Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen op vakantie?

+6
Natural
Zininzon
Sjaantje
TukTuk
Beachgirl
fy
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Alleen op vakantie? Empty Alleen op vakantie?

Bericht  fy di 12 apr 2011 - 8:15

Net als vorigjaar hebben vrienden al plannen, gaan met vriendje, hebben geen geld, of een andere reden om niet op vakantie te gaan. Maar de hele zomer thuis zitte vind ik geen optie! Vorigjaar ben ik voor het eerst in mn eentje meegegaan met een groepsreis. Dit is heel erg goed bevallen! Voor dit jaar was ik er ook naar aan het kijken, maar dat budget is er helaas dit jaar niet.
Ooit wil ik nog alleen naar thailand. Maar vond vorigjaar alleen met een groepsreis mee al heel wat, dus denk niet dat ik het aandurf om alleen naar thailand te gaan.

Jullie nog ideeen of tips? Ik heb dingen gelezen van meiden die alleen een citytrip hebben gedaan? Ik wil heel graag wat zien als ik op vakantie ga.
Weet nu eigenlijk niet zo goed welke mogelijkheden er allemaal zijn, dus tips en ervaringen zijn welkom!! Very Happy

fy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 15
Registratiedatum : 12-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op vakantie? Empty Re: Alleen op vakantie?

Bericht  Beachgirl di 12 apr 2011 - 8:22

Helaas geen tips of ervaringen voor je... maar ben benieuwd naar je verhaal over de groepsreis!

Zit er namelijk erg over te denken om dit jaar alleen met een groep mee te gaan. Ben alleen een schijterd dat het niet gaat klikken met de andere mensen, of dat het allemaal stelletjes zijn o.i.d.

Waar ben je vorig jaar heen geweest?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk di 12 apr 2011 - 8:25

Waarom durf je niet alleen naar Thailand? Het is een land waar je heel makkelijk kan reizen, je zou nu al alles kunnen plannen, of je plant alles terplekke, is ook goed te doen, en het is een land waar je als vrouw alleen ook zeker veilig bent, en er meer dan genoeg backpackers zitten, dus dat je,als je wilt, nooit alleen hoeft te zijn! Ik zou me persoonlijk in bijvoorbeeld Rome ofzo, minder veilig voelen dan in Bangkok.
Thailand is echt heel geweldig, en er zijn zoveel mensen die alleen reizen, en graag ook mensen zoeken om mee op te trekken!

Maar als je het niet durft/niet prettig bij voelt moet je het uiteraard niet doen!

Je zou ook kunnen gaan interrailen door europa?
Ik weet niet wat je budget is, maar dit zou ook zeker low budget kunnen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  fy di 12 apr 2011 - 8:29

Beachgirl_24 schreef:Helaas geen tips of ervaringen voor je... maar ben benieuwd naar je verhaal over de groepsreis!

Zit er namelijk erg over te denken om dit jaar alleen met een groep mee te gaan. Ben alleen een schijterd dat het niet gaat klikken met de andere mensen, of dat het allemaal stelletjes zijn o.i.d.

Ben vorigjaar met shoestring naar egypte geweest. Leukste vakantie ooit! Vond het zelf ook echt heel spannend om helemaal alleen te gaan en was net als jou bang dat het niet zou klikken met de groep. Bij veel reisorganisaties kun je zien of mensen samen of alleen hebben geboekt, man of vrouw zijn en uit welk jaar ze komen. Ik heb er op gelet dat er meer mensen alleen hadden geboekt, de gemiddelde leeftijd rond die van mij lag (al was ik nogsteeds de jongste) en dat de groep niet te klein was. Hoe meer mensen er mee gaan, hoe groter de kans dat je een klik met iemand hebt natuurlijk! Ik heb geloof ik heel erg veel geluk met mijn groep gehad. Trokken eigenlijk altijd met zn alle op. Ook de stelletjes waren vrijwel continu bij de groep en trokken er niet alleen op uit. Sowieso zijn mensen die een groepsreis boeken over het algemeen sociaal en vinden ze het leuk om mensen te leren kennen (ander boek je geen groepsreis..) Wat voor reis had je in gedachten?
Ik ben ook heel erg met de gedachten vertrokken van: 'als het niet leuk is... wat zijn dan 2 weken in mn hele leven?' Heb er geen seconde spijt van gehad!

fy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  fy di 12 apr 2011 - 8:33

AngelNyn schreef:Waarom durf je niet alleen naar Thailand? Het is een land waar je heel makkelijk kan reizen, je zou nu al alles kunnen plannen, of je plant alles terplekke, is ook goed te doen, en het is een land waar je als vrouw alleen ook zeker veilig bent, en er meer dan genoeg backpackers zitten, dus dat je,als je wilt, nooit alleen hoeft te zijn! Ik zou me persoonlijk in bijvoorbeeld Rome ofzo, minder veilig voelen dan in Bangkok.
Thailand is echt heel geweldig, en er zijn zoveel mensen die alleen reizen, en graag ook mensen zoeken om mee op te trekken!

Maar als je het niet durft/niet prettig bij voelt moet je het uiteraard niet doen!

Je zou ook kunnen gaan interrailen door europa?
Ik weet niet wat je budget is, maar dit zou ook zeker low budget kunnen!

Dat interrailen heb ik idd ook aan zitten denken! Lijkt me leuk om op die manier wat meer van europa te zien. Iedereen die ik het vertel verklaard me voor gek dat ik alleen op vakantie wil. Maar dat is natuurlijk hun probleem en niet dat van mij;) En voordeel van interrailen is dat als er niks aan is ik zo weer thuis ben en met thailand is dat natuurlijk wat lastiger.

Hoor idd van veel mensen dat thailand erg toegankelijk is om alleen te reizen. Maar net als mn groepsreis van vorigjaar toch ook wel dood eng om in mn eentje te gaan!
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mensen die alleen in thailand zijn geweest. Al eerder vakanties alleen gedaan? Hoe lang gegaan? Van te voren dingen geplant of allemaal daar uitgezocht? In de zomervakantie gegaan of juist in een andere periode?

fy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Beachgirl di 12 apr 2011 - 8:41

fy schreef:
Beachgirl_24 schreef:Helaas geen tips of ervaringen voor je... maar ben benieuwd naar je verhaal over de groepsreis!

Ben vorigjaar met shoestring naar egypte geweest. Leukste vakantie ooit! Vond het zelf ook echt heel spannend om helemaal alleen te gaan en was net als jou bang dat het niet zou klikken met de groep. Bij veel reisorganisaties kun je zien of mensen samen of alleen hebben geboekt, man of vrouw zijn en uit welk jaar ze komen. Ik heb er op gelet dat er meer mensen alleen hadden geboekt, de gemiddelde leeftijd rond die van mij lag (al was ik nogsteeds de jongste) en dat de groep niet te klein was. Hoe meer mensen er mee gaan, hoe groter de kans dat je een klik met iemand hebt natuurlijk! Ik heb geloof ik heel erg veel geluk met mijn groep gehad. Trokken eigenlijk altijd met zn alle op. Ook de stelletjes waren vrijwel continu bij de groep en trokken er niet alleen op uit. Sowieso zijn mensen die een groepsreis boeken over het algemeen sociaal en vinden ze het leuk om mensen te leren kennen (ander boek je geen groepsreis..) Wat voor reis had je in gedachten?
Ik ben ook heel erg met de gedachten vertrokken van: 'als het niet leuk is... wat zijn dan 2 weken in mn hele leven?' Heb er geen seconde spijt van gehad!

Ik had niet specifiek iets in gedachten maar zou graag richting Griekenland willen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Sjaantje di 12 apr 2011 - 8:42

Ik ben één keer alleen op vakantie geweest en vond het héérlijk! Niet dat ik nou zo'n spectaculaire vakantie heb gedaan, maar vooral het gevoel dat ik helemaal alleen was en op mezelf was aangewezen. Zou het zo nog een keer willen doen! Ben ook twee keer met een georganiseerde groepsreis meegeweest en dat vond ik de eerste keer doodeng (tweede keer kende ik daar al wat mensen van de keer ervoor) maar ook superleuk en gezellig.
Dus ik wens je sowieso een fijne vakantie!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  TukTuk di 12 apr 2011 - 8:43

Ik vind het niet gek dat je alleen gaat hoor! Lekker alle vrijheid en er zijn altijd wel mensen om je heen!

Ik ben dan niet alleen in Thailand geweest, maar wel samen met mijn vriend. Wij hadden niks gepland, op het hotel voor de eerste nacht na, en het hostel in het centrum voor de 4 dagen er na. Verder hebben we alles terplekke geregeld, was echt goed te doen! En ik ging geregeld even alleen savonds laat/ snachts nog naar de 7-eleven in Bangkok, was wel vlakbij het hostel,maar ik voelde me nooit ongemakkelijk, ben er als vrouw nooit lastiggevallen etc.
De mensen zijn super vriendelijk en over het algemeen heel behulpzaam, en je kan je goed met je engels redden.
Maar ik ben daar wel genoeg mensen tegen gekomen die wel alleen reisden en ze zeiden allemaal het zelfde.
Natuurlijk moet je snachts niet in de verkeerde wijken in Bangkok komen, maar dat zijn wijken waar je als tourist toch niet komt als het goed is. Je gaat ook niet snachts door de Bijlmer lopen bijvoorbeeld, dan ben je ook wel even op je hoedde.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Zininzon di 12 apr 2011 - 8:49

Vorig jaar heb ik 2 groepsreizen gedaan; naar Marokko en Egypte.
2 jaar geleden ben ik helemaal alleen 8 dagen naar Griekenland (Corfu) geweest, last-minute dus niet zo duur.

Dit jaar ga ik naar het Sziget-festival in Hongarije.

Volgens mij moet je lekker doen waar je zin in hebt en wat je financieel kunt. Op plaats van bestemming komt het meestal wel goed.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  fy di 12 apr 2011 - 8:56

AngelNyn schreef:Ik vind het niet gek dat je alleen gaat hoor! Lekker alle vrijheid en er zijn altijd wel mensen om je heen!

Ik ben dan niet alleen in Thailand geweest, maar wel samen met mijn vriend. Wij hadden niks gepland, op het hotel voor de eerste nacht na, en het hostel in het centrum voor de 4 dagen er na. Verder hebben we alles terplekke geregeld, was echt goed te doen! En ik ging geregeld even alleen savonds laat/ snachts nog naar de 7-eleven in Bangkok, was wel vlakbij het hostel,maar ik voelde me nooit ongemakkelijk, ben er als vrouw nooit lastiggevallen etc.
De mensen zijn super vriendelijk en over het algemeen heel behulpzaam, en je kan je goed met je engels redden.
Maar ik ben daar wel genoeg mensen tegen gekomen die wel alleen reisden en ze zeiden allemaal het zelfde.
Natuurlijk moet je snachts niet in de verkeerde wijken in Bangkok komen, maar dat zijn wijken waar je als tourist toch niet komt als het goed is. Je gaat ook niet snachts door de Bijlmer lopen bijvoorbeeld, dan ben je ook wel even op je hoedde.

Hoelang ben je in thailand geweest? En hoe heb je het daar allemaal geregeld? Neem aan dat je al wel een idee had van waar je allemaal heen wilde? Hoe heb je binnen thailand gereisd? En hoe heb je uitgezocht hoe je dat allemaal aan moest gaan pakken?
Het kriebelt wel hoor, mn spullen pakken en weg naar thailand! Maar ik denk dat ik dan (zeker omdat ik alleen ben) eerst zoveel moet uitzoeken!
Ik wil alles weten! Very Happy En hoe zit het met prijzen daar? Ticket is natuurlijk het duurste, maar op hoeveel moet ik rekenen dat ik daar kwijt ben?

fy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk di 12 apr 2011 - 9:26

fy schreef:
AngelNyn schreef:Ik vind het niet gek dat je alleen gaat hoor! Lekker alle vrijheid en er zijn altijd wel mensen om je heen!

Hoelang ben je in thailand geweest? En hoe heb je het daar allemaal geregeld? Neem aan dat je al wel een idee had van waar je allemaal heen wilde? Hoe heb je binnen thailand gereisd? En hoe heb je uitgezocht hoe je dat allemaal aan moest gaan pakken?
Het kriebelt wel hoor, mn spullen pakken en weg naar thailand! Maar ik denk dat ik dan (zeker omdat ik alleen ben) eerst zoveel moet uitzoeken!
Ik wil alles weten! Very Happy En hoe zit het met prijzen daar? Ticket is natuurlijk het duurste, maar op hoeveel moet ik rekenen dat ik daar kwijt ben?

We zijn totaal 3,5 maand in Azie geweest, waarvan ongeveer 2 tot 2,5 maand in Thailand. We hadden alleen ideen kwa landen (dachten in die 3,5 maand wel even 4/5 landen te kunnen doen.. dat viel tegen haha!) We hadden een Lonely Planet, SE-Asia on a budget, en vanuit daar, en vanaf internet en ervaringen van andere reizigers bepaald waar we heen gingen. We hebben in Thailand voornamelijk met tourbussen gereisd. Je boekt via een touristenburootje, of rechtstreeks op het station een bus, een enkeltje van Bangkok naar het zuiden is ongeveer 10 tot 15 euro, dan zit je 8 uur in de bus en dit zijn luxe bussen! Je kan vaak ook mini vans nemen. We izjn ook 1x met de trein geweest, van Bangkok naar Chiang Mai, nachttrein, voor nog geen 20 euro per persoon geloof ik, en was echt ideaal

Uitzoeken ging eigenlijk heel simpel, je bent niet de enige daar en ook niet de eerste Wink Alle grote touristische dingen zijn sowieso snel te regelen, als je wat minder touristische dingen wilt doen, vooral op internet zoeken, neem een taxi ergens heen of wat wij wel eens deden, als ze in het hostel goed engels spraken, uitleggen waar we heen wilden en vragen hoe we er met de lokale "stads" bus moesten komen, en dan lieten we ook op een briefje in het Thais schrijven, voor de buschauffeur.
Verder hebben we regelmatig een scooter gehuurd (Ik achterop bij mijn vriend, durfde zelf niet zo goed.. ze rijden daar links) en dan heb je echt heel veel vrijheid! Kaart van de omgeving mee en gáán, soms wat gezoek, maar je komt er echt wel Very Happy
We hebben eigenlijk vrij weinig uitzoek werk moeten verrichten, overal in een stadje hebj e kantoortjes die regelen dat je met een grote busmaatschappij naar de volgende stad gaat. Je wordt bij je hostel opgehaald door een Minivan,en gaat dan naar het busstation met meerdere mensen.

Prijzen vallen daar enorm mee, kamer prijzen verschillen niet zoveel tussen 1 en 2 persoonskamers. Reken voor een goedkoop hostel 5 euro per nacht, voor een iets luxere 7,50 tot 10 euro, maar dat deden wij nooit. Een hotel kom je op zo'n 15 tot zo duur als je zelf wilt per nacht uit. Een maaltijd op straat kost je 60 cent, in een restaurant kost dezzelfde maaltijd je 1,30 ongeveer.
Wij waren met 2 personen zo'n 25 euro per dag kwijt, en waren zeker niet heel zuinig aan aan het doen. Scooter huren kostte ons zo'n 5 euro per dag.
Ik denk dat je voor 1 persoon op zo'n 15 tot 20 euro per dag moet rekenen, misschien wat meer, wij waren er 2,5 jaar geleden, de wisselkoers euro-baht is er voor ons niet gunstiger op geworden smile

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! I (L) Thailand Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  fy di 12 apr 2011 - 9:36

AngelNyn schreef:
fy schreef:

We zijn totaal 3,5 maand in Azie geweest, waarvan ongeveer 2 tot 2,5 maand in Thailand. We hadden alleen ideen kwa landen (dachten in die 3,5 maand wel even 4/5 landen te kunnen doen.. dat viel tegen haha!) We hadden een Lonely Planet, SE-Asia on a budget, en vanuit daar, en vanaf internet en ervaringen van andere reizigers bepaald waar we heen gingen. We hebben in Thailand voornamelijk met tourbussen gereisd. Je boekt via een touristenburootje, of rechtstreeks op het station een bus, een enkeltje van Bangkok naar het zuiden is ongeveer 10 tot 15 euro, dan zit je 8 uur in de bus en dit zijn luxe bussen! Je kan vaak ook mini vans nemen. We izjn ook 1x met de trein geweest, van Bangkok naar Chiang Mai, nachttrein, voor nog geen 20 euro per persoon geloof ik, en was echt ideaal

Uitzoeken ging eigenlijk heel simpel, je bent niet de enige daar en ook niet de eerste Wink Alle grote touristische dingen zijn sowieso snel te regelen, als je wat minder touristische dingen wilt doen, vooral op internet zoeken, neem een taxi ergens heen of wat wij wel eens deden, als ze in het hostel goed engels spraken, uitleggen waar we heen wilden en vragen hoe we er met de lokale "stads" bus moesten komen, en dan lieten we ook op een briefje in het Thais schrijven, voor de buschauffeur.
Verder hebben we regelmatig een scooter gehuurd (Ik achterop bij mijn vriend, durfde zelf niet zo goed.. ze rijden daar links) en dan heb je echt heel veel vrijheid! Kaart van de omgeving mee en gáán, soms wat gezoek, maar je komt er echt wel Very Happy
We hebben eigenlijk vrij weinig uitzoek werk moeten verrichten, overal in een stadje hebj e kantoortjes die regelen dat je met een grote busmaatschappij naar de volgende stad gaat. Je wordt bij je hostel opgehaald door een Minivan,en gaat dan naar het busstation met meerdere mensen.

Prijzen vallen daar enorm mee, kamer prijzen verschillen niet zoveel tussen 1 en 2 persoonskamers. Reken voor een goedkoop hostel 5 euro per nacht, voor een iets luxere 7,50 tot 10 euro, maar dat deden wij nooit. Een hotel kom je op zo'n 15 tot zo duur als je zelf wilt per nacht uit. Een maaltijd op straat kost je 60 cent, in een restaurant kost dezzelfde maaltijd je 1,30 ongeveer.
Wij waren met 2 personen zo'n 25 euro per dag kwijt, en waren zeker niet heel zuinig aan aan het doen. Scooter huren kostte ons zo'n 5 euro per dag.
Ik denk dat je voor 1 persoon op zo'n 15 tot 20 euro per dag moet rekenen, misschien wat meer, wij waren er 2,5 jaar geleden, de wisselkoers euro-baht is er voor ons niet gunstiger op geworden smile

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! I (L) Thailand Wink

Klinkt allemaal wel goed om te doen! En zo'n touristenbureautje, zijn die makkelijk te vinden? (ik zie mezelf daar al helemaal staan en in mn eentje niks kunnen vinden!!)
En hoe kwam je van het vliegveld bij het hotel/hostel? Ik zie mezelf namelijk ook al helemaal op het vliegveld stranden en niet meer weten waar ik heen moet!

Hoe zag jullie route er uit? Wat zijn aanraders? En komt het vaak voor dat je voor een hotel/hostel staat en dat t vol is? En het goed te doen om dan weer wat anders te vinden? Dat is ook wel iets waar ik bang voor ben als ik alleen ben..
Stiekem had ik in gedachten volgend jaar zo'n reis te doen, maar het lijkt me zooo gaaf! Maar weet nog zo weinig..

fy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk di 12 apr 2011 - 20:03

Touristen bureautjes zijn zeker goed te vinden! Overal in de wat bekendere stadjes zitten er meerdere smile Je kan er eigenlijk niet omheen, en vaak worden dat soort dingen ook vanuit hostels zelf geregeld! Zelfde met dagtours etc.
En wij hadden gewoon een taxi gepakt vanaf het vliegveld naar het hostel. Van te voren even het adres op schrijven, en de taxi's zijn gewoon betrouwbaar en goedkoop, ze zetten gewoon de meter aan en we hebben er nooit problemen mee gehad.
Het kostte ons geloof ik 5 tot 7 euro om van het vliegveld in het centrum te komen, en dat is een rit van 40 minuten. Ohja, een taxi is vaak goedkoper dan een tuktuk, tenzij je in de file terecht komt Wink

Dit was onze globale route:

Bangkok 6 dagen en toen naar het zuiden
Small Koh Chang, klein eilandje, kwamen daar via de eigenaars van ons hostel in Bangkok, die hadden daar ook "resort", er is daar overigs niks te doen haha, maar was geweldig, 8 dagen (planning was vooraf 4..)
Krabi en omgeving

Toen naar Maleisie

Met kerst en oud en nieuw terug naar Koh Chang, toen terug naar Bangkok, vanaf daar naar Chiang Mai, het noorden, zeker aan te raden!!! Vanaf daar zijn we naar Laos gegaan, vanaf Laos terug naar Bangkok, nog paar dagen Ayuthaya, en toen waren de 3,5 maand alweer om..

Wij hebben slechts 1x gehad dat we geen hostel konden vinden, dat was in super touristisch stadje, en er was een moslimse feestdag, en 2 dagen later een chinese feestdag, en dus kwamen al de maleisiers zelf, en de chinezen daarheen, dus het zat allemaal vol. Uiteindelijk op een matras op de grond kunnen slapen in een hostel, was geweldig! Verder heb je de hostels echt voor het uitzoeken, wij boekten nooit wat van te voren. Tenzij je weet dat je snachts of ergens laat aankomt, dan kan je het wel doen. Wij waren natuurlijk met zijn 2en, dus als je dan een uurtje moet rondlopen is het niet zo erg, maar alleen kan ik me voorstellen dat je vanaf het busstation t liefst gelijk een taxi pakt naar je hostel, als het al laat is.

Over dat niks weten, lees gewoon wat verhalen op internet etc! Wij zijn er ook met een open mind in gestapt, en tis met ons ook goed gekomen Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  fy wo 13 apr 2011 - 6:42

Het klinkt allemaal wel heel goed! En heb ook al even via google gezocht naar meer verhalen. Blijft natuurlijk spannend alleen, maar bevalt t niet, dan weet ik dat ook weer meteen!

Mn ouders vinden alleen op vakantie echt geen optie:S Nog tips hoe ik ze kan overtuigen dat het echt wel veilig is?

Eventuele andere tips en ideee voor reizen zijn ook welkom! Ik ga me nog even verder inlezen over thailand! Very Happy

fy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk wo 13 apr 2011 - 18:50

fy schreef:Het klinkt allemaal wel heel goed! En heb ook al even via google gezocht naar meer verhalen. Blijft natuurlijk spannend alleen, maar bevalt t niet, dan weet ik dat ook weer meteen!

Mn ouders vinden alleen op vakantie echt geen optie:S Nog tips hoe ik ze kan overtuigen dat het echt wel veilig is?

Eventuele andere tips en ideee voor reizen zijn ook welkom! Ik ga me nog even verder inlezen over thailand! Very Happy

Hoe oud ben je?
En overtuigen dat het veilig is.. Ja lastig.. Misschien verhalen laten lezen van vrouwen die ook alleen gegaan zijn? Kijk tijdens een reisje naar Thailand kan je iets gebeuren, maar als jij een weekje naar België gaat bij wijze van, kan er ook van alles gebeuren..
Je zou ook kunnen kijken wat een georganiseerde reis zou kosten naar Thailand, dat kost je wel meer, maar als dat je zekerheid geeft, is dat ook fijn natuurlijk smile Succes met je keuze!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Natural wo 13 apr 2011 - 18:58

Geloof dat het in andere topics al eens benoemd is. Zou het je ouders geruststellen als je georganiseerd op vakantie gaat? Je gaf al aan dat Griekenland je leukt lijkt en je bent je aan het verdiepen in Thailand. Merk toch enige twijfel in je berichten of het wel iets voor jou alleen is.
Bij georganiseerde reizen zoals met FOX Reizen en Cirkel Vakanties, ga je met een groep op pad. Je kunt hierbij kiezen voor single reizen. Dit zijn overigens geen datingreizen, gewoon mensen die alleen op vakantie willen en dat in groepsverband.

Leuk trouwens dat je je er niet van laat weerhouden om op vakantie te gaan smile!
Succes ermee!

Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Niekske wo 13 apr 2011 - 21:16

Een vriendin van me en mijn zusje gaan regelmatig alleen op vakantie. Die vriendin van me heeft al een groot deel van de wereld gezien, maar ze gaat eigenlijk wel altijd een groepsreis mee. In veel landen is het natuurlijk wel gevaarlijk voor een meisje in haar eentje. Ze is ook in thailand geweest met zo'n groepsreis. Ik gok dat je vast wel ergens adviezen kan vinden over waar je wel en niet in je eentje naartoe moet gaan.

Mijn zusje houdt het allemaal iets dichter bij huis. Ze is ook ooit met een groepsreis naar Thailand geweest en heeft daar wel enorm veel gedaan en gezien. Het is ook wel makkelijk, dan weet je vantevoren dat je ook overal komt smile het kan lastig zijn om het allemaal zelf uit te zoeken. Er zijn verschillende soorten reizen, zij ging toen ook om vrijwilligerswerk te doen (kooien bouwen voor apen in een dierenpark) en tussendoor hadden ze dan steeds uitstapjes van een paar dagen. Verder gaat ze regelmatig alleen op citytrip. Ze boekt dan gewoon een backpackers-hostel, daar zijn heel veel jongeren die alleen reizen en dan heb je snel contact als je wil. Of je kan tips enzo uitwisselen. Inmiddels heeft ze heel veel contacten door heel europa en overal een slaapplek indien nodig, kei handig smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  fy wo 13 apr 2011 - 23:52

Dat idee van griekenland had iemand anders gepost:)
Ik ben 22 jaar. ben 2 jaar geleden alleen naar polen gegaan (ging daar iemand opzoeken die me wel al op het busstation kwam ophalen) en vorigjaar alleen met een groepsreis naar egypte.
Vind een groepsreis ontzettend leuk om te doen! Maar prijzen liggen erg hoor en kom als ik op internet kijk veel groepen tegen waar minder mensen alleen gaan, of veel stelletjes mee gaan, en dat vind ik ook niet ideaal.
Dus het word toch iets alleen. Thailand wil ik al een tijdje, maar het idee dat ik in mn eentje zo ver weg zit is toch wel eng!! Maar langs de andere kant, bevalt het niet dan weet ik dat ook weer meteen:) Gaan interrailen lijkt me ook wel leuk, maar thailand lijkt me 100000x leuker;) Ik vond in mn eentje met een groepsreis mee eigenlijk al een hele stap, maar het lijkt me ook wel heel vet om mn backpack te pakken en gewoon te gaan! Zeker als ik verhalen lees hoe toegankelijk thailand is.
Mn moeder gaat bij wat mensen die ze kent die er zijn geweest navragen hoe het was en of het wel echt veilig is.
Maar als ik wil gaan, dan ga ik gewoon.

fy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jeanette vr 22 apr 2011 - 11:47

Ik zit ook te twijfelen ogf ik dit jaar met een groepsreis mee zal gaan. Maar ik heb een beetje het beeld dat er alleen hoog bejaarde en suffe mensen mee gaan. Daarnaast heb ik het idee dat je erg weinig vrije tijd voor jezelf hebt en dat vind ik juist weleens lekker als ik op vakantie ben.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sjaantje vr 22 apr 2011 - 11:50

Jeannette, ik denk dat dat wel mee zal vallen, er zijn toch ook singlesreizen voor jongere mensen? Is dat geen idee? En ja, je bent natuurlijk meer gebonden aan een tijdschema dan wanneer je niet georganiseerd op reis gaat maar zover ik weet kan het per reis verschillen of er veel excursies zijn waar je (al dan niet noodgedwongen zoals in een rondreis) aan deel moet nemen.

Misschien moet je zoiets gewoon eens proberen als je het graag wilt. Valt het tegen dan weet je dat ook weer (hoewel dat natuurlijk niets zegt over álle reizen en álle orgisaties) en wat is nou 2 weken op een heel jaar?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  TukTuk vr 22 apr 2011 - 19:54

Jeanette schreef:Ik zit ook te twijfelen ogf ik dit jaar met een groepsreis mee zal gaan. Maar ik heb een beetje het beeld dat er alleen hoog bejaarde en suffe mensen mee gaan. Daarnaast heb ik het idee dat je erg weinig vrije tijd voor jezelf hebt en dat vind ik juist weleens lekker als ik op vakantie ben.

Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen, idd omdat je erg beperkt wordt. Dan is er bepaald dat je bijvoorbeeld 2 uur bij een bepaalde plek blijft, en stel jij vind het heel intressant en wilt nog niet weg, dan moet je toch, andersom als ergens een dag voor ingepland staat en jij vind het niks, dan zit je ook en moet je maar wachten.

Waarom ga je niet in je eentje ergens heen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  KOL za 23 apr 2011 - 0:15

Je hebt toch ook groepsreizen voor alleen singles (o.a. Fox) en bij de meeste groepsreizen kun je ook zien hoe de leeftijden zijn van de deelnemers.

Ik zou, als ik alleen zou gaan, wel kiezen voor een single-rondreis. Zou namelijk eerst naar Egypte gaan (niet doorgegaan wegens rellen) en daarna naar Turkije (die is niet doorgegaan wegens te weinig deelnemers) dus nu ga ik met een vriendin 8 dagen all-in naar Turkije.
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 4:33

Zijn er meiden die met een singlesreis zijn meegeweest?
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, is het te vergelijken met een gewone vakantie maar dan met allemaal singles in dezelfde periode?

Ik zit ook te denken om alleen op vakantie te gaan, bij gebrek aan iemand die meewilt/ kan. Maar dan boek ik liever een last-minute in m'n eentje denk ik.

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ za 23 apr 2011 - 4:40

Princess schreef:Zijn er meiden die met een singlesreis zijn meegeweest?
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, is het te vergelijken met een gewone vakantie maar dan met allemaal singles in dezelfde periode?

Ik zit ook te denken om alleen op vakantie te gaan, bij gebrek aan iemand die meewilt/ kan. Maar dan boek ik liever een last-minute in m'n eentje denk ik.
Ik ben begin dit jaar met een singlesreis mee geweest (was de eerste keer).
Het is inderdaad een gewone vakantie, maar dan met een groep.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 4:51

_Lacey_ schreef:
Princess schreef:Zijn er meiden die met een singlesreis zijn meegeweest?

Ik ben begin dit jaar met een singlesreis mee geweest (was de eerste keer).
Het is inderdaad een gewone vakantie, maar dan met een groep.

Was je dan verplicht om mee te doen aan activiteiten of excursies?
Vond je het leuk?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: