Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lijstje voor opvang

3 plaatsers

Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty lijstje voor opvang

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 1:45

Volgende week ga ik weer aan het werk en gaat F ook naar de gastouder. Nu vroeg ze of ik een lijstje wil maken voor F met z`n flestijden e.d. Maar wat moet ik er nog meer opzetten?
Ik heb nu dan z`n flestijden + hoeveelheden en wanneer de luier verschoond moet worden (omdat sommigen dit voor de fles doen, anderen erna)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Liadan vr 2 nov 2012 - 1:49

Misschien wanneer hij slaapt (dus op verzoek/na zijn fles/voor zijn fles). Wat hij aan heeft in bed, heeft hij een speentje/knuffeltje/slaapzak.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Nijntje vr 2 nov 2012 - 1:55

wat hij fijn vind, bijv een knuffeltje waar hij aan gehecht is, hoe hij het fijn vindt om vast gehouden te worden (soomige baby's willen het liefst bijvoorbeeld wat rechterop en zetten het op een brullen als ze te veel in ligstand liggen) wat hem troost kan bieden. Wat een beetje zijn ritme thuis is.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:03

Ik heb nu dit, graag niet quoten:

Flesjes
11.00u 150cc water en 1 bakje, bij deze fles F graag (mocht ie slapen) wakker maken om half 11. Dit omdat ie ander alleen maar lacht/brabbelt en z`n fles niet wil drinken.
15.00u 150cc water en 1 bakje
Hij dringt over het algemeen z`n flessen goed leeg, hij laat als ie iets laat staan max 40ml staan. Staat er meer dan heeft ie waarschijnlijk nog niet genoeg en vraagt ie er na 10min nog naar. Ook kan ie soms moeilijke gezichten trekken maar na enkele seconden begint ie dan toch te drinken.
Als ie z`n fles uit z`n mond duwt heeft ie genoeg.

Verschonen
20/30min na de fles verschonen

F heeft momenteel een vies oogje, deze enkele keren per dag schoonmaken met warm water en een watje.

Slapen
Hij heeft nog geen vaste slaaptijden maar F slaapt wel graag op zijn buik. Thuis hebben we een speciaal matrasje hiervoor. Je mag `m in de box wel op z`n buik leggen maar dan graag regelmatig controleren of zijn hoofdje nog goed opzij ligt.

F heeft ook een fiep, deze mag hij hebben als ie er naar vraagt en bij het slapen.

Mocht er iets zijn is Lily telefonisch bereikbaar: telefoonnr
Huisarts: Dr .... te ....: telefoonnr

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:05

even nieuwsgierig hoe f. om z'n fiep vraagt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Tania vr 2 nov 2012 - 2:07

Maar hij mag bij de gastouder dus niet in bed op z'n buik slapen? Hoe ga je dat dan doen? Mag hij dan alleen in de box slapen of valt hij ook in slaap als hij op z'n rug ligt?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Nijntje vr 2 nov 2012 - 2:07

Laughing
Charlie schreef:even nieuwsgierig hoe f. om z'n fiep vraagt
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:08

Charlie schreef:even nieuwsgierig hoe f. om z'n fiep vraagt

Huilen en hij smakt heel erg, als ie `m kwijt is in bed smakt ie ongelofelijk en isie met z`n mond/hoofd aan het zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Tania vr 2 nov 2012 - 2:09

Charlie schreef:even nieuwsgierig hoe f. om z'n fiep vraagt

M. zegt gewoon altijd "Mama, wil je m'n fiepje even geven alsjeblieft?" Doen jouw kinderen dat nog niet eens?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:11

Tania schreef:Maar hij mag bij de gastouder dus niet in bed op z'n buik slapen? Hoe ga je dat dan doen? Mag hij dan alleen in de box slapen of valt hij ook in slaap als hij op z'n rug ligt?

Dat mag wel want dan geven we gewoon dat aerosleepmatje mee maar ze had geloof ik geen bedjes vrij of de andere kindjes waren snel wakker (weet de precieze reden niet meer) dus als wij er geen bezwaar tegen hadden of ie dan in de beginperiode beneden in de box of wagen mocht slapen (vinden wij niet erg) En hij slaapt wel op zijn rug maar dan duurt het heel lang voordat ie slaapt (en als ie moe is slaapt ie binnen 5min als we `m op z`n buik leggen) Ook is het zo dat als F op zijn rug slaapt slaapt ie heel onrustig, wordt snel wakker en slaapt minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Tania vr 2 nov 2012 - 2:14

Lily schreef:
Tania schreef:Maar hij mag bij de gastouder dus niet in bed op z'n buik slapen? Hoe ga je dat dan doen? Mag hij dan alleen in de box slapen of valt hij ook in slaap als hij op z'n rug ligt?

Dat mag wel want dan geven we gewoon dat aerosleepmatje mee maar ze had geloof ik geen bedjes vrij of de andere kindjes waren snel wakker (weet de precieze reden niet meer) dus als wij er geen bezwaar tegen hadden of ie dan in de beginperiode beneden in de box of wagen mocht slapen (vinden wij niet erg) En hij slaapt wel op zijn rug maar dan duurt het heel lang voordat ie slaapt (en als ie moe is slaapt ie binnen 5min als we `m op z`n buik leggen) Ook is het zo dat als F op zijn rug slaapt slaapt ie heel onrustig, wordt snel wakker en slaapt minder.

Oh vandaar, ik vond het al bijna zielig voor je kindje Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:18

zo'n slechte mama ben ik nu ook weer niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lijstje voor opvang Empty Re: lijstje voor opvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum