Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een week alleen op vakantie

+6
Ragazza
luisa
iloverocknroll1984
Minx
Burn
Ringling
10 plaatsers

Ga naar beneden

Een week alleen op vakantie Empty Een week alleen op vakantie

Bericht  Ringling za 13 jul 2013 - 4:39

Hi allemaal, ik wil graag een week op vakantie en omdat al mijn vriendinnen met hun vriend gaan denk ik erover om alleen te gaan. Dit lijkt me leuk en avontuurlijk en ook gewoon gaaf om te kijken of ik dat alleen 'kan'. Hebben jullie zoiets weleens gedaan en hoe vond je dit? Ik zit te denken aan het bezoeken van meerdere steden en slapen in een hostel. Groetjes
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een week alleen op vakantie Empty Re: Een week alleen op vakantie

Bericht  Burn za 13 jul 2013 - 4:41

Ik ben nu alleen op vakantie!
Ook een week..

Ik zit voor een week op Kreta! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Minx za 13 jul 2013 - 4:52

Burn schreef:Ik ben nu alleen op vakantie!
Ook een week..

Ik zit voor een week op Kreta! smile

Gaaf smile bevalt het?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Burn za 13 jul 2013 - 4:54

Ja hoor!
Het alleen zijn valt me vooral's avonds zwaar en als je bijv uit eten gaat ofzo..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx za 13 jul 2013 - 4:57

Maar je bent dus echt alleen alleen? Of al wel mensen gesproken?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Burn za 13 jul 2013 - 5:04

Ik ben hier alleen gekomen en je spreekt wel is iemand.. bijv bij het zwembad of met een excursie, maar meer niet eigenlijk...

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx za 13 jul 2013 - 5:27

Tof dat je het gedaan hebt, wil het ook nog eens doen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  iloverocknroll1984 zo 14 jul 2013 - 0:50

Ik ga best vaak in m'n eentje een paar dagen of langer weg en bezoek dan inderdaad één of meerdere steden en slaap in hostels. Tot nu toe altijd leuke mensen ontmoet. Oké, misschien niet elke dag en ja 's avonds eten is in het begin beetje vreemd, maar neem nu vaak een boek of tijdschrift mee en lekker beetje mensen kijken enzo. En in hostels kom je snel genoeg mensen tegen en kan je dan ook voorstellen om samen hapje te gaan eten / drankje te doen / de stad te verkennen etc. Gewoon een keer doen!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  luisa zo 14 jul 2013 - 1:18

Gewoon een keer doen. Als jet het niet probeert weet je toch niet of het wat voor jou is. Ik ga denk ik eind september nog een weekje alleen weg, naar een resort denk ik. Ben ook al met mijn man weggeweest, maar ik heb gewoon veel meer vakantiedagen en vind het leuk om weg te gaan. Neem flinke stapel boeken mee en ga ik lekker ontspannen aan het water.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Ragazza zo 14 jul 2013 - 19:49

Ik ben nu 2 x alleen een weekje weg geweest. De eerste keer ben ik naar Jerez de Frontera en Sevilla geweest. Ik sliep gewoon in hotels, omdat ik 's nachts rust om me heen belangrijk en prettig vind, anders slaap ik niet goed.

Ik vond het echt een openbaring.
Ik vond het heerlijk om even geen rekening met andere mensen te hoeven houden. Niet dat dat zo vreselijk is, maar mijn vriend bijv. heeft hele andere interesses en als ik met hem was gegaan, had ik echt niet 3 uren rondgezworven in het Réal Alcazar in Sevilla, wat ik nu dus wel heb gedaan.

De eerste keer uit eten vond ik wel moeilijk, maar toen ik éénmaal was neergestreken op een terras was het klaar en de keren daarna werd het alleen maar makkelijker. Ik had dan 's avonds een reisgids mee waar ik uit las, of een boek.

Heel soms voelde ik me wel alleen, dan had ik bijv. iets heel moois gezien of meegemaakt en dan is het jammer dat je niet iemand bij je hebt waarmee je het kunt delen. Maar 's avonds sprak ik via skype met mijn vriend. Ik heb bewust hotels met wifi uitgekozen zodat ik op die manier contact met het thuisfront kon houden.

En hoewel ik niet iemand ben die persé contacten met andere mensen moet hebben, heb ik toch wel aanspraak gehad, zowel van locals als van andere toeristen. Ik ben zelfs een keer aan de praat geraakt met Engelse toeristen en toen zijn we samen een drankje gaan drinken, erg gezellig.

Ik heb het nu 2 x gedaan en wil het zeker weer gaan doen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  litllejoy zo 14 jul 2013 - 19:52

Ik ben een keer naar Kos en een keer naar Edinburgh (Schotland) geweest.
Het is mij allebei goed bevallen al moet ik zeggen dat als ik een volgende keer weer alleen zou gaan dat ik naar een stad zou gaan en geen strandvakantie.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Sayuri di 16 jul 2013 - 22:33

Ik ga waarschijnlijk in augustus een weekje naar Rome in mijn eentje. Heb gisteren al vrij gekregen, maar nu ben ik ineens nerveus en heb daardoor nog steeds niet geboekt...Ik zat gisteren youtube filmpjes te kijken over pick pockets in Rome (slecht idee) en nu ben ik een beetje bang smile . Enerzijds omdat sommigen zo goed zijn dat je het gewoon echt niet doorhebt en anderzijds omdat sommigen blijkbaar agressief worden, als je ze betrapt (en er iets van zegt).

Ik heb al alleen in India, Japan en Peru gereisd en nu ben ik ineens bang om naar nota bene Rome te gaan?! Kan iemand dit uit mijn hoofd praten? Ik wil vandaag nog boeken, maar durf niet meer...
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Ragazza di 16 jul 2013 - 23:28

Sayuri, gewoon boeken! Je hebt in alle grote steden pickpockets en als je je hoofd er bij houdt en je portemonnee en telefoon niet bijv. los in je rugzak op je rug hebt, dan moet het toch wel meevallen.. Ik ben zelf al 2 x in Rome geweest en gelukkig niks vervelends op dat gebied meegemaakt.

Ga je nu wel boeken? smile nerd
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  iloverocknroll1984 wo 17 jul 2013 - 1:07

Helemaal eens, gewoon doen! Gewoon je gezond verstand gebruiken en dan komt het vast wel goed, net als toen je in Peru en India enzo was!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Feline wo 17 jul 2013 - 1:13

Er zit nogal een verschil in. Ik ben 3 keer alleen op reis gegaan (Zuid-Afrika, Cuba en Mallorca) en ik adviseer je om sowieso geen hotel te boeken omdat je op die manier echt totaal geen contact maakt met andere reizigers. Op Mallorca zat ik wel in een hotel en overdag vond ik het heerlijk  maar 's avonds voelde ik me echt enorm eenzaam als ik weer eens alleen in een restaurant zat te eten. Ik zou dus ook een bestemming kiezen waarvan je weet dat er veel backpackers zijn (Londen, Barcelona, etc) zodat je niet de hele week alleen bent (tenzij je dat heerlijk vindt).

In Afrika en Cuba ben ik juist amper alleen geweest omdat ik telkens mensen tegen kwam in hostels e.d.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 1:19

Sayuri schreef:Ik ga waarschijnlijk in augustus een weekje naar Rome in mijn eentje. Heb gisteren al vrij gekregen, maar nu ben ik ineens nerveus en heb daardoor nog steeds niet geboekt...Ik zat gisteren youtube filmpjes te kijken over pick pockets in Rome (slecht idee) en nu ben ik een beetje bang smile . Enerzijds omdat sommigen zo goed zijn dat je het gewoon echt niet doorhebt en anderzijds omdat sommigen blijkbaar agressief worden, als je ze betrapt (en er iets van zegt).

Ik heb al alleen in India, Japan en Peru gereisd en nu ben ik ineens bang om naar nota bene Rome te gaan?! Kan iemand dit uit mijn hoofd praten? Ik wil vandaag nog boeken, maar durf niet meer...

Ohh gekkie! Gewoon boeken hoor! Rome is ZO fantastisch. Gewoon je belangrijke spullen in een kluis in je hotel/hostel doen en alleen het nodige geld op zak houden, dan maakt het niet zoveel uit als ze je rollen. Ik ben nog nooit gerold en toch al 3x een week in Rome geweest haha! Oh Rome, echt, ga!

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 1:22

Sayuri, gewoon gaan! Zakkenrollers zijn overal. Gewoon goed opletten!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Sayuri wo 17 jul 2013 - 3:01

C'est fait! Thanks ladies!
Sayuri