Ouderschapsverlof verlengen, twijfel..
+9
red rose
Rouxxxe
Parel
Tania
SarahKey
Twellie
Darius
Snoes
Linda
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ouderschapsverlof verlengen, twijfel..
Ik zit in dubio...
Ik heb aansluitend aan m'n zwangerschapsverlof 5 weken fulltime ouderschapsverlof opgenomen. Nu kreeg ik m'n loonspecificatie en het viel me reuze mee wat mij dit kost, ik had het dubbele verwacht.
Ouderschapsverlof wordt in mijn sector voor 75% doorbetaald. Ik werk zelf via detachering en ik heb moeten lullen als brugman om het ook te krijgen. De personeelsafdeling was namelijk van mening dat dit niet voor mij zou gelden. Uiteindelijk heb ik het wel gekregen (en terecht volgens mij).
Nu mijn dilemma.
Ik zit er aan te denken om te vragen of het nog met een paar weken extra verlengd mag worden. Dit omdat het financieel heel erg mee valt. En omdat ik het momenteel best zwaar heb en het eigenlijk nog niet zie zitten om weer te gaan werken.
Ik ben alleen een beetje bang dat het nogal profiteurderig (is dat een woord?) overkomt.
Wat vinden jullie? Zou ik dit kunnen vragen? Of zal dat heel raar overkomen?
Ik heb aansluitend aan m'n zwangerschapsverlof 5 weken fulltime ouderschapsverlof opgenomen. Nu kreeg ik m'n loonspecificatie en het viel me reuze mee wat mij dit kost, ik had het dubbele verwacht.
Ouderschapsverlof wordt in mijn sector voor 75% doorbetaald. Ik werk zelf via detachering en ik heb moeten lullen als brugman om het ook te krijgen. De personeelsafdeling was namelijk van mening dat dit niet voor mij zou gelden. Uiteindelijk heb ik het wel gekregen (en terecht volgens mij).
Nu mijn dilemma.
Ik zit er aan te denken om te vragen of het nog met een paar weken extra verlengd mag worden. Dit omdat het financieel heel erg mee valt. En omdat ik het momenteel best zwaar heb en het eigenlijk nog niet zie zitten om weer te gaan werken.
Ik ben alleen een beetje bang dat het nogal profiteurderig (is dat een woord?) overkomt.
Wat vinden jullie? Zou ik dit kunnen vragen? Of zal dat heel raar overkomen?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Ouderschapsverlof verlengen, twijfel..
Waarom zou je dat niet kunnen vragen? Ik vind niet dat je dan profiteert hoor. Als jij het nog niet zitten om te gaan werken (wat ik geheel snap) zou ik dat gewoon vragen. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Je hebt gewoon recht op ouderschapsverlof en het is alleen maar mooi meegenomen dat je daar ook nog eens 75% voor betaald krijgt.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Als jij het niet ziet zitten om te werken (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan zou ik het netjes vinden als je ouderschapsverlof opneemt ipv de ziektewet ingaan. Dus zelf ouderschapsverlof opnemen vind ik niet profiteren.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Het voelt een beetje alsof ik dan teveel opeis... Dat ik eigenlijk al blij mag zijn dat ik die andere weken heb gehad.
Dat ze me een vinger geven en dat ik een hele hand grijp. Snap je?
Dat ze me een vinger geven en dat ik een hele hand grijp. Snap je?
Linda- Ratel
Darius schreef:Als jij het niet ziet zitten om te werken (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan zou ik het netjes vinden als je ouderschapsverlof opneemt ipv de ziektewet ingaan. Dus zelf ouderschapsverlof opnemen vind ik niet profiteren.
De ziektewet was ik ook niet van plan. Dat argument had ik de vorige keer gegeven. Toen was ik overigens wel echt ziek, maar toen heb ik ook gezegd dat ik het liever met ouderschapsverlof op los.
Linda- Ratel
Ik snap jou wel hoor Linda. Maar ik zou gewoon bellen en de situatie uitleggen. Jij loopt op je tandvlees hoor, en zelfs dat vind ik al best een goede reden om je ziek te melden. Als je dat zegt, maar dan ook zegt dat je je niet ziek wilt melden maar dat je zelf ervoor kiest om ouderschapsverlof op te nemen, dan vind ik niet dat de hele hand neemt.
Darius- Ratel
Linda schreef:Darius schreef:Als jij het niet ziet zitten om te werken (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan zou ik het netjes vinden als je ouderschapsverlof opneemt ipv de ziektewet ingaan. Dus zelf ouderschapsverlof opnemen vind ik niet profiteren.
De ziektewet was ik ook niet van plan. Dat argument had ik de vorige keer gegeven. Toen was ik overigens wel echt ziek, maar toen heb ik ook gezegd dat ik het liever met ouderschapsverlof op los.
Wat vond je werkgever daarvan?
Darius- Ratel
Vragen staat vrij. Als ik 75% van mijn loon doorbetaald kreeg als ik ouderschapsverlof opnam, had ik onmiddellijk een aanvraag ingediend om een half jaar thuis te blijven .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
M'n werkgever was het gezeik een beetje zat. Ik was al vanaf januari in discussie over dat doorbetaalde ouderschapsverlof.
De personeelsafdeling van de opdrachtgever was het er niet mee eens. Het detacheringsbureau had gezegd dat als de opdrachtgever akkoord zou gaan ze het wel over wilden nemen. M'n leidinggevende van waar ik dus feitelijk werk (snap je het nog?) heeft uiteindelijk maar akkoord gegeven, omdat niemand een knoop door kon hakken.
Een hoop gezever dus...
De personeelsafdeling van de opdrachtgever was het er niet mee eens. Het detacheringsbureau had gezegd dat als de opdrachtgever akkoord zou gaan ze het wel over wilden nemen. M'n leidinggevende van waar ik dus feitelijk werk (snap je het nog?) heeft uiteindelijk maar akkoord gegeven, omdat niemand een knoop door kon hakken.
Een hoop gezever dus...
Linda- Ratel
Twellie schreef:Vragen staat vrij. Als ik 75% van mijn loon doorbetaald kreeg als ik ouderschapsverlof opnam, had ik onmiddellijk een aanvraag ingediend om een half jaar thuis te blijven .
Het is 3 maanden doorbetaald en 3 maanden onbetaald.
Linda- Ratel
Ik ben trouwens een ster in doemdenken, denken voor een ander en bang zijn om verkeerd over te komen...
M'n moeder reageerde trouwens precies waar ik bang voor was. Ze zei: haha, ze zien je aankomen.
M'n moeder reageerde trouwens precies waar ik bang voor was. Ze zei: haha, ze zien je aankomen.
Linda- Ratel
Ik zou daar ook bang voor zijn en toch besluiten om weer te gaan werken. (maar nu is het in het bedrijf waar ik werk allemaal wel erg onzeker en gaan er ontslagen vallen dus momenteel zeggen we allemaal snel ja en amen ondanks dat we er zelf anders over denken)
Ligt eraan, heb je een vast contract en wil je er wel blijven werken?
Als je een vast contract hebt en je hebt nog recht op ouderschapsverlof dan zou ik het gewoon vragen. Vinden ze misschien niet leuk maar ja als je er recht op hebt vind ik het geen rare vraag.
Als je geen vast contract heb gok ik dat ze niet staan te juichen om je verzoek en zou ik het zelf niet zo snel doen. De kans lijkt me dan vrij groot dat ze straks je contract niet verlengen omdat ze je "lastig" vinden.
Als je een vast contract hebt en je hebt nog recht op ouderschapsverlof dan zou ik het gewoon vragen. Vinden ze misschien niet leuk maar ja als je er recht op hebt vind ik het geen rare vraag.
Als je geen vast contract heb gok ik dat ze niet staan te juichen om je verzoek en zou ik het zelf niet zo snel doen. De kans lijkt me dan vrij groot dat ze straks je contract niet verlengen omdat ze je "lastig" vinden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik heb een jaarcontract wat eind dit jaar afloopt. Het is al zo goed als zeker dat het niet wordt verlengd. (dat komt overigens niet door mij hoor, maar vanwege reorganisatie)
Linda- Ratel
Ik ben een gevalletje 'nee heb je, ja kan je krijgen'.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Als je toch al weet dat het niet verlengd wordt zou ik het gewoon vragen, dan heb je niks te verliezen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Dat is niet altijd te zeggen. Je kunt ook ooit weer terug gevraagd worden als je contract eenmaal niet verlengd is en er volgend jaar ofzo wel weer werk is.Tania schreef:Als je toch al weet dat het niet verlengd wordt zou ik het gewoon vragen, dan heb je niks te verliezen.
Of een slechte (ships.. ben het woord kwijt) wat je van je bazen mee krijgt als je weg gaat en opnieuw moet gaan solliciteren. Dat je goed werkt of niet.
SarahKey schreef:Dat is niet altijd te zeggen. Je kunt ook ooit weer terug gevraagd worden als je contract eenmaal niet verlengd is en er volgend jaar ofzo wel weer werk is.Tania schreef:Als je toch al weet dat het niet verlengd wordt zou ik het gewoon vragen, dan heb je niks te verliezen.
Of een slechte (ships.. ben het woord kwijt) wat je van je bazen mee krijgt als je weg gaat en opnieuw moet gaan solliciteren. Dat je goed werkt of niet.
Referentie
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik snap heel goed dat je het zwaar hebt en het niet ziet zitten om te gaan werken. Als je het graag wilt, zou ik het vragen. Nu moeten ze wel snel reageren, omdat je bijna zou moeten beginnen.
Ik denk wel dat mocht je in de WW komen, je WW dan ook lager komt, omdat je minder verdient de afgelopen maanden. Ik weet dit niet zeker maar is iets om rekening mee te houden, mocht het zo zijn.
Ik denk wel dat mocht je in de WW komen, je WW dan ook lager komt, omdat je minder verdient de afgelopen maanden. Ik weet dit niet zeker maar is iets om rekening mee te houden, mocht het zo zijn.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
red rose schreef:Ik snap heel goed dat je het zwaar hebt en het niet ziet zitten om te gaan werken. Als je het graag wilt, zou ik het vragen. Nu moeten ze wel snel reageren, omdat je bijna zou moeten beginnen.
Dit klopt niet. Ouderschapsverlof wordt gewoon als werktijd beschouwd. Je krijgt gewoon over je contracturen van voor het ouderschapsverlof ww.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Is dit je eerste jaarcontract? Dan heb je namelijk officieel niet eens recht op ouderschapsverlof.
Maar ik zou het ook gewoon vragen, als ze het niet willen dan is het maar zo.
Maar ik zou het ook gewoon vragen, als ze het niet willen dan is het maar zo.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Dat jaRouxxxe schreef:SarahKey schreef:Dat is niet altijd te zeggen. Je kunt ook ooit weer terug gevraagd worden als je contract eenmaal niet verlengd is en er volgend jaar ofzo wel weer werk is.Tania schreef:Als je toch al weet dat het niet verlengd wordt zou ik het gewoon vragen, dan heb je niks te verliezen.
Referentie
Vixen schreef:red rose schreef:Ik snap heel goed dat je het zwaar hebt en het niet ziet zitten om te gaan werken. Als je het graag wilt, zou ik het vragen. Nu moeten ze wel snel reageren, omdat je bijna zou moeten beginnen.
Dit klopt niet. Ouderschapsverlof wordt gewoon als werktijd beschouwd. Je krijgt gewoon over je contracturen van voor het ouderschapsverlof ww.
Dat is mooi dan, ik wist het ook niet zeker.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Ik zou me waarschijnlijk ook bezwaard voelen, dus ik begrijp je twijfel, maar ik vind het in jouw geval zeker geen onterechte vraag. Als je er recht op hebt en je er voor je gevoel nog niet aan toe bent om te werken, zou ik het zeker proberen. En wat Parel ook zegt, "nee heb je, ja kun je krijgen". Als ik het goed begrijp, vinden ze je nu al 'moeilijk doen' en wordt je contract straks sowieso niet verlengd, dan zou ik toch aan mezelf denken en het gewoon vragen. Succes!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Wanneer je vrijwel zeker weten dat het niet verlengt wordt, zou ik het gewoon aanvragen.
In principe mogen ze niet weigeren toch? Of ze moeten aan kunnen tonen dat jij onmisbaar bent ,... Ofzoiets?
In principe mogen ze niet weigeren toch? Of ze moeten aan kunnen tonen dat jij onmisbaar bent ,... Ofzoiets?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: