Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap

+35
Funk
Rush
Silver
Shopaholic
PapillonRose
Sea of Trees
Shisha
Steep
Laurientje
Dikkie Dik
*Lieke*
Caroow
Pien
Sun88
Dolphinne
Pink!
Teddyaapje
Slakje
Twellie
Happydobby
ingrid82
CCC
MADDIE
Coco
Annie24
Blue flower
Fearie
Annemie
Susan
Tania
Clapperdie
Highway
PiP
Limburg85
Jasmine
39 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap

Bericht  Caroow zo 7 jul 2013 - 21:47

Ja, dat was hier ook een discussie punt. Mijn vriend maakt er altijd gelijk iets groots van 'Dus ik mag nu meer dan een maand helemaal niks meer drinken? Nou lekker dan. Dan kan ik mijn afspraken ook wel afzeggen want dat is toch niet leuk als ik helemaal niks meer mag van jou"

Dramaqueen laughcry 

Uiteindelijk heeft hij nooit meer dan 2 drankjes gehad. En ik ging 's middags naar het ziekenhuis, dus toen was hij sowieso nuchter. Hij vond het alleen zo spannend dat hij het zich niet meer kan herinneren Laughing
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap

Bericht  *Lieke* zo 7 jul 2013 - 22:00

Hier was het niet eens aan de orde. Hij drinkt sowieso niet veel, maar nooit meer dan 1 biertje op een avond. Hij was zelf veel te bang dat hij er iets van moest missen...

Maar los daarvan vind ik het niet teveel gevraagd van je partner om even een tijdje op te letten.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Bericht  Dikkie Dik zo 7 jul 2013 - 22:02

Mijn man drinkt niet, sowieso niet. Ik heb er niet eens over nagedacht om dit te bespreken. Was gewoon geen punt van discussie bij ons thuis.

Lijkt me overigens wel een erg vervelende discussie...alsof een man geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft...wat maken die paar weken zonder biertje nou uit?
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Laurientje zo 7 jul 2013 - 22:08

Dat is hier nooit ter sprake gekomen, puur omdat hij maar amper drinkt en als hij drinkt is het 1 glas wijn.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Steep zo 7 jul 2013 - 22:12

wij hebben afgesproken dat hij vanaf 37 weken let op zijn drinkgedrag.  Mijn man kan gelukkig heel wat hebben qua alcohol, maar na 3 biertjes vinden we het allebei wel goed geweest met dat termijn. Nu maar eens kijken hoe het in werkelijkheid gaat ivm de feestdagen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Shisha zo 7 jul 2013 - 22:13

Mijn man drinkt misschien 5 biertjes per jaar dus hier was het gelukkig geen discussiepunt. Ik vind het best wel erg om te horen dat er nog zoveel mannen zijn die er zo moeilijk over doen! Lijkt mij juist normaal dat je de laatste weken niet/weinig drinkt en dat je dat er ook graag voor over hebt...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Sea of Trees zo 7 jul 2013 - 22:16

Shisha schreef:Mijn man drinkt misschien 5 biertjes per jaar dus hier was het gelukkig geen discussiepunt. Ik vind het best wel erg om te horen dat er nog zoveel mannen zijn die er zo moeilijk over doen! Lijkt mij juist normaal dat je de laatste weken niet/weinig drinkt en dat je dat er ook graag voor over hebt...
Eens..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  PapillonRose zo 7 jul 2013 - 22:16

Dit gaat vast ook hier iets worden wat ter zijner tijd eens besproken moet worden. Lijkt mij inderdaad niet meer dan normaal om die laatste weken extra goed op te letten qua alcoholgebruik, want de man moet wel kunnen rijden wanneer het nodig is. Mijn vriend houdt ook wel van een biertje op zijn tijd, en daar heb ik ook geen probleem mee. Sowieso drinkt hij niet vaak echt teveel, maar als ik zwanger zou zijn dan wil ik dat ook echt niet hebben in de laatste weken. Mocht het aan de orde zijn straks, dan ga ik het er ook zeker met hem over hebben.

Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal flauw dat er mannen zijn die dat niet willen doen, rekening houden met hun alcoholgebruik. Ik bedoel, het gaat maar om een paar weken. Terwijl de vrouwen veel en veel langer helemaal niets kunnen drinken, in elk geval tijdens de zwangerschap en ook daarna nog als je borstvoeding geeft! Dan moeten ze niet moeilijk doen over een paar weekjes minderen, vind ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Shopaholic zo 7 jul 2013 - 22:25

Mijn man drinkt ook geen alcholol. nerd  Maar het lijkt mij van zelf sprekend dat hij wel rekening met jouw houd, tenzij hij niet bij de bevalling wil zijn dan drinkt hij zich maar het apelazerus Laughing
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Caroow zo 7 jul 2013 - 23:02

Ik denk als mijn vriend had geweten dat ik zo lang (toen vonden we dit nog lang Laughing ) borstvoeding zou geven hij een stuk minder moeilijk had gedaan. Overigens heeft zijn moeder ook tegen hem gezegd dat hij niet mocht drinken, en hij luistert altijd naar zijn moeder smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Silver ma 8 jul 2013 - 2:28

Het is afgelopen weekend wel een discussiepunt geweest, en dat zal het ook wel blijven. Ik zeg elke keer als we nu ergens heen gaan, je denkt er wel om hea? Ik voel me wel een zeurpiet, maar wil wel dat hij moet kunnen autorijden. Niet alleen om mij, maar mocht ik om wat voor reden na de thuisbevalling alsnog naar het zh moeten moet hij erachteraan rijden met uk. En dat moet wel verantwoord zijn.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush ma 8 jul 2013 - 2:32

Serieus Silver, moet hij dan met een pasgeboren baby achter je aan? :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Silver ma 8 jul 2013 - 2:43

Rush schreef:Serieus Silver, moet hij dan met een pasgeboren baby achter je aan? :O
Euh ja, in eigen auto moet hij dan achter de ambu aan. Daar zijn wij voor gewaarschuwd tijdens de cursus. Ook omdat er voor de maxicosi geen plaats is in de ambu.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Funk ma 8 jul 2013 - 2:47

Rush schreef:Serieus Silver, moet hij dan met een pasgeboren baby achter je aan? :O
Volgens mij is dat idd vrij normaal hoor..
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Rush ma 8 jul 2013 - 2:47

Wow daar schrik ik echt van. Wat raar dat je dan je kind niet bij je kan houden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush ma 8 jul 2013 - 2:49

pippi schreef:

Vind je dat niet raar dan? 10 minuten geleden bevallen, dan moet zo`n dropje al ingepakt in de auto in een maxicosi zonder z`n moeder naar het ziekenhuis. Ik vind dat vreemd, maar misschien ligt dat aan mij.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Funk ma 8 jul 2013 - 2:50

Rush schreef:Wow daar schrik ik echt van. Wat raar dat je dan je kind niet bij je kan houden.
Mijn vriend moest ook achter ons aanrijden toen ik met spoed naar het zh moest. Achteraf bleek de kraamhulp de riempjes niet te hebben vastgemaakt. (Er lag een dekentje overheen)
Vond het ook niet fijn maar is idd geen plek in de ambulance.
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  Funk ma 8 jul 2013 - 2:50

Rush schreef:
pippi schreef:

Vind je dat niet raar dan? 10 minuten geleden bevallen, dan moet zo`n dropje al ingepakt in de auto in een maxicosi zonder z`n moeder naar het ziekenhuis. Ik vind dat vreemd, maar misschien ligt dat aan mij.
Leuk is het niet maar volgens mij is er helaas geen andere optie..
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  Punk'd ma 8 jul 2013 - 2:52

Gelukkig zullen wij die discussie nooit hebben want mijn vriend drinkt niet. Volgens mij durft hij ook niet meer weg als ik dan op het einde loop hahaha. Daar zie ik hem wel voor aan Laughing (En dat ik ook nergens meer heen mag Wink )

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Rush ma 8 jul 2013 - 2:52

Ik heb misschien wat teveel films gezien waarin vrouwen bevallen (waar dan ook) en vervolgens met het kindje op de arm in de ambu gereden worden. Laughing 

Maar goed om te weten zoiets voor de toekomst.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Funk ma 8 jul 2013 - 2:54

Rush schreef:
pippi schreef:

Ik dacht overigens dat je het raar van Silver vond dat zij verwachte dat vriend/man erachter aan moest rijden. Daarom reageerde ik zo. smile
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  Funk ma 8 jul 2013 - 2:57

Rush schreef:Ik heb misschien wat teveel films gezien waarin vrouwen bevallen (waar dan ook) en vervolgens met het kindje op de arm in de ambu gereden worden. Laughing 

Maar goed om te weten zoiets voor de toekomst.
Mag denk ik idd niet ivm veiligheid. Kindje ligt dan namelijk los en als je dan moet remmen..
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  CCC ma 8 jul 2013 - 6:43

Ik ben best verbaasd eigenlijk dat mannen het zo'n probleem vinden en dat er ook nog eens gevraagd moet worden of hij er rekening mee kan houden. Lijkt me iets vanzelfsprekend, maar dat is het dus duidelijk niet.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Funk ma 8 jul 2013 - 6:44

CCC schreef:Ik ben best verbaasd eigenlijk dat mannen het zo'n probleem vinden en dat er ook nog eens gevraagd moet worden of hij er rekening mee kan houden. Lijkt me iets vanzelfsprekend, maar dat is het dus duidelijk niet.
Ik ook hoor. Was hier idd vanzelfsprekend.

Laatst aangepast door pippi op ma 8 jul 2013 - 7:06; in totaal 1 keer bewerkt
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  SarahKey ma 8 jul 2013 - 6:47

Mijn man heeft de hele zwangerschap niet gedronken, en de tijd er voor niet. Pas toen S er was heeft hij weer wat gedronken. Hij wil niet drinken als hij moet rijden en was bang dat er sowieso wat gebeurde. Dus dronk hij gewoon niet. Op oud en nieuw na dan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: