Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

+54
Paper Crown
Isolt
Ooh La La!
Caresses
Shisha
Steep
red rose
Parisienne
mickey
Twellie
Jezzie
Ilovethe90s
Pompoen
Elodie
Manderijn
Tiara
Flip Fluitketel
Aimee
Puggle
Floor
LDJ
Mida4you
Novalee
smooch
kwak
PapillonRose
SarahKey
Takkie
Lejow
Thunder
Pien
studiebol
Sanne
Annemie
Sun88
Teddyaapje
Sazzle
Silke
Sterrin_
Bruintje Beer
Annie24
Lonely Goatherd
Laurientje
Happydobby
Susan
Shopaholic
Bluestar
Jelin
Fearie
*Lieke*
Flower_L
Razz
Aoi
Marin
58 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Twellie zo 14 jul 2013 - 9:58

Alle drie de namen heb ik als eerste geopperd. We vinden best verschillende namen leuk, maar bij de eerste twee dochters kwamen we hier nog goed uit. We hebben nu een naam voor de baby die mijn vriend eerst niet zo leuk vond en ik kan merken dat hij er nu ook echt nog aan moet wennen. Hij heeft deze week een andere naam genoemd, maar daar moet ik dan weer ontzettend aan wennen. We hebben nu nog steeds in principe de naam die ik bedacht heb, maar ik ga even nadenken of ik me ook kan vinden in de naam die mijn vriend bedacht heeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Marin zo 14 jul 2013 - 10:03

Pompoen schreef:
Grappig detail trouwens, mijn zusje vertelde toen ze de naam hoorde na zijn geboorte dat het altijd haar lievelingsnaam was geweest en dat ze van plan was als ze ooit een zoon kreeg hem zo te noemen (maar ze heeft ook nog geen vent waarmee ze dat hoeft uit te vechten ;-)). 
Gelukkig vind ze het ook heel leuk dat haar neefje die naam heeft en vond ze het dus een geweldige keuze!

 Ah fijn dat ze het niet erg vindt!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  mickey zo 14 jul 2013 - 10:10

Wij wisten niet of we een zoon of dochter zouden krijgen, dus moesten 2 namen bedenken. Ik weet 100% zeker dat ik de jongensnaam heb bedacht, maar de meisjesnaam weet ik niet meer zeker. Rond de 12 weken dachten we eruit te zijn met de meisjesnaam, we hadden toen Norah bedacht. Na een paar weken was ik daar niet meer zo zeker van en stelde ik Sarah voor. Maar ik weet dus niet of we die rond de 12 weken ook al genoemd hadden. Uiteindelijk zou een dochter Sarah hebben geheten. En dat durf ik hier gerust te plaatsen, want ik zou het nu niet meer kiezen.
Mochten we ooit nog besluiten om nog een kindje te willen, dan wordt het wederom een hele kluif vrees ik, wat de naam betreft. Al denk ik dat voor een jongen onze tweede keus van bij F's zwangerschap wel een goede kans maakt. Maar voor een meisje wordt het moeilijk.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Gast zo 14 jul 2013 - 10:13

De eerste kwam van mij. Die had ik al jaren in mijn hoofd. Mijn man was er direct weg van.

Bij de tweede wilden we een naam die bij Fenne past, dus we zochten tussen de Friese namen. Ik had er geloof ik al 20 genoemd toen hij na de 20 weken echo een Friese namensite door ging spitten. Na een paar minuten wees hij er een aan en beiden wisten we direct: dit is 'm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Parisienne zo 14 jul 2013 - 10:37

Ik kwam met de naam, vriend vond hem meteen erg leuk. In het begin vond hij het nog niet DE naam, maar langzamerhand begon hij het steeds leuker te vinden. Ik had deze naam al jaren in mijn hoofd, die stond altijd hoog op mijn lijstje. 

Mijn zusje vertelde, toen ik nog zwanger was en wij de naam al vast hadden staan, eens doodleuk dat zij een eventuele dochter Noa zou gaan noemen. Ze hoorde die naam laatst en die leek haar wel leuk. Oeii.. ik moest me echt inhouden en moest goed nadenken hoe ik zou reageren. Wat was dat een moeilijk moment, gelukkig hadden ze niks door!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  red rose zo 14 jul 2013 - 17:36

Beide namen komen van mij. Hij kwam ook met namen, maar toevallig zijn allebei de namen door mij geopperd en vonden we die allebei het leukst.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Steep zo 14 jul 2013 - 18:07

Ik las namen voor uit een namenboekje die ik leuk vond. Zo kwamen op aan Ruben zijn naam. Nu hebben we de meisjesnaam maar nog geen jongensnaam. Gelukkig tijd zat!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Shisha zo 14 jul 2013 - 19:18

Het was al jaren mijn nummer 1 naam en gelukkig vond mijn man hem ook gelijk geweldig. Meisjesnamen werd lastiger, daar werden we het echt niet over eens en iedere keer als we er 1 hadden bleven we toch twijfelen. Maar goed dus dat het een jongen is!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Caresses zo 14 jul 2013 - 19:20

Het is een naam die we beiden al erg leuk vonden. Geen idee wie van de twee dit het eerste zei.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Ooh La La! zo 14 jul 2013 - 20:52

De namen voor een meisje staan al vast. De roepnaam heb ik bedacht, de 2e naam mijn vriend.
Voor een jongetje hebben we samen wel een lijstje gemaakt, maar zijn er nog niet helemaal uit. Ik hoop qua naam heeel erg dat het een meisje wordt omdat we die namen echt super leuk vinden.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Isolt zo 14 jul 2013 - 21:02

Mijn vriend heeft de naam voor een meisje bedacht. Voor een jongen hebben wij nog geen naam. Maar zijn ook nog niet bezig om zwanger te worden dus hebben nog genoeg tijd.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Paper Crown zo 14 jul 2013 - 21:20

Ik, wist 't al ver ver ver van te voren! Van de film Madagascar!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Marin zo 14 jul 2013 - 21:25

Paper Crown schreef:Ik, wist 't al ver ver ver van te voren! Van de film Madagascar!

Hahahaha. Dat is wel echt een hele leuke inspiratiebron!

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcQEouQxaVoJ9FNIB7Xn43Vqn8paMY7hrnUGT0jdMgLcdY1f8QkyDg
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Paper Crown zo 14 jul 2013 - 21:28

Marin schreef:
Paper Crown schreef:Ik, wist 't al ver ver ver van te voren! Van de film Madagascar!

Hahahaha. Dat is wel echt een hele leuke inspiratiebron!

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcQEouQxaVoJ9FNIB7Xn43Vqn8paMY7hrnUGT0jdMgLcdY1f8QkyDg

 Ik vond hem zo tof! Maar vooral ook, omdat ik toen dacht: 'hee! Eindelijk een naam voor jongens wat bij ons past!' Ik vind bijv Tim, en Thijs etc ook erg leuk, maar dat kan mijn familie in Turkije niet uitspreken. Ik moet trouwens wel stoppen Juultje te zeggen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Gast zo 14 jul 2013 - 21:34

Wij hebben dan nog geen kinderen maar wél een fantastisch leuke naam voor als we een dochter krijgen haha. Mijn vriend kwam met de eerste naam, ik met de tweede, en samen is het echt helemaal tof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Marin zo 14 jul 2013 - 21:41

Haha Harri ik ben heeeuwl erg benieuwd! Gauw babietjes maken.

PC, Juultje is juist lief! Je ziet toch wel dat hij echt een jongetje is, dus dan kan dat best :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Charles zo 14 jul 2013 - 21:47

Bij zoon kwamen we allebei met de naam. Wisten we ook allang vantevoren. Bij dochter kwam ik met de naam maar was hij direct akkoord. 

Ik had nog wel andere namen. Waaronder Juul, Bram, Michiel, Elsa of Ella, Servaes, Sjors, Lotje, Hanne etc. Maar dat waren allemaal namen die in het Duits niet dezelfde 'stempel' of klank hebben.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Gast zo 14 jul 2013 - 23:56

Ik heb de jongensnaam bedacht en man de meisjesnaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Sterrin_ ma 15 jul 2013 - 0:03

Paper Crown schreef:
Marin schreef:
Paper Crown schreef:Ik, wist 't al ver ver ver van te voren! Van de film Madagascar!

Hahahaha. Dat is wel echt een hele leuke inspiratiebron!

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcQEouQxaVoJ9FNIB7Xn43Vqn8paMY7hrnUGT0jdMgLcdY1f8QkyDg

 Ik vond hem zo tof! Maar vooral ook, omdat ik toen dacht: 'hee! Eindelijk een naam voor jongens wat bij ons past!' Ik vind bijv Tim, en Thijs etc ook erg leuk, maar dat kan mijn familie in Turkije niet uitspreken. Ik moet trouwens wel stoppen Juultje te zeggen..

Mijn neefje is bijna 3 en noemen we ook altijd zo, of Juul. Is er gewoon zo ingeslopen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Snoes ma 15 jul 2013 - 0:47

Wij zitten eigenlijk op één lijn wat namen betreft, hebben redelijk dezelfde smaak. Maar het was mijn vriend die met dé naam kwam.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Caroow ma 15 jul 2013 - 1:08




 Ik las hem op van een site en mijn vriend vond het ook gelijk een superleuke naam. We vonden het heel lastig omdat we dachten een getint kindje te krijgen en ik vind zelf namen als Thomas en Ruben heel leuk, maar niet bij een surinaams kindje. Achteraf maar goed dat we niet een enorme Surinaamse naam hebben gekozen zoals  Dangelino ofzo Laughing 


Maar mochten we een dochter krijgen noemen we d'r gewoon Sophie Very Happy 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Marin ma 15 jul 2013 - 1:13

Caroow schreef:

Maar mochten we een dochter krijgen noemen we d'r gewoon Sophie Very Happy 
[/size]

:cheering: 
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Highway ma 15 jul 2013 - 6:12

Ik kwam met de naam en mijn man heeft best lang getwijfeld, zelfs nog in de week van haar geboorte.Hij vond de naam wel erg mooi maar twijfelde of hij bij onze dochter zou passen. Gelukkig is hij nu helemaal om! De tweede naam kwam overigens van hem.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 3 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum