Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastvrij zijn

+24
Rouxxxe
rianne287
Cato
Marin
mzcharlotte
Derpy
CCC
*Lookie*
Pompoen
Tania
Coco
Bazinga
Sayuri
Bolleke
nijntje4
Flippin' Bitch
Pineco
Sterrin_
xxjojootjexx
Saga
Nyx
Laurientje
Joan
Charles
28 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gastvrij zijn Empty Gastvrij zijn

Bericht  Charles vr 5 jul 2013 - 23:14

Ik kom soms bij mensen op bezoek die zo verschrikkelijk gastvrij en vriendelijk zijn zonder het te overdrijven of dat ik me ongemakkelijk voel. Dat vind ik zo leuk, ik wil dat ook graag! We krijgen erg veel bezoek sinds de tweeling er is, en ik wil ook graag zo worden. Ik merk dat ik best onhandig ben wat betreft dat soort dingen. En ik wil mensen ook niet overladen met hapjes en drankjes en optredens want dan denk ik altijd dat ik het overdrijf en dat ze dat weer vervelend vinden. Dus ik zou graag van jullie willen weten:

- wat versta jij onder gastvrijheid? 
- vind jij jezelf gastvrij? Waarom wel of niet?
- wat doe jij om te zorgen dat gasten zich bij jou op je gemak voelen?
- is gastvrijheid voor jij gewoon zo relaxed en normaal mogelijk doen of vind je het ook wel leuk om gasten een beetje in de watten te leggen?

Verdere tips zijn welkom. Ik ben echt een noob wat dit betreft en mijn man al helemaal.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastvrij zijn Empty Re: Gastvrij zijn

Bericht  Joan vr 5 jul 2013 - 23:16

Hmm, ik vind 't eigenlijk best wel lastig om aan te geven wat voor mij gastvrij is. Als ik zelf visite krijg bak ik altijd een cake of iets anders lekkers. Ik vind het ook leuk als mensen dat voor mij doen, maar of dat echt super gastvrij is weet ik eigenlijk niet.

Wat doen die mensen die jij super gastvrij vindt dan? Ik ben wel benieuwd nu! Very Happy
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Charles vr 5 jul 2013 - 23:22

Ik heb een paar kennissen en die kijken gewoon al heel blij als we aanbellen en ze doen de deur open. Dat worden we hartelijk geknuffeld, nemen ze onze jassen aan en gaan we aan tafel zitten. Ze hebben altijd iets lekkers gemaakt dat handig te eten is en wij heel erg lekker vinden. Ze zijn supergoed in social talk en tonen interesse en de sfeer is altijd ongedwongen en gezellig zonder dat het overdreven is of we ons te zeer 'bediend' voelen. Het huis is ook altijd schoon, opgeruimd en sfeervol maar er wordt toch geleefd. De volgorde van de handelingen op zo'n avond klopt ook altijd.

Als ik mensen uitnodig en voor ze kook sta ik de halve avond in de keuken te zweten, verontschuldig ik me om de smaak of de zoutigheid ofzo terwijl ik me voorgenomen heb dat niet te doen, vraag ik ze op de gang wat ze willen drinken of juist pas na een uur, stel ik midden in een gesprek voor om het nieuwste verbouwproject te bekijken, is het geklooi met schoteltjes, glazen en tafeltjes, is dat net niet in huis wat men graag drinkt of eet, smijt ik een tafeltje om met glazen erop waarop iedereen op de grond ligt om te dweilen, gaan we eerst aan het hoofdgerecht en dan bedenk ik me ohja ik had nog broodjes en kruidenboter die ik dan toch nog maar snel geef. Ik schaam me dood Embarassed . Volgens mij wordt bezoek ook gestresst van me want soms is het helemaal niet gezellig of relaxed.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Laurientje vr 5 jul 2013 - 23:26

Heel herkenbaar wat je schrijft Charles!

Wij hebben ook van die vrienden, die zijn gewoon zo leuk en spontaan!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Nyx vr 5 jul 2013 - 23:32

Ben ik gastvrij? Ja, voor mensen waarvan ik weet dat ze langskomen wel.

Voor het tijdstip waarop we hebben afgesproken heb ik koffie gezet en koeken klaargezet. Bij binnenkomst vraag ik of ze een kop koffie willen en wat ze er in hebben. Na de eerste kop vraag ik al snel of ze een tweede willen. Na de koffie vraag ik wat ze willen drinken (en ik zorg dat ik dan in huis heb wat ze lusten). Ik schenk het drinken in en ongeveer op de helft van het glas zet ik de hapjes op tafel. Het ligt even aan de gelegenheid wat voor hapjes. Soms chips en nootjes, soms chips en nootjes en hapjes en soms alleen hapjes.

Ik realiseer me net dat ik het precies zo doe als mijn ouders het altijd deden en nu nog doen. Koken voor anderen doe ik niet. Ik vind het leuk om te zien op de televisie, hoe gezellig ze het dan hebben, maar warm eten doen ze thuis maar.

Ik kan ook redelijk ongastvrij zijn. Als ik niemand verwacht, niets in huis heb en er niet op zit te wachten, dan laat ik ze of bij de voordeur staan of ze krijgen snel iets te drinken en kijk ze de deur uit. laughcry 
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Saga vr 5 jul 2013 - 23:38

Oh ik zou me juist ontzettend op mijn gemak voelen bij jou Charles!
Ik ben zelf ook zo'n chaoot, wanneer mijn bezoek weer naar huis is, kom ik standaard nog de helft van de geplande hapjes tegen in de (koel)kast en ik vergeet ook om mensen regelmatig wat te drinken aan te beiden.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  xxjojootjexx vr 5 jul 2013 - 23:43

Charles, ik zou willen dat ik meer mensen in mijn omgeving tegenkom waarbij het is zoals bij jou.. Zo is het namelijk ook bij ons. Alleen in mijn omgeving lijkt het bij iedereen wel perfect. Maakt niet uit op welk tijdsstip je daar binnenkomt, alles is altijd aan kant, maar ik zie nooit de stofzuiger of schoonmaakspul nog staan.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterrin_ vr 5 jul 2013 - 23:48

Ik herken het!
Ik ben altijd wat onzekerig. :p

Ik voel me gewoon snel op de vingers gekeken en ben altijd bang dat ik iets verkeerd doe, te weinig in huis heb, het verkeerde in huis heb enz enz. Terwijl als ik logisch nadenk ik zelf daar bij anderen écht niet op let. Ik ben al snel tevreden en vind alles lekker bij een ander. Dus ik doe echt niks verkeerd maar dat ligt puur aan mijn eigen onzekerheid.

Vanmiddag komen mijn schoonouders, vader met vrouw en mijn zusjes en broertje, en willen we een simpele bbq doen. Dan ben ik al weer bang dat het te simpel is terwijl het gewoon een gezellig extraatje is. Ik vrees dat ik ook nooit van die vervelende eigenschap af kom.
 Ik denk nou eenmaal altijd te min over mezelf.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Pineco za 6 jul 2013 - 0:15

Ik ben zelf ook wel vrij chaotisch bij dat soort gelegenheden, maar volgens mij hoef je je daar echt niet rot over te voelen. Mijn ervaring is dat dit juist vaak de gezelligste avonden zijn Very Happy  Zolang ik me ergens welkom voel, maakt het mij echt niet uit dat bij de gastheer of -vrouw in kwestie niet alles op rolletjes loopt. Ik vind het al heel lief als ik zie dat iemand moeite voor me doet. Je leert ook door het te doen, je wordt er vast steeds beter in. Een paar jaar geleden schoot ik in de stress als ik voor een paar mensen moest koken, inmiddels kan ik me echt verheugen op dat soort avonden.

Ik vind iemand overigens gastvrij als diegene je laat merken dat je welkom bent en dat je hem of haar niet tot last bent. Zelf vind ik het (bijna angel ) altijd leuk als mensen op visite komen en ik heb meestal ook wel iets in huis voor onverwachte gasten.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Flippin' Bitch za 6 jul 2013 - 2:19

Bij mij hangt het wel een beetje samen met hoe druk ik het heb. Eigenlijk staan hier bijna nooit spontaan mensen aan de deur. Zeker als ik het druk heb (meerdere banen, onregelmatig werk, daartussen nog sport en verzorgpaard gepropt), is spontaan bezoek niet echt handig. Of men staat voor een dichte deur, of ik moet bijna weg, of slaap juist uit omdat ik 's nachts uit mijn werk kwam. Zeker als het echt een rommel is na een paar drukke dagen, voel ik me niet heel prettig bij onverwacht bezoek. Maar ben ik vrij en is het huis redelijk opgeruimd, dan vind ik het best leuk om bezoek te ontvangen.

Ik zorg in ieder geval voor drinken en wat lekkers erbij. Komt iemand in de middag en weet ik niet of die persoon blijft eten, dan zorg ik altijd dat ik genoeg in huis heb om een maaltijd te bereiden. Ook bij de lunch vind ik het leuk om net wat extra's te doen, bijv. warme broodjes/brood van de turkse winkel, een smoothie maken. Of juist lekker aardbeien op brood, een omelet of verschillende soorten beleg. Met verjaardagen vind ik het soms wat lastiger, aangezien ik een studio heb die dan propvol mensen zit. Voor mijn gevoel ben ik dan soms alleen maar aan het rennen met drankjes, mensen verwelkomen en hapjes verzorgen. Daarom vraag ik tegenwoordig vaak wel wat hulp aan familieleden, of zij even een keer koffie willen schenken of de bloemen in een vaas willen zetten. Dan kan ik iets meer de tijd aan de gasten zelf besteden.

Bij anderen ben ik snel tevreden. Ik blijf meestal alleen eten als dat is afgesproken of men aangeeft genoeg in huis te hebben/rekening mee gehouden. Tijdens lunchtijd of vind ik het wel gastvrij als ik iets te eten aangeboden krijg, maar een boterham is al prima. Iets lekkers tijdens het praten vind ik er ook wel een beetje bij horen, maar dat hoeft niet overdadig veel te zijn.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  nijntje4 za 6 jul 2013 - 3:43

Ik voel mij ook niet zo gastvrij. Heb altijd het idee dat ik niet het juiste in huis heb,maak mij druk of het wel genoeg is en lekker is. Vergeet ook bij te schenken. Dat heb ik vooral als er meerdere mensen zijn. Als er iemand komt eten vind ik het makkelijker. Omdat ik zelf redelijk zuinig leef momenteel, heb ik ook nooit standaard allerlei eten of drinken in huis dus dat helpt ook niet echt.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Bolleke za 6 jul 2013 - 3:48

Haha Charles, wat kun je dat allemaal leuk verwoorden. Maar bij mij gaat het zo'n beetje als bij jou. Al voel ik mij bij de meeste mensen die komen zo op mijn gemak dat dat allemaal niet uitmaakt.
Wel als er ineens veel mensen over vlor zijn, bij de verjaardagen dan voel ik mij echt een kluns, en loop ik ook te rennen. Vergeet ik wat iedereen wil drinken, vergeet ik stukken vlaai of taart uit te delen, vergeet ik de chips, nootjes etc...
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sayuri za 6 jul 2013 - 4:21

Haha Charles! Wat een prachtpost! Ik ben hetzelfde als jij en heb ook echt bewondering voor mensen, zoals jouw vrienden. Dat is zo fijn, zowel voor hen als voor hun gasten, ik wil dat ook. Ik heb toevallig eerder vandaag spontaan wat mensen uitgenodigd om te komen barbecueën vanavond en ben nu al gestrest. Ik wou dat ik er gewoon van kon genieten, van de voorpret en ook van de avond zelf, maar ja...Na een wijntje ontspan ik me meestal wel wat en dan begin ik er ook meer van te genieten.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Sayuri za 6 jul 2013 - 4:30

Ik bedenk me trouwens dat ik ook niet "gezellig" kan koken, zoals in de films. Dus beetje kletsen, beetje roeren, eventjes een slokje wijn, eventjes een uitje snijden, beetje met de muziek meewiegen,.. 

Nee, ik ben dan altijd uebergeconcentreerd, luister maar half naar wat er gezegd wordt, herhaal de hele tijd alle stappen in mijn hoofd (bang om iets te vergeten), of ik kijk voor de honderdste keer naar het recept, begin dingen tussendoor af te wassen omdat "die in de weg staan", luister inmiddels al helemaal niet meer dat het gesprek en eindig meestal met: anders gaan jullie even in de woonkamer zitten, ik roep wel als het klaar is...Sad
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Bazinga za 6 jul 2013 - 4:59

Hm heel dubbel, als er iemand komt dan haal ik wel altijd wat diegene lekker vindt (speciale  toetjes of favoriete chips bijv) maar vervolgens vergeet ik wel drinken aan te bieden Very Happy Op verjaardagen heb ik ook gewoon opgegeven; ik bak koeken en muffins en zet deze op een grote schaal. Koffie gaat op een warmhoudplaatje en ik knal gewoon verder alles op tafel neer en ze pakken maar waar ze zin in hebben. Zelfde geldt voor borrelhapjes en worst en kaas; alles op een schaal en op tafel.

Staat trouwens wel tegenover dat ik zorg dat 't huis opgeruimd is als iemand komt, er evt. kaarsjes of sfeerlichtjes aan staan en neutrale muziek (niet iedereen kan Linkin Park waarderen :/) en ik zorg wel dat mensen zich welkom voelen en op hun gemak! smile
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Coco za 6 jul 2013 - 5:13

Ik ben qua eten en drinken heel gastvrij, maar ik heb het liefst wel een aankondiging van (lang) bezoek. Maar dat is meer omdat het dan om meerdere personen gaat en meegegeten wordt. Dan kan ik eea voorbereiden. Voor alleen een bak koffie of fris met wat lekkers heb ik altijd wel iets in huis. Ik heb meestal een schaal op tafel met 3-4 soorten koek en daarna een schaal met 4 soepkommetjes met 2 soorten nootjes, noga en chocolade. Of als ik weet dat iemand dieet komkommer met dip en druiven, kersen, stukjes meloen.

Qua koken staan we als vrouwen meestal gezellig samen in de keuken en vermaken de mannen de kinderen. Ik stress alleen als we last minute een aankonsiging krijgen en ik npg alles moet halen binnen een uur en nog moet bedenken wat we eten.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania za 6 jul 2013 - 5:29

Coco schreef:Ik ben qua eten en drinken heel gastvrij, maar ik heb het liefst wel een aankondiging van (lang) bezoek. Maar dat is meer omdat het dan om meerdere personen gaat en meegegeten wordt. Dan kan ik eea voorbereiden. Voor alleen een bak koffie of fris met wat lekkers heb ik altijd wel iets in huis. Ik heb meestal een schaal op tafel met 3-4 soorten koek en daarna een schaal met 4 soepkommetjes met 2 soorten nootjes, noga en chocolade. Of als ik weet dat iemand dieet komkommer met dip en druiven, kersen, stukjes meloen.

Qua koken staan we als vrouwen meestal gezellig samen in de keuken en vermaken de mannen de kinderen. Ik stress alleen als we last minute een aankonsiging krijgen en ik npg alles moet halen binnen een uur en nog moet bedenken wat we eten.

Ik kom binnenkort maar eens bij jou langs, dat klinkt goed Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Pompoen za 6 jul 2013 - 6:24

Ooh herkenbaar! Ik wil dat ook, gastvrij zijn en mensen het gevoel geven dat ze welkom zijn. Op de een of andere manier maak ik er altijd een beetje een potje van, het is hier vaak een puinzooi én ik vergeet steevast mensen iets te drinken aan te bieden. Als ik nou toch eens dat ideale recept voor gastvrijheid zou weten! Nou ja mensen zijn wel heel welkom, ik hoop dat ze dát dan in ieder geval voelen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  *Lookie* za 6 jul 2013 - 7:17

Heel herkenbaar! Ik vind het bijna altijd gezellig om verwacht of onverwacht visite te krijgen, ook als ze blijven eten. Als ik weet dat er visite komt dan zorg ik dat alles opgeruimd en schoon is, haal ik wat lekkers in huis of maak zelf wat lekkers klaar. Het probleem zit hem bij mij vooral in het onverwachte, dan ligt er hier en daar nog wel eens wat rommel want ik ben vrij chaotisch, en ik heb vaak maar 1 of 2 soorten frisdrank in huis. Bier is hier regelmatig over de datum omdat wij zelf bijna nooit drinken. Dus dan voel ik mij best ongastvrij terwijl ik het dus wel heel gezellig vind. Ik haal ook nooit heel veel hapjes in huis, en als het er is gaat het ook vaak op. Ik moet maar weer eens wat spullen halen speciaal voor als er visite komt.
Gastvrijheid vind ik wel relaxed en normaal doen, maar tegelijk vind ik het wel leuk om dus zelf even iets te bakken of te koken, net even een beetje extra dus.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  CCC za 6 jul 2013 - 9:28

Wij zijn best gastvrij en alles loopt hier gewoon zoals het loopt. Soms zou het wat beter kunnen verlopen, maar ben best tevreden. Wij maken altijd hapjes, eten en drankjes als we visite krijgen. Houden ervan dat ze wat lekkers te eten en drinken hebben en houden vooral gewoon van genieten.

Wij maken vooral simpele dingen die makkelijk voor te bereiden zijn of juist dingen die we vaker hebben gemaakt en zo in elkaar kunnen flansen. Qua interesse naar de ander zou ik zeker beter mijn best kunnen doen, op de één of andere manier praat ik graag en vergeet ik e ander soms wat ruimte te geven. Heb het idee dat mensen hier graag over de vloer komen en ook echt genieten van de dag/ avond als ze hier zijn. Denk hoe relaxter je zelf met dingen om kan gaan, dat ook relaxter verloopt en dat je dan de gekke dingen voorkomt zoals dingen omstoten ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast za 6 jul 2013 - 9:31

Ik vind het altijd heel gastvrij als iemand gewoon heel open naar me is als ik op bezoek ben, open in de zin van erg geïnteresseerd, vriendelijk en de volledige aandacht voor het bezoek. Dan hoeven er niet eens heel veel hapjes op tafel te staan, alleen een glaasje water is zelfs al voldoende smile

Gast
Gast

Bericht  Derpy za 6 jul 2013 - 9:41

Ik vind iemand gastvrij als ik me daar welkom voel, of in ieder geval niet het idee krijg dat ze niet op me zitten te wachten. Het maakt me echt niet uit of ze iets te eten/drinken in huis hebben of hebben opgeruimd, ik kom voor die personen, niet voor hun pas gestofzuigde vloer.

Ik vind mezelf best gastvrij. Iedereen is altijd welkom en logeren kan ook altijd. Ik pas vanaf nu twee maanden op het konijn van een meisje dat ik eigenlijk helemaal niet ken, maar zij zocht een oppas en ik heb al twee konijnen, dus een derde is ook niet veel extra werk.
Ik heb meestal niks te drinken in huis laughcry maar als ik van tevoren weet dat iemand komt, haal ik wel wat en bak ik iets lekkers.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  mzcharlotte za 6 jul 2013 - 19:33

Ik (wij) word(en) waarschijnlijk niet echt als gastvrij gezien. Ik vind onverwacht bezoek niet prettig, maar iedereen is op korte termijn welkom bij voorkeur als er even een belletje, sms of whatsapp aan vooraf gaat. Wij drinken zelf niks anders dan water, aanlenglimonade en thee en hebben nog niet eens een koffiezetapparaat (wel oploskoffie). We hebben ook nauwelijks iets lekkers in huis, omdat we dit anders zelf opsnaaien. Oftewel, we kunnen niet echt iets aanbieden en hopen altijd dat wat we hebben wel ok is.

Mijn huis is soms opgeruimd, maar vaak genoeg ligt de post nog op tafel, moeten we nog stofzuigen en staat de keuken nog vol. Gewoon gebrek aan tijd.

Ik ga zelf ook liever naar anderen toe eigenlijk, maar meer uit het oogpunt dat ik me altijd een beetje opgelaten voel dat mensen speciaal voor mij (ons) naar de flat toekomen dat onhandig is met parkeren en zonder lift op drie hoog. Ik doe dan liever zelf de moeite ervoor. Valt dat ook een beetje onder gastvrij?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Marin za 6 jul 2013 - 20:34

Goed koken kan ik wel, zeker met m'n vriend samen. We nodigen wel vaker mensen uit en intussen zijn we redelijk goed op elkaar ingespeeld. Als we meer dan één gang maken qua eten, maken we een heel schema met wie wat doet en wanneer en dat hangen we dan op in de keuken. Dat werkt goed voor ons. Zeker omdat de keuken klein is moeten we dat goed coördineren. We zorgen dat we ruim op tijd boodschappen doen en dat het meeste van te voren al gemaakt is of voorbereid, alle mise en place gesneden en in zakjes in de koelkast. Het enige wat ik zo jammer vind, is dat de keuken niet open aan de woonkamer is, dus als je echt ter plekke wat moet koken, dat je dan weg bent van de gasten die in de woonkamer zitten. Dat vind ik heel irritant. Ik vind het onbeschoft om dan allebei te koken, dus meestal maakt m'n vriend het vlees en zorg ik dat het meeste andere van te voren is gebeurd. Ik wil daarom echt graag een open keuken, dan is het iets socialer. Ik vind t belangrijk dat we iets lekkers te eten aanbieden, maar ook dat het niet zo formeel is. M'n vriend wil nogal wel eens uitpakken in de keuken, prima, maar hou het informeel. Daarom blijf ik dan meestal kletsen in de woonkamer. Dat werkt best goed.

Verder ben ik denk ik wel gastvrij. Ik bak niet altijd iets hoor en dat hoeft ook niet, maar ik zal wel altijd zorgen dat er iets lekkers te eten en drinken is, vaak meerdere opties zodat men kan kiezen. Ik heb het gen van m'n moeder overgenomen dat ik altijd bang ben dat er te weinig is. Dus ik haal ALTIJD TEVEEL. Dat gen heeft m'n vriend ook, dus zo'n etentje kost standaard meer dan €100. Daar moeten we echt op letten.

Het enige is dat ik onverwacht bezoek vervelend vind want het is altijd een teringzooi bij ons, dus als er bezoek komt is het mooie gelegenheid om op te ruimen.

Oh en een goede: ik doe altijd een wc (papier) check!

Oh en ik heb van huis uit en van m'n moeder geleerd om voor meer dan 10 mensen te koken. Dat scheelt ook echt heel erg! Ik schiet daar gelukkig niet om in de stress.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Pineco za 6 jul 2013 - 20:47

Oh, ik was er nog vergeten bij te zeggen dat ik echt geen keukenprinses ben en daarom altijd makkelijke en goed voor te bereiden dingen maak. Liefst iets van een ovenschotel of een lekkere pasta, dan is alles zo goed als klaar als de visite komt. Als dessert maak ik iets van apple crumble of zo, dat maak ik van tevoren klaar en hoeft dan alleen nog even in de oven. En soms ook heel makkelijk een bolletje ijs met wat vers fruit en slagroom. Dus ze hoeven van mij geen culinaire hoogstandjes te verwachten ;-)
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud