Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

+18
Aagje!
Coco
Steep
Jerry
JustMeDaan
Sanne
Marin
Pineco
CCC
Purpleflower
Parel
munk
Lejow
xxjojootjexx
Sam
Amber-
Ella
Silver
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Silver di 2 jul 2013 - 8:39

Ik heb sinds gister een vaginale schimmelinfectie en wordt nu helemaal gek van de jeuk. Vandaag al bij de ha geweest maar kan niet gewoon een kuurtje krijgen omdat ik hoogzwanger ben, met de gevolgen straks voor de kleine (spruw). Ik heb een kweekje genomen en vrijdag krijg ik pas de uitslag daarvan. Zucht....
Wat kan ik er zelf nog aan doen? Ik neem al zoveel mogelijk zuur drinken (voor zover mijn maag dat kan verdragen) en yoghurt etc. Maar die jeuk.. Wie heeft de ultieme tip?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Ella di 2 jul 2013 - 8:43

Ik heb het 1x gehad en bij mij gaf met koud water spoelen veel verlichten. Gewoon onder de douche
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Amber- di 2 jul 2013 - 8:44

Wat vervelend. Maar naar mijn weten mag je in de zwangerschap gewoon daar medicatie voor krijgen. Het is alleen zo dat het niet mag worden ingebracht met een applicator, maar de medicatie zelf kan geen kwaad.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Sam di 2 jul 2013 - 8:45

Koud water spoelen idd. Of bevroren washand in je onderbroek.
Is echt heel erg vervelend.
Mag je ook niet van die vaginaal tabletten? domme vraag sorry...
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  xxjojootjexx di 2 jul 2013 - 8:46

http://www.deonlinedrogist.nl/bloem-candiflow-spray-p-54390.html

Deze spray werkte bij mij binnen een dag.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Lejow di 2 jul 2013 - 8:47

De bijsluiter van Canesten gyno (te verkrijgen bij de apotheek):
Zwangerschap
In de normale dosering kunt u dit middel veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen zonder nadelige gevolgen voor het kind. Bent u zwanger, dan kunt u dit middel het beste inbrengen met de vinger in plaats van met de applicator. De vaginaal-tabletten lenen zich hier beter voor dan de crème; gebruik dus liever de vaginaal-tabletten
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  munk di 2 jul 2013 - 8:50

Ik heb er ook last van gehad tijdens de laatste dagen. Ik moest het laten luchten. Dus in mijn blote kont naar bed. Koud/lauw water voor verlichting. Misschien mag je met een washandje met een klein beetje witte natuur azijn je vagina deppen?
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Ella di 2 jul 2013 - 8:52

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je huisarts je niks gegeven heeft. Je mag gewoon bepaalde medicatie wel gebruiken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Silver di 2 jul 2013 - 8:55

De ha wil eerst weten welke schimmel het is voordat ik daar zalf/vaginale tabletten voor krijg, dus moet deze paar dagen maar uitzingen. Vaginale douche doe ik al, is verwissel 3x per dag al van onderbroek. Ook is het TE schoon houden ook niet goed, maar die afscheiding (sorry voor details) is ook geen pretje. Ik kan idd nog een ijskoud washandje proberen, en azijn.. Prikt dat niet heel erg?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  munk di 2 jul 2013 - 9:02

Nee, het prikt niet. (wel witte natuurazijn, geen schoonmaakazijn). Azijn zorgt voor een PH neutraal. Zoek maar even op google.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  xxjojootjexx di 2 jul 2013 - 9:05

Volgens mij zijn vaginale douches juist heel slecht, omdat je daarmee de balans nog meer verstoord..
Heb je gewone katoenen onderbroeken?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Silver di 2 jul 2013 - 9:08

xxjojootjexx schreef:Volgens mij zijn vaginale douches juist heel slecht, omdat je daarmee de balans nog meer verstoord..
Heb je gewone katoenen onderbroeken?
Ja gelukkig wel, en allemaal kunnen ze gewassen worden op 60 graden.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 9:26

Ik was 37 weken zwanger en had een schimmelinfectie. Heb de hap gebeld en kom gelijk van die eitjes halen die ik in moest brengen, luchtte erg op!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Purpleflower di 2 jul 2013 - 10:15

Hier hielp canasten zalf super! Binnen een paar uur minder jeuk.
Meerdere malen gebruikt tijdens zwangerschap. Kan je zo bij de apotheek halen.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  CCC di 2 jul 2013 - 10:45

Ik had het ook met 38 weken zwangerschap, hier kreeg ik miconazolnitraat creme ofzo. Hielp perfect!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 20:37

xxjojootjexx schreef:Volgens mij zijn vaginale douches juist heel slecht, omdat je daarmee de balans nog meer verstoord..
Heb je gewone katoenen onderbroeken?

Inderdaad, ik zou daar heel snel met stoppen als ik jou was! Doet meer kwaad dan goed.

Maar wat vervelend zeg, die jeuk is inderdaad gekmakend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Pineco di 2 jul 2013 - 20:39

Ik mocht tijdens mijn zwangerschap gewoon Daktarin-crème gebruiken van de gynaecoloog, dat hielp echt heel snel en verlichtte de jeuk vrijwel meteen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Silver di 2 jul 2013 - 23:01

Omdat ze dus niet weten of het een schimmel/gist of bacterie is moet ik gewoon die kweekuitslag afwachten. Vaginale douche doe ik 1x per dag. Het verstoort idd de zuurgraad maar slapen kan ik daarna gelukkig wel.
Ik ga zo proberen te stomen boven een bak met kamille. Het helpt bij mij ook bij blaasontsteking. Wie weet verlicht het de jeuk... Zalfjes e.d. Mag ik nu niet smeren, moet eerst die uitslag afwachten wat wel steeds meer frustreert. Want na hoeveel tijd slaat zo'n bacterie/schimmel naar binnen? Neem aan dat de ha daar zelf ook wel rekening mee houdt toch?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Purpleflower wo 3 jul 2013 - 0:35

Ik zou echt zalf gaan halen bij de Apotheek.
En niet de kweek afwachten.
Je merkt vanzelf of de zalf of niet helpt.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Marin wo 3 jul 2013 - 0:45

Ik gebruik altijd Canesten zalf (clotrimazole) wat gewoon bij de drogist te krijgen is. En flucanozol pilletje. Maar ik ben niet zwanger dus ik weet niet hoe dat zit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Sanne wo 3 jul 2013 - 1:07

Silver schreef:Omdat ze dus niet weten of het een schimmel/gist of bacterie is moet ik gewoon die kweekuitslag afwachten. Vaginale douche doe ik 1x per dag. Het verstoort idd de zuurgraad maar slapen kan ik daarna gelukkig wel.
Ik ga zo proberen te stomen boven een bak met kamille. Het helpt bij mij ook bij blaasontsteking. Wie weet verlicht het de jeuk... Zalfjes e.d. Mag ik nu niet smeren, moet eerst die uitslag afwachten wat wel steeds meer frustreert. Want na hoeveel tijd slaat zo'n bacterie/schimmel naar binnen? Neem aan dat de ha daar zelf ook wel rekening mee houdt toch?  

De candidabacterie (schimmel?) leeft volgens mij al in je darmen, dus bang dat ht naar binnen slaat hoef je volgens mij niet te zijn. De schimmelinfectie kan ook vanzelf overgaan al duurt dat vaak wel lang.

Hopelijk krijg je snel uitslag van de huisarts en kun je iets gebruiken. Die jeuk is vreselijk.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  JustMeDaan wo 3 jul 2013 - 1:17

De meningen zijn erover verdeeld maar yoghurt. Zowel eten als, en dit klinkt gek maar het is zo, smeren kan helpen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Silver wo 3 jul 2013 - 1:25

Ik heb net in bad gelegen met kamille. En moet zeggen na de tijd nog geen jeuk gehad. Ook geen vieze afscheiding. Dus hopelijk helpt het...
Goed, ik zal niet bang zijn dat het naar binnen kan slaan. Zou beetje erg zonde en jammer zijn dat de kleine die bacterie/infectie ook oploopt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Sanne wo 3 jul 2013 - 2:09

Fijn dat de jeuk even weg is, Silver. Volgens mij kan een kind tijdens de geboorte sowieso een schimmelinfectie oplopen (in het geboortekanaal), ondanks dat jij misschien helemaal geen 'last' hebt van de schimmel. Daarom goed opletten na de geboorte of je kind witte plekjes in (en om) het mondje heeft --> spruw.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Jerry wo 3 jul 2013 - 3:48

Bioclin werkte bij mij altijd erg goed. Denk wel dat je dat tijdens je zwangerschap mag gebruiken, zou er even voor de zekerheid op googlen... En volgens mij kan het geen kwaad als het niet werkt (omdat je zegt dat je ha eerst wil afwachten wat voor schimmel/bacterie het is).
Het prikt eerst ontzéttend, maar dat trekt snel weg en daarna is het juist heel verzachtend en heb je geen jeuk meer (ik iig niet)...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie) Empty Re: Jeuk!! Ik wordt gek! (Schimmelinfectie)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum