Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap
+35
Funk
Rush
Silver
Shopaholic
PapillonRose
Sea of Trees
Shisha
Steep
Laurientje
Dikkie Dik
*Lieke*
Caroow
Pien
Sun88
Dolphinne
Pink!
Teddyaapje
Slakje
Twellie
Happydobby
ingrid82
CCC
MADDIE
Coco
Annie24
Blue flower
Fearie
Annemie
Susan
Tania
Clapperdie
Highway
PiP
Limburg85
Jasmine
39 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap
Wat vinden jullie een normale hoeveelheid alcohol voor je partner om te drinken aan het eind van jouw zwangerschap?
Ik had daar net een discussie over met mijn man. Zo heeft hij gisteravond rustig 4 biertjes zitten drinken. Vandaag heeft hij er ook al een paar op en ging begin van de avond bij een vriend een biertje zitten doen. Toen ik hem vroeg er rekening mee te houden dat ik ondertussen ruim 36 weken zwanger ben, vond hij het volgens mij nog wel meevallen.
Ik vind 2 biertjes op een avond toch wel de max nu. 's Middags misschien nog een keer eentje, maar meer vind ik niet handig.
Ik had daar net een discussie over met mijn man. Zo heeft hij gisteravond rustig 4 biertjes zitten drinken. Vandaag heeft hij er ook al een paar op en ging begin van de avond bij een vriend een biertje zitten doen. Toen ik hem vroeg er rekening mee te houden dat ik ondertussen ruim 36 weken zwanger ben, vond hij het volgens mij nog wel meevallen.
Ik vind 2 biertjes op een avond toch wel de max nu. 's Middags misschien nog een keer eentje, maar meer vind ik niet handig.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Re: Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap
Hij moest kunnen rijden.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn man drinkt bijna niet, maar ik zou het dan wel vanaf een week of 37/38 op prijs stellen dat hij in ieder geval nog zou mogen en kunnen rijden.
Zou wat zijn als we een taxi moesten bellen om naar het ziekenhuis te moeten gaan
Met welke termijn ben je bij je eerste bevallen?
Zou wat zijn als we een taxi moesten bellen om naar het ziekenhuis te moeten gaan
Met welke termijn ben je bij je eerste bevallen?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Is een ruziepuntje geweest hier, we hadden afgesproken dat hij max 2-3 biertjes zou drinken zodat hij, indien nodig, zou kunnen rijden. Helaas heeft hij zich hier meermalen niet aan gehouden, waar ik dan weer erg boos om werd. Ik vind 2-3 echt de max in deze situatie maar helaas dacht mijn man er soms anders over (of hij dacht er gewoon niet aan)
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Denk dat het hier ook wel een irritatiepuntje kan worden.
Bij de eerste ben ik met 38+4 naar het ziekenhuis gegaan met weeen. Heb nu alleen al zo veel gekke dingen gehad deze zwangerschap, dat ik nergens meer van opkijk en liever het zekere voor het onzekere neem. Vannacht bijvoorbeeld ook al de hele nacht harde buiken gehad.
Ik moet dit keer sowieso weer in het ziekenhuis bevallen, dus rijden moet hij sowieso.
Bij de eerste ben ik met 38+4 naar het ziekenhuis gegaan met weeen. Heb nu alleen al zo veel gekke dingen gehad deze zwangerschap, dat ik nergens meer van opkijk en liever het zekere voor het onzekere neem. Vannacht bijvoorbeeld ook al de hele nacht harde buiken gehad.
Ik moet dit keer sowieso weer in het ziekenhuis bevallen, dus rijden moet hij sowieso.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Vanaf 37 weken hadden wij de afspraak van max. 2 biertjes per avond.
Mijn vriend houdt echt wel van een biertje maar heeft er nooit moeilijk over gedaan.
Mijn vriend houdt echt wel van een biertje maar heeft er nooit moeilijk over gedaan.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn man dronk niet aan het einde van mijn zwangerschappen. Bij de eerste al veel eerder niet meer omdat ik toen vaak naar het ziekenhuis moest door bloedverlies. Ik vond het heel fijn dat hij dat uit zichzelf deed. Als hij wel had gedronken had ik het niet leuk gevonden als hij meer dan 2 biertjes zou drinken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Inderdaad 1-2 drankjes. Niet alleen om het rijden, ik vind dat je er thuis ook gewoon met je hoofd bij moet zijn als je vrouw bijna gaat bevallen, zeker als je al een kind hebt rondlopen. Daarnaast vind ik het ook heel dom en puberaal staan om aangeschoten/dronken in het ziekenhuis aan te komen als je vrouw gaat bevallen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
2 biertjes vanaf 36 weken vind ik meer dan genoeg, als hij nog maar kan/mag rijden.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn man dronk niet meer gedurende de zwangerschap, hij vond het ook niet meer normaal niet meer te drinken richting einde zwangerschap. Juist om de hierboven genoemde redenen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Hier moest hij vanaf 31 weken er rekening mee houden. (Eerste te vroeg geboren dus hield er rekening mee dat het weer kon gebeuren, wat uiteindelijk met 32 ook bijna gebeurde) Hij drinkt sowieso niet veel maar hield er eel rekening mee.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Hier vanaf een week of 38 denk ik. Dan ging het alleen om de donderdagavond (na het trainen) en 1 avond toen hij naar de Vrienden van Amstel Live ging met zijn werk toen ik 39 weken was. Verder was hij alle avonden dat hij weg was op de scooter omdat hij dan moest werken. Na het werk dronk (en drinkt) hij dan altijd 1 biertje.
Mijn vriend had er trouwens alle begrip voor en deed totaal niet moeilijk. Ik kreeg ook altijd van iedereen die die avond bij hem was het mobiele nummer zodat ik ten alle tijden iemand zou kunnen bereiken.
Mijn vriend had er trouwens alle begrip voor en deed totaal niet moeilijk. Ik kreeg ook altijd van iedereen die die avond bij hem was het mobiele nummer zodat ik ten alle tijden iemand zou kunnen bereiken.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Susan schreef:Inderdaad 1-2 drankjes. Niet alleen om het rijden, ik vind dat je er thuis ook gewoon met je hoofd bij moet zijn als je vrouw bijna gaat bevallen, zeker als je al een kind hebt rondlopen. Daarnaast vind ik het ook heel dom en puberaal staan om aangeschoten/dronken in het ziekenhuis aan te komen als je vrouw gaat bevallen.
Ik zou mij inderdaad rot schamen om te bevallen met een aangeschoten/dronken vent aan mijn zijde.
Mijn man drinkt niet dus wij hebben het daar nooit over gehad.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Bij ons was het wel iets waar een gesprek over moest plaats vinden. Toen paste mijn vriend zijn gedrag wel aan. Dit was rond de 37 weken geloof ik! Hij mocht toen max 1 a 2 drankjes drinken. Het was hier kermis en dat is hier nogal een ding. Maar hij heeft zich gelukkig aan zijn woord gehouden!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Hier hebben wij het nooit over gehad eigenlijk, mijn vriend dronk op het laatst nu ik er aan denk helemaal niet meer.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Mijn man kwam er zelfs mee rond de dertig weken al dat hij niet meer zal drinken dan af en toe 1biertje per dag, vond het wel lief dat ie er zelf mee kwam.
ingrid82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
CCC schreef:Hier hebben wij het nooit over gehad eigenlijk, mijn vriend dronk op het laatst nu ik er aan denk helemaal niet meer.
+1
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht. Maar mijn bevallingen verlopen toch zo tergend langzaam dat ik nog wel tijd zou hebben om naar het ziekenhuis te lopen .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn vriend drinkt al geruime tijd niet meer. Hij drinkt sowieso niet als hij moet rijden en wilde dus het risico niet nemen voor als plots zou moeten bevallen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hier zijn de discussies ook weer begonnen over dit onderwerp. We hadden afgelopen weekend vriendenweekend en ik snap best dat hij het niet leuk vind om niet (meer dan 2) te drinken maar is het nou écht zo'n ramp, zo'n verschrikkelijke opgave om de komende (max.) 4 weken even niet te drinken?? Ik ben nu 38w zwanger en heb mn hele zwangerschap, de maanden ervoor, als ik tussen mijn eisprong en NOD inzat niet gedronken. En daarvoor, in de ruim 1,5jaar dat ik borstvoeding gaf ook amper (en daarvoor dus t hele voorgaande rijtje ook weer tijdens de zwangerschap van T.) En tussendoor dus nog die MA.
Mijn vriend neemt t allemaal niet zo precies, want ja...ik wil toch thuis bevallen? Waarom moet hij dan nog mogen rijden? En daarbij, die alcohol is toch zo weer uit je bloed? Echt, ik kan er echt niet bij dat t teveel gevraagd is!
Het is trouwens niet zo dat hij zich helemaal lam drinkt ofzo, maar autorijden had hij de afgelopen 2 dagen dus echt niet meer gemogen. Sowieso stap ik niet bij iemand in de auto die alcohol opheeft, laat staan als ik aant bevallen ben.
Mijn vriend neemt t allemaal niet zo precies, want ja...ik wil toch thuis bevallen? Waarom moet hij dan nog mogen rijden? En daarbij, die alcohol is toch zo weer uit je bloed? Echt, ik kan er echt niet bij dat t teveel gevraagd is!
Het is trouwens niet zo dat hij zich helemaal lam drinkt ofzo, maar autorijden had hij de afgelopen 2 dagen dus echt niet meer gemogen. Sowieso stap ik niet bij iemand in de auto die alcohol opheeft, laat staan als ik aant bevallen ben.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn vriend drinkt bijna nooit, maar ik heb hem ook nooit hoeven te vertellen dat hij rond de uitgerekende datum niet meer dan 2 glaasje mocht drinken, dat snapte hij zelf prima.
Ik vind t behoorlijk onverantwoordelijk van al die mannen die doen alsof dat normaal is en zelfs in discussie gaan, echt belachelijk!
Een kleine moeite voor je vrouw/vriendin toch?
Ik vind t behoorlijk onverantwoordelijk van al die mannen die doen alsof dat normaal is en zelfs in discussie gaan, echt belachelijk!
Een kleine moeite voor je vrouw/vriendin toch?
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik denk dat dat hier ook nog best een discussiepunt kan gaan worden.
Gisteravond bij vrienden kwam het toevallig heel kort ter sprake. Maar toen reageerde mijn vriend vrij luchtig.
Hij vind dat hij na een paar biertjes (5/6) ook nog best kan rijden want hij is dan toch nog niet dronken. Ik vind 1 biertje (heel mss 2) echt de max.
Nog maar even afwachten hoe het tegen die tijd hier gaat....
Gisteravond bij vrienden kwam het toevallig heel kort ter sprake. Maar toen reageerde mijn vriend vrij luchtig.
Hij vind dat hij na een paar biertjes (5/6) ook nog best kan rijden want hij is dan toch nog niet dronken. Ik vind 1 biertje (heel mss 2) echt de max.
Nog maar even afwachten hoe het tegen die tijd hier gaat....
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Snapte hij zelf heel goed, heeft de laatste weken nooit meer dan 2op.
Ik vind het van sommige best kinderachtig, je kan dat zelf toch wel bedenken, vooral als een bevalling begint of je tijdens een thuisbevalling naar het zkh moet, dan stijgt de spanning vaak wel wat misschien ook net iets meer concentratie tijdens het rijden vraagt,.dan zal je maar veel gedronken hebben
Ik vind het van sommige best kinderachtig, je kan dat zelf toch wel bedenken, vooral als een bevalling begint of je tijdens een thuisbevalling naar het zkh moet, dan stijgt de spanning vaak wel wat misschien ook net iets meer concentratie tijdens het rijden vraagt,.dan zal je maar veel gedronken hebben
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik vind het ook kinderachtig, sowieso om er zo'n punt van te maken om even een paar weekjes minder te drinken. Alsof je leven dan instort of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind het persoonlijk niet erg als mijn man 3 biertjes drinkt. Ik ken hem goed genoeg met 3biertjes op om te weten hoe hij dan is. Het is niet zo dat hij met 3 biertjes aangeschoten is o.i.d. Wel hebben we de afspraak dat hij geen sterke drank/ mixjes drinkt zodra ik de 36 weken gepasseerd ben.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Je omgeving en laatste weken vd zwangerschap
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
» Groeiecho + laatste weken
» Laatste zwangerschap
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
» Groeiecho + laatste weken
» Laatste zwangerschap
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: