ook een stuk beter uit, alsof ik echt kan zien dat ze een hele hoop losse haren kwijt is (maar misschien beeld ik me dat wel in )
Hier de link van het topic dat ik laatst geopend heb:
https://yescafe.actieforum.com/t25050-verharende-kat?highlight=de+tip+verharende+kat
Jerry- Ratel
en hoe groot is de kleine variant dan? Want op zooplus staat er ook eentje, nu voor 9.99 euro.
http://www.zooplus.nl/customerpicturedisplay/shop/honden/verzorging_tondeuses/kammen_tondeuses_scharen/130058
http://www.zooplus.nl/customerpicturedisplay/shop/honden/verzorging_tondeuses/kammen_tondeuses_scharen/130058
Gast- Gast
euh... een centimeter of 10 gok ik. Maar die van de link is niet dezelfde als die ik heb hoor... Dus weet niet of daar de 'small' net zo 'small' is als de mijne
Jerry- Ratel
Ik zou al beginnen met stoppen met kammen, dat stimuleert alleen maar. Eigenlijk heeft PrinsesBo alles al gezegd wat ik ook dacht
Oja NIET zelf gaan scheren, zelfs mijn stagebegeleidster scheerde bij een hele lieve makkelijke kat nog wel is in de huid, dat moet je zelf écht niet proberen.
Oja NIET zelf gaan scheren, zelfs mijn stagebegeleidster scheerde bij een hele lieve makkelijke kat nog wel is in de huid, dat moet je zelf écht niet proberen.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Jerry schreef:euh... een centimeter of 10 gok ik. Maar die van de link is niet dezelfde als die ik heb hoor... Dus weet niet of daar de 'small' net zo 'small' is als de mijne
Ik denk ik zoek er "ff" eentje op ebay.. hopsakee, ff 9 dollar verzendkosten. We zijn gekke henkie niet Nog even verder zoeken dus!
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand kaal maken in photoshop of link van een site
» Mijn kater heeft een kaal plek
» kindjes die vrijwel kaal zijn geboren....
» Bovenbenen scheren
» Bovenbenen scheren..
» Mijn kater heeft een kaal plek
» kindjes die vrijwel kaal zijn geboren....
» Bovenbenen scheren
» Bovenbenen scheren..
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: