Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

+54
Paper Crown
Isolt
Ooh La La!
Caresses
Shisha
Steep
red rose
Parisienne
mickey
Twellie
Jezzie
Ilovethe90s
Pompoen
Elodie
Manderijn
Tiara
Flip Fluitketel
Aimee
Puggle
Floor
LDJ
Mida4you
Novalee
smooch
kwak
PapillonRose
SarahKey
Takkie
Lejow
Thunder
Pien
studiebol
Sanne
Annemie
Sun88
Teddyaapje
Sazzle
Silke
Sterrin_
Bruintje Beer
Annie24
Lonely Goatherd
Laurientje
Happydobby
Susan
Shopaholic
Bluestar
Jelin
Fearie
*Lieke*
Flower_L
Razz
Aoi
Marin
58 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Pien zo 14 jul 2013 - 7:41

Marin schreef:
Susan schreef:De eerste keer ik, de tweede keer hadden we de naam allebei gehoord op de televisie.

 Y is toch van een kinderserie ofzo? Hoorden jullie die naam tegelijk en vond je 'm direct leuk? Ik weet dat de dochte van Pien ook een naam heeft gekregen n.a.v. een tvserie (of vond ze die naam voor die tijd nou al leuk?). Grappig lijkt me dat smile

 Nee hoor Marin, het komt idd van de tv serie de Co- assistent!!

Daar hoorde we de naam en dat was hem gewoon....

Deze naam voor onze zoon komt van mijn man!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Thunder zo 14 jul 2013 - 7:42

Wij hebben apart van elkaar lijstjes gemaakt en de namen die we allebei hadden hebben we gekozen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Marin zo 14 jul 2013 - 7:47

Pien schreef:
 Nee hoor Marin, het komt idd van de tv serie de Co- assistent!!

Daar hoorde we de naam en dat was hem gewoon....

Deze naam voor onze zoon komt van mijn man!

 Ah dan had ik het toch goed idd! Leuk! Ik vind dat ook een hele leuke naam, hoewel ik met -e er achter leuker vind. En ik ben heel benieuwd naar jullie jongensnaam. Ik kraak nog steeds m'n hersenen na de hints n.a.v. dat topic maar ben er nog steeds niet uit haha.

 Haha ik ben ook zo benieuwd wat jullie van deze namen zouden vinden, maar dat durf ik niet te posten.. Eerst maar eens paar jaar wachten of we het dan nog steeds leuk vinden (hoewel we deze namen al jaren roepen allebei, dus vast wel).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Aoi zo 14 jul 2013 - 7:49

Marin schreef:
Aoi schreef:Leuk smile  hier was ik het alledrie de keren, die met de naam kwam. Alleen de jongste was snel beslist toen ik die naam opperde, bij de oudste ging het tussen 2 namen waarvan de andere naam van hem kwam en bij de middelste heb ik de naam een paar keer door de zwangerschap heen genoemd en vond hij het echt niet mooi, tot ik ineens heel sterk het gevoel kreeg dat dat dé naam was en hij het ook mooi vond.

 Leuk om te lezen! Ik vind de derde naam heel apart (haha en dan niet negatief apart, maar gewoon apart, kende hem niet behalve als uitgeverij), dus juist leuk om te lezen dat die zo snel beslist was.

Ik kende m ook niet. Op een avond hebben wij apart van elkaar zo'n jongensnamensite doorgenomen en opgeschreven welke namen we wel wat vonden. Ik had die naam erop staan, maar dan zonder H en met N (op het eind). Hij had die niet erop staan. De dag erna ging ik lunchen met mijn moeder en zei ze dat ze een overlijdensadvertentie had gezien met die naam erin en dat ze dat zo mooi vond. Diezelfde avond hebben mijn vriend en ik de knoop doorgehakt. Toevallig dat mijn moeder die naam noemde, zo vaak komt ie niet voor. We hebben wel nog heel lang getwijfeld over de schrijfwijze (met h, zonder h, met n, zonder n).

Ik heb hier wel alledrie de keren namen in mijn hoofd gehad die ik héél leuk vond (en nog steeds vind) maar dat voelde dan gewoon niet goed. Ik voelde hier alledrie de keren heel duidelijk dat dit de goede namen waren.


Laatst aangepast door Aoi op zo 14 jul 2013 - 7:50; in totaal 2 keer bewerkt

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Lejow zo 14 jul 2013 - 7:50

De naam kwam bij mij vandaan. Van Bente van de Brandt, een (musical)actrice. Toevallig zag ik haar vandeweek voorbij komen in de nieuwe kentucky fried chicken reclame.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Takkie zo 14 jul 2013 - 7:57

Ik heb echt dertig namen aangedragen, maar mijn man vond het allemaal niks. Jongensnaam waren we redelijk snel uit, ik had de voornaam en hij de tweede naam bedacht. Meisjesnaam andersom, hij kwam (een week voor de bevalling) met dé meisjesnaam en ik heb de tweede naam erbij bedacht.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  SarahKey zo 14 jul 2013 - 7:58

Ik kwam er mee. En toen ik de naam zei was mijn man meteen verkocht.

De naam voor een tweede zoon hebben we zelfs al Embarassed  En daar kwam ik ook mee smile  Omdat ik erg twijfelde tussen S en die andere naam. Dus hebben we hem bewaard en wie weet mogen we de naam ooit nog gebruiken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  PapillonRose zo 14 jul 2013 - 8:03

Bij A. heb ik het allemaal zelf kunnen verzinnen, en dat vond ik helemaal niet erg! In de toekomst voorzie ik nog ellenlange discussies als mijn vriend en ik het over namen gaan hebben, we hebben een totaal andere smaak laughcry Ben wel benieuwd wat daar dan uiteindelijk uit komt rollen ook.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  kwak zo 14 jul 2013 - 8:09

Mijn man kwam met D haar naam. Ik vond het eerst echt niet mooi maar kwam er later op terug. Haar doopnaam heb ik bedacht.

Met J zijn naam kwam ik. We hadden eerst een andere naam voor hem maar naar 2 week vond ik het toch niet mooi.
Zijn doopnaam was heel simpel omdat we al wisten dat we hem naar mijn schoonvader zouden noemen en hij heet Jan en veel anders is er niet veel te maken.

Mocht ons derde kind een meisje zijn dan hebben we al een naam. Die hoorde ik toen D net een half jaar was en mijn man vond hem ook erg mooi. Ik hoop stiekem dat ons volgende kindje een meisje is want die naam vind ik zo mooi angel 
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  smooch zo 14 jul 2013 - 8:13

Ik kwam met de naam en mijn vriend moest er eerst erg aan wennen en na een paar dagen kwam hij er op terug dat hij het toch wel een erg mooie naam vind.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Novalee zo 14 jul 2013 - 8:13

De eerste naam van N. weten we eigenlijk niet meer. Hij stond wel op mijn lijstje maar in mijn herinnering kwam m'n vriend er mee. Nu zeggen we dus maar dat we hem samen hebben gevonden. Dat we met de tweede naam zouden vernoemen stond al voor de zwangerschap vast en daarbij vonden we eigenlijk maar één vernoeming mooi. Nog wel enige discussie over de laatste letter (e of a), uiteindelijk heb ik mijn vriend daarin laten kiezen.

Deze keer ben ik met de eerste naam gekomen, sowieso met alle suggesties. Vriend keurde alles af, alleen deze naam bleef under consideration. Zelf kwam hij met niks en langzaam aan was hij aan deze gewend en is die goedgekeurd. Tweede naam is echter nog een probleem. De naam die we nu een beetje hebben vind ik wel mooi maar vriend heeft er niks mee. Het liefst wil hij wel een naam die hij of heel erg mooi vindt of die iets moois betekent maar dat geldt beide niet echt voor deze naam. Maar we hebben echt totáál geen ander idee dus ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk wordt confused
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Mida4you zo 14 jul 2013 - 8:14

Ik kwam met de naam van onze 1e dochter ( 2e naam van haar kwam bij mijn man weg ) en van ons aankomende baby heeft mijn man de naam bedacht en tevens de 2e naam
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  LDJ zo 14 jul 2013 - 8:15

Over een jongensnaam waren we zo uit.
Maar een meisjesnaam heeft wel een tijd geduurd. Dan vond ik een naam mooi, maar mijn man niet. Dan vond mijn man weer een naam mooi en ik niet.
Toen kwam ik met deze naam en vonden we beiden meteen erg mooi.
Nog wel even verder gezocht, maar we kwamen telkens weer bij deze naam uit.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Floor zo 14 jul 2013 - 8:18

Ik kwam met de naam. 
We hadden beide namen op een lijstje staan maar kwamen er niet echt uit. De naam van onze zoon vond mijn man maar een kaknaam (net als alle andere namen die ik op schreef Very Happy  )
Uiteindelijk vond hij de naam wel het origineelste/meest bijzonder. We hebben wel tot in de week van de bevalling getwijfeld of we hem zo zouden noemen of toch Thomas. 
Wij wisten trouwens het geslacht niet en de meisjesnaam had mijn man opgeschreven/genoemd en vond ik ook erg leuk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Puggle zo 14 jul 2013 - 8:24

Ik kwam met de naam, mijn man was er gelijk weg van.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Aimee zo 14 jul 2013 - 8:28

Mijn vriend kwam er mee, en ik had hem meerdere keren afgewezen. We kwamen tot geen één naam die we beide leuk vonden, vooral omdat ik zo veeleisend was. Uiteindelijk heb ik me maar neer gelegd bij een top10 naam, want ik vond Luuk toch wel erg leuk.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Flip Fluitketel zo 14 jul 2013 - 8:38

De naam van onze oudste dochter komt van ons beide. Toen we tv aan het kijken waren kwam er een presentatrice voorbij en we waren gelijk verkocht. Bij de jongste kwam mijn man met de naam, maar de klank vond ik toen niet mooi en we hebben 2letters veranderd en toen waren we het er allebei over eens.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Tiara zo 14 jul 2013 - 8:45

Ik had deze naam al voor mijn zwangerschap, mijn man was gelukkig ook snel om.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Flower_L zo 14 jul 2013 - 9:08

undefined schreef:

  1. Flower_L

beide keren ik.

 Meisjesnaam was eerste keer niet nodig, we wisten geslacht. Tweede keer wisten we het niet. Vriend was weg van 1 naam, en die vind en vond ik ook mooi...maar die zal het nooit meer worden bij een evt derde, gezien het heel veel lijkt op de naam van zoon 2.

Bij een evt derde voorzie ik nu al grote naamproblemen Neutral

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Manderijn zo 14 jul 2013 - 9:39

Marin schreef:
Aoi schreef:Leuk smile  hier was ik het alledrie de keren, die met de naam kwam. Alleen de jongste was snel beslist toen ik die naam opperde, bij de oudste ging het tussen 2 namen waarvan de andere naam van hem kwam en bij de middelste heb ik de naam een paar keer door de zwangerschap heen genoemd en vond hij het echt niet mooi, tot ik ineens heel sterk het gevoel kreeg dat dat dé naam was en hij het ook mooi vond.

 Leuk om te lezen! Ik vind de derde naam heel apart (haha en dan niet negatief apart, maar gewoon apart, kende hem niet behalve als uitgeverij), dus juist leuk om te lezen dat die zo snel beslist was.

 Was jou derde nu mijn tweede aoi? Mijn vriend kwam er mee, vond het eerst echt geen mooie naam. Later kwam hij er nog eens mee, en dacht dat is de naam

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Elodie zo 14 jul 2013 - 9:41

Ik. Die lamlul van een ex kwam nergens mee.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Pompoen zo 14 jul 2013 - 9:48

A. kwam helemaal nergens mee, ik maakte lijsten met potentieel okeeje namen en hij kraakte alles af. Bij de meisjesnamen bleef er geen spaan van de lijst heel, de namen die overbleven waren het allemaal niet. Bij de jongensnamen bleef er eentje staan, een naam die we allebei onmiddellijk geweldig vonden en waar we vanaf de eerste seconden allebei achter stonden. Ik was toen 12 weken zwanger en we hoopten bijna dat het een jongen zou zijn zodat we niet nog met heel veel pijn en moeite een meisjesnaam zouden moeten zoeken. Gelukkig was het ook een jongen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Pompoen zo 14 jul 2013 - 9:52

Lonely Goatherd schreef:Ik. Die bleek hij ook leuk te vinden. Toen heb ik voor de zekerheid toch nog een hele tijd verder gespeurd en allerlei opties geopperd, maar die eerste keus bleek toch echt het leukste.smile

 Haha, ik ook, met het idee, straks kom ik een nog veel leukere naam tegen en heb ik spijt dat we die niet hebben genomen. 
Grappig detail trouwens, mijn zusje vertelde toen ze de naam hoorde na zijn geboorte dat het altijd haar lievelingsnaam was geweest en dat ze van plan was als ze ooit een zoon kreeg hem zo te noemen (maar ze heeft ook nog geen vent waarmee ze dat hoeft uit te vechten ;-)). 
Gelukkig vind ze het ook heel leuk dat haar neefje die naam heeft en vond ze het dus een geweldige keuze!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Ilovethe90s zo 14 jul 2013 - 9:52

Ik heb 2 lijstjes (meisjes- en jongensnamen) en tot nu toe zijn we het met elkaar eens. Nog maar zien of dat zo blijft smile
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Jezzie zo 14 jul 2013 - 9:56

Mijn vriend kwam met de meisjesnaam. Ik met de jongensnaam die we hadden.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend? - Pagina 2 Empty Re: Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum