Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

5 plaatsers

Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  chipa zo 18 dec 2011 - 3:24

In mijn tijdelijke contract van een half jaar staat het volgende:

De dienstbetrekking wordt aangegaan voor de duur van 6 maanden. Zij vangt aan op ... en eindigt van rechtswege op.....Een en ander met dien te verstande dat deze ovk tussentijds, dat wil zeggen voor het verstrijken van de termijn door elk der partijen door opzegging kan worden beeindigd met inachtneming van de hiertoe wettelijk vastgelegde termijnen en procedures.

Betekend toch dat ik gewoon voor de einddatum mag opzeggen dat ik 1 maand opzegtermijn heb??!!!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  Nora zo 18 dec 2011 - 3:32

Ja dat lijkt me wel!
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  Zininzon zo 18 dec 2011 - 3:44

Ik had zelfs 2 maanden opzegtermijn. Volgens mij is dat CAO-afhankelijk.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:54

Wettelijk vastgestelde opzegtermijn van een tijdelijk contract tot een jaar is maximaal een maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  chipa zo 18 dec 2011 - 8:03

@Rejoy dat had ik ook gevonden idd! Maar las ook ergens dat daar bij CAO van afgeweken kan worden. Neem aan dat er dan wel in je contract naar het cao wordt verwezen. Ik heb een 6 maanden contract dus een opzegtermijn van 2 maanden lijkt me dan sowieso al buiten proportioneel dus ik ga uit van 1 maand.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 8:05

dat weet ik niet zeker, maar als het wettelijk ligt vastgesteld, dan lijkt me niet dat een CAO daarvan mag afwijken toch? De wet ligt boven een CAO lijkt me?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 8:06

Ga je trouwens stoppen met je baan? Ander werk gevonden, of toch te pittig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  Kaat zo 18 dec 2011 - 8:42

Op sommige onderdelen staat de wet boven een CAO, maar dit is een onderwerp waar bij CAO mag afgeweken worden.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  ixis zo 18 dec 2011 - 9:57

chipa schreef:In mijn tijdelijke contract van een half jaar staat het volgende:

De dienstbetrekking wordt aangegaan voor de duur van 6 maanden. Zij vangt aan op ... en eindigt van rechtswege op.....Een en ander met dien te verstande dat deze ovk tussentijds, dat wil zeggen voor het verstrijken van de termijn door elk der partijen door opzegging kan worden beeindigd met inachtneming van de hiertoe wettelijk vastgelegde termijnen en procedures.

Betekend toch dat ik gewoon voor de einddatum mag opzeggen dat ik 1 maand opzegtermijn heb??!!!

Kan inderdaad in de cao van worden afgeweken, maar hier in je contract staat dat de wettelijke termijn geldt, anders was er wel een verwijzing naar de cao gedaan. Lijkt me dus ook 1 maand!
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tussentijds opzeggen van tijdelijk contract Empty Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum