Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouderschapsverlof

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ouderschapsverlof Empty Ouderschapsverlof

Bericht  Manderijn do 20 jun 2013 - 4:37

Hoe werkt dat eigenlijk? En via wie of wat vraag ik dat aan?
Ik heb er sinds begin van het jaar een extra werkdag bij, die ik samenstel met de uurtjes die ik mis omdat mijn werkdagen korter zijn geworden.
Ik merk dat ik deze dag met steeds meer 'tegenzin' werk, aangezien het op een dag is dat ik de ochtend helemaal voor mezelf had. Ik baal er op het moment wat van dat ik deze vrije tijd in heb moeten leveren.
Nu dacht ik vandaag ineens dat ik van beide kinderen nooit ouderschapsverlof op heb genomen, dus dat dat van beide nog wel kan.
De oudste is 4 en ik meende dat je er recht op hebt tot je kind 7 is?

Wie kan me uit leggen hoe dit in zijn werk gaat (financieel, belasting?) en waar of bij wie ik zoiets aan vraag, en hoeveel tijd er tussen het aanvragen zit en het daadwerkelijk ingaan van?
Het zou hierbij gaan om 1 werkdag per maand, kan en mag dat?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof Empty Re: Ouderschapsverlof

Bericht  xxjojootjexx do 20 jun 2013 - 5:28

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/verlof/ouderschapsverlof

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol do 20 jun 2013 - 7:42

Ik heb toestemming aan mijn teamleider gevraagd. Alles officieel op papier gezet, dit is goedgekeurd door haar en door gestuurd naar personeelszaken.
Mijn werkgever vergoed een heel klein gedeelte en ik heb bij de belastingaangifte van dit jaar aangegeven dat ik dat heb opgenomen en daardoor krijg je ook nog een bedrag terug.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Manderijn do 20 jun 2013 - 9:15

Ik zal mijn leidinggevende morgen eens vragen hoe dat bij ons werk. Mijn wederhelft is het er niet mee eens, maar als je dus deels weer terug krijgt, zie ik niet in waarom ik het niet zou doen. Bedankt voor de link Jojootje!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  studiebol do 20 jun 2013 - 9:46

Manderijn ik zelf vind niet dat je een enorm bedrag terug krijgt hoor, ik merk echt wel duidelijk dat ik minder salaris krijg.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  chipa vr 21 jun 2013 - 2:03

Mijn man heeft 1 dag per week ouderschapsverlof opgenomen. Het eerste jaar kregen we via de belastingdienst nog iets terug, maar niet veel hoor.

Ga zelf over een tijdje ( als ons huis verkocht is, nieuw huis aangekocht en vast contract na einde zwangerschapsverlof) een rekensom maken of ik ook 1 dag per week ouderschapsverlof kan opnemen. Zou dan 3 ipv 4 dagen gaan werken. Wel 20% minder salaris maar ook besparing kdv.

Edit: gelijk even gaan rekenen. Als ik 1 dag oudschapsverlof opneem en mijn man dit ook blijft doen en mijn ouders 2 dagen oppassen ga ik er in salaris natuurlijk op achteruit maar we besparen dan op basis van 2 kids ook kdv kosten.
Besparen we dus gewoon meer dan 200,- per maand!!!!
Zodra ik vast contract heb dus zsm regelen:D
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud