Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergie

2 plaatsers

Ga naar beneden

Allergie Empty Allergie

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 21:26

Sinds dan N. twee / drie maanden is, is hij continu aan het snotteren en heeft om de haverklap een luchtweginfectie. Nu gaat hij ook naar het dagverblijf en we dachten eerst dat het daar door kwam. We hebben ook aan de poezen gedacht, maar omdat het iedere keer erger leek te worden na het dagverblijf (op vrijdagavond), dachten we aan het KDV..

Een paar weken terug is N. een lang weekend bij mijn schoonouders geweest, waarna ik toen we hem ophaalden stomverbaasd was. Totaal niet meer rochelen, hoesten vrijwel over en dat terwijl ze zijn medicatie een paar keer vergeten waren.

Een paar uur thuis en hij begon weer te snotteren..

Momenteel zijn de katten weer meer binnen en huppa, meneer hoest meer, snottert meer en hij hoest zelfs zo erg dat hij er van moet overgeven. Voor hem niet fijn, voor ons ook niet.

Gisteren dus maar naar de huisarts die gelijk aangaf dat het wel eens met de katten te maken kan hebben. ja prima, maar hoe komen we daar achter? Cru gezegd zijn er testen, maar die zijn pas betrouwbaar vanaf zes jaar.. en dan heb je de 'haal het kind uit zijn omgeving' test..

Hij gaat nu komend weekend en toevallig het weekend er op logeren, dus als het dan minder is, hebben we besloten om de katten weg te doen. Ik stofzuig me ongans, lucht iedere dag, dus daar kan het niet aan liggen. Huisstofmijt zou nog kunnen, maar hij slaapt bij beide opa's en oma's in een zelfde bedje als hier, zelfde soort dekentje en zelfde matrasje, dus dan zou hij alsnog met een snotterneus wakker moeten worden..

Nog meer mama's met kids die een allergie hebben? Hoe ben je hier achter gekomen..?

SE

PS.. het komt niet onverwacht bij ons.. aan beide kanten zitten allergieën in de familie..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie Empty Re: Allergie

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:30

Ik denk dat je inderdaad toch een keuze moet gaan maken, want deze allergie komt mij héél bekend voor...als klein meisje en ook als baby was ik erg allergisch voor katten en honden. Ik snotterde ook heel wat af en kreeg het erg benauwd. Nu heb ik daar nog steeds last van, helaas.

Dus ik denk dat je de katten toch weg moet doen, hoe sneu het ook is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie Empty Re: Allergie

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 21:35

Kunnen je katten niet een weekje ergens logeren? Dan kan je kijken of het daar aan ligt of toch misschien het KDV?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie Empty Re: Allergie

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:41

Wij hebben hetzelfde gehad met de oudste. Die was ook altijd verkouden en aan het snotteren. Hij is er zelfs 2 keer voor opgenomen geweest. Bij ons bleek het niet de hond te zijn, maar gewoon zijn gesteldheid. Toen zijn amandelen eruit waren was het over. Maar ook wij hebben op het punt gestaan om de hond weg te doen. Gelukkig was het bij ons niet nodig. Wij hebben trouwens wel een test laten doen in het ziekenhuis. Ondanks we wisten dat het pas echt betrouwbaar was met 4 jaar. Als er nu al iets van allergische reactie ontstaat in het lichaam dan is de kans erg groot dat dat met 4 jaar nog steeds zo is natuurlijk. Bij ons was de test negatief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie Empty Re: Allergie

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 21:47

Storm schreef:Ik denk dat je inderdaad toch een keuze moet gaan maken, want deze allergie komt mij héél bekend voor...als klein meisje en ook als baby was ik erg allergisch voor katten en honden. Ik snotterde ook heel wat af en kreeg het erg benauwd. Nu heb ik daar nog steeds last van, helaas.

Dus ik denk dat je de katten toch weg moet doen, hoe sneu het ook is.

Die keuze is eigenlijk ook al gemaakt. Al vanaf dag één dat ik wist dat ik zwanger was, hebben we besloten: als ons kindje allergisch blijkt voor de katten, gaan ze weg.. En dat gaan ze waarschijnlijk ook...

*zucht* iemand interesse in een lieve, eigenwijze rood/witte kater...? of een slanke, hoog op de poten staande wit met vlekken poes..?

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie Empty Re: Allergie

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 21:48

Ugly Betty schreef:Kunnen je katten niet een weekje ergens logeren? Dan kan je kijken of het daar aan ligt of toch misschien het KDV?

Helaas niet.. schoonouders willen ze niet, mijn ouders hebben een hond, vrienden hebben een hond, dus wij gaan maar elders heen smile maaar bedankt voor je tippie
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie Empty Re: Allergie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum