Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Rebecca do 2 jun 2011 - 10:04

Ik ben al sinds zondag ziek met griep, normaal ben ik met een dag of 3 wel weer op de been, heb dan alleen nog die 4e dag nodig om weer een beetje bij te komen.
Nu loop ik al sinds zondag met koorts en flinke keelpijn, dacht ik me gisteren wel weer (op die 2 dingen na) iets beter te gaan voelen, maar heb ik vervolgens afgelopen nacht wakker gelegen van de misselijkheid/buikpijn..
Mijn vriend en moeder vinden nu dat ik morgen naar de dokter moet, terwijl ik zelf denk dat dat nog niet zo nodig hoeft, want als je op internet leest staat er toch wel overal dat griep wel een week kan duren, en zo lang ben ik nog niet ziek. Aan de andere kant hoop ik vanaf maandag toch ook wel weer gewoon aan het werk te kunnen, want de laatste 4 weken van het schooljaar zijn al hectisch genoeg zonder invaller voor mijn groepie.
En tja, wat kan de dokter nu verder eigenlijk voor me doen, behalve me naar bed sturen en zeggen dat ik rust moet houden en veel moet drinken (wat me erg veel moeite kost!).

Iemand goede raad?
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 10:07

Misschien even bellen en het aan de assistent(e) voorleggen. Dan kan hij/zij waarschijnlijk wel vertellen wat je het beste kan doen. Snotterend en kuchend in de wachtkamer zitten, is misschien ook niet zo fijn voor je medemens. :P Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Minx do 2 jun 2011 - 10:09

Als het echt griep is kan het inderdaad wel even duren. De meeste mensen verwarren griep met een fikse verkoudheid en vinden het dan ook allemaal lang duren en vervelend als ze echt griep hebben. Ik zou het dus nog even aankijken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 10:11

Mijn vriend is ook al 2 weken aan het sukkelen met de griep. Het "ergste" is nu wel voorbij maar hij heeft nog flink last van een verstopte neus en erg hoofdpijn. Hij heeft 2 dagen in bed gelegen en is toen een paar dagen half en dan weer volledig aan het werk gegaan. Ondertussen heb ik ook flink de griep gehad (van donderdag tot dinsdag) en ik ben gewoon niet gaan werken en in bed blijven liggen en bij mij is het alweer over. Ik heb hiervoor ook als 2x die griep gehad en ben toen ook gewoon gaan werken. Nu heb ik lekker liggen uitzieken en ik hoop dat het nu weg blijft voorlopig. Het verschil is dus dat ik wel op bed ben gaan liggen en het nu dus over is en mijn vriend is gewoon druk gaan werken en die is nu nog steeds ziek. Met bedrust gaat het gewoon echt sneller over.

Heb je ook al eens antigrippine gebruikt? Verkrijgbaar bij de drogist en werkt goed. En stomen wil ook nog eens goed helpen

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? _Antigrippine%20Tabletten_180_180

Beterschap !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Rebecca do 2 jun 2011 - 10:20

Ik ga er inderdaad dan maar vanuit dat ik het nog even de kans moet geven, eventueel even met de assistente bellen of zij nog tips heeft en verder gewoon lekker in mijn bed/op de bank blijven. Die antigrippine werkt dat ook nog als je echt al een aantal dagen ziek bent?
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Miss G do 2 jun 2011 - 10:28

Ik heb ook al een hele tijd griepverschijnselen. Bijna 2 weken lang verhoging/koorts, maar alleen in de avond. Was wel voor mn gevoel de hele tijd suf op het werk.
Dinsdag ben ik naar huis gegaan, want was helemaal in de war. Toen bleek ik dus ook koorts te hebben. Vandaag voel ik me al wel weer wat beter, alleen nog een beetje suf en steeds moe.
Ik ben maandag bij de huisarts geweest, en tja die kon er niet veel aan doen. Als het nog 2 weken zou aanhouden, zouden ze gaan testen naar infecties. Maar heb het idee dat het toch een (rare) griep was, na 3 dagen rust voel ik me toch wat beter!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 17:12

ik zou het nog even aankijken, maar je kan ook altijd even bellen en de assistentes je verhaal voorleggen,

wij zijn hier thuis vorige week met z'n 4e ziek geweest, mijn zoon heeft het 1,5 week gehad en mijn man, dochter en ik een week...

Wij hadden overigens een of ander virusje, maar nu we inmiddels weer beter zijn zijn we wel nog steeds aan het snotteren en hoesten..

Beterschap

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  SuperGrover vr 3 jun 2011 - 6:03

De meeste huisartsen doen hier niks mee, dus ik zou ook niet gaan. Gewoon uitzieken, stomen inderdaad. Antigrippine zou ik niet aan beginnen, dat is geldklopperij, verkoudheid en griep worden veroorzaakt door virussen, en daar is nou eenmaal weinig tegen te doen. Sinaasappels eten enzo heeft nu ook geen zin meer, dus bespaar je ook de moeite om vitaminetabletten te slikken. Gewoon uitzieken, dat is denk ik het enige dat je kunt doen. Beterschap!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen? Empty Re: Naar de dokter met aanhoudende griepverschijnselen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum