Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

+4
Nana
Filoria
Dora
red rose
8 plaatsers

Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  red rose ma 17 jan 2011 - 0:57

ik denk er over om donderdag even de stad in te gaan om 1 of 2 voedingsbh's te kopen. Ik ben dan precies 36 weken zwanger. Nu weet ik alleen niet precies wat ik dan het beste kan kopen. Hoe kun je dat het beste met de maat doen? Ik heb weleens gelezen dat je een cupmaat groter moet kopen van een bh die je goed past in de laatste weken van je zwangerschap. Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie voedingsbh's gekocht tijdens je zwangerschap.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Dora ma 17 jan 2011 - 1:03

Als je naar een goede lingeriezaak gaat (wij hebben veel goede ervaringen bij livera) daar kunnen ze je goed helpen, en ook bij een prenatal zijn ze bij ons altijd erg behulpzaam.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 1:09

Ik kwam er toen ik zelf bij Prénatal werkte achter dat de meeste meegroeibeha's en voedingsbeha's exact hetzelfde zijn qua pasvorm en materiaal, het enige verschil is dat clipje waarmee je de beha open kunt maken bij voedingsbeha's. Het had me een hoop geld gescheeld als ik dat eerder had geweten!

Maar goed, allebei de soorten beha's zijn als het goed is rekbaar. Je kunt dus prima nu de maat kopen die je nu past. Heb ik toen ook gedaan. Een maat groter was te groot geweest denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:15

Ik heb toen gewoon de maat gekocht die ik toen paste dus niet groter. Bij de hema had ik ze gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Nana ma 17 jan 2011 - 4:18

Ik zou ze pas kopen als je weet of de borstvoeding gaat lukken. Voedingsbeha's zijn vrij prijzig en ik vond ze niet lekker zitten. Uiteindelijk heb ik na de bevalling mijn eigen beha's weer aangedaan. Ik zorgde er vaak voor dat ik een hempje/ singlet aan had zodat ik tijdens het voeden mijn beha een stukje naar beneden kon doen en mijn hempje een stukje omhoog.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Happydobby ma 17 jan 2011 - 7:34

Bij mijn papieren van het kraamzorgbureau staat dat je die bh's beter na de bevalling kan aanschaffen, waarschijnlijk voor het geval de bv niet op gang komt

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  snoezel ma 17 jan 2011 - 8:35

Ik had voor mijn bevalling 1 goedkope voedingsbeha van de hema aangeschaft. In dezelfde maat als dat ik op dat moment had. Ik raad je aan hetzelfde te doen. Ik vond het prettig na de bevalling wel al zo'n gevaarte in huis te hebben, de eerste week heb je echt nog geen puf om naar de stad te gaan om er éém te kopen. En een beha aan is ook wel gewoon zo prettig.
Alleen ja, bij velen lukt borstvoeding niet, zit je straks met een enorm prijzige beha! Dus gewoon even een goedkope voor de eerste weken, en als het een succes is een mooie, luxe...

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 8:37

Voor alle meiden die nog niet zo ver zijn in hun zwangerschap, zou ik aanraden om i.p.v. meegroeibeha's meteen voedingsbeha's te kopen. Dan loop je wel met van die clipjes rond, maar daar heb je geen last van. En mocht de borstvoeding niet lukken, dan heb je in elk geval tijdens je zwangerschap nog iets aan de beha's gehad.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 8:40

Nog een tip: koop geen zoogcompressen, maar gebruik textiel tegen lekkende borsten. Tussen je bh en je borst kun je bijvoorbeeld een opgevouwen spuugdoekje stoppen. Zelf gebruikte ik van die navelbandjes.
Dat zit fijner (minder zweterig en plakkerig) en je kunt het wassen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Flip Fluitketel ma 17 jan 2011 - 8:42

Ze zeggen inderdaad dat je beter voedingsbh's na de zwangerschap kan kopen, maar ik kan je zeggen dat je daar de 1e week echt nog geen zin in hebt, en om nou m'n man ervoor op stap te laten gaan! Ik ben een maand of wat na de bevalling pas echt voor het eerst naar de winkels gegaan. Ik had al een voedingsbh aangeschaft voor de bevalling, deze zat achteraf niet echt ideaal maar ik was er wel blij mee dat ik er in ieder geval 1 in huis had. En verder leve het internet......ik heb dan ook een voedingsbh bij de wehkkamp besteld omdat ik de eerste weken aan huis was gebonden door bekkeninstabiliteit.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:25

Filoria schreef:Nog een tip: koop geen zoogcompressen, maar gebruik textiel tegen lekkende borsten. Tussen je bh en je borst kun je bijvoorbeeld een opgevouwen spuugdoekje stoppen. Zelf gebruikte ik van die navelbandjes.
Dat zit fijner (minder zweterig en plakkerig) en je kunt het wassen.

Dat vind ik dus juist helemaal niet prettig. Ik heb ook van die uitwasbare zoogcompressen, maar daar lekte ik altijd in door. Heel vies. Ik liep dan al heel snel nadat ik ze er in had gedaan met natte plekken in mn shirt. Mij bevallen gewone zoogcompressen echt veel beter, en dat het liefst van Natalis, die vind ik zelf heel fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Liadan ma 17 jan 2011 - 9:29

_MamaRosa_ schreef:
Filoria schreef:Nog een tip: koop geen zoogcompressen, maar gebruik textiel tegen lekkende borsten. Tussen je bh en je borst kun je bijvoorbeeld een opgevouwen spuugdoekje stoppen. Zelf gebruikte ik van die navelbandjes.
Dat zit fijner (minder zweterig en plakkerig) en je kunt het wassen.

Dat vind ik dus juist helemaal niet prettig. Ik heb ook van die uitwasbare zoogcompressen, maar daar lekte ik altijd in door. Heel vies. Ik liep dan al heel snel nadat ik ze er in had gedaan met natte plekken in mn shirt. Mij bevallen gewone zoogcompressen echt veel beter, en dat het liefst van Natalis, die vind ik zelf heel fijn.

Ik vond gewone zoogcompressen ook fijner (ik vond die van natusan fijn), spuugdoekjes had ik wel altijd 's nachts in mijn hemdje zitten omdat ik dan heel erg doorlekte en ik deed altijd een spuugdoekje aan de andere kant als ik voedde of kolfde in mijn bh. Ik vond een spuugdoekje in mijn bh ook wel fijn maar dat zag er niet uit omdat je dat heel goed zag zitten door mijn kleren heen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:38

Liadan schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Filoria schreef:Nog een tip: koop geen zoogcompressen, maar gebruik textiel tegen lekkende borsten. Tussen je bh en je borst kun je bijvoorbeeld een opgevouwen spuugdoekje stoppen. Zelf gebruikte ik van die navelbandjes.
Dat zit fijner (minder zweterig en plakkerig) en je kunt het wassen.

Dat vind ik dus juist helemaal niet prettig. Ik heb ook van die uitwasbare zoogcompressen, maar daar lekte ik altijd in door. Heel vies. Ik liep dan al heel snel nadat ik ze er in had gedaan met natte plekken in mn shirt. Mij bevallen gewone zoogcompressen echt veel beter, en dat het liefst van Natalis, die vind ik zelf heel fijn.

Ik vond gewone zoogcompressen ook fijner (ik vond die van natusan fijn), spuugdoekjes had ik wel altijd 's nachts in mijn hemdje zitten omdat ik dan heel erg doorlekte en ik deed altijd een spuugdoekje aan de andere kant als ik voedde of kolfde in mijn bh. Ik vond een spuugdoekje in mijn bh ook wel fijn maar dat zag er niet uit omdat je dat heel goed zag zitten door mijn kleren heen.

Natusan! Die bedoelde ik ipv Natalis. Die vind ik echt het prettigst.
Ik deed idd altijd tijdens het voeden, ook overdag, even een spuugdoekje aan de andere kant.
Die uitwasbare dingen zie je ook erg goed zitten, ziet er niet uit, loop je met 2 van die schijven, duidelijk zichtbaar. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 9:53

Ik heb borstvoeding gegeven tussen november en mei, dat zijn maanden dat je meestal wel een trui of een jas aan hebt. Dus had er geen last van dat mensen iets konden zien zitten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:59

Filoria schreef:Ik heb borstvoeding gegeven tussen november en mei, dat zijn maanden dat je meestal wel een trui of een jas aan hebt. Dus had er geen last van dat mensen iets konden zien zitten.

Ik heb alle seizoenen bv gegeven, ruim 16 maanden, maar in de winter zag je het dus ook, als ik die wasbare dingen inhad. Ligt ws. ook wel aan de soort kleding die je aanhebt, en het zal ook wel per persoon verschillen wat het beste bevalt, maar dat moet dus iedereen even voor zichzelf uitproberen. De 1 vindt dit prettig, de ander dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  red rose di 18 jan 2011 - 21:06

Dames bedankt voor alle tips, ik koop nu 1 voedingsbh, en na mijn bevalling koop ik er eventueel meer (via internet).
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap Empty Re: voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum