Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijke keuze (borstvoeding)

+4
xxjojootjexx
Happydobby
Susan
Charles
8 plaatsers

Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 21:51

Na een erg moeilijke start van de borstvoeding is na lang door zetten het geslaagd en geef ik inmiddels tien maanden borstvoeding aan mijn dochtertje.
Ik heb in het verleden ernstige acne gehad, na de geboorte van mijn zoontje in 2010 kwam de acne hevig weer terug en ben ik op advies van de dermatoloog met de "acne pil" weer begonnen, dit ging goed, toen ik stopte omdat ik weer zwanger wilde worden kreeg ik gelukkig geen acne meer terug, en ik heb t tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook niet gehad en de periode erna omdat ik borstvoeding gaf ook niet, dus ik dacht al dat ik er eindelijk vanaf zou zijn, maar helaas....

Na negen maanden bv werd ik weer voor t eerst ongesteld en jawel de acne komt terug... Met de dag krijg ik meer ontstekingen erbij...

Nu zit ik dus erg in twee strijd... Ik wil eigenlijk tot in ieder geval 1 jaar bv geven maar ik wil ook geen acne... Eind april trouwt mijn broer en ik wil dan eigenlijk niet onder de acne zitten..
Dus of nu gaan afbouwen en starten met de pil zo ben ik er het snelste bij en hoop ik te voorkomen dat ik weer helemaal onder zit, of nog twee maanden bv geven, daarna afbouwen maar dan heb ik w.s wel weer veel acne.... Bah... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 21:54

Misschien kan je eens informeren naar andere manieren om van de acne af te komen? De pil is nogal een drastische oplossing. Ik heb ook erge acne gehad en ben er met andere voeding, supplementen en andere verzorging eindelijk vanaf (afkloppen) (oh en ik ben 31 jaar).
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 21:57

Charles schreef:Misschien kan je eens informeren naar andere manieren om van de acne af te komen? De pil is nogal een drastische oplossing. Ik heb ook erge acne gehad en ben er met andere voeding, supplementen en andere verzorging eindelijk vanaf (afkloppen) (oh en ik ben 31 jaar).

Ik ben wat langere tijd onder behandeling geweest van de dermatoloog hebben ook van alles geprobeerd maar niets hielp.. Heb dan ook de ernstigste vorm helaas..
Had uiteindelijk nog maar twee keuzes: of die pil of roaccutane
Niet alleen mijn gezicht zat onder maar mijn gehele rug en borst ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 21:59

Dat is echt balen. Onzeker word je ervan he...en hoe heerlijk als het weg is. Misschien eens naar een andere dermatoloog?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Susan wo 30 jan 2013 - 22:00

In jouw geval zou ik kiezen voor afbouwen en met de pil beginnen. Ik denk dat die twee maanden uiteindelijk ook niet zoveel uit zullen maken. Als je een jaar borstvoeding wilde geven en je gaf het nu pas twee of drie maanden dan zou ik me kunnen voorstellen dat je toch nog doorgaat, maar voor nu zou ik zeggen: hou niet teveel vast aan dat jaar. Tien maanden is al heel goed, tegen de tijd dat je het helemaal afgebouwd hebt zit je denk ik tegen de elf maanden aan, dat is prima. Het is ook belangrijk dat je zelf lekker in je vel zit, en ik kan me ook voorstellen dat je er door die bruiloft iets eerder vanaf wil zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 22:05

Susan schreef:In jouw geval zou ik kiezen voor afbouwen en met de pil beginnen. Ik denk dat die twee maanden uiteindelijk ook niet zoveel uit zullen maken. Als je een jaar borstvoeding wilde geven en je gaf het nu pas twee of drie maanden dan zou ik me kunnen voorstellen dat je toch nog doorgaat, maar voor nu zou ik zeggen: hou niet teveel vast aan dat jaar. Tien maanden is al heel goed, tegen de tijd dat je het helemaal afgebouwd hebt zit je denk ik tegen de elf maanden aan, dat is prima. Het is ook belangrijk dat je zelf lekker in je vel zit, en ik kan me ook voorstellen dat je er door die bruiloft iets eerder vanaf wil zijn.

Dit is dus precies wat mijn man ook zegt ja.
Maar als ik er aan denk dat ik straks echt gestopt ben moet ik al huilen.. Ik vind het echt heel lastig.. Ook omdat ik zie hoe mijn dochter er nog zo van geniet..



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 22:07

Charles schreef:Dat is echt balen. Onzeker word je ervan he...en hoe heerlijk als het weg is. Misschien eens naar een andere dermatoloog?

Ja echt vreselijk.. Ik durf mensen nu ook al niet goed meer aan te kijken omdat ik een paar flinke rond mijn mond heb zitten..
Veel keuze voor dermatoloog heb ik niet aangezien er hier maar 1 ziekenhuis zit..(en die is al een half uur rijden vanaf hier)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Happydobby wo 30 jan 2013 - 22:10

Heb je wel eens slakkengel geprobeerd? te koop bij wibra voor een paar euro. Ik heb ook periodes acne gehad maar sinds ik dat voor het slapen gaan smeer is het zo goed als weg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  xxjojootjexx wo 30 jan 2013 - 22:11

En cerazette? Deze mag met bv, misschien helpt het ook?
En hoevaak geef je nog BV? Misschien is de pil die je moet hebben wel verwaarloosbaar bij de hoeveelheid bv die je nog geeft?

Misschien kun je hier de pil geven die je moet hebben. Dan kun je zien of het L1 of L2 oid is en hoe "ernstig" het medicijn is met de bv. bv.com

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Wennes wo 30 jan 2013 - 22:24

Je zou ook acne care creme van louie widmer kunnen proberen. Deze is voor 8 euro zoveel te koop bij de apotheek.

Misschien kun je anders nog een keer langs de dermatoloog kunnen gaan, woe weet is er toch nog een andere oplossing.

Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Susan wo 30 jan 2013 - 22:30

Dat kan ik me ook voorstellen, Siep, dat had ik ook. Ik kan me alleen voorstellen dat je je niet lekker in je vel voelt, volgens mij kan acne ook best behoorlijk pijn doen. Ik heb dan geen acne maar ik heb soms wel vervelende uitslag en dan voel ik me ook echt niet lekker, dan heb ik pijn en dan vind ik het ook niet fijn om mensen te zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 23:18

Ik zou in jou geval een medicijnconsult bij een lactatiekundige overwegen. Zelf wil ik op dit moment om diverse redenen nog niet zwanger worden, maar de reguliere anticonceptie middelen bij bv zijn voor mij geen optie. Er is eigenlijk maar één middel waar ik wel tegen kan, en dat is de pleisterpil, maar die wordt afgeraden icm bv. Zelf heb ik onlangs contact gehad met een lk hierover. Haar reactie was dat het nu (t is bijna een jaar) veilig gebruikt kan worden. De eiwitten in de bv kunnen wat minder worden, maar dat is voor een kind dat al bijvoeding krijgt een veel minder groot probleem dan voor een kind dat.nog volledig afhankelijk is van mm. De productie kan teruglopen, maar die kans is met een jaar nog maar klein en kan anders waarschijnlijk makkelijk weer opgekrikt worden door vaker aanleggen. Misschien geldt dat voor het middel dat jij moet hebben ook wel? Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Minx wo 30 jan 2013 - 23:40

http://www.acnetherapie.nl/index.php hier zag ik laatst wat over op tv. geen idee wat de kosten zijn maar het zag er daar mooi uit, echt enorme verbeteringen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Twellie wo 30 jan 2013 - 23:41

Ik kan me voorstellen dat je daardoor overweegt te stoppen, ik heb zelf ook last gehad van die hele diepe acne. Het doet pijn en je voelt je ook niet fijn in het gezelschap van anderen. Volgens mij is er geeneen creme of zalfje dat echt heel goed werkt als je het heel erg hebt. Slakkenslijm hielp bij mij trouwens ook wel een beetje.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Minx do 31 jan 2013 - 0:00

Maar het is ook heel logisch dat dingen die je er van buiten af op smeert niet helpen, want het komt van binnen uit. Dus moet je het ook van binnen uit behandelen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:22

Teramisu dat is nog wel een idee


Andere dames vind jullie reacties heel lief maar echt waar ik heb al vanaf mijn zestiende misschien al eerder acne (ance conglobata) heb werkelijk alle smeerseltjes enz al geprobeerd maar het is echt een hormonaal probleem, dat kun je alleen aanpakken als je inwendig behandeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:24

Susan schreef:Dat kan ik me ook voorstellen, Siep, dat had ik ook. Ik kan me alleen voorstellen dat je je niet lekker in je vel voelt, volgens mij kan acne ook best behoorlijk pijn doen. Ik heb dan geen acne maar ik heb soms wel vervelende uitslag en dan voel ik me ook echt niet lekker, dan heb ik pijn en dan vind ik het ook niet fijn om mensen te zien.

Klopt Susan, acne doet ook echt zeer ja, heb soms plekken van een mutstuk groot onderhuids die dan flink ontstoken zijn.


Oh en cerazette helpt ook niet met acne

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Minx do 31 jan 2013 - 0:28

Ken het, ben er inmiddels achter dat het bij mij echt aan de voeding ligt. Het is dat ik op het moment even niet zo veel geld had anders was ik echt naar die kliniek gegaan vanuit mijn link. Die doen er namelijk ook een allergietest bij. Ik heb het vermoeden dat onder andere melk bij mij een boosdoener is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:36

Minx schreef:Ken het, ben er inmiddels achter dat het bij mij echt aan de voeding ligt. Het is dat ik op het moment even niet zo veel geld had anders was ik echt naar die kliniek gegaan vanuit mijn link. Die doen er namelijk ook een allergietest bij. Ik heb het vermoeden dat onder andere melk bij mij een boosdoener is.

Ja voeding is een heel belangrijke factor, hier is melk ook niet aan te raden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:45

Eurolac heb ik goede ervaringen mee. Zij is heel snel met antwoorden. Je betaalt daar 10 euro voor een e-mail consult. Ik heb nog niet gekeken of je dat ook kunt declareren bij zorgverzekeraars.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:58

Tiramisu schreef:Eurolac heb ik goede ervaringen mee. Zij is heel snel met antwoorden. Je betaalt daar 10 euro voor een e-mail consult. Ik heb nog niet gekeken of je dat ook kunt declareren bij zorgverzekeraars.
Oh ja bij Gonneke , heb daar ook meedere malen GV besteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 1:11

Die zit ook op twitter en heb ik ook wel is om info gevraagd en daar geeft ze op twitter ook gewoon antwoord op ( kost niets smile )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  *Lookie* do 31 jan 2013 - 1:34

Jojootje: Ik gebruik ook Cerazette maar helaas is bij mij inmiddels de acne ook weer teruggekomen zoals ik die voor de zwangerschap had (en ik geef ook nog bv). Helaas. (ik had er altijd de Dianepil voor)

Ik herken me helemaal in je probleem. Als je nog zo aan de borstvoeding hecht, zou ik daar niet meteen mee stoppen maar eerst toch via de dermatoloog kijken of er nog een andere oplossing is (maar die lijkt er niet te zijn he?) En anders toch naar je gevoel luisteren en aan de hand daarvan je beslissing maken. Misschien is er met een goede vigagiste ook niets meer te zien van je acne op de trouwerij en kun je nog wel een tijdje bv geven. Ik ben nu zelf aan het afbouwen (geef nu 14 maanden bv), maar niet vanwege de acne. Ik heb gewacht tot ik er zelf helemaal aan toe was. Zit nu nog op 2 voedingen en doe rustig aan met afbouwen. Wat ik maar wil zeggen: doe niets overhaast, denk er goed over na.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze (borstvoeding) Empty Re: Moeilijke keuze (borstvoeding)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum