Sollicitatie topic
+42
ellibre
Ellusss
Snoopy
Zonnetje
Poisongirl
Mandy11486
Willem
SuzieQ
Punk'd
KOL
Marin
Jeanette
Tabbert
Sissi
Eep
SoGood
Oasis
Bacio
Burn
Chocoholic
friedje
*Bloempje*
mezzoforte
SnowWhite
Aziraphale
Mermaid
Middleme
Summerlovin
Charles
Taeda
Bazinga
Rose
Rouxxxe
Pommes
Caroow
love
rapa nui
Sushi
Loes263
Linda
nijntje4
Parel
46 plaatsers
Pagina 10 van 15
Pagina 10 van 15 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15
Re: Sollicitatie topic
Nijntje, altijd even afwachten. Leuk dat je nog een uitnodiging hebt voor een ander gesprek.
Marin, ik denk dat ze dat in deze tijd al helemaal niet zo gek vinden, veel mensen zijn met vakantie. Werd bij 1 van mijn sollicitaties ook aangegeven dat alles wat langer kon duren dan normaal i.v.m. vakanties van allerlei mensen.
Poisongirl, is de vacature waarop je gereageerd hebt een zelfde soort functie als je nu hebt?
Ik heb gisteren het lastigste assessment ever moeten maken, dus ben wel een beetje bang voor de uitslag. Weet niet wanneer ik de uitslag hoor, hopelijk snel. Begin volgende week krijg ik te horen of ik bij 2e bedrijf waar ik deze week gesprek had door ben naar 2e gesprek. Ik had laatst een sollicitatie gedaan naar een functie bij een groot internationaal bedrijf, waarbij de procedure uitbesteed was aan een wervings- en selectiebureau. Ik had bericht gekregen dat ik niet door de 1e selectie was, ze hadden tientallen reactise ontvangen en daardoor natuurlijk ruime keus qua mensen. Echter, dit W&S-bedrijf belde mij gisteren, dat ze mijn CV zo interessant vonden en nog een andere vacature voor me hadden. Dus daar kan ik nu ook voor op gesprek komen (hoef niet eens een motivatie voor bedrijf/functie te geven).
Marin, ik denk dat ze dat in deze tijd al helemaal niet zo gek vinden, veel mensen zijn met vakantie. Werd bij 1 van mijn sollicitaties ook aangegeven dat alles wat langer kon duren dan normaal i.v.m. vakanties van allerlei mensen.
Poisongirl, is de vacature waarop je gereageerd hebt een zelfde soort functie als je nu hebt?
Ik heb gisteren het lastigste assessment ever moeten maken, dus ben wel een beetje bang voor de uitslag. Weet niet wanneer ik de uitslag hoor, hopelijk snel. Begin volgende week krijg ik te horen of ik bij 2e bedrijf waar ik deze week gesprek had door ben naar 2e gesprek. Ik had laatst een sollicitatie gedaan naar een functie bij een groot internationaal bedrijf, waarbij de procedure uitbesteed was aan een wervings- en selectiebureau. Ik had bericht gekregen dat ik niet door de 1e selectie was, ze hadden tientallen reactise ontvangen en daardoor natuurlijk ruime keus qua mensen. Echter, dit W&S-bedrijf belde mij gisteren, dat ze mijn CV zo interessant vonden en nog een andere vacature voor me hadden. Dus daar kan ik nu ook voor op gesprek komen (hoef niet eens een motivatie voor bedrijf/functie te geven).
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Nou ik ben helemaal blij. Net een heel erg succesvol telefonisch interview gehad, was echt leuk! Het gaat om een social media functie, dus hij ging tijdens het gesprek ook kijken op m'n professionele Facebook en was daar erg van onder de indruk, zowel m'n social media ervaring (wat heel erg nuttig is voor deze functie dus), en m'n foto's Het was echt een leuk en open gesprek, goede verhouding tussen informeel en professioneel, en ik ben direct uitgenodigd voor twee tests volgende week!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mezzoforte, wat was er zo lastig aan dat assessment? En wat leuk dat je toch nog wat aan die sollicitatie via W&S bureau hebt, al is het voor iets anders. Zo zie je maar, ze onthouden je toch!
Marin- Lady Post-a-lot
Wat heerlijk Marin! Om wat voor functie/bedrijf gaat het precies? Mag eventueel ook via PM. Zoals je weet zit ik in diezelfde branche, al ben ik het komende jaar nog wel even zoet met stage en afstuderen. Ben erg benieuwd wat het precies is.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Marin, wat leuk van dat telefonische interview. Zo ga je lekker het weekend in toch? Ja,wat er lastig aan was....mmm... misschien dat het meer onderdelen waren, van hoger niveau, dan eerdere assessments die ik gemaakt had. Alles duurde wat langer. Misschien was ik gewoon een beetje erg zenuwachtig en leek het daarom moeilijk. Heb inmiddels mogen vernemen dat mijn resultaten van het assessment voldoende bevonden zijn! Dus komende week zal ik via recruitmentbedrijf te horen krijgen wanneer ik voor 2e gesprek naar dat bedrijf mag. En inderdaad zeker leuk, vrouw aan de telefoon zei ook echt dat ze mijn CV goed vond enzo, dat is altijd fijn om te horen
Hoe gaat het met de andere job hunters in dit topic?
Hoe gaat het met de andere job hunters in dit topic?
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Helaas niet door.
Had nog een mail gestuurd wb mijn dichtklapmoment en dat werd gewaardeerd. Het lag niet aan het gesprek, dat is wel fijn om te weten, maar aan ervaring.
Het was notabene een startersfunctie en dan bungel je nog onderaan vanwege ervaring, dat vind ik dan wel weer zuur.
Had nog een mail gestuurd wb mijn dichtklapmoment en dat werd gewaardeerd. Het lag niet aan het gesprek, dat is wel fijn om te weten, maar aan ervaring.
Het was notabene een startersfunctie en dan bungel je nog onderaan vanwege ervaring, dat vind ik dan wel weer zuur.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Balen Nijntje4! Ik herken het ook, aantal keer op startersfuncties gereageerd maar ook daar kom ik niet eens binnen vanwege gebrek aan ervaring.... Wat willen ze dan? Een starter met 5 jaar ervaring? Beetje jammer...
Hier weinig nieuws. Inmiddels weer 2 afwijzingen binnen, niet door vanwege te grote belangstelling in de functie en daardoor het strenge selecteren. Erg jammer, waren beide superleuke functies.
Maandag eindelijk m'n eerder benoemde gesprek! Hoop zo dat het wat word... Volgend weekend ga ik 3 weken op vakantie, misschien dat ik dan nog wat hoor van de rest, heb er nu nog 4 open staan.
Hoe doen jullie dat met vakantie, geven jullie in je brief aan dat je nog op vakantie gaat? Of dat je per direct beschikbaar bent en bij eventueel gesprek aan het eind zeggen dat je nog een vakantie gepland hebt?
Hier weinig nieuws. Inmiddels weer 2 afwijzingen binnen, niet door vanwege te grote belangstelling in de functie en daardoor het strenge selecteren. Erg jammer, waren beide superleuke functies.
Maandag eindelijk m'n eerder benoemde gesprek! Hoop zo dat het wat word... Volgend weekend ga ik 3 weken op vakantie, misschien dat ik dan nog wat hoor van de rest, heb er nu nog 4 open staan.
Hoe doen jullie dat met vakantie, geven jullie in je brief aan dat je nog op vakantie gaat? Of dat je per direct beschikbaar bent en bij eventueel gesprek aan het eind zeggen dat je nog een vakantie gepland hebt?
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Over n uurtje (10.05u) mn gesprek!!! Gezonde spanning is aanwezig, maar goed voorbereid! Over iets minder dan een half uurtje ga ik weg, het is ongeveer 20 min rijden.
Duimen jullie voor me?! :-)
Duimen jullie voor me?! :-)
*Bloempje*- Fluisteraar
Succes, Bloempje!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Succes!
Ik ga zo m'n assessment maken..
Ik ga zo m'n assessment maken..
Marin- Lady Post-a-lot
Jij ook succes, Marin!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kom me hier ook melden. Ik heb net voor mijn vakantie te horen gekregen dat ik ontslagen word samen met 23 andere collega's vanwege een grote reorganisatie. Ik lees hier af en toe mee, maar ga nu ook mee schrijven. Ik ben op zoek naar iets rondom onderwijs, advisering, het verzorgen van trainingen, schrijven van beleidsstukken, etc. Als iemand iets voorbij ziet komen wat geschikt zou kunnen zijn, dan mag je mij een PM sturen. Ik ben bang dat het een lastig vakgebied is om een nieuwe baan te vinden, maar er zijn gelukkig wel wat vacatures.
@Bloempje: veel succes straks!
@Bloempje: veel succes straks!
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Thanks, heb alles bovengemiddeld gehaald. Niet bijzonder goed maar ook niet slecht dus! Morgen nog een test op kantoor daar (ze testen me wel uitgebreid zeg!)
Marin- Lady Post-a-lot
Goed bezig iedereen!
Ik had ineens afgelopen vrijdag een gesprek. Kreeg op donderdag te horen dat ik op vrijdag in een andere stad op gesprek kon, dus mijn vriend en ik hebben er een weekendje weg van gemaakt. Het was voor een baan bij een speelgoedwinkel als Event manager. Dus verjaardagsfeestjes en andere events. Het gesprek was heel raar, met nog 5 andere sollicitanten. Eerst kregen we een stuk of 8 vragen die we allemaal moesten beantwoorden. Maar veel werd gekopieerd omdat je dus de antwoorden van anderen hoorde. Daarna moesten we een praktische test doen waarbij we speelgoed aan moesten prijzen aan het publiek. Door hard te praten en voor te doen, een beetje theatraal dus. De andere sollicitanten waren daar voor een baan als verkoper, maar ik dus niet. De praktische test is dus iets wat helemaal geen deel uit maakt van die functie. Het was dus een beetje raar. Op zich sta ik wel open voor een 2e gesprek, maar als ze me afwijzen op iets wat niks met mijn functie te maken heeft, zou ik dat stom vinden.
Verder ook nog wat andere sollicitaties verstuurd, maar niks van gehoord nog.
Ik had ineens afgelopen vrijdag een gesprek. Kreeg op donderdag te horen dat ik op vrijdag in een andere stad op gesprek kon, dus mijn vriend en ik hebben er een weekendje weg van gemaakt. Het was voor een baan bij een speelgoedwinkel als Event manager. Dus verjaardagsfeestjes en andere events. Het gesprek was heel raar, met nog 5 andere sollicitanten. Eerst kregen we een stuk of 8 vragen die we allemaal moesten beantwoorden. Maar veel werd gekopieerd omdat je dus de antwoorden van anderen hoorde. Daarna moesten we een praktische test doen waarbij we speelgoed aan moesten prijzen aan het publiek. Door hard te praten en voor te doen, een beetje theatraal dus. De andere sollicitanten waren daar voor een baan als verkoper, maar ik dus niet. De praktische test is dus iets wat helemaal geen deel uit maakt van die functie. Het was dus een beetje raar. Op zich sta ik wel open voor een 2e gesprek, maar als ze me afwijzen op iets wat niks met mijn functie te maken heeft, zou ik dat stom vinden.
Verder ook nog wat andere sollicitaties verstuurd, maar niks van gehoord nog.
Gast- Gast
Daar ben ik weer! Volgens mij ging het gesprek heel goed, werd aardig ontvangen waardoor ook de zenuwen ineens weg waren! Per toeval zag ik dat een aantal bewoners van de groep een aantal jaar terug bij mij op de groep zaten toen ik bij een andere locatie stage liep. Dit ook benoemd, vonden ze erg leuk om te horen.
Uit bijna 80 brieven zat ik bij de laatste 7 die op gesprek mochten. Er mogen er 2 een dagdeel meelopen om te.kijken wie het word. Dit hoor ik vandaag of woensdag. Mocht ik uitgekozen zijn, dan loop ik deze week nog mee, aangezien ik vh weekend op vakantie ga.
Even afwachten dus nog...
Marin, toch goed dat je de test doorstaan hebt! Succes met de volgende test!
Uit bijna 80 brieven zat ik bij de laatste 7 die op gesprek mochten. Er mogen er 2 een dagdeel meelopen om te.kijken wie het word. Dit hoor ik vandaag of woensdag. Mocht ik uitgekozen zijn, dan loop ik deze week nog mee, aangezien ik vh weekend op vakantie ga.
Even afwachten dus nog...
Marin, toch goed dat je de test doorstaan hebt! Succes met de volgende test!
*Bloempje*- Fluisteraar
Marin fijn dat de test goed gegaan id
Bloempje ik duim met je mee, zou mooi zijn als je wordt uitgekozen.
Jente, wat een rare manier van een sollicitatiegesprek :S
Zonnetje, succes met solliciteren en als ik iets zie geef ik het door
Ik ben vrijdag gebeld dat ze me willen uitnodigen voor een tweede gesprek (kledingwinkel) gesprek is woensdag dus ben benieuwd.
Bloempje ik duim met je mee, zou mooi zijn als je wordt uitgekozen.
Jente, wat een rare manier van een sollicitatiegesprek :S
Zonnetje, succes met solliciteren en als ik iets zie geef ik het door
Ik ben vrijdag gebeld dat ze me willen uitnodigen voor een tweede gesprek (kledingwinkel) gesprek is woensdag dus ben benieuwd.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Spannend Bloempje en Pommes!
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Even vraagje:
Ik heb morgen dus een test op kantoor daar, eerste keer dat ik daar kom (want tot nu toe alles via thuis, telefonisch en computer gedaan). Ik heb geen idee wie ik allemaal ga zien, in principe is het alleen een testje, dus ik vermoed dat ik slechts 1 persoon zie van HR bijvoorbeeld. Moet ik dan toch een hele nette outfit aan a la sollicitatie? Als het nog lekker weer is kan ik wel een jurkje aan, kan dat met blote benen? Ik krijg als ik die ronde door ben nog een echt sollicitatiegesprek, dus dan trek ik sowieso iets nets aan, maar nu is het ook wel verstandig toch, beetje casual netjes met bijv een rok misschien. Ik twijfel zo, wil niet te formeel, maar ook niet te informeel.
Jente, klinkt als hele leuke functie maar wel raar gesprek! Ook raar dat jij dingen moest doen met andere sollicitanten, helemaal wanneer het niet echt tot jouw functie behoorde. Ben benieuwd of je er nog wat van hoort.
Bloempje, wat goed dat je uit zo veel mensen bent uitgekozen! Klinkt als een positief gesprek!
Pommes, jij ook succes!
Ik heb morgen dus een test op kantoor daar, eerste keer dat ik daar kom (want tot nu toe alles via thuis, telefonisch en computer gedaan). Ik heb geen idee wie ik allemaal ga zien, in principe is het alleen een testje, dus ik vermoed dat ik slechts 1 persoon zie van HR bijvoorbeeld. Moet ik dan toch een hele nette outfit aan a la sollicitatie? Als het nog lekker weer is kan ik wel een jurkje aan, kan dat met blote benen? Ik krijg als ik die ronde door ben nog een echt sollicitatiegesprek, dus dan trek ik sowieso iets nets aan, maar nu is het ook wel verstandig toch, beetje casual netjes met bijv een rok misschien. Ik twijfel zo, wil niet te formeel, maar ook niet te informeel.
Jente, klinkt als hele leuke functie maar wel raar gesprek! Ook raar dat jij dingen moest doen met andere sollicitanten, helemaal wanneer het niet echt tot jouw functie behoorde. Ben benieuwd of je er nog wat van hoort.
Bloempje, wat goed dat je uit zo veel mensen bent uitgekozen! Klinkt als een positief gesprek!
Pommes, jij ook succes!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou niet met blote benen er naar toe gaan, maar ook zeker niet overdressed.
Heel veel succes!
Heel veel succes!
Mandy11486- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 16
Registratiedatum : 21-07-13
Ik zou inderdaad wel wat netjes aan trekken. Jurkje, met dunne legging en dun vestje bijvoorbeeld. Na het gesprek kan de legging en vestje uit voor onderweg in de hitte.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Oh my, nou werd ik door een ander bedrijf benadert dat zij ook heel tevreden zijn met de test die ik heb gemaakt (andere sollicitatie dus), en of ze mijn telefoonnummer mogen.. Man, straks moet ik nog kiezen. Ik word echt gek van de zenuwen, want het gaat ineens heel snel en weet even niet zo goed wat ik allemaal kan verwachten van dat telefoontje dan straks.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou wel een beetje netjes gaan. Als je 'mooie' benen hebt kan blote benen wat mij betreft prima als je een jurkje of rokje aan doet wat minstens tot je knieën komt.
Ik heb net nog maar een sollicitatie verstuurd. Nu maar weer afwachten.
Ik heb net nog maar een sollicitatie verstuurd. Nu maar weer afwachten.
Gast- Gast
Fuckkkkkk ik heb net een contract en dus baan aangeboden gekregen via dat telefoontje dus.. En dus nog in de running voor een andere met grote kans van slagen waar ik morgen dus heen ga. Man, ik ben echt zo in de war. Misschien dat ik hier alle pro's en con's nog even op een rijtje zet hier later, maar sowieso ga ik dat nog uitgebreid met m'n vriend bespreken, want het is allebei echt heel verschillend en hele verschillende pro's en con's en ik weet het even écht niet welke ik liever wil. Hopelijk gauw duidelijkheid over de ander, maar de ene is vast binnen!
Marin- Lady Post-a-lot
Spannend Marin! Wanneer willen ze uiterlijk weten of je op het aanbod in wil gaan?
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Leuk, gefeliciteerd! Wanneer moet je beslissen? Je kunt ook morgen prima aangeven dat je al een ander aanbod hebt en dat je daarom zo snel mogelijk iets van hun wilt horen.
Gast- Gast
Pagina 10 van 15 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15
Pagina 10 van 15
Permissies van dit forum: