Kleuterschool en voor/naschoolse opvang
+15
Vixen
Filoria
Aagje!
PiP
Artemis
Ibbeltje
Sea of Trees
Catwoman79
Susan
firda
Steep
Stuiterbal
Beessie
Printje
Coccinelle
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kleuterschool en voor/naschoolse opvang
Jaaa begrijp me niet verkeerd hoor, hij had en heeft het superleuk op de NSO! Altijd leuke verhalen over het mooie speelgoed en de dingen die ze ondernemen. En hij heeft er vriendjes. Waar ik zo over inzat was dat hij echt mega-megamoe was als ik hem op kwam halen. En helaas uitte zich dat in driftbuien. Maar de juf of de NSO-medewerksters merkten er niet zo veel van, dus dat is fijn. En nu gaat het beter.Minneke schreef:Niet zo negatief meiden, de meeste kinderen hebben het er heel erg naar hun zin op een bso. Ze doen vaak leuke activiteiten en kunnen met iedereen spelen. Je moet jezelf echt niks verwijten.
In andere landen zitten kinderen vaak tot en met het avondeten op school, daar is het gewoon normaal. Kinderen zijn zo flexibel dat ze geneigd zijn zich heel slen aan een situatie aan te passen. En ze zijn echt niet alleen op de bso, het is gewoon normaal voot ze.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Niet te druk om maken hoor.
Bij mijn dochter had ik de luxe dat we ons rooster erop konden aanpassen en dat ze pas na de derde week ofzo op de BSO ging wennen. Dat was prima, maar ze was afgedraaid en moe.
Bij mijn zoon hadden we die luxe niet, dus die ging meteen hele dagen naar school en 3 dagen in de week naar de BSO. Dat was prima, maar hij was afgedraaid en moe
Geen verschil dus hier en BSO vonden ze alletwee helemaal prima, school vonden ze prima, maar het was gewoon veel , in welke regeling dan ook. En dat hebben ze prima overleefd en dat is helemaal goedgekomen.
Vaak maak je je als ouders 10x drukker dan nodig is. Daarnaast: als je geen keus hebt heb je geen keus en moet het maar zoals het gaat, in plaats van dat het gaat zoals het moet. Het is niet anders. Je hebt het niet altijd voor het kiezen en dat is niet erg.
Bij mijn dochter had ik de luxe dat we ons rooster erop konden aanpassen en dat ze pas na de derde week ofzo op de BSO ging wennen. Dat was prima, maar ze was afgedraaid en moe.
Bij mijn zoon hadden we die luxe niet, dus die ging meteen hele dagen naar school en 3 dagen in de week naar de BSO. Dat was prima, maar hij was afgedraaid en moe
Geen verschil dus hier en BSO vonden ze alletwee helemaal prima, school vonden ze prima, maar het was gewoon veel , in welke regeling dan ook. En dat hebben ze prima overleefd en dat is helemaal goedgekomen.
Vaak maak je je als ouders 10x drukker dan nodig is. Daarnaast: als je geen keus hebt heb je geen keus en moet het maar zoals het gaat, in plaats van dat het gaat zoals het moet. Het is niet anders. Je hebt het niet altijd voor het kiezen en dat is niet erg.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Zielig is als kinderen geen school kunnen volgen omdat dat niet bestaat, en zielig is als kinderen aan hun lot worden overgelaten zonder opvang en ouders die niet thuis zijn (en dat gebeurt ook), zielig is als ouders geen baan hebben en er enorme financiele problemen zijn.
Zielig is niet naar de BSO moeten, waar voor ze gezorgd wordt, en dat ze naar school mogen. Dat is van alles, vermoeiend en soms lastig, maar niet zielig.
Zielig is niet naar de BSO moeten, waar voor ze gezorgd wordt, en dat ze naar school mogen. Dat is van alles, vermoeiend en soms lastig, maar niet zielig.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Ik wil wel na de eerste schooldag ervoor zorgen dat ik na school vrij ben, maar dan houdt het ook op..
Ik heb wel mijn werktijden kunnen aanpassen dat ik `s morgen een uur later begin zodat we geen voorschoolse opvang nodig hebben.
Op mijn anders vrije dag moet ik dan nog wel een paar uurtjes(2,25) thuis werken, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik heb wel mijn werktijden kunnen aanpassen dat ik `s morgen een uur later begin zodat we geen voorschoolse opvang nodig hebben.
Op mijn anders vrije dag moet ik dan nog wel een paar uurtjes(2,25) thuis werken, maar dat heb ik er wel voor over.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn dochter moet straks 2 dagen naar de vso. Op donderdag is mijn moeder vrij, dan past ze nu ook op haar, dus dan verzorgt ze ook het ophalen en brengen naar school.
op maandag en dinsdag middag haalt de eerst tijd mijn moeder en schoonmoeder haar uit school, mijn man is namelijk al om 16.15 thuis. en hij kan misschien nog wel iets regelen met flexibele tijden waardoor hij een van die dagen over kan nemen. en als dit allemaal niet goed werkt kunnen we altijd nog voor de nso gaan. We zien het wel.
op maandag en dinsdag middag haalt de eerst tijd mijn moeder en schoonmoeder haar uit school, mijn man is namelijk al om 16.15 thuis. en hij kan misschien nog wel iets regelen met flexibele tijden waardoor hij een van die dagen over kan nemen. en als dit allemaal niet goed werkt kunnen we altijd nog voor de nso gaan. We zien het wel.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Het is inderdaad niet per definitie zielig, maar in het geval van mijn zoontje was het de eerste weken echt doodvermoeiend voor hem en daardoor dus zielig. Ik denk dat je het in het begin gewoon moet proberen en aankijken en inderdaad niet je bij voorbaat al schuldig voelen. Dat heb ik ook niet gedaan. Maar toen Tomas op de 2 NSO-dagen 's avonds standaard driftbuien kreeg van een uur lang met schoppen en slaan en alles erop en eraan had ik wel met hem te doen. Dat mag toch hoop ik?Artemis schreef:Zielig is als kinderen geen school kunnen volgen omdat dat niet bestaat, en zielig is als kinderen aan hun lot worden overgelaten zonder opvang en ouders die niet thuis zijn (en dat gebeurt ook), zielig is als ouders geen baan hebben en er enorme financiele problemen zijn.
Filoria- Ratel
Zielig is een relatief begrip. Wat de één wel zielig vindt, hoeft de ander niet zielig te vinden. Ik vind het wel zielig voor mijn dochter als ze als vierjarige compleet afgedraaid thuis komt na een schooldag en een dag BSO.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Natuurlijk is dat zielig, ik denk meer dat er gedoeld wordt op mensen die bij voorbaat zeggen dat het zielig is.
Bovendien kunnen mensen wel zeggen dat ze de voorkeur geven aan langzaam opbouwen. Maar voor gezinnen waar beide ouders werken is dat meestel helemaal niet te regelen. Dan heb je wellicht geen keuze en is het niet fijn als iemand zegt dat het zielig is voor een kind. Dat wakkert schuldgevoel aan.
Bovendien kunnen mensen wel zeggen dat ze de voorkeur geven aan langzaam opbouwen. Maar voor gezinnen waar beide ouders werken is dat meestel helemaal niet te regelen. Dan heb je wellicht geen keuze en is het niet fijn als iemand zegt dat het zielig is voor een kind. Dat wakkert schuldgevoel aan.
Gast- Gast
Ja, dat vind ik ook.
Filoria- Ratel
Ik zal tegen die tijd eens kijken of ik of vriend de eerste paar dagen wat eerder weg kunnen van het werk. Meestal gaat het ook maar om 1,5 uur bso na school. Het zit in hetzelfde gebouw als school waar ze nu ook naar het kdv gaat dus het is niet geheel onbekend terrein voor haar.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Hier zal het waarschijnlijk ook niet anders kunnen, dat overleven we ook wel weer.
Ik werk onregelmatig, vind het wel lastig welke dagen we opvang aan moeten vragen (hier staat ze ook al ingeschreven op school, haar leerjaar was al bijna vol).
Ik heb trouwens ook op de BSO gewerkt, en die kleintjes worden echt wel extra in de gaten gehouden en ondersteund. Bij ons was er ook de mogelijkheid om te rusten voor die kleintjes, maar vaak willen ze lekker spelen, en zijn ze thuis inderdaad volledig afgedraaid.
Ik werk onregelmatig, vind het wel lastig welke dagen we opvang aan moeten vragen (hier staat ze ook al ingeschreven op school, haar leerjaar was al bijna vol).
Ik heb trouwens ook op de BSO gewerkt, en die kleintjes worden echt wel extra in de gaten gehouden en ondersteund. Bij ons was er ook de mogelijkheid om te rusten voor die kleintjes, maar vaak willen ze lekker spelen, en zijn ze thuis inderdaad volledig afgedraaid.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Hier zal het ook niet anders gaan. Ik vertrek om 07.30 naar m'n werk en man vaak al voor 06.00 uur.
De BSO zit bij ons in de school. Dat leek me wel erg praktisch.
De BSO zit bij ons in de school. Dat leek me wel erg praktisch.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Het is hier nog niet aan de orde, maar mijn dochter zal in de toekomst ook ineens naar school en BSO moeten. Ik kan me voorstellen dat dat even vermoeiend is voor een kind, maar is een kind dat thuis komt na school en daar de rest van de middag speelt niet moe 's avonds? Lijkt me wel toch?
Mijn dochter was de eerste weken op het KDV ook vermoeid, dan ging ze lekker op tijd op bed. Ik heb niet gemerkt dat ze er last van heeft gehad.
Mijn dochter was de eerste weken op het KDV ook vermoeid, dan ging ze lekker op tijd op bed. Ik heb niet gemerkt dat ze er last van heeft gehad.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn dochter zal ook gelijk drie dagen naar de BSO moeten en ik zie er nu al tegenop. Want ze is nu het grootste deel van de tijd gewoon bij mij, op drie dagdelen opvang na. En verder speelt ze tegenwoordig vaker bij vriendinnetjes, nichtje en buurmeisje. Maar ze is nog steeds ook veel bij mij.
De overgang hiervan naar vijf dagen in de week naar school en dan nog drie middagen BSO zie ik ook echt niet zitten. Ik heb er eigenlijk nu al buikpijn van. Ik ga tegen die tijd sowieso wel een schema beginnen met langzaam schooluren en BSO opbouwen en niet van het ene moment op het andere aan vijf dagen school en drie dagen BSO beginnen.
De overgang hiervan naar vijf dagen in de week naar school en dan nog drie middagen BSO zie ik ook echt niet zitten. Ik heb er eigenlijk nu al buikpijn van. Ik ga tegen die tijd sowieso wel een schema beginnen met langzaam schooluren en BSO opbouwen en niet van het ene moment op het andere aan vijf dagen school en drie dagen BSO beginnen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Naschoolse opvang of andere werktijden?
» Tas voor de opvang
» lijstje voor opvang
» Traktatie op de opvang voor geboorte zus
» Wisselingen bij opvang...
» Tas voor de opvang
» lijstje voor opvang
» Traktatie op de opvang voor geboorte zus
» Wisselingen bij opvang...
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: