Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+42
ellibre
Ellusss
Snoopy
Zonnetje
Poisongirl
Mandy11486
Willem
SuzieQ
Punk'd
KOL
Marin
Jeanette
Tabbert
Sissi
Eep
SoGood
Oasis
Bacio
Burn
Chocoholic
friedje
*Bloempje*
mezzoforte
SnowWhite
Aziraphale
Mermaid
Middleme
Summerlovin
Charles
Taeda
Bazinga
Rose
Rouxxxe
Pommes
Caroow
love
rapa nui
Sushi
Loes263
Linda
nijntje4
Parel
46 plaatsers

Pagina 4 van 15 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 4 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Pommes do 20 jun 2013 - 21:11

Marin, kan je ook niet bellen voor meer duidelijkheid?

Bazinga, Ik vind je in je mails nogal overkomen als een hyper enthousiast tienermeisje haha.

Nijntje, veel succes dinsdag. Waar heb je je gesprek?

Jente, dat wist ik helemaal niet dat je die lijsten in kan kijken. En wat heb jij eraan om te weten wie je concurrenten waren? Verder duim ik voor je dat je toch uitgekozen wordt om op gesprek te komen.

MM, spannend en leuk zeg smile
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Summerlovin vr 21 jun 2013 - 2:52

Yeey! Aangenomen! Heb nu een zomerbaantje. Kan ik lekker geld gaan verdienen in de zomer.

Veel succes dinsdag Nijntje.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 3:18

Pommes schreef:Jente, dat wist ik helemaal niet dat je die lijsten in kan kijken. En wat heb jij eraan om te weten wie je concurrenten waren? Verder duim ik voor je dat je toch uitgekozen wordt om op gesprek te komen.
Ik woon niet in Nederland (en zoek ook geen baan in Nederland), hier kun je de namen inzien. Dat is handig omdat je dan kunt zien welke mensen een beetje in dezelfde branche als ik aan het zoeken zijn en wie ze aan hebben genomen. Dan kan ik zien of dat iemand was met een veel beter CV of dat ik gewoon pech heb gehad. Het is ook een beetje om bijvoorbeeld discriminatie tegen te gaan.

Ik heb vandaag weer een sollicitatie verstuurd, nog per post! Dat zie je niet vaak meer! Het lijkt me echt een hele leuke baan, dus afwachten weer!

Summerlovin, gefeliciteerd! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Loes263 vr 21 jun 2013 - 6:46

Ik heb vandaag helaas een afwijzing gehad voor de vacature waar ik vorige week een leuk gesprek had gehad. Ze hadden betere kandidaten gevonden.

Maar ik ben gisteren ergens op eerste gesprek geweest en dat vond ik ook wel leuk en dinsdag heb ik ook nog een gesprek bij een bedrijf. Het gesprek van a.s. dinsdag is via Randstad bij een logistiek bedrijf. Ik werk nu ook al bij een ander logistiek bedrijf. Ze vragen iemand met HBO werk- en denkniveau en met ervaring in een soortgelijke functie bij een logistiek bedrijf. Nou dat heb ik allebei, dus laten we hopen dat het wat wordt.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Mermaid za 22 jun 2013 - 6:09

Ik kan misschien via het uitzendbureau nog een ander baantje doen, maar is ook weer op oproepbasis. Ben die 0 uren dingen wel een beetje zat.
Vacature waar ik laatst heel enthousiast over was, ben ik de hoop ook al wel weer voor kwijt. Maandag zijn de gesprekken en heb niks gehoord, dus zal ook wel weer niks worden. Stom ik wil gewoon vaste uren en met al dat flexwerk bouw ik alleen maar aan een slechter onstabieler cv.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Aziraphale za 22 jun 2013 - 9:24

Ik lees hier af en toe ook mee. M'n man is ZZP'er maar is ook op zoek naar een vaste bron van inkomsten voor ernaast. Helaas liggen de banen in zin vakgebied niet voor het oprapen momenteel. Vrijdag heeft hij een leuk sollicitatiegesprek gehad en als het goed is hoort hij ma/di meer smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 9:35

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je iets hoort van een vacature? Een week na de sluitingsdatum, een maand? Ik heb echt geen idee en wordt nu al ongeduldig maar er is nog niet eens een week voorbij nerd

Gast
Gast

Bericht  SnowWhite za 22 jun 2013 - 21:59

Ik meld mij ook hier. Vanaf half augustus ben ik mijn baan kwijt (inclusief aftrek van vakantie), contract wordt niet verlengd. 
Ondertussen al drie sollicitaties verstuurd, maar de sluitingsdatum van één is pas net verstreken.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Rouxxxe ma 24 jun 2013 - 6:32

Hoe gaat het hier?

Ik heb vandaag mijn gesprek gehad. Ging op zich wel goed, maar ik heb geen flauw idee welke kant het op gaat. Wordt van de week gebeld met de uitslag. Spannend!
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  mezzoforte ma 24 jun 2013 - 9:10

Vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, dus ik meld na een jaar ook weer hier...
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Gast ma 24 jun 2013 - 23:18

Rouxxxe, spannend!
SnowWhite en mezzoforte, balen dat jullie je baan kwijtraken!

Ik heb nog een vraagje; solliciteren jullie ook op vacatures waarin ze dingen vragen die je niet hebt? Ik heb nu bijvoorbeeld een vacature gezien waarin ze vragen om iemand met een groot netwerk. Dat heb ik niet en zeker niet in de regio waar die baan is. Verder lijkt het me wel een leuke baan en het past wel bij mijn opleiding. Zal ik dan toch solliciteren? Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, maar het is ook niet leuk om de hele tijd afwijzingen te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe di 25 jun 2013 - 6:29

Rouxxxe schreef:Hoe gaat het hier?

Ik heb vandaag mijn gesprek gehad. Ging op zich wel goed, maar ik heb geen flauw idee welke kant het op gaat. Wordt van de week gebeld met de uitslag. Spannend!

Goed nieuws want... Ik ben aangenomen!! Woehoe!

Jente, ik zou gewoon solliciteren en dan de nadruk leggen op dat je geen netwerk hebt maar wel goed in staat bent op te bouwen en te onderhouden. En beter teveel afwijzingen dan te weinig denk ik altijd maar. Je weet nooit waar je ineens toch wordt uitgenodigd op een gesprek.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  *Bloempje* di 25 jun 2013 - 23:43

Ik meld me ook weer even! Nog steeds aan het solliciteren zonder succes Sad Vorige week 5 brieven eruit gestuurd en vandaag weer 3. Voor die 5 ook al 2, daarover heb ik afgelopen maandag gebeld en hopen eind deze week meer te weten...dus nog even afwachten.

Over 6 weken loopt mijn ww af en hoop dan zo dat ik voor die tijd iets gevonden heb, al is het maar tijdelijk!

Gefeliciteerd Rouxxxe! Wat voor baan is het?
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Mermaid wo 26 jun 2013 - 0:15

Gefeliciteerd Rouxe!

Hoop voor je dat je snel wat vindt bloempje.

Ik ben dus idd afgewezen voor die vacature.. ik was 1 van de ruim 250, tja dan helpt het zelfs niet mee dat je je stage al voor dat bedrijf heeft gedaan. Jammer maar het heeft ook wel weer voordelen.

Gelukkig ben ik net door het uitzendbureau gebeld die hebben geregeld dat ik in ieder geval tot eind augustus 1,5 dag vast ergens kan werken en morgen kan beginnen. Het is niet veel maar het is in ieder geval iets en nog een leuke functie ook denk ik (receptie van een bedrijf)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  mezzoforte wo 26 jun 2013 - 2:22

Rouxxxe, gefeliciteerd met je baan.

Bloempje, in ieder geval goed bezig met solliciteren lees ik zo. Heb je na die 6 weken recht op bijstand of heb je een partner die nog een inkomen heeft? Ben je al lang op zoek en wat voor soort werk zoek je? (P.S. I like your motto smile )

Mermaid, ben je al lang bezig met solliciteren? Wat voor soort werk zoek je?

Ik wilde vandaag beginnen met solliciteren, maar heb last van een zeer heftige verkoudheid. Hele dag al misselijk, begin net pas een beetje bij te komen. Dus ik ga morgen beginnen met mijn eerste brieven. Ik zoek een baan in de accountancy (mijn voorkeur), en anders iets in de financiële sector of zoiets als controller.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  *Bloempje* wo 26 jun 2013 - 3:02

Mezzoforte, Thnx! Vond 'm zelf ook wel toepasselijk...positief blijven in deze tijd!

Ik heb geen recht op bijstand, woon samen met mn vriend die wel een fulltime baan heeft. We redden het zo wel, maar wil eigenlijk niet op zijn geld teren.... Ben al vanaf februari aan het solliciteren, maar sinds 1 mei officieel thuis. Kreeg geen vast contract door de bezuinigingen. Ik heb diploma's voor MBO Pedagogisch Medewerker kinderopvang/gehandicaptenzorg en HBO Pedagogische Hulpverlening richting Jeugdzorg, GGZ etc. Na deze laatste opleiding kon ik ook niet zo snel een baan vinden hierin en ben toen de kinderopvang ingerold. Liefst wil ik daar nu niet in terug...maar heb ook weinig werkervaring in m'n hbo-werkveld dus het is erg lastig binnenkomen ergens Sad

Jij bent sinds kort zonder baan? Heb je wel recht op ww? Succes met brieven schrijven!!
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Mermaid wo 26 jun 2013 - 3:58

@ mezzoforte ik ben al sinds oktober 2011 op zoek, sommige periodes wat actiever dan anderen maar al bijna 2 jaar op zoek dus. Ik heb gewoon geen goed cv in mijn richting. Ik ben opgeleid voor al het werk dat nu zo'n beetje door vrijwilligers wordt gedaan..
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 2:59

Ik heb net mn 4e sollicitatie verstuurd. Het is een baan waarvoor mij lijkt dat je veel ervaring moet hebben, maar in de vacature stond dat enthousiasme het belangrijkste is. Dus ik heb het toch maar geprobeerd.

Verder nog een vacature gezien die niet helemaal aansluit op mijn opleiding, maar waar ik toch op wil solliciteren Het is namelijk op Spitsbergen en dat lijkt me geweldig :cheering:  Ik hoop vooral niet te veel, omdat het dus niet helemaal aansluit en het een erg populaire plek is om te wonen en werken.

En nog 1 vacature gezien waarvoor ze een meer ervaren persoon zoeken met een netwerk, maar ik ga het toch maar proberen.

En bij jullie? Nog afwijzingen of uitnodigingen?

Gast
Gast

Bericht  Pommes do 27 jun 2013 - 20:56

succes allemaal!

Mezzo, beterschap
Bloempje, begrijpelijk dat je niet op je vriend z`n geld wilt teren (zoals het dan voelt) maar als het niet anders kan ...
Jente, proberen kan nooit kwaad he smile

Hier had ik dinsdag een sollicitatiegesprek in een kledingwinkel. Gesprek ging goed en ze vond me ook iemand die haar praatje wel klaar had, wat positief was. Alleen wist ze niet of ze me kon plaatsen, maar ze had sollicitanten uitgenodigd dan wist ze al wat voor persoon ze voor zich had. Begrijpelijk maar nu hopen dat ze me hier kan plaatsen *duim duim* en anders speelde ze me nog door naar andere vestigingen (maar die zijn weer een stuk verder weg) Helaas nu een maand wachten want ze gaat vandaag op vakantie en komt eind juli pas terug waardoor ik begin augustus meer zou horen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  friedje vr 28 jun 2013 - 1:25

Ik kom me hier ook even melden.
Toevallig zag ik vandaag een vacature waar ik maanden geleden ook op gesprek ben geweest. Momenteel zoek ik weer een baan en deze baan trekt mij nog steeds erg aan. Helaas ben ik de vorige keer afgewezen en kreeg ik toen deze mail:
Er zijn op dit moment betere kandidaten die wij geschikt vinden voor deze functie. Het gaat niet specifiek om iets, wij kijken naar het totale plaatje. Het was een zeer prettig gesprek en ik wens jou dan ook het allerbeste toe.

Wat denken jullie? Zou het zin hebben om nogmaals te solliciteren en aan te geven hoe gemotiveerd ik voor deze baan ben, of heeft het weinig zin omdat ik toen al op gesprek ben geweest?
friedje
friedje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 14
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Loes263 vr 28 jun 2013 - 7:46

Friedje, ik zou het gewoon nogmaals proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Bij mij loopt het niet zo fantastisch. Ik krijg alleen maar afwijzingen. Moedeloos word ik er van. Dus waarschijnlijk wordt het vanaf 1 augustus de WW in. Dan heb ik wel tijd voor de cursus waar ik mee bezig ben. Ik doe nu Basiskennis boekhouden. En misschien ga ik nog een vervolgcursus doen, als ik het leuk vind.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  mezzoforte za 29 jun 2013 - 5:39

Bloempje, ik snap je gevoel van niet op zijn geld willen teren en gewoon jezelf onafhankelijk kunnen voelen. Het is ook overal hetzelfde, vanwege bedrijfseconomische omstandigheden heb ik dus ook geen contractverlenging gekregen. Contract loopt nog 3 maanden nu, nu nog zwangerschapsverlof, maar ze hebben me het bewust tijdig laten weten (met de gedachte ook dat ik meer tijd zou hebben om te solliciteren). Ik heb straks recht op 8 maanden WW.

Mermaid, dat is al een flinke tijd ja. Lastig lijkt me dat inderdaad als veel werk door vrijwilligers wordt gedaan nu. Maar geef de moed niet op, je weet nooit wanneer je een mooie kans tegenkomt!

Jente, goed bezig met je sollicitaties smile In welke sector zoek je wat of welke functie(s)?

Pommes, balen dat het zo lang duurt voordat je meer hoort.

Loes623, dat is altijd vervelend afwijzingen. Toch proberen positief te blijven en door blijven gaan smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Chocoholic zo 30 jun 2013 - 4:54

Ik kom me hier ook melden! Over 1,5 week zal ik mijn HBO diploma in ontvangst mogen nemen en ik ga niet verder studeren, dus ook hier is een baan nodig. Ik heb al flink rondgekeken, maar zoals verwacht is er vrij weinig aanbod. En als ik iets leuks zie vragen ze zoveel jaar ervaring. :nopompom: Maar ik heb een vacature gevonden als assistent filiaalmanager bij een bekende winkel wat mij heel leuk lijkt. Het is dan wel op MBO niveau (ze vragen in ieder geval min. MBO) maar ze vragen minimaal 2 jaar ervaring, wat ik dus niet heb. Maar aan de rest van hun eisen voldoe ik wel, dus ik ben nu al heel de middag bezig met het schrijven van een pakkende motivatiebrief. Is nog best pittig! Hoe pakken jullie het aan als je ergens niet geheel aan voldoet? (Ik gebruik mijn voorzitter skills van tijdens mijn studie als 'ervaring' bv)
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  mezzoforte ma 1 jul 2013 - 8:13

Chocoholic, wie niet waagt, wie niet wint toch? In welke richting heb je een HBO diploma gehaald? In een brief benadruk ik altijd mijn positieve punten, vind het zelf altijd makkelijker om in een gesprek mensen te overtuigen van punten waarop je op papier minder scoort zeg maar. Sorry heb je niet zoveel aan Sad

Zo, mijn eerste stappen op sollicitatiegebied genomen. Ik ben per e-mail benaderd voor een oriënterend gesprek, dus heb aangegeven dat ik hiervoor opensta en wacht nu op reactie/afspraak voor gesprek. Daarnaast door 2 recruitment-bedrijfjes  benaderd, hier heb ik ook op gereageerd (wie weet wat ze voor me kunnen betekenen). En nu verder op zoek naar concrete vacatures waar ik op kan reageren.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  nijntje4 ma 1 jul 2013 - 8:49

Vorige week twee gesprekken gehad die niet goed gingen dus ik ben blij met de nieuwe week...
Vandaag weer een sollicitatie verstuurd, was een hele leuke spontane vacature, kreeg ook meteen een leuke informele reactie terug dat ze mijn solli ontvangen hadden. Word ik blij van.

Verder heb ik nog 5 dingen lopen nu denk ik.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud