katten en allergie
+9
Teddyaapje
banjer49
Snoes
Rovine
minoessepoes
Minx
TukTuk
Pien
JD
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: katten en allergie
Alex167 schreef:*Marietje* schreef: elke keer als ze iets deden wat niet mocht, spoot ze ze even 1x een beetje nat met de plantenspuit, en ze leerden het zo af...
Ik wil je niet ontmoedigen, maar onze katten bleven staan omdat ze de waterstraal lekker vonden. Dat soort dwaze katten heb je er ook tussen zitten
hier nog zulke katten die niet terug deinsen voor een beetje water... de één wilt zelfs onder de douche erbij en vind water helemaal geweldig!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Alex167 schreef:*Marietje* schreef: elke keer als ze iets deden wat niet mocht, spoot ze ze even 1x een beetje nat met de plantenspuit, en ze leerden het zo af...
Ik wil je niet ontmoedigen, maar onze katten bleven staan omdat ze de waterstraal lekker vonden. Dat soort dwaze katten heb je er ook tussen zitten
hier nog zulke katten die niet terug deinsen voor een beetje water... de één wilt zelfs onder de douche erbij en vind water helemaal geweldig!
In ons vorige huis kwam één van de poezen ook bij ons onder de douche staan Echt te leuk.
Gast- Gast
Die van mijn vriend willen overal bij je zijn. Volgen je zelfs in de wc. Gekke beesten. Ze kunnen gelukkig ook heel goed alleen zijn. Maar echt op tafels lopen hebben ze nog niet afgeleerd.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Snoes schreef:Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Wij hebben nu bijna 5 maanden een kitten (die nu bijna 8 maanden is) en onze meubels hebben hier niets onder te lijden.Pien schreef:
hou er wel rekening mee dat je meubels het wel flink te leiden hebben onder een kat!
Onze meubels zijn ook altijd intact gebleven op de banken nu na.
Daar hebben ze een keer overheen geroust toen wij er niet waren en ze uitgebroken waren...
Gast- Gast
Wij hebben onze kat weg moeten doen omdat mijn vriend er (weer) allergisch voor werd. We dachten dat hij er overheen gegroeid was maar toen we zelf een kat in huis haalden kreeg hij er weer enorm last van (zuurstof te kort, niezen, rode ogen enz). Gelukkig wilden mijn ouders onze kat wel adopteren zodat hij niet helemaal weg hoefde zeg maar.
Ik zou ook weer heel graag een kat willen en zou best een naaktkat willen maar dat wil mijn vriend absoluut niet. Hij vindt ze maar eng uitzien en daarbij zijn ze natuurlijk ook behoorlijk prijzig.
Ik raad je aan om geen kat te nemen. Een kat in huis nemen voor 2 weken om te kijken hoe het gaat geeft geen garantie dat je vriend er geen last van krijgt. Hier was dat pas het geval na 8 maanden.
Ik zou ook weer heel graag een kat willen en zou best een naaktkat willen maar dat wil mijn vriend absoluut niet. Hij vindt ze maar eng uitzien en daarbij zijn ze natuurlijk ook behoorlijk prijzig.
Ik raad je aan om geen kat te nemen. Een kat in huis nemen voor 2 weken om te kijken hoe het gaat geeft geen garantie dat je vriend er geen last van krijgt. Hier was dat pas het geval na 8 maanden.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pien schreef:Alex167 schreef:*Marietje* schreef: elke keer als ze iets deden wat niet mocht, spoot ze ze even 1x een beetje nat met de plantenspuit, en ze leerden het zo af...
Die van ons haat water, maar gaat net buiten het bereik van de waterstraal klooien of wanneer je je handen vol hebt. Als je met een zware hete ovenschotel loopt kun je er vergif op nemen dat hij iets kapot gaat maken of op het aanrecht op zoek gaat naar eten. En als je er niet bent doet hij helemaal waar hij zin in heeft.
We zijn vrij consequent qua opvoeden, maar we hebben er gewoon eentje getroffen die schijt aan alles heeft. Hij vindt het vooral vervelend betrapt te zijn, een halve minuut later gaat hij gewoon verder.
Zomaar even opvoeden ligt dus echt in de aard van het beestje. Onze andere poes haalt zelden streken uit.
Als je zuinig bent op je meubels moet je sowieso niet aan katten beginnen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Onze poes is ook niet bang van water. Ze gaat ook altijd mee in de badkamer als ik ga douchen of als ik een bad neem. Dan gaat ze er mooi bijzitten en haar pootje in het water soppen. Al vindt ze het niet leuk als we haar natsproeien, ze wil zelf kiezen wanneer ze nat mag worden denk
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Snoes schreef:Onze poes is ook niet bang van water. Ze gaat ook altijd mee in de badkamer als ik ga douchen of als ik een bad neem. Dan gaat ze er mooi bijzitten en haar pootje in het water soppen. Al vindt ze het niet leuk als we haar natsproeien, ze wil zelf kiezen wanneer ze nat mag worden denk
Dat deed mijn oude kat ook.
Kwam ze bij me zitten op het randje van het bad. Ene pootje er in... Andere pootje erin.. PLONS en ja hoor.. daar lag ze weer in het bad. Zich met al haar nagels vastklampen aan mijn euh *nakende* lichaam
En dat gebeurde niet 1 keer, nee 100 keer.. En als ik haar niet bij me liet in de douche, ging ze net zolang aan de deur zitten krabbelen tot ze er bij wijze van door heen gekrabbeld zou hebben...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Mijn vriend was ook heel allergisch voor katten maar wordt er nu tegen ingeënt.
In het begin moet je geloof ik 1 keer in de twee weken een prik en op een gegeven moment wordt dat afgebouwd. Je bent er wel een heel tijdje mee bezig (lees: 3 jaar) maar bij hem heeft het echt supergoed geholpen.
Wij hebben na een jaar een kat genomen en hij heeft er zelf niet een beetje last van. Alleen wanneer zijn weerstand wat minder is krijgt hij soms last van zijn ogen.
Hij maakt nu wel de 'kuur' af maar het helpt echt heel goed. Hij doet hetzelfde trouwens voor hooikoorts!
In het begin moet je geloof ik 1 keer in de twee weken een prik en op een gegeven moment wordt dat afgebouwd. Je bent er wel een heel tijdje mee bezig (lees: 3 jaar) maar bij hem heeft het echt supergoed geholpen.
Wij hebben na een jaar een kat genomen en hij heeft er zelf niet een beetje last van. Alleen wanneer zijn weerstand wat minder is krijgt hij soms last van zijn ogen.
Hij maakt nu wel de 'kuur' af maar het helpt echt heel goed. Hij doet hetzelfde trouwens voor hooikoorts!
kimz- Fluisteraar
- Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11
Ik hoef hier echt niet aan te beginnen.. ben mega erg allergisch.
Zodra ik ook maar in een huis kom en daar een aantal uurtjes ben dan gaat het jeuken en krijg ik uitslag, ook krijg ik het heel erg benauwd en mijn ogen gaan tranen en dik worden.
Ik zou er dus niet mee kunnen leven en ook denk ik nooit overheen groeien!
Zodra ik ook maar in een huis kom en daar een aantal uurtjes ben dan gaat het jeuken en krijg ik uitslag, ook krijg ik het heel erg benauwd en mijn ogen gaan tranen en dik worden.
Ik zou er dus niet mee kunnen leven en ook denk ik nooit overheen groeien!
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Haha Lejow, zo grappig he! Onze poes is nog maar 1 keer in bad gevallen, dat was toen ik alleen snel even mijn haar aan het wassen was en ze op de rand van het bad aan het paraderen was en niet keek waar ze liep. Bij mij sopt ze ook altijd haar pootjes in het water, en dan aflikken. Het schuim vindt ze hélemaaaal geweldig, zo schattig om haar bezig te zien
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Snoes schreef:Haha Lejow, zo grappig he! Onze poes is nog maar 1 keer in bad gevallen, dat was toen ik alleen snel even mijn haar aan het wassen was en ze op de rand van het bad aan het paraderen was en niet keek waar ze liep. Bij mij sopt ze ook altijd haar pootjes in het water, en dan aflikken. Het schuim vindt ze hélemaaaal geweldig, zo schattig om haar bezig te zien
Ja dat deed de mijne ook. En dat was een heilige birmaan = lang haar. En als die dan in bad viel, bleef er echt niets meer van over haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik ben ook allergisch en ik zou echt helemaal gek worden als ik 24/7 met een kat moest leven. Even op visite gaat net, dan moet ik echt weer weg.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als je bij wijze van spreken al gaat huilen als er een kat aan komt lopen moet je er ook gewoon niet aan beginnen.
Als je allergisch bent, maar merkt dat het wel meevalt wanneer je bij iemand komt die ee kat heeft, dan zou je het wel kunnen proberen.
Als je allergisch bent, maar merkt dat het wel meevalt wanneer je bij iemand komt die ee kat heeft, dan zou je het wel kunnen proberen.
Gast- Gast
Alex167 schreef:Als je bij wijze van spreken al gaat huilen als er een kat aan komt lopen moet je er ook gewoon niet aan beginnen.
Te veel voorstellingsvermogen
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Allergie
» Rot allergie en dieet
» Kat kopen terwijl ik een allergie heb?
» allergie op werk
» Allergie aan babyproducten?
» Rot allergie en dieet
» Kat kopen terwijl ik een allergie heb?
» allergie op werk
» Allergie aan babyproducten?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: