Dokter bellen?
+8
Tania
RiLiJu
Elsje
Printje
Tazz
Makamba
Susan
joyce0606
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Dokter bellen?
Mijn zoon heeft al vanaf vrijdag koorts. De temperatuur schommelt van 41,2 -38,9. Hij is hartstikke verkouden. Heeft het benauwd. Eet al sinds vrijdag niks meer. Hij drinkt nog wel water. Hij slaapt de meeste tijd en als hij wakker is huilt hij. Hij geeft nu net aan dat hij pijn heeft aan zijn oor.
Ik had vandaag al de eigen huisarts gebeld maar die hebben tot woensdag geen tijd.
Moet ik hiervoor de dokterswacht bellen? Of toch maar tot woensdag wachten?
Ik had vandaag al de eigen huisarts gebeld maar die hebben tot woensdag geen tijd.
Moet ik hiervoor de dokterswacht bellen? Of toch maar tot woensdag wachten?
Gast- Gast
Re: Dokter bellen?
ik zou wel even de dokterspost bellen, die kunnen goed inschatten of het echt nodig is om nu langs te komen of dat je morgen langs komt.
is niet goed als hij niet meer eet enzo, wordt hij ook niet beter van.
is niet goed als hij niet meer eet enzo, wordt hij ook niet beter van.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Gewoon even langs de hap gaan.
Sowieso raar dat je niet langs je eigen huisarts kon komen,dit lijkt me toch wel een belangrijke afspraak.
Sterkte met je kleine man.
Sowieso raar dat je niet langs je eigen huisarts kon komen,dit lijkt me toch wel een belangrijke afspraak.
Gast- Gast
Wat raar dat je niet terecht kan bij je huisarts. Zou echt even langs de HAP gaan!
Gast- Gast
Ik zou zeker bellen, ik kan me niet voorstellen dat ze niet even willen kijken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Eens met bovenstaande reacties. Zou ook echt niet wachten tot woensdag. Sterkte voor jullie en beterschap voor jullie zoontje.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Beterschap voor je zoon! Ik zou zeker even de huisartsenpost bellen, wel raar dat je eigen huisarts er met zo'n temperatuur niet even vijf minuutjes voor vrij maakt.
Gast- Gast
Als je kind langer dan 3 dagen koorts heeft dan zou ik zeker meteen naar de dokter gaan en echt niet nog eens wachten tot woensdag! Dit is ons ook gezegd door meerdere artsen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Hoe is het afgelopen? Heb je nog gebeld?
Wel raar idd dat je niet terecht kan bij je huisarts, ik kan eigenlijk altijd terecht wanner het om mijn zoontje gaat.
Wel raar idd dat je niet terecht kan bij je huisarts, ik kan eigenlijk altijd terecht wanner het om mijn zoontje gaat.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
We zijn bij de dokterswacht geweest. Het is een virus. Kunnen ze niks aan doen. Toen ik vroeg naar de koorts zeiden ze dat ik me geen zorgen moet maken en dat het zo hoog is maakt ook niet uit. Bij 41,5 zakt het vanzelf wel weer.
Ik heb hem nu maar naast mij neergelegd te slapen want ik vertrouw het toch niet helemaal.
Ik heb hem nu maar naast mij neergelegd te slapen want ik vertrouw het toch niet helemaal.
Gast- Gast
als een kindje meer dan 40 + heeft zou ik hem wel goed in de gaten houden met koortsstuipen etc
wel makkelijk gezegt van ze dat het vanzelf weer zakt...
wel makkelijk gezegt van ze dat het vanzelf weer zakt...
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Ik kan me voorstellen dat je het niet helemaal vertrouwt.
Hopelijk knapt hij snel weer op.
Misschien kan je hem op bed ook een flesje water geven, zodat hij daaruit kan drinken, als hij daar behoefte aan heeft. Dan krijgt hij in ieder geval nog wat extra vocht binnen.
Sterkte vannacht!
Hopelijk knapt hij snel weer op.
Misschien kan je hem op bed ook een flesje water geven, zodat hij daaruit kan drinken, als hij daar behoefte aan heeft. Dan krijgt hij in ieder geval nog wat extra vocht binnen.
Sterkte vannacht!
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Kan me voorstellen dat je het niet helemaal vertrouwt, hebben ze gezegd hoelang zoiets kan duren?
Geef je hem ook ors?
Geef je hem ook ors?
Printje- Lady Post-a-lot
Hij wil alleen maar water drinken. Als er een ander smaakje aan zit dan gooit hij het weg. Ik vraag me eigenlijk af wat ik hem het beste aan kan doen. Hij heeft nu al 2x een schone pyama aangekregen omdat hij zo zweet. Ik zat te denken om hem alleen in onderbroek en hemd te laten slapen maar dan koelt hij misschien te snel af?
ze hebben niet gezegd hoe lang het kan duren. Als het woensdag nog zo is of het gaat nog slechter dan maak ik gewoon nog een afspraak.
ze hebben niet gezegd hoe lang het kan duren. Als het woensdag nog zo is of het gaat nog slechter dan maak ik gewoon nog een afspraak.
Gast- Gast
Wil hij ook geen limonade? Anders zou je hem een sportdrankje kunnen geven dat werkt ook als een soort ORS (zegt de kinderarts).
Ik zou hem niet te warm aankleden, onderbroekje en hemd is prima lijkt me als hij ook nog onder een deken/dekbed ligt. Je kan af en toe even voelen of hij niet te koud wordt misschien.
Ik zou hem niet te warm aankleden, onderbroekje en hemd is prima lijkt me als hij ook nog onder een deken/dekbed ligt. Je kan af en toe even voelen of hij niet te koud wordt misschien.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
anders iets van katoen, een gewoon tshirtje en een pyjamabroekje ofzo, zou hem idd wel iets aanhouden.
Printje- Lady Post-a-lot
yvonne schreef:Hij wil alleen maar water drinken. Als er een ander smaakje aan zit dan gooit hij het weg. Ik vraag me eigenlijk af wat ik hem het beste aan kan doen. Hij heeft nu al 2x een schone pyama aangekregen omdat hij zo zweet. Ik zat te denken om hem alleen in onderbroek en hemd te laten slapen maar dan koelt hij misschien te snel af?
Ik zou hem dan inderdaad in zijn hemd en onderbroek laten slapen. Als hij te snel afkoelt of het koud krijgt dan doet hij de deken wel goed over zich heen, denk ik.
Kan je de afspraak woensdag bij je eigen huisarts niet gewoon laten staan?
RiLiJu- Prater
Tania schreef:Wil hij ook geen limonade? Anders zou je hem een sportdrankje kunnen geven dat werkt ook als een soort ORS (zegt de kinderarts).Ik zou hem niet te warm aankleden, onderbroekje en hemd is prima lijkt me als hij ook nog onder een deken/dekbed ligt. Je kan af en toe even voelen of hij niet te koud wordt misschien.
Dat wist ik helemaal niet! Ons zoontje spuugt de ors ook vaak weer uit als ik het hem geef als hij ziek is maar msischien is zo;n sportdrank dan wel een idee. En volgens mij word dat ook vrij snel opgenomen door het lichaam ne als ors.
Printje- Lady Post-a-lot
Hij wil helemaal niks anders te drinken hebben. Alleen water. Ik geef hem wel limonade of melk maar dat brengt hij netjes weer naar de keuken.
Ik denk wel dat de afspraak kan blijven staan voor woensdag. Ik wil vragen om een verwijzing naar de kinderarts. Hij heeft elke 2 weken wel een keer koorts. Dat was vorig jaar ook al zo en toen wou de kinderarts hem eigenlijk al zien maar toen ging het opeens weer een tijd beter.
Ik denk wel dat de afspraak kan blijven staan voor woensdag. Ik wil vragen om een verwijzing naar de kinderarts. Hij heeft elke 2 weken wel een keer koorts. Dat was vorig jaar ook al zo en toen wou de kinderarts hem eigenlijk al zien maar toen ging het opeens weer een tijd beter.
Gast- Gast
Printje schreef:Tania schreef:Wil hij ook geen limonade? Anders zou je hem een sportdrankje kunnen geven dat werkt ook als een soort ORS (zegt de kinderarts).Ik zou hem niet te warm aankleden, onderbroekje en hemd is prima lijkt me als hij ook nog onder een deken/dekbed ligt. Je kan af en toe even voelen of hij niet te koud wordt misschien.
Dat wist ik helemaal niet! Ons zoontje spuugt de ors ook vaak weer uit als ik het hem geef als hij ziek is maar msischien is zo;n sportdrank dan wel een idee. En volgens mij word dat ook vrij snel opgenomen door het lichaam ne als ors.
Ja ik weet niet of het echt zo werkt hoor, maar wat ik begreep was dat er zo'n beetje dezelfde stoffen inzitten. En hoewel je je kindje natuurlijk normaal niet zo'n drankje zou geven kunnen ze dan beter dat drinken dan dat ze niks binnen krijgen. Mijn zoontje vond de ORS wel lekker dus we hebben het niet uitgeprobeerd
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Printje schreef:Tania schreef:Wil hij ook geen limonade? Anders zou je hem een sportdrankje kunnen geven dat werkt ook als een soort ORS (zegt de kinderarts).Ik zou hem niet te warm aankleden, onderbroekje en hemd is prima lijkt me als hij ook nog onder een deken/dekbed ligt. Je kan af en toe even voelen of hij niet te koud wordt misschien.
Ja ik weet niet of het echt zo werkt hoor, maar wat ik begreep was dat er zo'n beetje dezelfde stoffen inzitten. En hoewel je je kindje natuurlijk normaal niet zo'n drankje zou geven kunnen ze dan beter dat drinken dan dat ze niks binnen krijgen. Mijn zoontje vond de ORS wel lekker dus we hebben het niet uitgeprobeerd
Ik zou het hem idd niet meteen geven maar als hij de ors niet wil is het misschien wel een idee om te proberen.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat van die sportdrank zou inderdaad zomaar eens kunnen kloppen. Ik ben op vakantie een keer erg ziek geweest (buikgriep waarbij het er aan 2 kanten uitkwam ) en kon niks binnenhouden. De plaatselijke HA gaf me de tip om de witte variant van het sportdrankje Aquarius te drinken, vooral door de balans suiker/zout/vocht zou het een goed effect hebben. Vraag me alleen nu wel af waarom ik geen ORS gekregen heb, ik had dat best opgedronken (wist alleen toen zelf helemaal nog niet wat dat was).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
yvonne schreef:Hij wil helemaal niks anders te drinken hebben. Alleen water. Ik geef hem wel limonade of melk maar dat brengt hij netjes weer naar de keuken.
He, wat naar. Voor je zoontje, maar ook voor jullie.
Elke twee weken is ook wel heel vaak, dan kan ik me jullie zorgen helemaal voorstellen.
Hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de kinderarts.
Nogmaals sterkte vannacht!
RiLiJu- Prater
+1Lieveheersbeestje schreef:Gewoon even langs de hap gaan.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Oogontsteking.. dokter bellen?
» Zoontje hard gevallen, dokter bellen?
» Wel bellen, niet bellen??
» Wel of niet naar dokter?
» Dokter frustratie...