Schimmelinfectie
+2
Lejow
Parisienne
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schimmelinfectie
N. heeft sinds dit weekend een schimmelinfectie. Ben sinds gisteren begonnen met het zalfje wat ze ervoor gekregen heeft. Voor de mama's wiens kindje een schimmelinfectie gehad heeft: had jouw kindje er veel last van? Veel jeuk of een branderig gevoel? N. slaapt sinds afgelopen zondag ook weer erg slecht, wordt 's avonds en 's nachts weer veel wakker. Nu dacht ik dat het misschien door de jeuk kan komen? Ze kan natuurlijk zelf nog niks aangeven wat er aan de hand is, dus het blijft gokken. Daarnaast vroeg ik me af of je gewoon sudocreme mag blijven smeren, naast het zalfje dus? Of is babyolie beter (zoiets las ik op internet)? Zou het de pijn/jeuk een beetje verlichten? En binnen hoeveel dagen na gebruik van het zalfje ging het over bij jullie kindjes?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Schimmelinfectie
Ik zou naast de zalf verder niets smeren, lijkt me dat dat de werking verminderd.
Je zou er iets kouds tegen aan kunnen leggen (een maandverbandje uit de koelkast/vriezer in haar luier doen
Als ik er zelf last van had, duurde het wel een paar dagen voor het een beetje werkte. En soms zelfs helemaal niet, dan kon er een ander zalfje tegenaan
Je zou er iets kouds tegen aan kunnen leggen (een maandverbandje uit de koelkast/vriezer in haar luier doen
Als ik er zelf last van had, duurde het wel een paar dagen voor het een beetje werkte. En soms zelfs helemaal niet, dan kon er een ander zalfje tegenaan
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Heb je daktarin? Hier was het binnen een paar dagen minder en na nog eens een paar dagen zag je er niks meer van. Ik kan me niet herinneren dat ze er last van had, slapen deed ze in die periode sowieso slecht dus daar merkten we het niet aan. Ik zou verder ook even niets smeren.
Gast- Gast
Mijn dochtertje heeft hier ook last van, wij krijgen via de doktersassistente een recept voor een zalfje. Zal zo even de naam opzoeken: Miconazilnitraat.
Schimmelinfectie gaat namelijk niet vanzelf weg. Sterkte met je meisje!
Schimmelinfectie gaat namelijk niet vanzelf weg. Sterkte met je meisje!
Laatst aangepast door Nana op wo 4 jan 2012 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Y. had nergens last van, totdat de luier afging dan greep ze gelijk met dr handjes naar beneden, dus ik denk dat ze er dus toch wel iets last van had!
Het werd maar een paar dagen al minder, en je moet het zeer zeker ook al trekt het weg nog zeker 2weken nadien blijven smeren...
NU smeer ik het alsnog 1x per dag op, en volgens de huisarts kon dit niet kwaad. Y. is er ook heel gevoelig voor......desondanks verschonen we de luier(s) altijd wel op tijd...
Het werd maar een paar dagen al minder, en je moet het zeer zeker ook al trekt het weg nog zeker 2weken nadien blijven smeren...
NU smeer ik het alsnog 1x per dag op, en volgens de huisarts kon dit niet kwaad. Y. is er ook heel gevoelig voor......desondanks verschonen we de luier(s) altijd wel op tijd...
Gast- Gast
Ik heb er zelf met F geen ervaring mee, wel kindjes op mijn werk gehad die het hadden.
Er was een meisje bij die er heel vaak last van had. Van haar ouders mochten we geen sudo gebruiken, daar werd het bij haar erger van. Bovendien werkte de zalf van de dokter dan niet meer. Ik zou het dus niet doen, alleen de zalf van de dokter. Dat meisje had er flink last van. Begon meteen te huilen zodra ze iets in de luier had, ook als het maar een heel klein plasje was. Verschonen was ook eeh regelrechte hel, want ze bleef maar draaien en huilen en inderdaad met de handjes grijpen.
Hopelijk is jouw meisje er snel weer vanaf!
Er was een meisje bij die er heel vaak last van had. Van haar ouders mochten we geen sudo gebruiken, daar werd het bij haar erger van. Bovendien werkte de zalf van de dokter dan niet meer. Ik zou het dus niet doen, alleen de zalf van de dokter. Dat meisje had er flink last van. Begon meteen te huilen zodra ze iets in de luier had, ook als het maar een heel klein plasje was. Verschonen was ook eeh regelrechte hel, want ze bleef maar draaien en huilen en inderdaad met de handjes grijpen.
Hopelijk is jouw meisje er snel weer vanaf!
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
hè wat vervelend parisienne dat ze ook weer wakker wordt 's nachts! Ging net wat beter toch? Beterschap iig voor je meisje!
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Onze meiden hebben dit gehad toen ze in het ziekenhuis lagen. We moesten het er drie keer per dag op smeren toen. Verder gaven ze aan dat we er wel een beetje bephaten op konden smeren. En ook moesten we het niet schoonmaken met die billendoekjes maar gewoon met gaasjes met lauw water. Dit omdat in die doekjes toch spul zit wat een beetje kan prikken.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik merk nu 's avonds dat N. er wel wat last van heeft. Ze werd net wakker, nadat ze misschien anderhalf uur geslapen had. Toen ik haar op de commode legde en een beetje over de luier heen wreef werd ze stil. Misschien werd ze wakker van de jeuk? Of van het branden van een plas die ze gedaan had? Heb er tot nu toe nog geen andere crème op gesmeerd, alleen die zalf. Volgens mij heet het ook Miconazilnitraat (ligt op de babykamer dus kan nu even niet kijken). In de bijsluiter staat 1 keer per dag. Ik doe het voor haar middagslaapje, dan plast ze het minst dus kan de zalf goed intrekken. Er werd ons inderdaad ook gezegd om nog een aantal dagen door te blijven smeren nadat er niks meer te zien is.
@ Monnie: het slapen ging de laatste weken inderdaad voor haar doen erg goed! We hadden tenminste weer een beetje een normale nachtrust, in elk geval langer dan zo'n 4 (onderbroken) uren per nacht. Daarom baalde ik eerst zo, dat het nu alweer begon! Maar nu denk ik gewoon dat ze last heeft van die infectie.. zo sneu! Hopelijk gaat het snel over en kan ze ook weer lekker slapen.
@ Monnie: het slapen ging de laatste weken inderdaad voor haar doen erg goed! We hadden tenminste weer een beetje een normale nachtrust, in elk geval langer dan zo'n 4 (onderbroken) uren per nacht. Daarom baalde ik eerst zo, dat het nu alweer begon! Maar nu denk ik gewoon dat ze last heeft van die infectie.. zo sneu! Hopelijk gaat het snel over en kan ze ook weer lekker slapen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: