Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+42
ellibre
Ellusss
Snoopy
Zonnetje
Poisongirl
Mandy11486
Willem
SuzieQ
Punk'd
KOL
Marin
Jeanette
Tabbert
Sissi
Eep
SoGood
Oasis
Bacio
Burn
Chocoholic
friedje
*Bloempje*
mezzoforte
SnowWhite
Aziraphale
Mermaid
Middleme
Summerlovin
Charles
Taeda
Bazinga
Rose
Rouxxxe
Pommes
Caroow
love
rapa nui
Sushi
Loes263
Linda
nijntje4
Parel
46 plaatsers

Pagina 5 van 15 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 5 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  mezzoforte di 2 jul 2013 - 1:35

Wat voor soort werk zoek jij Nijntje? Hopelijk dat die sollicitatie van gisteren of 1 van de andere dingen die nu lopen wat worden smile

Vandaag weer 1 sollicitatie gedaan, naar een functie die me heel leuk lijkt en waarbij mijn profiel goed matcht met de eisen in de vacature. Afwachten maar of dat wat wordt. Volgende week in ieder geval 1 gesprek op de planning, nu weer verder zoeken naar andere vacatures.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Aziraphale di 2 jul 2013 - 3:16

Aziraphale schreef:Ik lees hier af en toe ook mee. M'n man is ZZP'er maar is ook op zoek naar een vaste bron van inkomsten voor ernaast. Helaas liggen de banen in zin vakgebied niet voor het oprapen momenteel. Vrijdag heeft hij een leuk sollicitatiegesprek gehad en als het goed is hoort hij ma/di meer smile

Mijn man is aangenomen! Sinds gisteren aan het werk :cheering: 
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Burn di 2 jul 2013 - 3:23

Top! Gewoon in E.? smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Aziraphale di 2 jul 2013 - 3:35

Nee, half uurtje rijden richting Groningen. Nog net in Drenthe Wink Vlakbij Nyx!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 4:15

Ah wat goed zeg!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Aziraphale di 2 jul 2013 - 4:17

Ja! Heel blij en opgelucht smile Mooi loonvoorstel gekregen dus helemaal top. Hij blijft ernaast lekker freelancen, dus mooie combi smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Burn di 2 jul 2013 - 4:22

Aaah ok! Weet ik beetje welke richting ik moet denken! Wink
Mooi!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  *Bloempje* di 2 jul 2013 - 4:36

Kleine update van mijn kant... weer 2 afwijzingen binnen helaas  Sad  Nog 4 lopen die vorige week gesloten zijn qua reactie-datum.

Moet toch maar eens serieus gaan nadenken om tijdelijk weer terug naar m'n oude werk te gaan. Alhoewel ik dit zeker niet bovenaan m'n lijstje heb staan aangezien ik graag meer wil dan nu, maar wel weet dat ze nog steeds mensen nodig hebben. Vrijwel alle mensen die naar een vast contract moeten (lees bijna 100! op een bedrijf van ruim 650 medewerkers), gaan eruit en er komen nauwelijks mensen bij vanuit stage of sollicitaties.

Al is het maar tijdelijk, zodat er wel salaris binnenkomt en ondertussen doorsolliciteren...
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Rose di 2 jul 2013 - 4:39

Bij mij ligt het solliciteren eventjes stil doordat ik nu in de tentamens zit.
Ik ben nu wel geregeld aan het werk bij het bedrijf waar ik 'een avondje zou proberen'. Maar daar houd de ergste drukte straks ook alweer op dus moet na de tentamens wel echt weer opzoek naar iets!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  nijntje4 di 2 jul 2013 - 4:50

mezzoforte schreef:Wat voor soort werk zoek jij Nijntje? Hopelijk dat die sollicitatie van gisteren of 1 van de andere dingen die nu lopen wat worden smile

Vandaag weer 1 sollicitatie gedaan, naar een functie die me heel leuk lijkt en waarbij mijn profiel goed matcht met de eisen in de vacature. Afwachten maar of dat wat wordt. Volgende week in ieder geval 1 gesprek op de planning, nu weer verder zoeken naar andere vacatures.

Ik zoek richting communicatie om het maar even breed te zeggen smile
Vandaag weer twee afwijzingen in de mail maar we blijven maar hopen...

Goed dat je een gesprek in de planning hebt!
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  *Bloempje* di 2 jul 2013 - 23:40

SnowWhite; hoe staat het er nu voor, al iets gehoord?

Jente; ik reageer ook op vacatures waarbij ik niet geheel aan de eisen voldoe. Benadruk dan wel waar ik goed in ben en geef ook vaak aan bereid te zijn tot bijscholing om tot het gewenste profiel te komen. Soms staat er namelijk bv. bij "of is bereid deze kennis zich eigen te maken". 

Friedje; zou het idd gewoon nog een keer proberen, ik heb onlangs ook voor de 3e keer in een half jaar tijd gereageerd op een vacature van dezelfde organisatie en locatie. Geef me niet zomaar gewonnen, als ik nu weer afgewezen word (net verstuurd) dan ga ik bellen. Wil dan wel eens weten wat ik mis om daar niet te kunnen werken...

Loes263; Balen dat je straks waarschijnlijk ook de WW in gaat, hou vol met solliciteren! Positief punt is idd wel dat je nog je cursus kan afmaken, staat ook netjes op je cv en in gesprekken.

Chocoholic; hoe staat het er nu voor, al iets gevonden?

mezzoforte; goed bezig zeg, ergens is er echt wel een plek die op zoek is naar jou!

Aziraphale; wat goed dat hij is aangenomen, gefeliciteerd!

Rose; succes met je tentamens! En met solliciteren erna natuurlijk....

Nijntje; Balen dat je weer 2 afwijzingen binnen hebt, hou vol meis!

All; vandaag weer een productief dagje, 3 vacatures gevonden waarvan ik er al 2 verstuurd heb. De 3e twijfel ik nog een beetje over, ik mis hierbij wel echt concrete ervaring en ben bang dat het nog iets te hoog gegrepen is voor nu. Reageren kan nog tot eind juli, ik denk er nog heel even over na wat ik ermee doe...

Naast deze 2 heb ik er nu nog 4 lopen die onlangs gesloten zijn en waar ik nog hoop iets van te horen. Heb me mezelf afgesproken dat wanneer ik eind deze week nog niets van deze 4 gehoord heb, ik mijn oude werk bel om te informeren in hoeverre ik terug kan als mijn WW afloopt. 

Succes meiden!
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 0:59

Mag ik hier ook meepraten? Embarassed 

Aan het begin van het jaar actief geweest met solliciteren en dat staat nu weer een beetje op een wat lager pitje, na allemaal afwijzingen. En vandaag weer een leuke vacature gezien, dus toch maar weer proberen..

Gast
Gast

Bericht  *Bloempje* wo 3 jul 2013 - 1:02

Naturlijk Bandita! 

In welke richting ben je opzoek naar werk? Heb je nu nog wel werk of zit je, net als ik, ook thuis?
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 1:16

Ik heb op dit moment nog wel werk.
Ik zoek eigenlijk wat breder, administratief medewerker, secretaresse of bijvoorbeeld commercieel medewerker binnendienst lijken me allemaal leuk.
Heb nu een hele leuke vacature gezien waar ik al eerder (in maart) op geschreven had, helaas was hij toen net vervuld. Nu staat hij er opnieuw op, dus toch maar weer een gokje wagen.

Waar zoek jij werk in?

Gast
Gast

Bericht  *Bloempje* wo 3 jul 2013 - 1:21

Gewoon nog een keer proberen idd, wie weet!

Ik zoek in de richting van woonbegeleider, groepsleidster jeugdzorg en/of gehandicaptenzorg. Kom nu uit de kinderopvang, maar gezien m'n diploma's wil ik eigenlijk wel wat meer uitdaging.

Contract is niet verlengd naar vast vanwege de bezuinigingen, zit nu vanaf 1 mei thuis.
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 1:45

Net de stoute schoenen aan getrokken en toch even gebeld of de vacature nog open staat en dat staat hij nog steeds Very Happy Secretaresse had ik aan de telefoon, desbetreffende persoon zat in overleg, maar ze had mijn naam doorgegeven en gaf aan dat ik het beste gelijk kon schrijven, dus dat ga ik vanavond doen! smile 

Kinderopvang, daar hoor je heel veel ontslagen binnen vallen. Wel fijn dat je met je diploma's meerdere kanten op kunt. Bij de ASVZ niets te vinden qua woonbegeleiding?

Gast
Gast

Bericht  *Bloempje* wo 3 jul 2013 - 1:57

Wat goed! Hopelijk kom je dit keer iets verder smile 

Die organisatie ken ik wel van naam idd, heb m al vaker voorbij zien komen met zoeken... Alleen zitten zij wel echt te ver weg. Ik woon bovenin zuid-holland, vlak langs de grens met noord-holland, zij zitten voornamelijk rond brabant zag ik.
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 2:14

Oh ik dacht dat zij in de buurt van Rotterdam zaten, maar dat is dan voor jou te ver idd.
Zal mijn ogen in ieder geval open houden voor je.smile

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte do 4 jul 2013 - 4:35

Aziraphale, gefeliciteerd! Wat fijn voor je man Very Happy 

Bloempje, balen van de afwijzingen Sad 

Nijntje, voor jou ook balen zeg Sad

Gesprek nr. 2 ook al gepland voor komende week. Weer door bedrijf benaderd en niet zelf gereageerd. Gaat wel lekker zo :P Nu maar hopen dat er daadwerkelijk wat uit voortkomt.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  SnowWhite vr 5 jul 2013 - 4:57

Ik heb helaas 3 afwijzingen binnen gekregen. Nu had ik ook op twee vacatures gereageerd waarvan ik al niet heel veel verwachtingen van had (voldeed niet compleet aan de 'eisen') maar wie niet waagt wie niet wint Wink 

Van de 3 afwijzingen heb ik van 1 bedrijf een brief gekregen, iets wat ik erg netjes vind. Deze was ook positief geschreven met het idee dat ze mij hadden overwegen mee in de selectie te nemen maar toch een selectie hadden gemaakt op basis van ervaring, etc. De andere 2 bedrijven stuurden een e-mail met een standaard tekst.

Ik blijf verder zoeken maar het ligt nu eenmaal niet voor het oprapen, iets waar iedereen tegenaan loopt natuurlijk. Op andere vacatures die mij interessant lijken blijf ik ook op reageren, ondanks ik niet de nodige papieren/eisen er voor heb (het moet natuurlijk niet te hoog gegrepen zijn, haha).
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Chocoholic za 6 jul 2013 - 22:28

Mezzforte, ik heb een HBO diploma in Internationale Bedrijfskunde en Management (vertaal uit het Engels). Het is een hele brede opleiding, ik kan er veel kanten mee op gelukkig. Hoe loopt het nu bij jou? Komen die oriëntatie gesprekken al snel dichterbij?

Azi, gefeliciteerd met je man! Very Happy 

Bloempje, voor de vacature waar ik laatst op heb gesolliciteerd (assistent filiaalmanager) ben ik helaas afgewezen. "Onze voorkeur gaat uit naar andere kandidaten die beter aansluiten op het functieprofiel". Ik had het al een beetje verwacht aangezien ze om minstens 2 jaar ervaring vroegen die ik niet heb, maar ja, heb het in ieder geval geprobeerd Wink Jij in de tussentijd al iets gehoord van 1 van je verstuurde sollicitaties? Je bent in ieder geval goed bezig zo te lezen! Yes 

SnowWhite, jammer dat je weer wat afwijzingen hebt gekregen, maar inderdaad 'wie niet waagt die niet wint'. Zo denk ik ook, al is het proces soms wel heel frustrerend. Reageer je alleen op vacatures die in je werkveld liggen, of ook in andere branches?

Verder heb ik de kans gekregen om de volgende 7 weken fulltime te werken bij een gemeente als telefoniste. Ik heb het echt overwogen, maar ik moest dan per se 40 uur per week maken (wat ik normaal geen probleem zou vinden maar wel als het werk betreft wat ik helemaal niet leuk vind) en het was 45 min fietsen (enkele reis), dus ik heb het afgewezen. Het was echt een moeilijke beslissing, want ik kan het geld goed gebruiken en het was een goed opstapje geweest in de bestuurswereld, maar ik wist dat ik er spijt van zou krijgen. Te veel nadelen die eraan kleefden, erg jammer. Ondertussen zit ik ongeduldig te wachten op een reactie van een andere vacature waar ik afgelopen maandag op heb gesolliciteerd die mij erg leuk lijkt. Ze zouden binnen 10 werkdagen reageren, dus nog eventjes wachten!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  SnowWhite za 6 jul 2013 - 22:45

@Chocoholic: Ik reageer ook op vacatures uit andere branches. Uiteraard heb ik daar niet veel verwachtingen van, als ik daar op solliciteer, maar wie weet springt de brief er wel uit en geven ze je een kans (of reageren er 300 anderen die ook niet aansluiten op het profiel, haha). Ik denk 'out of the box' en staar mij niet blind op mijn eigen branch.

Begrijpelijk overigens dat je niet voor die tijdelijke baan hebt gekozen. Je kunt denken dat je het geld inderdaad hard kunt gebruiken, maar je moet er ook wel een beetje gelukkig van het werk kunnen worden.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Aziraphale za 6 jul 2013 - 23:23

Bedankt voor de felicitaties! Het is eerst een half jaar contract maar hopelijk daarna een jaarcontract o.i.d. In ieder geval zes maanden voorzien van werk, ook fijn smile

Succes meiden, het is echt niet makkelijk nu om een passende baan te vinden.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte zo 7 jul 2013 - 7:57

SnowWhite, jammer van de afwijzingen. Omschrijving in een vacature is natuurlijk een ideaalplaatje, en inderdaad: wie niet waagt wie niet wint.

Chocoholic, leuke studie. Ken meer mensen die deze studie gedaan hebben smile Heb zelf een Bachelor Internationale Bedrijfskunde aan de uni gehaald. Jep, morgen 1e gesprek, en ondertussen al een 3e op de planning! Dus ben benieuwd. Ik hoop dat jij snel wat van je sollicitatie hoort!
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Bacio zo 7 jul 2013 - 8:15

Ik meld me ook hier! Al een tijdje aan het solliciteren. Eind deze week een gesprek, eindelijk!!

Af en toe sluit ik 1 op 1 aan op de vacature, maar word ik nog niet uitgenodigd. In het bedrijf waar ik nu werk hoor ik t ook. Er is zoveel keuze, dat ze vaak iemand aannemen die over gekwalificeerd is. Niet echt slim in the long run vind ik persoonlijk, maar zo gaat t helaas wel.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 15 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Volgende