tussentijds opzeggen van tijdelijk contract
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
tussentijds opzeggen van tijdelijk contract
In mijn tijdelijke contract van een half jaar staat het volgende:
De dienstbetrekking wordt aangegaan voor de duur van 6 maanden. Zij vangt aan op ... en eindigt van rechtswege op.....Een en ander met dien te verstande dat deze ovk tussentijds, dat wil zeggen voor het verstrijken van de termijn door elk der partijen door opzegging kan worden beeindigd met inachtneming van de hiertoe wettelijk vastgelegde termijnen en procedures.
Betekend toch dat ik gewoon voor de einddatum mag opzeggen dat ik 1 maand opzegtermijn heb??!!!
De dienstbetrekking wordt aangegaan voor de duur van 6 maanden. Zij vangt aan op ... en eindigt van rechtswege op.....Een en ander met dien te verstande dat deze ovk tussentijds, dat wil zeggen voor het verstrijken van de termijn door elk der partijen door opzegging kan worden beeindigd met inachtneming van de hiertoe wettelijk vastgelegde termijnen en procedures.
Betekend toch dat ik gewoon voor de einddatum mag opzeggen dat ik 1 maand opzegtermijn heb??!!!
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: tussentijds opzeggen van tijdelijk contract
Ja dat lijkt me wel!
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Ik had zelfs 2 maanden opzegtermijn. Volgens mij is dat CAO-afhankelijk.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Wettelijk vastgestelde opzegtermijn van een tijdelijk contract tot een jaar is maximaal een maand.
Gast- Gast
@Rejoy dat had ik ook gevonden idd! Maar las ook ergens dat daar bij CAO van afgeweken kan worden. Neem aan dat er dan wel in je contract naar het cao wordt verwezen. Ik heb een 6 maanden contract dus een opzegtermijn van 2 maanden lijkt me dan sowieso al buiten proportioneel dus ik ga uit van 1 maand.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
dat weet ik niet zeker, maar als het wettelijk ligt vastgesteld, dan lijkt me niet dat een CAO daarvan mag afwijken toch? De wet ligt boven een CAO lijkt me?
Gast- Gast
Ga je trouwens stoppen met je baan? Ander werk gevonden, of toch te pittig?
Gast- Gast
Op sommige onderdelen staat de wet boven een CAO, maar dit is een onderwerp waar bij CAO mag afgeweken worden.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
chipa schreef:In mijn tijdelijke contract van een half jaar staat het volgende:
Kan inderdaad in de cao van worden afgeweken, maar hier in je contract staat dat de wettelijke termijn geldt, anders was er wel een verwijzing naar de cao gedaan. Lijkt me dus ook 1 maand!
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen?
» Vast contract opzeggen..
» Tijdelijk contract en zwanger worden
» Waar tijdelijk werken?
» Het kersverse relatie topic
» Vast contract opzeggen..
» Tijdelijk contract en zwanger worden
» Waar tijdelijk werken?
» Het kersverse relatie topic
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: