Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koemelk allergie

+3
loesje
Lejow
LieveSterre
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre do 27 sep 2012 - 3:36

Hoi hoi!

Ik vroeg me af of hier iemand last heeft van een koemelk allergie? Ook hoor ik graag jouw ervaringen, heb je een dieet etc. Ik ben erg benieuwd aangezien het bij mij ook is vastgesteld en ik benieuwd ben hoe andere dit ervaren. Uiteraard ga ik binnenkort naar een dietiste (in november), maar vandaar dat ik nu alvast wel benieuwd ben!

Alvast bedankt.

Liefs Sterre
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 3:54

Ik heb een lactose intolerantie, en hoewel ik altijd dacht wel wat melkproducten te kunnen eten, heb ik vorige week toch in het ziekenhuis gelegen met verschrikkelijke buikpijn.
Ik heb voor mezelf dus besloten de eerst komende tijd weer compleet melkvrij te eten, in de hoop dat mijn darmen toch rustiger worden.

Het is best lastig, maar er zijn genoeg alternatieven. Let er goed op, dat melk ook vaak onder andere benamingen in een product zitten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 4:02

Lejow schreef:Ik heb een lactose intolerantie, en hoewel ik altijd dacht wel wat melkproducten te kunnen eten, heb ik vorige week toch in het ziekenhuis gelegen met verschrikkelijke buikpijn.
Ik heb voor mezelf dus besloten de eerst komende tijd weer compleet melkvrij te eten, in de hoop dat mijn darmen toch rustiger worden.

Het is best lastig, maar er zijn genoeg alternatieven. Let er goed op, dat melk ook vaak onder andere benamingen in een product zitten.

Verschillende E nummers betekenen inderdaad ook melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  loesje do 27 sep 2012 - 4:04

ik heb een melkeiwit allergie.
gewoon goed op de verpakkingen lezen voor je het koopt dan kom je al een heel eind. brood koop ik op water basis bij de bakker.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 4:11

Ostara schreef:
Lejow schreef:Ik heb een lactose intolerantie, en hoewel ik altijd dacht wel wat melkproducten te kunnen eten, heb ik vorige week toch in het ziekenhuis gelegen met verschrikkelijke buikpijn.
Ik heb voor mezelf dus besloten de eerst komende tijd weer compleet melkvrij te eten, in de hoop dat mijn darmen toch rustiger worden.

Het is best lastig, maar er zijn genoeg alternatieven. Let er goed op, dat melk ook vaak onder andere benamingen in een product zitten.

Verschillende E nummers betekenen inderdaad ook melk.

Wow, dat wist ik dan nog niet.
Ik dacht nu brood zonder melk te hebben, maar er zit E482 in, wat misschien wel eens melk zou kunnen bevatten.
:nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 5:17

Koemelk allergie 1001004005600642

Dit boekje is erg handig. Klein van formaat en past zo in je jaszak. Al schijnt er tegenwoordig ook een app te zijn. Maar ik heb nog niet zon telefoon. Dus daar heb ik weinig aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 6:27

Ja er is een melk vrij app geloof ik, alleen die is volgens mij alleen voor Apple
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:49

Ik ben overgevoelig voor koemelk/lactose. Ik lees gewoon goed etiketten en weet inmiddels wat ik wel & niet qua producten kan hebben. Ik kan gelukkig wel tegen geitenproducten, dus die eet ik als vervanging smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 6:56

Pippa schreef:Ik ben overgevoelig voor koemelk/lactose. Ik lees gewoon goed etiketten en weet inmiddels wat ik wel & niet qua producten kan hebben. Ik kan gelukkig wel tegen geitenproducten, dus die eet ik als vervanging smile

Heb je nog wat tips?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:57

Lejow schreef:
Pippa schreef:Ik ben overgevoelig voor koemelk/lactose. Ik lees gewoon goed etiketten en weet inmiddels wat ik wel & niet qua producten kan hebben. Ik kan gelukkig wel tegen geitenproducten, dus die eet ik als vervanging smile

Heb je nog wat tips?

Tips voor wat, wat je kan eten, of wat echt niet? of qua geitenproducten? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 7:27

Pippa schreef:
Lejow schreef:
Pippa schreef:Ik ben overgevoelig voor koemelk/lactose. Ik lees gewoon goed etiketten en weet inmiddels wat ik wel & niet qua producten kan hebben. Ik kan gelukkig wel tegen geitenproducten, dus die eet ik als vervanging smile

Heb je nog wat tips?

Tips voor wat, wat je kan eten, of wat echt niet? of qua geitenproducten? smile

Die eerste twee haha Very Happy
Ik ben niet zo van de geitenproducten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:31

Niet? Je proeft echt bijna geen verschil hoor! Vooral bij bv. pannenkoeken bakken is het ideaal. En ook als ergens melk in moet, met bakken, gebruik ik het, soja proeft vaak toch anders.

Ik weet niet waar je mee worstelt qua producten, gaat het dan om avondeten, of meer voor de lunch of het ontbijt? Ik haal gewoon brood bij de AH, daar zit niks in waar ik niet tegen kan, en van de Turk haal ik graag, dat is allemaal met water gemaakt. Sausjes bv. eet ik (bijna) niet, alleen mayonaise of ketchup, en daar zit geen melk in, want in vele andere sausjes wel altijd. Let op met bv. drinken zoals Taksi, daar zit melk in! Chocoladepasta puur of hagelslag puur daar zit geen melk in (lees wel etiket, ik weet van euroshopper dat het er niet in zit, bij de AH eigen merk wel)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 7:34

Pippa schreef:Niet? Je proeft echt bijna geen verschil hoor! Vooral bij bv. pannenkoeken bakken is het ideaal. En ook als ergens melk in moet, met bakken, gebruik ik het, soja proeft vaak toch anders.

Ik weet niet waar je mee worstelt qua producten, gaat het dan om avondeten, of meer voor de lunch of het ontbijt? Ik haal gewoon brood bij de AH, daar zit niks in waar ik niet tegen kan, en van de Turk haal ik graag, dat is allemaal met water gemaakt. Sausjes bv. eet ik (bijna) niet, alleen mayonaise of ketchup, en daar zit geen melk in, want in vele andere sausjes wel altijd. Let op met bv. drinken zoals Taksi, daar zit melk in! Chocoladepasta puur of hagelslag puur daar zit geen melk in (lees wel etiket, ik weet van euroshopper dat het er niet in zit, bij de AH eigen merk wel)

Ja van taksi wist ik het. Gelukkig drinken ik over het algemeen water, of aanmaaklimonade.
Ik heb nu brood van de C1000, daar stond zo geen melk op, maar dus wel dat E nummer.
Zoete dingen op brood eet ik niet vaak, omdat ik daar alleen maar meer honger van krijg, dus dat scheelt.

Hoe doe jij het met vlees? en vleeswaren?
In slavinkjes van de c1000 zit bijv weipoeder, en ik kwam het ook eens tegen in voorverpakte salami (of cervelaatworst.. weet het niet meer).

Heb ook al gezien dat het in heeeeel veel soorten chips zit!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:38

Ik eet gewoon alle soorten vlees, maar uiteraard geen cordon bleu, of waar echt kaas in zit verwerkt. Je hebt bv. speklappen met een marinade eroverheen en daar zit vaak wel iets van melk in, maar dat kan ik wel redelijk verdragen ben ik door proberen achter gekomen. Maar zodra het bewerkt is het vlees, zit er iets van melk in, dus je kunt het beter standaard kopen en zelf marineren als je dat lekker vindt.

Vleeswaren eet ik ook alles eigenlijk, ben nog nergens melk tegengekomen wat we eten. Denk dan aan ham, leverkaas, zure zult, leverworst, grillworst, gekookte worst, etc. In de cervelaat van de Euroshopper zit geen melk in ieder geval. Zodra er weipoeder in zit zou ik het vermijden inderdaad.

Maar ben jij lactoste of koemelk intollerant? Want dat werkt ook weer anders, of vermijd je het nu allemaal even?

Chips eet ik bijna niet, maar anders eet ik gewoon naturel, daar zit niks in. Of de zoute snacks van de AH, die is ook melkvrij. bij de HEMA heb je chips en in die bolognese en naturel zit ook geen melk oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  silly-one do 27 sep 2012 - 7:40

Misschien dames een tip die ik vanuit mijn neefje heb. Hij heeft lactose intolerantie en kan dus helemaal niks hebben qua melk. Koe, geit, paard maakt niet uit van alles krijgt hij buikpijn en dan is meneer niet te genieten.
Hij krijgt nu veel producten van minus L. Deze is o.a. te verkrijgen bij de JUMBO. Sinds hij dit krijgt is het een heerlijk ventje en super vrolijk.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 7:45

Ik vermijd nu alles even. Even kijken of alles een beetje tot rust komt.
En of ik verschil merk.

Ik had hier bij de c1000 wel Minus L slagroom gezien!


Ja, dat vind ik nu dus het lastige Pippa, ik probeer echt alles te mijden, en stel nou dat ik toch die slavink eet, en ik krijg last, weet ik niet of het nou toeval is, of toch door die slavink komt..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:47

silly-one schreef:Misschien dames een tip die ik vanuit mijn neefje heb. Hij heeft lactose intolerantie en kan dus helemaal niks hebben qua melk. Koe, geit, paard maakt niet uit van alles krijgt hij buikpijn en dan is meneer niet te genieten.
Hij krijgt nu veel producten van minus L. Deze is o.a. te verkrijgen bij de JUMBO. Sinds hij dit krijgt is het een heerlijk ventje en super vrolijk.

Klopt en dat is wel lekker spul. Als je toevallig dicht bij Duitsland woont, daar komt het vandaan en hebben ze een groter assortiment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:48

Dan zou ik die sowieso nu niet nemen en als je buik wat rustiger is, het gewoon een beetje proberen wat je wel en niet kan verdragen. Ik kan heel gek best een stokbroodstukje kruidenkaas eten, terwijl ik bij een heel klein beetje melk in een cupcake gelijk problemen heb. Tegenwoordig weet ik qua merken en producten wel wat slim is en wat niet, dus daar houd ik me gewoon netjes aan smile Nadeel is dat omdat ik het echt volledig vermijd mijn lichaam er alleen maar sneller op reageert als er wel een keer een beetje melk in zit, omdat je lichaam het helemaal niet meer gewend is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  silly-one do 27 sep 2012 - 7:51

http://www.minusl.nl/verkoopadres.html

Hier kan je vinden in welke winkel je wat kan vinden.
Van Duitsland hoorde ik inderdaad laatst ook, ga volgende week eens kijken voor mijn zus want ze mist vooral de crème fraîche etc. om mee te koken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:53

Daar gebruik ik Soja koksroom voor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:55

Pippa schreef:Daar gebruik ik Soja koksroom voor Koemelk allergie 561177
Ik ook.

Ik heb het "geluk" dat ik twee vriendinnen heb die het ook hebben. Eentje al ruim 10 jaar. Dus zij maakt mij heel erg wegwijs in het melkvrij koken. Want met het avondeten heb ik nog wel eens problemen. Dat vind ik gewoon lastig. Omdat het toch best wel in veel dingen zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 8:16

Mijn dochter heeft een melk, ei én soja allergie. Omdat ik borstvoeding gaf heb ik zelf 1,5 jaar streng een dieet gevolg waar ik al die 3 dingen vermeed.

Ik heb een allergievrij kookboek van Larissa, daar staan heel veel leuke recepten in.

Verder is het de kunst om zo min mogelijk voorbewerkte producten te eten. Een slavink kan je bijv prima zelf maken met gehakt en spek (even opletten welke spek).

Het viel me op dat in ontzettend veel vleeswaren er melk in verwerkt zit. Ik eet graag kipfilet op brood, in de ene zat wel melk, in de andere niet.

Chips is ook lastig. Meestal kan naturel wel gewoon, paprika kan vaak van eigenhuismerken. Ik at paprika ribbel chips van perfekt.

Koekjes is ook niet heel veel keus. Uiteindelijk zijn wij bij de natuurwinkel uitgekomen. Een walhalla voor mensen met koemelkallergie!!
Daar zijn bijna alle producten koemelkvrij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 8:19

Dit lijstje vond ik ook erg handig.

Het product bevat koemelkeiwit, wanneer in ieder geval één van de volgende termen als ingrediënt wordt genoemd:

• melk, melkpoeder, (magere of droge) melkbestanddelen
• wrongel, wei, weipoeder en melkzout
• melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat
• caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit,
• margarine (geen plantaardig), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout
• lactose, melksuiker (bevatten vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)
• lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234)
• broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten.

E-nummers:
• E 101 kleurstof uit melk en eieren

Cacaoboter en kokosmelk, melkzuur en lactaat hebben niets met koemelk te maken.

Ze kunnen ook de gewone voedingsmiddelen (melkproducten) in de ingrediëntenlijst zetten:
magere melk, halfvolle en volle melk, karnemelk, wei
kaas, smeltkaas, smeerkaas, yoghurt, vla, kwark, pap, puddng, umer, yoghurtdrank, kefir, hüttenkäse, cottage cheese, roomboter, slagroom, zure room, crème fraîche, chocolademelk, zuivelfrisdranken.


De allergie informatie op de AH eigenmerk producten is echt heel goed!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre vr 28 sep 2012 - 2:40

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik ga morgen even een bezoekje brengen aan de natuurwinkel. Hopelijk hebben ze daar ook brood want bij de AH en bakker tot op heden nog geen succes geboekt helaas..pale

Wat ik het ergste ga missen is waarschijnlijk chocolade en dat soort producten haha Koemelk allergie 2474380249 dus ook maar eens kijken of ik een andere snoepvariant kan scoren Very Happy

Maargoed, als ik me er straks beter door voel dan is het dat natuurlijk helemaal waard!
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 2:50

Pure chocolade kun je wel eten, moet je wel even goed de etiketten lezen welke smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum