Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijke keuze..

5 plaatsers

Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Moeilijke keuze..

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 3:18

Ik heb sinds anderhalf jaar een leuke baan, maar er wordt flink gereorganiseerd. Inmiddels is al ruim 20% van de medewerkers ontslagen (of geen contractverlenging gekregen) en er moet nog meer gebeuren. Ik heb een tijdelijk contract dat loopt tot 1 april. Omdat ik al maanden in onzekerheid zit of ik dan mag blijven of niet, ben ik gaan kijken naar vacatures.
Ik heb gereageerd op een baan die me wel aansprak en heb vandaag een gesprek gehad. Een uur later werd ik al gebeld dat ze mij hadden uitgekozen en heb ik een afspraak om te kijken of we er ook qua salaris uit kunnen komen. Dus heel goed nieuws, maar ik vind het ook wel heel erg moeilijk.

Mijn huidige baan is ook leuk, maar heel erg onzeker. Ik kan dus afwachten en óf verlenging (plus opslag) krijgen, óf op 1 april werkloos zijn. Ze zouden me dit wel in december nog laten weten, maar dan nog jheb ik denk ik geen zekerheid. Op onze afdeling moet namelijk nog iemand weg en dat gaan ze in 2012 bepalen. Daarnaast wordt mijn functie sowieso gehalveerd en moet ik de andere helft aanvullen met andere werkzaamheden. Dit heeft mijn baas bedacht, alleen hij is ook ontslagen en nu weet ik niet wie mij dan gaat leren hoe die andere taken moeten (dat zijn dingen die nu nog niet gedaan worden en ik dus ook niet zelf kan oppakken). Gevolg is dat ik nu dus niet echt veel te doen heb op mijn werk.

Deze andere functie lijkt me erg leuk, leuke mensen waar ik mee zou gaan samenwerken en een afwisselende functie. Alleen wel wat onder mijn niveau. Dus ik heb ergens ook een beetje twijfels of ik aan mezelf kan toegeven dat ik een stapje omlaag ga (hoewel dat voor het werkplezier eigenlijk niet uit moet maken).

Op mijn huidige werk is eigenlijk alles perfect; het is maar 2 km fietsen, fijne collega's, veel vrijheid en verantwoordelijkheid, goede arbeidsvoorwaarden en een 36 urige werkweek. Alleen die onzekerheid... Of ben ik dan te negatief?
Wat zouden jullie doen? Voor de onzekerheid gaan (mijn collega's van andere afdelingen zijn er van overtuigd dat ik wel mag blijven) of voor zekerheid kiezen (en dus niet werkloos worden en mijn hypotheek niet meer kunnen betalen...).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Rovine vr 2 dec 2011 - 3:23

Ik zou met mijn huidige werkgever om tafel gaan zitten en vertellen van het aanbod wat je gekregen hebt. Zeg dat als de onzekerheid blijft jij voor die ander gaat, hoewel je liever wilt blijven waar je zit.

Mochten er beloftes gedaan worden, zorg wel dat je ze zwart op wit krijgt. Inmiddels is mijn ervaring dat zolang het niet contractueel vastgelegd wordt er ook niet naar geleefd wordt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 3:27

Ik heb nu zwart op wit dat ik nog in 2011 te horen krijg wat er met mijn contract gebeurt. Maar mocht ik een contract voor ombepaalde tijd krijgen, dan kunnen ze nog heel snel besluiten om mij te ontslaan als ze weten wat er met onze afdeling gaat gebeuren. Ik hoop dat ik snel meer duidelijkheid krijg over mijn nieuwe taken, want zo half werk doen is niet echt leuk.

Ergens heb ik ook wel echt zin om aan een nieuwe baan te beginnen, ze waren daar ook zo aardig en lekker informeel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Zora vr 2 dec 2011 - 6:41

Ik zou inderdaad in gesprek met je huidige werkgever en proberen een en ander op papier te krijgen. Maar dan alsnog, als je baan al gehalveerd wordt en het uberhaupt niet duidelijk wordt tot het nieuwe jaar wat je andere werkzaamheden gaan worden... Misschien vind je die wel minder leuk! Je weet nu van de nieuwe baan dat het werk helemaal leuk is, en dat je het daar hoogstwaarschijnlijk meer naar je zin gaat hebben. Is er daar mogelijkheid om te groeien in je functie en meer taken erbij te krijgen etc? Omdat je nu zegt dat het wat onder je niveau is?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Jeanette za 3 dec 2011 - 2:09

Ik zou ook met je leidinggevende bespreken dat je graag wat zekerheid wilt hebben m.b.t je huidige baan en waar je aan toe bent. Daarnaast als die nieuwe baan goed voelt, waarom niet? Dat het niveau wat lager is, hoef nog niet te betekenen dat het geen leuk werk is natuurlijk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Aziraphale ma 5 dec 2011 - 5:24

Ik zou zsm een gesprek aangaan met je huidige werkgever. En ik zou eerlijk gezegd voor deze nieuwe baan gaan. De kans is namelijk best groot dat je in april geen baan meer hebt.
Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan in mei dit jaar en heb voor een nieuwe baan gekozen met veel meer zekerheid.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 5:30

Ik zou voor de nieuwe baan gaan mits je het salaris krijgt waarmee je je hypotheek kunt betalen.

Zoals ik het nu zie wordt je huidige baan ook anders. Je weet niet welke taken je erbij krijgt, je hebt de onzekerheid etc. Dus wat dat betreft lijkt de nieuwe baan me beter. Maar je moet natuurlijk wel je hypotheek kunnen blijven betalen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Suus ma 5 dec 2011 - 5:37

Ik zou ook voor de nieuwe baan gaan. Het lijkt je leuk, leuke mensen en je hebt zekerheid. Wel zou ik inderdaad even afwachten of je genoeg gaat verdienen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 7:26

Donderdag heb ik een gesprek over het salaris en als dat me aanstaat dan doe ik het. Vandaag had ik weer zo'n rotgevoel over mijn werk. Ik heb nu niet heel veel te doen, en de taken die ik er bij moet gaan krijgen, krijg ik pas als iemand me dat kan aanleren (en mijn nieuwe leidinggevende is pas 1 week geleden begonnen, dus dat zal nog wel even duren). Daarnaast twijfel ik heel erg of ik die nieuwe taken wel leuk ga vinden en ik vrees eigenlijk van niet.
Dus ik hoop nu wel heel erg dat we uit het salaris gaan komen. Ik verdien nu best prima en werk maar 36 uur. Als ik dat omreken naar 40 uur, kom ik op een bedrag waarvan ik zelf ook wel snap dat ze me dat niet gaan geven. Dus ik heb voor mezelf de grens gesteld dat als ik netto evenveel overhoud als nu (maar wel 4 uur per week meer moet werken) dat ik het dan ook doe. Dan doe ik iets wat ik leuk vind en kan ik gewoon mijn huis betalen. Daarnaast ga ik in maart samenwonen en zal ik financieel dan ook iets meer ruimte krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Zora ma 5 dec 2011 - 7:31

Fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt nu voor jezelf Bobbie! Ik denk dat je die eis best mag stellen hoor. Zij zijn ook niet gek smile en weten dat je nu al een baan hebt. Ik denk dat als je al voor een tweede gesprek mag komen, dat de kans best groot is dat ze je eis inwilligen. Ik zou wel eerst hen een bedrag laten noemen als dat lukt!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 7:37

Ik was ook wel blij dat ze mij hadden gekozen, als een bedrijf me graag wil hebben, kan ik misschien nu beter gewoon eieren voor mijn geld kiezen. Dus het hele weekend enorm lopen piekeren, en toen ik vandaag zo'n rotdag op mijn werk had wist ik het zeker. Ze hebben wel expliciet naar een laatste loonstrook gevraagd, dus ik denk dat ze hun voorstel daar op gaan baseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Jeanette ma 5 dec 2011 - 11:21

Spannend Bobbie! Ik hoop dat ze daarmee akkoord gaan. Ik ben benieuwd hoe het afloopt! Succes!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 2:55

Zometeen om half 4 heb ik het gesprek. Ben echt benieuwd...
Ik werk nu 36 uur per week, maar heb maar 23 vakantiedagen per jaar. Dus ik dnek dat de adv dagen bij ons gewoon zijn verdeeld over de vrijdagmiddagen (dan werkt niemand). Dus als dit bedrijf me hetzelfde kan betalen voor 40 uur, maar dan met vakantiedagen en adv dagen, dan kom ik toch op hetzelfde uit? Dan denk ik dat ik heel tevreden mag zijn, ik verdien nu namelijk best goed en dat kan ik niet verwachten van een functie waar ik nu op heb gereageerd.
Wish me luck! Spannend allemaal...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 5:54

Hoe is het gegaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Jeanette do 8 dec 2011 - 10:50

Ja, ben ook wel benieuwd! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 7:44

Het ging goed! Best lang daar geweest, met iedereen kennis gemaakt en nog even gekletst. Het voelt gewoon goed. Qua salaris zal ik er niet op vooruit gaan, maar ook niet echt achteruit. Ze betalen daar 4 wekelijks, dus ik ga netto iets minder krijgen elke 4 weken, maar dus wel een 13e maand. Dus per jaar zal het hetzelfde zijn als nu. En aangezien ik nu weinig eisen kan stellen en vooral heel blij mag zijn dat ik een baan heb, en dit ook nog eens heel goed voelt, ga ik het denk ik wel doen. Alleen kan iik in mijn contract nergens iets vinden over een uitwerktermijn. Is het zo dat je een jaarvcontract verplicht heleaal moet uitwerken?
Omdat ze bij ons nu reorganiseren en ik wellicht volgend jaar april weg moet, hoop ik dat ze me nu alvast laten gaan met een maand opzegtermijn ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 7:48

Tussentijdse opzegging
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan tussentijds beëindigd worden als deze mogelijkheid schriftelijk is afgesproken. De werknemer kan dan met inachtneming van de opzegtermijn de arbeidsovereenkomst beëindigen.

Indien de mogelijkheid van tussentijdse opzegging niet schriftelijk is vastgelegd, dan kan de werknemer de arbeidsovereenkomst alleen tussentijds beëindigen als de werkgever geen bezwaar heeft. In onderling overleg kan dan worden afgesproken op welke datum de werknemer ophoudt met werken. De arbeidsovereenkomst wordt dan beëindigd met wederzijds goedvinden.

Werkgever stemt niet in met tussentijdse opzegging
Stemt de werkgever niet in met tussentijdse opzegging, dan zal de werknemer in principe moeten doorwerken tot het moment waarop de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege eindigt. Zegt de werknemer toch tussentijds de arbeidsovereenkomst op, dan is deze opzegging onregelmatig en de werknemer is dan schadeplichtig. De werknemer loopt dan het risico dat de werkgever een procedure start bij de kantonrechter en in deze procedure schadevergoeding van de werknemer gaat vorderen. De hoogte van de schadevergoeding is dan gelijk aan het loon dat de werkgever had moeten betalen indien de werknemer tot het einde van de arbeidsovereenkomst had gewerkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 7:56

Dankje!
Ik hoop dat mijn werkgever in dit geval akkoord gaat. Mensen die nu vrijwillig ontslag nemen bij ons, krijgen een vergoeding (ik geloof per dienstjaar anderhalf maandsalaris ofzo). Maar dat geldt voor mensen met een vaste aanstelling (of een toezegging tot vaste aanstelling, en die heb ik wel). Ik denk dat ik het maandag maar eens met mijn baas moet gaan bespreken, hij zou het er met de directeur/P&O over hebben (ik had al aangegeven bang te zijn weg te moeten na mijn contract en hij zou de mogelijkheden gaan nakijken mocht ik zelf besluiten weg te gaan). Dus ik val niet zomaar met de deur in huis, ik heb nu een directere reden om te vertrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze.. Empty Re: Moeilijke keuze..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum