Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naschoolse opvang of andere werktijden?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Naschoolse opvang of andere werktijden? Empty Naschoolse opvang of andere werktijden?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:36

Volgens jaar gaat mijn dochtertje naar de basisschool, ik twijfel nog of we gebruik gaan maken van de BSO. Ze is iedere dag om 14.15 uur klaar met school. Ze zou twee dagen na de BSO moeten als we blijven werken zoals we nu werken, als ik er al aan denk vind ik het gewoon helemaal niets. Dat ze daar op dat schoolplein staat te wachten en dan moet wachten op de BSO die haar dan op komen halen. Als we onze werktijden aanpassen moet ons zoontje meer naar mijn ouders die hier niet in de stad wonen en hem wil ik eigenlijk dezelfde basis geven als haar (veel thuis en zo weinig mogelijk naar oppas).

Maken jullie gebruik van de naschoolse opvang en waarom wel/niet?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Naschoolse opvang of andere werktijden? Empty Re: Naschoolse opvang of andere werktijden?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:45

Jeetje, om 14.15 al klaar? Continu rooster?

Hier zou de BSO wel moeten. Kan moeilijk tegen onze werkgevers zeggen dat we elke dag om 14.00 stoppen om onze zoon van school te halen.

Gast
Gast

Naschoolse opvang of andere werktijden? Empty Re: Naschoolse opvang of andere werktijden?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:49

Ik werk zelf (af en toe) op een BSO, en het is niet zo dat je kindje wacht op het schoolplein op de BSO, maar de BSO staat hier vrijwel altijd te wachten op het schoolplein als de kindjes naar buiten komen. En bedenk dat er vast meerdere kindjes van die school/uit de klas naar de BSO gaan dus dat het meestal ook echt een leuk iets is.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 5 nov 2011 - 9:50

Het leek mij ook nooit iets, maar ik heb mijn mening wel wat bijgesteld, ik ben een aantal keer op een BSO geweest en volgens mij is het wel heel gezellig. Er zit er eentje bij de peuterspeelzaal van Ezra en Yrsa waar ik een keer binnen ben geweest en daar hing een bord met activiteiten die ze die week deden, er was een soort klein theatertje waar kinderen toneelstukjes konden doen, de ruimte was echt heel speels en gezellig ingericht, dat zag er echt ontzettend leuk uit. Er zitten bij ons in de stad ook BSO's die op het terrein van een grote speeltuin zitten, ik denk dat dat ook echt super is. Volgens mij bestaan er ook sport-BSO's, als je kind daarvan houdt is dat weer te gek. Ik denk dat het minder zielig is dan het misschien lijkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 10:02

Hier drie dagen BSO, van 15.00 tot 17.30. En voor de jongste 1 dag van 12.00 tot 17.30.

Het leek mij ook heftig, maar het viel me zó ontzettend mee. Ze vinden het ontzettend leuk. Ik heb wel heel bewust gekozen voor een school waar veel werkende ouders waren en waar een BSO in hetzelfde gebouw zat. Ik wilde pertinent niet dat ze dan eerst nog ergens anders naartoe moesten met veel kinderen van andere scholen. Nu zitten ze met eigen klasgenootjes in een groep en dat is gewoon heel erg leuk.

Het enige nadeel vind ik dat bijv. de jongste nu echt wel héél erg moe is, het is voor hem echt heel heftig nu. Maar hij gaat ook pas 2 weken, dus dat wordt nog wel beter. De oudste vindt het helemaal geweldig, maar het is dan ook echt een hele leuke BSO. Ze hebben een moestuin, ze doen dagelijks workshops waar de kinderen aan kunnen meedoen (maar het hoeft niet, ze mogen ook zelf spelen). bijvoorbeeld dansen, of knutselen, of een toneelstukje maken, enzovoorts.
Ik kom ze heel af en toe iets eerder ophalen omdat ik eerder vrij ben, maar dat vinden ze helemaal niet leuk, want dan zijn ze nog niet klaar. Ze willen pas naar huis als hun vriendjes ook naar huis gaan.

Ander nadeel vind ik dat doordat het zulke stomme werktijden zijn en maar weinig uren, er veel wisselingen van personeel zijn. In 1,5 jaar tijd zit dochterlief nu op haar 4e leidster geloof ik en dat vind ik wel jammer. Het zijn eigenlijk altijd meiden die net van school komen en die dit doen tot ze een 'echte' baan hebben gevonden.

Ik zag er ook tegenop, maar het heeft eigenlijk best meerwaarde. Ik zou het op zich wel prettig vinden om een dag minder te hebben, maar dat is voorlopig geen optie.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 10:02

Het lijkt me ook wel gezellig en leerzaam maar toch. Ik vind haar nog zo klein om haar dan dagen van 8.30 t0t 17.30 uur te laten maken en ik vind het zo raar dat een ander dan ons kind van het schoolplein haalt. En ik ben gewoon een beetje bang... Maar ik zie er ook wel voordelen van in sociale zin. De mensen om me heen die er gebruik van (moeten) maken zijn allemaal enthousiast en ik probeer dat ook te worden smile

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne za 5 nov 2011 - 10:28

Wij zullen straks waarschijnlijk ook voor de BSO kiezen.
Ons zoontje gaat naar een basisschool met een continurooster, dus hij zal ook op tijd vrij zijn.
De BSO zit wel in hetzelfde gebouw en er zullen vast wel meer kinderen naar toe gaan uit zijn klas.

Hij gaat nu ook naar het kdv 2 dagen id week en dat is ook een hele dag. Dus ik denk dat de BSO niet veel zwaarder zal zijn dan nu het kdv, al is er dan een extra wisselmoment.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke za 5 nov 2011 - 11:08

Eucalypta, kan het zijn dat je meer genuanceerder bent in je posts de laatste tijd? Ik vind ze prettiger om te lezen in ieder geval, waarom kan ik niet omschijven even, maar goed :P
Lekkere post waar niemand iets aan heeft.

Mijn zoon gaat naar de BSO en hij vind het heel leuk, het is leuk ingericht en er zijn kindjes uit zijn klas. Hij gaat dan wel maar 1 hele middag, van 14.15 tot 18u, en een ochtend VSO. Ik zou gewoon eens gaan kijken naar waar jouw kinderen heen zouden gaan, dan valt het je misschien best mee. Bij ons is het zo dat de kinderen zelf mogen kiezen wat ze gaan doen, en soms zijn er activiteiten gepland. Ze ontspannen dus ook gewoon doordat ze lekker kunnen spelen, op de automat, bouwhoek, spelletjes etc.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: