Bezoeken jullie vaak opa's en oma's???
+30
Mamsie
Rouxxxe
love
Burn
Honey*Bee
Flip Fluitketel
Angela_1986
Snoes
Jeanette
Lynn_
Lejow
Raindrop
Sarah1985
SuperGrover
Lotus
Mari
Ugly Betty
Blond
May
_DoI
NoorA
Tyrael
Roxi3
smooch
Feline
VeryCherry
kletskousje
minoessepoes
Moezie
SleepingBeauty
34 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Bezoeken jullie vaak opa's en oma's???
Ik heb helaas geen opa's en oma's meer. Mijn laatste opa is nu een jaar geleden overleden. Hij was erg belangrijk voor me, een wereldman. 1 opa heb ik nooit gekend, die was al overleden. 1 oma overleed op mijn 7de. En de andere oma op mijn 18e. Ik vind het wel een verlies, geen opa's en oma's meer hebben.
Gast- Gast
Gisteren had ik hier gepost dat mijn oma jarig was en er is nogal wat gebeurd op de verjaardag wat ik echt zo klote vind..
Hmm, wordt lang verhaal.
Mijn opa en oma (beiden 85 en erg fief) wonen nog zelfstandig. Mijn opa schijnt de laatste jaren erg nukkig te zijn en de familie compleet uit te kafferen en niks is goed. Mijn oma lijdt daar heel erg onder, maar durft er niet echt tegenin te gaan. Nu kom ik er niet zo heel veel meer, wat ik zelf schandalig vind. Gisteren was mijn oma jarig (en dat is gewoon een lieve schat). Toen maakte mijn opa een vervelende opmerking naar mij om niks en begon te zeggen dat ik hem vorig jaar 'ouwe viezerik' had genoemd. Totaal geen idee waar die dat op baseerd, dus dat ook tegen hem gezegd en hem een weerwoord gegeven. Toen flipte mijn opa. Ik had dit nog nooit mee gemaakt en was compleet over hoop. Mijn (gehandicapte) broer was ook op die verjaardag en kon hier totaal niet mee handelen (zijn sociaal-emotioneel niveau is laag). Hij werd gefrustreerd en begon echt met alles door het huis te smijten. De familie schrok hier uiteraard van, maar ik en mijn ouders wisten wel waarom dat gebeurde. Puntje bij paaltje mijn oma overhoop op haar verjaardag en was bang dat ze haar kleinkinderen nooit meer zou zien, omdat mijn opa dit blijkbaar bij alle kleinkinderen heeft gedaan. Ik vond het zo erg om aan te zien dat mijn oma nou pas haar emoties liet zien hoe ze onder mijn opa door ging en haar in tranen zag. Mijn oma liet echt nooit haar emoties zien. Nu kwamen er allerlei verhalen naar boven van de rest van de familie wat mijn opa geflikt heeft, maar waarvan ze (bijna) nooit iets hebben gezegd. Mijn opa heeft me nog wel een hand gegeven om zijn excuses aan te bieden, maar ik heb het gevoel dat hij meer deed voor het beeld van anderen. Nu baal ik zo erg dat dit heeft moeten gebeuren op mijn oma's verjaardag, want het is een lieve vrouw en ik vind het moeilijk om aan te zien waartoe mijn opa in staat is.
Hmm, wordt lang verhaal.
Mijn opa en oma (beiden 85 en erg fief) wonen nog zelfstandig. Mijn opa schijnt de laatste jaren erg nukkig te zijn en de familie compleet uit te kafferen en niks is goed. Mijn oma lijdt daar heel erg onder, maar durft er niet echt tegenin te gaan. Nu kom ik er niet zo heel veel meer, wat ik zelf schandalig vind. Gisteren was mijn oma jarig (en dat is gewoon een lieve schat). Toen maakte mijn opa een vervelende opmerking naar mij om niks en begon te zeggen dat ik hem vorig jaar 'ouwe viezerik' had genoemd. Totaal geen idee waar die dat op baseerd, dus dat ook tegen hem gezegd en hem een weerwoord gegeven. Toen flipte mijn opa. Ik had dit nog nooit mee gemaakt en was compleet over hoop. Mijn (gehandicapte) broer was ook op die verjaardag en kon hier totaal niet mee handelen (zijn sociaal-emotioneel niveau is laag). Hij werd gefrustreerd en begon echt met alles door het huis te smijten. De familie schrok hier uiteraard van, maar ik en mijn ouders wisten wel waarom dat gebeurde. Puntje bij paaltje mijn oma overhoop op haar verjaardag en was bang dat ze haar kleinkinderen nooit meer zou zien, omdat mijn opa dit blijkbaar bij alle kleinkinderen heeft gedaan. Ik vond het zo erg om aan te zien dat mijn oma nou pas haar emoties liet zien hoe ze onder mijn opa door ging en haar in tranen zag. Mijn oma liet echt nooit haar emoties zien. Nu kwamen er allerlei verhalen naar boven van de rest van de familie wat mijn opa geflikt heeft, maar waarvan ze (bijna) nooit iets hebben gezegd. Mijn opa heeft me nog wel een hand gegeven om zijn excuses aan te bieden, maar ik heb het gevoel dat hij meer deed voor het beeld van anderen. Nu baal ik zo erg dat dit heeft moeten gebeuren op mijn oma's verjaardag, want het is een lieve vrouw en ik vind het moeilijk om aan te zien waartoe mijn opa in staat is.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Te weinig eigenlijk. Ik heb sowieso nog maar van 1 kant een opa en oma. Van de andere kant is oma overleden en met opa hebben we geen contact meer. Het verschilt nogal wanneer ik ga, hangt maar net af van hoe het uit komt, maar gemiddeld denk ik één keer per twee maanden.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zie mijn opa en oma gemiddeld zo'n 3 a 4 x in de week. Ze wonen om de hoek en zijn als ouders voor me.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb nog 2 oma's en 1 oma kom ik ongeveer 2x in de week. Ze is als een moeder voor me Een schat van een mens.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb nog maar 1 oma met wie ik wel een goede band heb. Ik zie haar zowiezo 1x in de week. Tot afgelopen maand bracht ik haar iedere donderdagavond naar yoga, maar daarmee is ze gestopt (83 jaar!)
Als mijn ouders op vakantie zijn ga ik toch wel 3 tot 4 x per week heen (mijn moeder gaat iedere dag heen, anders is het zo stil voor dr)
Ze woont op 20 minuten rijden bij mij vandaan, maar dat vind ik geen probleem. Haar zoon (mijn oom dus) die woont bij mij om de hoek, die doet net alsof het een wereldreis is en gaat daarom amper heen, vind ik raar!
Gelukkig heb ik nog n aardige oom die ook 3x per week gaat en met wie ik kan wisselen tijdens de vakantie van mijn ouders.
Als mijn ouders op vakantie zijn ga ik toch wel 3 tot 4 x per week heen (mijn moeder gaat iedere dag heen, anders is het zo stil voor dr)
Ze woont op 20 minuten rijden bij mij vandaan, maar dat vind ik geen probleem. Haar zoon (mijn oom dus) die woont bij mij om de hoek, die doet net alsof het een wereldreis is en gaat daarom amper heen, vind ik raar!
Gelukkig heb ik nog n aardige oom die ook 3x per week gaat en met wie ik kan wisselen tijdens de vakantie van mijn ouders.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Vrijwel nooit want m'n ouders hebben met beide ruzie/weinig contact.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb één oma, we bellen elke dag even met elkaar en ik zie haar minstens 3 á 4 keer per week.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe vaak bezoeken jullie het forum?
» Hoe vaak bezoeken jullie je ouders/opa&oma
» Welke sites bezoeken jullie..
» Hoe vaak bellen jullie?
» Gaan jullie nog vaak weg?
» Hoe vaak bezoeken jullie je ouders/opa&oma