Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kregen/krijgen jullie een liggingsecho?

+24
Zonneschijn
Slakje
slaatje
Printje
Pineco
Flower_L
Silver
Teddyaapje
SarahKey
Exogenesis
Tiara
Jelin
Supertalentje
koNijntje
Esmee
Pink!
Jasmine
Pien
Tummy
Happydobby
Lotus_
Floor
Mida4you
Annemie
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kregen/krijgen jullie een liggingsecho? - Pagina 2 Empty Re: Kregen/krijgen jullie een liggingsecho?

Bericht  Happydobby di 2 jul 2013 - 8:12

Teddyaapje schreef:
Echo's zijn niet echt prettig voor baby's dus ik zou t ook niet doen als t niet nodig is.

Dat geld alleen voor de eerste 3 maanden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kregen/krijgen jullie een liggingsecho? - Pagina 2 Empty Re: Kregen/krijgen jullie een liggingsecho?

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:14

Ja ik had met een week of 35 nog een liggingsecho, volgens mij is dat heel gewoon tegenwoordig omdat ze het niet goed kunnen voelen anders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  slaatje di 2 jul 2013 - 8:15

Hier is de liggingsecho ook standaard.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happydobby di 2 jul 2013 - 8:19

Printje schreef:Ja ik had met een week of 35 nog een liggingsecho, volgens mij is dat heel gewoon tegenwoordig omdat ze het niet goed kunnen voelen anders.

Nee joh, het is bedoeld om controle te houden over de zwangere, zwangere zorg word steeds medisch gemaakt ipv vertouwen in de natuur en de handen van de vk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:24

Happydobby schreef:
Printje schreef:Ja ik had met een week of 35 nog een liggingsecho, volgens mij is dat heel gewoon tegenwoordig omdat ze het niet goed kunnen voelen anders.

Nee joh, het is bedoeld om controle te houden over de zwangere, zwangere zorg word steeds medisch gemaakt ipv vertouwen in de natuur en de handen van de vk.

Volgens mijn vk niet. Ze zei dat bleek dat vk's er toch regelmatig naast zitten en er daardoor onnodig complicaties ontstaan bij de bevalling omdat het dus niet duidelijk was hoe het kindje lag. Ik vond die extra check eigenlijk wel prettig moet ik zeggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby di 2 jul 2013 - 8:26

Printje schreef:
Happydobby schreef:

Volgens mijn vk niet. Ze zei dat bleek dat vk's er toch regelmatig naast zitten en er daardoor onnodig complicaties ontstaan bij de bevalling omdat het dus niet duidelijk was hoe het kindje lag. Ik vond die extra check eigenlijk wel prettig moet ik zeggen.

Hier doen ze het dus alleen bij twijfel. Dan moet je naar het ziekenhuis want de vk's hebben geen apparatuur.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje di 2 jul 2013 - 23:09

Ik krijg elke keer een echo, maar ik ga ook elke keer naar het ziekenhuis...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Zonneschijn di 2 jul 2013 - 23:25

Hier ook de liggingsecho gehad met 35 weken geloof ik.
Kreeg bij elk bezoek bijna een echo omdat de vk het zo leuk vond om te doen. Incl. elke keer foto`s.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Tummy di 2 jul 2013 - 23:38

Vk zei trouwens dat ze het niet doen omdat het niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar (als er geen medische indicatie is). Maar nu lees ik hier dat het heel vaak wel gedaan wordt. Ik neem aan dat de vk's het niet uit eigen zak betalen dus hoe zit dat dan?
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Bericht  Happydobby di 2 jul 2013 - 23:40

Zonneschijn schreef:Hier ook de liggingsecho gehad met 35 weken geloof ik.
Kreeg bij elk bezoek bijna een echo omdat de vk het zo leuk vond om te doen. Incl. elke keer foto`s.

Betaal je die zelf dan? De verzekering betaald alleen de termijn en 20 weken echo.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Jezzie di 2 jul 2013 - 23:40

Ik had een echo met 10, 20 en 30 weken.
Met 30 weken was het een groei-echo.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mrs. Jansen wo 3 jul 2013 - 0:30

Hier krijg je standaard een liggingsecho, omdat zoon er al duidelijk goed voor lag, is deze echo een aantal weken verlaat en is het een groeiecho geworden. Helaas wilde hij toen alleen maar laten zien dat 'ie écht een jongen is. Wij hadden er niet veel aan laughcry
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  M@niek wo 3 jul 2013 - 1:55

Hier krijg je met 35 weken een echo als je BMI te hoog is.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Pien wo 3 jul 2013 - 2:32

Wat ik me dan afvraag, voor degene die met 20weken een echo krijgen en daarna niet meer. Ik heb afgelopen zaterdag een echo gehad ivm klachten. Ze hebben toen de groei nagekeken en dat was allemaal goed. Wel concludeerde ze dat mijn placenta erg laag ligt en misschien wel zelfs een stukje voor de uitgang. Wat dus kan betekenen dat ik niet natuurlijk mag bevallen. Stel ik had met 20 weken de laatste gehad, daarop is het niet gezien, dan had het heel erg fout af kunnen lopen toch?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Tummy wo 3 jul 2013 - 2:52

Pien schreef:Wat ik me dan afvraag, voor degene die met 20weken een echo krijgen en daarna niet meer. Ik heb afgelopen zaterdag een echo gehad ivm klachten. Ze hebben toen de groei nagekeken en dat was allemaal goed. Wel concludeerde ze dat mijn placenta erg laag ligt en misschien wel zelfs een stukje voor de uitgang. Wat dus kan betekenen dat ik niet natuurlijk mag bevallen. Stel ik had met 20 weken de laatste gehad, daarop is het niet gezien, dan had het heel erg fout af kunnen lopen toch?

Ja daar moest ik ook aan denken toen ik jouw berichtje las. Zelf vind ik het ook echt geen fijn idee dat de 20-weken echo de laatste echo was.
Ik ben blij dat ik nog een pretecho heb gehad met 27 weken. En misschien dat we er nog wel eentje plannen. Het is geen medische echo natuurlijk, maar ze kijken wel eventjes alles globaal na.
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Bericht  Zonneschijn wo 3 jul 2013 - 2:54

Happydobby schreef:
Zonneschijn schreef:Hier ook de liggingsecho gehad met 35 weken geloof ik.

Betaal je die zelf dan? De verzekering betaald alleen de termijn en 20 weken echo.

Nee heb er niks voor hoeven te betalen. Ze had een vrij nieuw apparaat en vind het leuk om mensen hun kindje te laten zien dus deed het (bij mij in ieder geval) elke keer.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Annemie wo 3 jul 2013 - 3:09

Pien schreef:Wat ik me dan afvraag, voor degene die met 20weken een echo krijgen en daarna niet meer. Ik heb afgelopen zaterdag een echo gehad ivm klachten. Ze hebben toen de groei nagekeken en dat was allemaal goed. Wel concludeerde ze dat mijn placenta erg laag ligt en misschien wel zelfs een stukje voor de uitgang. Wat dus kan betekenen dat ik niet natuurlijk mag bevallen. Stel ik had met 20 weken de laatste gehad, daarop is het niet gezien, dan had het heel erg fout af kunnen lopen toch?

Dat was bij mij dus het geval bij mijn zoontje en ze kwamen er met 37 weken pas achter toen ik begon te bloeden. Eigenlijk moeten ze bij de 20 weken echo al zien dat de placenta (deels) voor de uitgang ligt, want dan zou je normaal gesproken bij 30 wk een echo krijgen om te kijken hoe de placenta dan ligt, maarja dat hebben ze bij mij toen dus niet gezien. Wel raar dat ze dat bij jou dan ook niet gezien hebben bij de 20 wk echo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Pien wo 3 jul 2013 - 3:15

@ANnemie, jij hebt toen een spoedkeizersnede gekregen denk ik of niet?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annemie wo 3 jul 2013 - 6:09

Pien schreef:@ANnemie, jij hebt toen een spoedkeizersnede gekregen denk ik of niet?

Ja inderdaad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Teddyaapje wo 3 jul 2013 - 6:19

Happydobby schreef:
Teddyaapje schreef:
Echo's zijn niet echt prettig voor baby's dus ik zou t ook niet doen als t niet nodig is.

Dat geld alleen voor de eerste 3 maanden.

En de lange termijn gevolgen zijn niet bekend. Mijn baby's werden heel onrustig (lekker druk werd dat genoemd) tijdens echo's.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Shopaholic do 4 jul 2013 - 7:48

De vk waar ik zat aangesloten deden ze het ook niet. Maar omdat ik al vroeg bij de gyn liep, kreeg ik elke week een echo en op het laatste 3x in de week.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: