Feit of fabel?
+24
Suus
Exogenesis
Fayebella
Suusie
Tabbert
Capt'n Zero
tienie31
Rush
Elliot
Derpy
Pineco
Caroow
Bazinga
Taeda
Phileine
Jasmine
Pompoen
Takkie
Middleme
Bacio
Lady Starstruck
xxjojootjexx
Susan
luisa
28 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Feit of fabel?
Ik keek vroeger voor de lol wel 's scheel, maar ik heb 't nooit meer gedaan, toen ik niet meer normaal kon kijken. 't Was net alsof mijn ogen bleven hangen, 't was pijnlijk en ik heb de schrik van m'n leven gehad. (ik was 9) Pas na 5 minuten in m'n ogen wrijven, huilen en panieken, kon ik weer zien..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Dat lijkt me doodeng Bazinga! Ik kreeg vroeger weleens te horen van volwassene. Als de klok twaalf uur slaat en je kijkt scheel blijven je ogen staan. Dat is zo'n typisch kindergrapje. Alleen ik betrapte mezelf erop dat ik het laatst ook tegen mijn nichtje vertelde. Maar gelukkig geloofde ze het niet.Bazinga schreef:Ik keek vroeger voor de lol wel 's scheel, maar ik heb 't nooit meer gedaan, toen ik niet meer normaal kon kijken. 't Was net alsof mijn ogen bleven hangen, 't was pijnlijk en ik heb de schrik van m'n leven gehad. (ik was 9) Pas na 5 minuten in m'n ogen wrijven, huilen en panieken, kon ik weer zien..
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Pompoen schreef:Volgens mij is het idee achter zwemmen na het eten dat al het bloed/energie naar je ingewanden gaat om het eten te verwerken. Daardoor is er geen bloed/energie over om ook nog te gaan zwemmen en zou je kramp kunnen krijgen in bijvoorbeeld je kuiten. Dat zwemt aardig kut en dus zou je theoretisch kunnen verdrinken. Je zou ook flauw kunnen vallen omdat er zo veel bloed naar je ingewanden gaat en dan óók nog naar je spieren waardoor er weinig overblijft voor je hoofd.
Mooi verhaal toch of niet?
Ja, goed verhaal
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
- van op de grond zitten krijg je blaasontsteking
- Wijn na bier is plezier, bier na wijn is pijn?
- Wijn na bier is plezier, bier na wijn is pijn?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
- van op de grond zitten krijg je blaasontsteking Fabel, blaasontsteking is een bacteriële infectie en wordt niet veroorzaakt door kou.
- Wijn na bier is plezier, bier na wijn is pijn? Volgens mij een feit, omdat je moet beginnen met drankjes met een lager alcoholgehalte en het moet opbouwen naar een hoger alcoholgehalte, en niet andersom. Of zoiets.
- Wijn na bier is plezier, bier na wijn is pijn? Volgens mij een feit, omdat je moet beginnen met drankjes met een lager alcoholgehalte en het moet opbouwen naar een hoger alcoholgehalte, en niet andersom. Of zoiets.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zwarte koffie maakt nuchter. Maar ik geloof dat het nu zo onderhand wel een fabel is.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Die uitspraak van bier en wijn komt van heel vroeger. Als je bier dronk was je arm, wijn rijk. Dus als je van bier naar wijn gaat gaan de
zaken goed. Als je van wijn overstappen moet naar bier gaan de zaken dus niet goed. En dat zorgt weer voor venijn naar andere mensen die wél wijn kunnen drinken.
zaken goed. Als je van wijn overstappen moet naar bier gaan de zaken dus niet goed. En dat zorgt weer voor venijn naar andere mensen die wél wijn kunnen drinken.
Laatst aangepast door Carrie op di 9 jul 2013 - 1:02; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zwem heel vaak na het eten en ik ben nog steeds niet verdronken..en ik heb ook nooit kramp!
Gast- Gast
Carrie schreef:Die uitspraak van bier en wijn komt van heel vroeger. Als je bier dronk was je arm, wijn rijk. Dus als je van bier naar wijn gaat gaan ze zaken goed. Als je van wijn overstappen moet naar bier gaan de zaken dus niet goed. En dat zorgt weer voor venijn naar andere mensen die wél wijn kunnen drinken.
Alweer wat geleerd, dit wist ik niet Carrie!
Mijn schoonmoeder schudt de fabels trouwens aan de lopende band uit haar mouw (dat van die blaasontsteking door op de grond zitten, verkouden door met nat haar naar buiten te gaan, verkouden door tocht en ik vergeet er vast nog heel veel...). En ik me maar steeds inhouden om niet met een wetenschappelijk onderbouwd tegenargument te komen
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Phileine schreef:Carrie schreef:Hoe kan je nou naar je eten zwemmen?
In het zwembad gooien en dan zwemmen om het te pakken te krijgen. Goede combinatie, direct calorieën verbranden
Een soort snoephappen in het groot!
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Ik heb wel eens gehoord dat het gevaarlijk kan zijn om cola te drinken vlak nadat je Baileys op hebt, weet iemand of dit waar is?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:Ik heb wel eens gehoord dat het gevaarlijk kan zijn om cola te drinken vlak nadat je Baileys op hebt, weet iemand of dit waar is?
Als je Baileys en een koolzuurhoudende drank in een glas mixed, dan krijg je een chemische reactie die zorgt voor klonten. Dat komt door room en koolzuur, dat gaat schiften. In je buik gebeurt dat dan ook, maar ons maagzuur vele malen sterker, dat breekt wel af.
Als je echt grote hoeveelheden tot je neemt, kan je wel buikpijn krijgt. Met bepaalde melk en cola krijg je trouwens dit effect ook. En met boswandeling (dat drankje) en cola ook.
Laatst aangepast door Rush op di 9 jul 2013 - 3:41; in totaal 2 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Cola weet ik niet, wel weet ik dat bitter lemon na bailyes gaat gisten in je maag.
Dat heb ik dan weer geleerd tijdens een horeca cursus.
Dat heb ik dan weer geleerd tijdens een horeca cursus.
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Elliot schreef:Ik heb wel eens gehoord dat het gevaarlijk kan zijn om cola te drinken vlak nadat je Baileys op hebt, weet iemand of dit waar is?
Je wordt er hooguit misselijk van, maar gevaarlijk is het niet. Zelfde geldt voor bitter lemon en Baileys.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Derpy schreef:Phileine schreef:Carrie schreef:Hoe kan je nou naar je eten zwemmen?
In het zwembad gooien en dan zwemmen om het te pakken te krijgen. Goede combinatie, direct calorieën verbranden
Is vast voor de nieuwe breezergeneratie bedoeld ; de duckfaces
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Carrie schreef:Die uitspraak van bier en wijn komt van heel vroeger. Als je bier dronk was je arm, wijn rijk. Dus als je van bier naar wijn gaat gaan de
Wat een leuk weetje! Weer wat geleerd.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Derpy schreef:Phileine schreef:Carrie schreef:Hoe kan je nou naar je eten zwemmen?
Vet leuk!
Gast- Gast
Mijn leukste fabel: van regen krijg je krullen
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Tabbert schreef:Mijn leukste fabel: van regen krijg je krullen
Dan ben ik een lopende fabel...
Suusie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 192
Punten : 202
Suusie schreef:Tabbert schreef:Mijn leukste fabel: van regen krijg je krullen
Haha ik ook! Maar die krullen komen natuurlijk niet van de regen. Ze zitten al in m'n haar, alleen ik fohn ze eruit. Als m'n haar dan nat wordt door de regen krult het weer als een gek. Mensen met steil haar zullen niet zomaar krullen krijgen van de regen.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:Suusie schreef:Tabbert schreef:Mijn leukste fabel: van regen krijg je krullen
Mensen met steil haar zullen niet zomaar krullen krijgen van de regen.
Was het maar zo! Dan liep dagen in de regen
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Fabels waarmee ik om de oren word geslagen:
- Wanneer je je buik naar voren draagt, wordt het een jongen, draag je breed, dan wordt het een meisje.
- Geen zwangerschapskwaaltjes? Dan wordt het een jongen.
- Veel acné en onzuiverheden? Dan wordt het een meisje.
- Trappelt het kindje meest op links? Dan wordt het een jongen. Meest op rechts, dan wordt het een meisje.
- Wanneer je je buik naar voren draagt, wordt het een jongen, draag je breed, dan wordt het een meisje.
- Trappelt het kindje meest op links? Dan wordt het een jongen. Meest op rechts, dan wordt het een meisje.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Exogenesis schreef:Fabels waarmee ik om de oren word geslagen:
Als ik een jongetje krijg, zijn al deze fabels waar
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Exogenesis schreef:Fabels waarmee ik om de oren word geslagen:
Is dat allemaal ook niet zo dan? Niet dat het meteen uitgesloten is dat je een jongen of een meisje krijgt, maar dat de kans groot is op een meisje als je bijvoorbeeld een schlechte huid hebt of breed draagt. Mijn collega zegt dat ook allemaal stellig, en zij is niet de enige. Ik dacht altijd dat er een kern van waarheid in zat.
Gast- Gast
Volgens mij is het allemaal koffiedik kijken Er is natuurlijk altijd een kans van 50% dat het klopt, dus in veel gevallen gaat het wel op. Maar ik had bij beide zwangerschappen alle "symptomen" van een jongetje, een gavere huid dan anders, ik droeg naar voren en niet 'rondom', etc. We kregen toch echt twee keer een meisje de Chinese kalender klopte bij ons trouwens wel beide keren. En toch geloof ik er niet in...
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Leren om zelf in slaap te vallen; feit of fabel?
» Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?
» afrcian mango dieet pillen, fabel of wondermiddel?
» Misbruik maken van het feit dat je vrouw bent...
» Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?
» afrcian mango dieet pillen, fabel of wondermiddel?
» Misbruik maken van het feit dat je vrouw bent...
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: