Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastvrij zijn

+24
Rouxxxe
rianne287
Cato
Marin
mzcharlotte
Derpy
CCC
*Lookie*
Pompoen
Tania
Coco
Bazinga
Sayuri
Bolleke
nijntje4
Flippin' Bitch
Pineco
Sterrin_
xxjojootjexx
Saga
Nyx
Laurientje
Joan
Charles
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gastvrij zijn - Pagina 2 Empty Re: Gastvrij zijn

Bericht  Cato za 6 jul 2013 - 20:47

Ik (wij) zijn denk wel gastvrij. Op dit moment liggen er enkele vrienden onder in de huiskamer hun roes uit te slapen, ga dadelijk een hoop afbak en worstenbroodjes in de oven leggen, wie honger heeft eet mee. Ik vind het altijd wel gezellig als er iemand spontaan op bezoek komt , mee eten kan altijd de appie is iedere dag tot 9 open er is zo wat extra gehaald. Ik heb dit van huis uit meegekregen, bij mijn ouders is het altijd een zoete inval en kan je ook altijd blijven eten.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pineco za 6 jul 2013 - 20:50

Klinkt gezellig Cato! Bij ons thuis was (en is) het inderdaad ook altijd een zoete inval, dus ik vind het niet meer dan normaal. Mijn man had er eerst wat meer moeite mee, maar is er inmiddels ook aan gewend. Blijven slapen gebeurt hier met een kermis wel eens, wij wonen vlak naast het feestterrein, dus mensen kunnen zo uit de tent hun bed in rollen Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Marin za 6 jul 2013 - 20:52

Dat is toch ook helemaal niet erg Pineco.
Mijn moeder maakt bijna altijd een grote pan pasta met tomatensaus, maar het is elke keer super lekker en super gezellig.

Ik vind t trouwens wel jammer dat wij thuis niet echt goed mensen kunnen laten logeren. Er kan een aerobed in de woonkamer, maar meer niet echt. In een volgend huis zouden we toch wel heel graag een logeerkamer willen hebben, zodat mensen makkelijker kunnen blijven slapen. M'n moeder bijvoorbeeld, maar ook vrienden tijdens etentjes, dat ze gewoon kunnen drinken en blijven slapen. Lijkt me heel gezellig!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Marin za 6 jul 2013 - 20:54

Zo vind ik het trouwens heel raar dat de vriendin bij wie ik nu logeer geen ontbijt heeft gehaald voor dit weekend. We slapen hier met z'n zessen, dus dat vind ik een beetje raar. Ook al is ze zelf geen ontbijt-persoon. Nou gaan we straks wel koffie halen met wat lekkers als we de hond uit gaan laten, maar eh hallo? Broodje? Fruit?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Pineco za 6 jul 2013 - 20:58

Oh, dat is wel een beetje vreemd ja! Nou ja, zo zou ik het zelf in ieder geval niet doen...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  rianne287 za 6 jul 2013 - 22:02

Ik vind ons wel gastvrij. Iedereen is altijd wel welkom. Koffie/thee/fris/bier en een wijntje zijn hier altijd wel in huis. Meestal ook wel iets te snaaien erbij, in het weekend heb ik dit standaard in huis. Af en toe hebben we wel een luie zondag haha dus als er dan iemand aan de deur komt jammer dan..
En over het algemeen is ons huis wel toonbaar. Als ik echt visite verwacht stofzuig ik wel even extra en ga even door de wc.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rouxxxe za 6 jul 2013 - 22:08

Ik denk dat ik wel gastvrij ben. Iedereen is altijd welkom, en we hebben dan ook altijd wel wat in huis. Als ik weet dat er mensen komen doe ik ook altijd wat boodschapjes en haal ik van alles in huis. Vaak veel te veel, maar ik wil graag mensen de keus geven. En als ik de voorkeuren voor hapjes en drankjes van de mensen die komen ken, houd ik daar ook rekening mee. Ik ben zelf soms nog wat kieskeurig met hapjes en drankjes, dus vind het zelf ook altijd prettig als mensen de keus geven tussen verschillende dingen. Wel ben ik geneigd zodra iemand zn glas leeg is meteen iets nieuws in te willen schenken, terwijl mensen daar misschien niet eens zo behoefte aan hebben. Dus wat dat betreft kan het misschien iets te veel van het goede zijn laughcry Maar als ik bij een ander ben heb ik dat liever, dan b.v bij mijn schoonfamilie waar ik soms echt met een droge keel zit omdat ik nog geen nieuw drinken heb gekregen. Ik vind dat je als gastvrouw/heer daar wel oog voor moet hebben.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 7 jul 2013 - 1:02

Ik weet het niet zo goed! Ik vind het altijd super gezellig als er mensen komen en zorg dat er lekker hapjes en drankjes zijn. Verder laat ik het altijd op z'n beloop. Maar eigenlijk kun je het beter aan Feline vragen, die is ervaringsdeskundige.

Ik ben trouwens ook nooit tevreden met mijn kookkunsten en dan kan ik het ook niet laten dat te zeggen. Super stom.

Gast
Gast

Bericht  Coco zo 7 jul 2013 - 4:23

Tania schreef:

Ik kom binnenkort maar eens bij jou langs, dat klinkt goed Laughing

Haha is goed hoor...ga donderdag weer naar huis voor 1,5 week. Kom maar aanwaaien als je vrij bent.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Bliss zo 7 jul 2013 - 5:07

Ik vind mezelf niet echt gastvrij. Ik hou niet van onverwacht bezoek (krijg ik eigenlijk ook nooit), want het is hier vaak een teringzooi. Verder heb ik ook standaard een vrij lege koelkast, ik koop alleen wat ik nodig heb voor mezelf en heb nooit veel extra dingen liggen ofzo. Als er iemand komt eten, doe ik wel iets meer mn best dan wanneer ik alleen eet, maar niks ingewikkelds ofzo. Ik zorg dan dat ik drinken in huis heb dat diegene lust. Als er iemand blijft slapen, regel ik wel een lekker ontbijtje met afbakbroodjes en een eitje o.i.d.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Feline do 11 jul 2013 - 22:56

Hahaha... Harrie, jullie ademen gastvrijheid smile Maar echt! Hoe jij even snel een heerlijk 3gangenmenu in elkaar draait als wij onverwachts op de stoep staat en dat N dan ook nog z'n eigen verjaardagstoetje krijgt Very Happy  En de glazen zijn ook niet leeg te krijgen (heel belangrijk) Ik voel me altijd echt enorm op m'n gemak bij jullie! (Zo, en nu zijn m'n veren op) 

Ik hoop dat ik ook gastvrij ben als ik ooit in een echt huis woon!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Jeanette do 11 jul 2013 - 23:14

Wat toevallig, van de week waren er vriendinnen op bezoek en toen zeiden ze ook; 'Goh, wij voelen ons altijd zo thuis bij jou en zo welkom'. Vond ik wel een heel leuk compliment.smile  En hoe? Geen idee haha, ik doe niks speciaals ofzo.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 12 jul 2013 - 0:32

Iedereen is altijd welkom hoor, er komen regelmatig familieleden of vrienden in de avond even wat drinken. Wel vind ik het fijn om in ieder geval even gebeld te worden van te voren, zodat ik in ieder geval weet of er iemand langskomt en of ik er op dat moment behoefte aan heb! Verder ben ik volgens mij wel gastvrij, ik heb altijd wat in huis om te kunnen bakken & koffie/thee heb ik altijd in huis. Bij onverwacht bezoek kan ik niet altijd heel veel drinken oid aanbieden, want dat drinken wij niet zoveel, maar dat is het risico van zomaar langskomen haha.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck vr 12 jul 2013 - 0:40

Ik vind dat ook altijd moeilijk. Ik ben nogal onhandig dus ik laat vrij snel dingen vallen. Kopjes koffie, glazen frisdrank etc. gaan bij mij zo over de grond. En ik weet ook nooit wanneer ik weer kan vragen of iemand weer wat drinken wil. Ik ben dan zo'n kluns. Ik laat het mijn vriend altijd doen. Komt nogal lui over, maar dat is het niet. Ik vind het stiekem een beetje eng.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud