Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erg om de VK te bellen?

+3
pitbullgup
Darius
Bloem86
7 plaatsers

Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Erg om de VK te bellen?

Bericht  Bloem86 vr 24 feb 2012 - 0:25

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik volgens mij 1 keer de VK gebeld, omdat ik erge stekende buikpijn had..
Deze zwangerschap voel ik me een echte zeikerd! Heb al een paar keer gebeld.. Pijn in het bekken, pijn in de buik + spugen (oké, ben toen direct 3 dagen opgenomen geweest), bloedverlies, etc.

Ben afgelopen week op controle geweest. Had hiervoor verschillende klachten gehad, bleek dat ons meisje al aan het indalen is en dit hierdoor kwam.
Gister avond weer hele erge steken in mijn buik. En sinds dat ik gisteraaf naar bed ging, ben ik aan het wachten tot ik de kleine weer voel!! Wel kleine plopjes, maar niet het drukke wat ik normaal verscheidene keren per dag voel! Dus ik zat vanmorgen al flink in de stress!
Heb mijn mams en een vriendin gebeld. En die raadde me aan toch echt wel de VK even te bellen! Nou, voordat ik dat toch weer doe....
Bah! Ik voel me dan zooo teveel! Alsof ik een echte aanstelster ben! Slaat nergens op, zegt iedereen dan! Maar ik vind het een echte drempel om te gaan bellen!
Wel gedaan. En ze komt over een half uurtje hier thuis! Fijn natuurlijk, maar je zult nét zien dat de baby dan flink gaat bewegen. En dan schaam ik me waarschijnlijk diep, voor het onnodige bellen!!

Moest dit even kwijt.. Is het herkenbaar voor iemand? Of hebben jullie juist zoiets van: altijd bellen!!!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Darius vr 24 feb 2012 - 0:28

O, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor. Ik ben ook niet iemand die meteen belt, en ik voel me dan ook altijd wat opgelaten en een zeikerd, maar je kunt nu eenmaal het risico niet nemen!! Bovendien wordt je vk er gewoon voor betaald.

Succes, ik hoop voor je dat het niets is!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:28

Heel simpel, je kunt echt beter 100 keer teveel bellen dan 1 keer te weinig. Dus maak je hier alsjeblieft niet druk om, de vk is echt wel wat gewend, anders had ze wel een ander beroep gekozen. Sterkte, ik hoop dat alles in orde is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Darius vr 24 feb 2012 - 0:29

freakie, is jouw zoon alweer 2 maand oud??!! Wat vliegt de tijd!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:30

Darius schreef:freakie, is jouw zoon alweer 2 maand oud??!! Wat vliegt de tijd!
Haha, ja he! Bevalling en kraamweek lijkt alweer eeuwen geleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  pitbullgup vr 24 feb 2012 - 0:31

gewoon bellen als je het niet vertrouwd! Maar houd er wel rekening mee dat het bewegen ook minder duidelijk word omdat je beeb gewoon minder ruimte in je buik heeft
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Fiwen vr 24 feb 2012 - 0:31

BELLEN! We hebben liever dat je 100x voor niks belt dan 1x te laat! En ook liever dat je nu belt dan vanavond om 11 uur. Het is ons werk, en we zijn wel wat gewend.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Jasmine vr 24 feb 2012 - 0:35

Ik had ook gebeld, zeker weten.

Voel me ook altijd een enorme zeurkous als ik bel, maar tot nu toe heb ik nooit voor niks gebeld. Niet tijdens mijn eerste zwangerschap, maar ook niet tijdens mijn laatste.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Fiwen vr 24 feb 2012 - 0:44

pitbullgup schreef:gewoon bellen als je het niet vertrouwd! Maar houd er wel rekening mee dat het bewegen ook minder duidelijk word omdat je beeb gewoon minder ruimte in je buik heeft

Nog niet bij 28 weken! Dat geldt pas vanaf een week of 36.

Wat ik nog wilde toevoegen aan mijn vorige post:
Het feit dat je een vriendin en je moeder gebeld hebt (en hier een topic geopend hebt) met deze vraag laat zien dat je je ongerust maakt en dat het dus niet zomaar zeuren is. Je zou geen drempel moeten voelen om met dit soort dingen te bellen naar je verloskundige. Staat als het goed is ook duidelijk op het lijstje waarvoor je altijd het spoednummer mag bellen. Je gaat toch niet gerust zijn voordat je het hartje gehoord heb of dat je die kleine hebt voelen bewegen. En als je nu de hele dag niks voelt ga je toch vanavond bellen en dan is het veel lastiger om nog een consult in het ziekenhuis voor je te regelen etc. Als je nu belt komt de verloskundige even bij je langs of kun je op het spreekuur even langs komen en dan verwijst ze je waarschijnlijk door naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en een echo. Even check, check, dubbel check... geen risico's lopen, daar is het te kostbaar voor! Wij kunnen via de computer niet in jouw buik kijken en zeggen dat het allemaal wel goed zit.
En nog 1 ding, een 2e zwangerschap is altijd 'zwaarder' dan een eerste zwangerschap dus dat je nu meer klachten hebt die je nog niet kende is helemaal niet vreemd en ook daar is de verloskundige voor.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  pitbullgup vr 24 feb 2012 - 0:49


Nog niet bij 28 weken! Dat geldt pas vanaf een week of 36.

Bij mij was dat wel toen de kleine was ingedaald
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Jasmine vr 24 feb 2012 - 1:22

Heb je al nieuws?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 1:23

Ik bel ook niet gauw, voor pijn zou ik bijv niet bellen of ik moet echt kapotgaan (of het moeten weeen zijn uiteraard). Maar voor een kindje niet voelen zou ik niet aarzelen en gewoon bellen. Hopelijk is alles goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Bloem86 vr 24 feb 2012 - 1:37

Fiwen schreef:
Wat ik nog wilde toevoegen aan mijn vorige post:
Het feit dat je een vriendin en je moeder gebeld hebt (en hier een topic geopend hebt) met deze vraag laat zien dat je je ongerust maakt en dat het dus niet zomaar zeuren is. Je zou geen drempel moeten voelen om met dit soort dingen te bellen naar je verloskundige. Staat als het goed is ook duidelijk op het lijstje waarvoor je altijd het spoednummer mag bellen. Je gaat toch niet gerust zijn voordat je het hartje gehoord heb of dat je die kleine hebt voelen bewegen. En als je nu de hele dag niks voelt ga je toch vanavond bellen en dan is het veel lastiger om nog een consult in het ziekenhuis voor je te regelen etc. Als je nu belt komt de verloskundige even bij je langs of kun je op het spreekuur even langs komen en dan verwijst ze je waarschijnlijk door naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en een echo. Even check, check, dubbel check... geen risico's lopen, daar is het te kostbaar voor! Wij kunnen via de computer niet in jouw buik kijken en zeggen dat het allemaal wel goed zit.
En nog 1 ding, een 2e zwangerschap is altijd 'zwaarder' dan een eerste zwangerschap dus dat je nu meer klachten hebt die je nog niet kende is helemaal niet vreemd en ook daar is de verloskundige voor.

Je hebt helemaal gelijk, hoor!! Wel fijn om dit even te lezen! smile

De vk is net even hier thuis geweest!
Ze heeft naar het hartje geluisterd en dat was allemaal goed! Het kindje ligt heel laag, met haar rug en billen tegen mijn buik aan. Hierdoor kan 't minder voelen kunnen komen. Wel zei ze, als ik morgen nog zo weinig heb gevoeld, dat ik dan weer even moet bellen. Dan kan er evt in het ziekenhuis even gekeken worden! Ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig zal zijn!
De pijn onderin, is waarschijnlijk toch echt de indalings/bandenpijn! Vervelend, maar niet ernstig!

En tja, dat bellen.. Ik blijf dat denk ik wel lastig vinden. Maar moet mezelf daar maar overheen zetten! Ik heb altijd eerst tig keer een duwtje in mn rug nodig dan! En heb zo sterk het idee dat zij wel wat beters te doen hebben dan naar iemand toe, bij wie er toch niets aan de hand is... (ondanks dat je dat van te voren natuurlijk nooit zeker weet) Maar nu, achteraf, uiteraard blij dat ik wel gebeld heb!!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 1:40

Er bellen echt wel vrouwen met minder klachten als jij hebt hoor Bloem.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 1:44

Wel fijn dat het goed gaat! smile bij twijfel gewoon bellen! (al zou ik dat ook niet zo snel doen:oops: )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  L!ND@ vr 24 feb 2012 - 1:59

Fijn om te lezen dat het goed gaat met je kleine meissie. Gewoon bellen hoor, daar zijn ze voor! Al snap ik je gevoel meteen hoor, ik zit net zo in elkaar Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Fiwen vr 24 feb 2012 - 2:04

Goed dat je gebeld hebt, en fijn dat de controle goed was. Wel morgen echt bellen als je niets gevoeld hebt hè! En je dan niet bezwaard voelen omdat het zaterdag is! Ze geeft dat advies niet voor niks. En denken dat ze wel wat beters te doen heeft... Als ze zou denken dat er niks aan de hand zou (kunnen) zijn was ze niet bij je langs gekomen!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg om de VK te bellen? Empty Re: Erg om de VK te bellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum