Hiervoor HAP bellen?
+18
Chelle
Ella
Paper Crown
Twellie
Flower_L
Mint
Luce
-Ieniemienie-
Sanne
meisjesmama
Sam
M@niek
Lejow
Vixen
Slakje
Sterrin_
Limburg85
Caroow
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hiervoor HAP bellen?
Dit lijken mij ook waterpokken. Een baby heeft er vaak niet zo`n last van, maar zoals eerder is genoemd, kan het later nog wel een keer terug komen.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Dan zou ik me echt eens verdiepen in symptomen van hersenvliesontsteking. Vraag desnoods een gesprek aan bij je huisarts, want op deze manier maak je jezelf helemaal gek.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Vixen schreef:Dan zou ik me echt eens verdiepen in symptomen van hersenvliesontsteking. Vraag desnoods een gesprek aan bij je huisarts, want op deze manier maak je jezelf helemaal gek.
Dat zou ik ook doen. Laat iemand die er verstand van heeft je voorlichten.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
waterpokken lijkt mij...hier begin het ook zo.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hersenvliesontsteking zou wel het laatste zijn waar ik aan zou denken bij deze bultjes. Misschien wat warmtebultjes of 'zomaar bultjes', ik zou nog niet eens gelijk aan waterpokken denken al kan dat natuurlijk wel.
Het komt wel over alsof je je overmatig veel zorgen maakt dat hij geen hersenvliesontsteking krijgt terwijl die kans gelukkig echt bizar klein is. Het is wel iets om bij jezelf in de gaten te houden, want zulke angsten kunnen ook ontsporen. Ik heb het zelf ook gehad zoals je misschien wel weet en dat is echt niet fijn.
Het komt wel over alsof je je overmatig veel zorgen maakt dat hij geen hersenvliesontsteking krijgt terwijl die kans gelukkig echt bizar klein is. Het is wel iets om bij jezelf in de gaten te houden, want zulke angsten kunnen ook ontsporen. Ik heb het zelf ook gehad zoals je misschien wel weet en dat is echt niet fijn.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Caroow, dit ziet er niet uit als hersenvliesontsteking. Ik denk dat het muggenbultjes zijn.
En ik denk wel dat je de huisarts moet bellen morgen. Voor jezelf en je angst, want dit is niet oké meid.
Edit: ik weet hoe het is als je zo bang voor iets bent dat het alles overheerst. Ik ben daar met behulp van een psycholoog vanaf gekomen en ik ben er nog elke dag dankbaar voor dat ik daar naartoe ben gegaan.
En ik denk wel dat je de huisarts moet bellen morgen. Voor jezelf en je angst, want dit is niet oké meid.
Edit: ik weet hoe het is als je zo bang voor iets bent dat het alles overheerst. Ik ben daar met behulp van een psycholoog vanaf gekomen en ik ben er nog elke dag dankbaar voor dat ik daar naartoe ben gegaan.
Laatst aangepast door Pritt op zo 14 jul 2013 - 0:05; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Bijzonder dat je bang bent voor hersenvliesontsteking, maar niet even nazoekt/vraagt wat nu de symptomen echt zijn, en kiest ervoor om elk vlekje dat je ziet als potentieel hersenvliesontsteking te bestempelen? Maak gewoon een afspraak bij de huisarts, laat je voorlichten zodat je niet in de stress schiet. Hij zal nog heel vaak ziek/hangerig/plekjes etc heben.
Ik denk trouwens dat 't waterpokken zijn.
Ik denk trouwens dat 't waterpokken zijn.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Jeetje meid wat vervelend dat je hier al van in de 'stress' schiet. Heb je er een vervelende ervaring van meegemaakt dichtbij?
Het kunnen warmtebultjes zijn of beginnende waterpokken. Waterpokken is niet erg, het enige nadeel is dat al een kindje het onder de 6 mnd krijgt hij het zeer waarschijnlijk nog een keer krijgt.
Het kunnen warmtebultjes zijn of beginnende waterpokken. Waterpokken is niet erg, het enige nadeel is dat al een kindje het onder de 6 mnd krijgt hij het zeer waarschijnlijk nog een keer krijgt.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
mijn dochter heeft deze vlekjes ook gehad toen ze baby was. Precies dezelfde... dit waren muggenbulten.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Mijn dochter heeft deze bultjes ook gehad rond die leeftijd. En ze heeft ze best een poosje gehad. Ze was er verder niet ziek onder o.i.d. en we dachten dat het beginnende waterpokken waren. Dat was het niet en op een gegeven moment zijn ze ook weer weggetrokken.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Oooh lieve Caroow, wat maak je jezelf toch gek steeds! Ik denk wel dat het voor jezelf en voor R. uiteindelijk ook prettiger is als je het lukt wat rationeler te worden en je minder door die angsten te laten lijden. Geloof me ik weet waar ik het over heb want ik ben niet vreemd met angsten. Maar ik weet wel dat het vooral goed is daar niet te veel in mee te gaan, jezelf niet teveel de kans te geven daarin.
Wat kan helpen is je angst ontkrachten door in gedachten na te gaan of het een realistische angst is. Een soort tegengif ontwikkelen eigenlijk.
Dus in dit geval: Je bent als de dood dat R. ooit iets zal overkomen waardoor je hem zult verliezen, dit komt omdat je verschrikkelijk veel van hem houd. Maar de kans dát het zal gebeuren is héél klein. Je ziet vlekjes en denkt onmiddellijk het ergste. Dit is geen realistische gedachte want over het algemeen zijn vlekjes vrij onschuldig. Daarnaast kun je best op R. vertrouwen, hij is gewoon zichzelf, lijkt er geen last van te hebben, dan zal er waarschijnlijk ook niets zijn. Als je bang ben dat het iets ernstigs is dan moet je niet blijven hangen in die angst maar de angst juist in de ogen kijken zoals je nu doet met je niet willen verdiepen in de symptomen van hersenvliesontsteking. Je daar in verdiepen zou je kunnen helpen met die gedachten.
Zeg tegen jezelf dingen waardoor je minder angstig wordt (in dit geval bijvoorbeeld: het is heus geen hersenvliesontsteking want dan zou R. veel zieker zijn, bovendien komt dat helemaal niet zo vaak voor, er zijn zoveel redenen waardoor R. vlekjes kan hebben) en ga ook niet bij het minste of geringste R. temperaturen en andere dingen doen die gevoed worden door je angst, probeer meer op jezelf en R. te vertrouwen want je zult het heus merken als er wel iets (ergs) is!
Oh wat ik wél nog wil zeggen is dat ik het wel goed vind dat je het 'checkt'. Dat doe je volgens mij omdat je zelf eigenlijk ook wel weet dat het misschien niet realistisch is je angst. Door het bij anderen te checken kun je ook omgaan met je angst. Je kunt alleen niet altijd alles checken bij anderen, daarom zou het goed zijn meer op jezelf en R. te vertrouwen.
Wat kan helpen is je angst ontkrachten door in gedachten na te gaan of het een realistische angst is. Een soort tegengif ontwikkelen eigenlijk.
Dus in dit geval: Je bent als de dood dat R. ooit iets zal overkomen waardoor je hem zult verliezen, dit komt omdat je verschrikkelijk veel van hem houd. Maar de kans dát het zal gebeuren is héél klein. Je ziet vlekjes en denkt onmiddellijk het ergste. Dit is geen realistische gedachte want over het algemeen zijn vlekjes vrij onschuldig. Daarnaast kun je best op R. vertrouwen, hij is gewoon zichzelf, lijkt er geen last van te hebben, dan zal er waarschijnlijk ook niets zijn. Als je bang ben dat het iets ernstigs is dan moet je niet blijven hangen in die angst maar de angst juist in de ogen kijken zoals je nu doet met je niet willen verdiepen in de symptomen van hersenvliesontsteking. Je daar in verdiepen zou je kunnen helpen met die gedachten.
Zeg tegen jezelf dingen waardoor je minder angstig wordt (in dit geval bijvoorbeeld: het is heus geen hersenvliesontsteking want dan zou R. veel zieker zijn, bovendien komt dat helemaal niet zo vaak voor, er zijn zoveel redenen waardoor R. vlekjes kan hebben) en ga ook niet bij het minste of geringste R. temperaturen en andere dingen doen die gevoed worden door je angst, probeer meer op jezelf en R. te vertrouwen want je zult het heus merken als er wel iets (ergs) is!
Oh wat ik wél nog wil zeggen is dat ik het wel goed vind dat je het 'checkt'. Dat doe je volgens mij omdat je zelf eigenlijk ook wel weet dat het misschien niet realistisch is je angst. Door het bij anderen te checken kun je ook omgaan met je angst. Je kunt alleen niet altijd alles checken bij anderen, daarom zou het goed zijn meer op jezelf en R. te vertrouwen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik ben het helemaal eens met de wijze woorden van Pompoen.
Daarbij wil ik je even een dikke knuffel geven. Ik kan me voorstellen dat de ervaring die je er mee hebt in je geheugen en op je netvlies gedrukt staat. Maar probeer het toch, op de een of andere manier, te relativeren. Je doet het zo goed met R. Je hebt een vrolijke, alerte baby, die bijna niet huilt. Probeer gewoon alleen maar te genieten van jullie tijd samen, en je niet te druk te maken als je vlekjes ziet, of zijn temp wat hoger is. Anders ga je er zelf nog aan onderdoor. Hoe beter het met jou gaat, hoe geruster jij kunt zijn, hoe meer profijt R. daar van zal hebben.
Daarbij wil ik je even een dikke knuffel geven. Ik kan me voorstellen dat de ervaring die je er mee hebt in je geheugen en op je netvlies gedrukt staat. Maar probeer het toch, op de een of andere manier, te relativeren. Je doet het zo goed met R. Je hebt een vrolijke, alerte baby, die bijna niet huilt. Probeer gewoon alleen maar te genieten van jullie tijd samen, en je niet te druk te maken als je vlekjes ziet, of zijn temp wat hoger is. Anders ga je er zelf nog aan onderdoor. Hoe beter het met jou gaat, hoe geruster jij kunt zijn, hoe meer profijt R. daar van zal hebben.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Mida4you schreef:Mijn dochter heeft deze bultjes ook gehad rond die leeftijd. En ze heeft ze best een poosje gehad. Ze was er verder niet ziek onder o.i.d. en we dachten dat het beginnende waterpokken waren. Dat was het niet en op een gegeven moment zijn ze ook weer weggetrokken.
Dat heb ik hier onlangs bij mijn zoontje gehad. Maar zolang hij actief is, geen koorts e.d. zou ik me niet zo druk maken.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Bedankt voor alle reacties! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben en ook fijn om te horen dat ik me niet moet aanstellen. Ik weet dat het een onrealistische angst is, maar toch begin ik elke keer weer te twijfelen. Het forum zet me dat wel weer met beide benen op de grond.
We zijn vandaag met R naar de huisarts geweest, hij heeft eczeem en de creme die we hadden gekregen werkte niet. Deze keer hadden we een invaller, die niet alleen veel uitgebreider naar R zijn eczeem heeft gekeken maar ook mij heeft gerustgesteld.
De rode plekjes zijn hoogstwaarschijnlijk ook een bijkomstigheid bij de eczeem. Hij heeft heel zijn buik open liggen, het is echt best wel heftig terwijl we het juist enorm goed verzorgen, hier uit blijkt dat hij gewoon een vreselijk gevoelig huidje heeft en daardoor dus sneller wat plekjes en vlekjes krijgt.
De huisarts heeft me nog eens op het hart gedrukt dat ik altijd mag bellen om R te laten checken, al is het alleen maar omdat hij vindt dat stress bij de moeder slecht is voor de borstvoeding.
We zijn vandaag met R naar de huisarts geweest, hij heeft eczeem en de creme die we hadden gekregen werkte niet. Deze keer hadden we een invaller, die niet alleen veel uitgebreider naar R zijn eczeem heeft gekeken maar ook mij heeft gerustgesteld.
De rode plekjes zijn hoogstwaarschijnlijk ook een bijkomstigheid bij de eczeem. Hij heeft heel zijn buik open liggen, het is echt best wel heftig terwijl we het juist enorm goed verzorgen, hier uit blijkt dat hij gewoon een vreselijk gevoelig huidje heeft en daardoor dus sneller wat plekjes en vlekjes krijgt.
De huisarts heeft me nog eens op het hart gedrukt dat ik altijd mag bellen om R te laten checken, al is het alleen maar omdat hij vindt dat stress bij de moeder slecht is voor de borstvoeding.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Hoe is zijn ontlasting verder?
Eczeem staat vaak in relatie tot een overgevoeligheid voor melk.
Mocht nou niets werken, zou jij altijd kunnen overwegen om tijdelijk te stoppen met het eten en drinken van melk(producten) en kijken wat de eczeem dan doet.
Eczeem staat vaak in relatie tot een overgevoeligheid voor melk.
Mocht nou niets werken, zou jij altijd kunnen overwegen om tijdelijk te stoppen met het eten en drinken van melk(producten) en kijken wat de eczeem dan doet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kan ik hiervoor meldpunt kindermishandeling bellen?
» Iemand een oplossing hiervoor?
» Vk bellen of niet?
» Erg om de VK te bellen?
» Bellen of sms'en?
» Iemand een oplossing hiervoor?
» Vk bellen of niet?
» Erg om de VK te bellen?
» Bellen of sms'en?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: