Kregen/krijgen jullie een liggingsecho?
+24
Zonneschijn
Slakje
slaatje
Printje
Pineco
Flower_L
Silver
Teddyaapje
SarahKey
Exogenesis
Tiara
Jelin
Supertalentje
koNijntje
Esmee
Pink!
Jasmine
Pien
Tummy
Happydobby
Lotus_
Floor
Mida4you
Annemie
28 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kregen/krijgen jullie een liggingsecho?
Ik heb alleen de 12 en 20 weken echo. Nou lees en hoor ik om me heen dat de meesten met 34 weken een liggingsecho hebben, hier doen ze dat niet. Heb ik bij mijn zoontje ook niet gehad. Wij moeten voor de echo's ook naar een echocentrum, omdat de vk geen echo apparaat heeft. Zijn er hier nog meer meiden die dat ook niet krijgen/hebben gehad?? Ik vind het wel jammer dat ze dat hier niet doen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Kregen/krijgen jullie een liggingsecho?
Wat raar dat je geen liggingsecho krijgt. Ik dacht dat dat heel normaal was. Ik heb met 30 weken nog een groei echo gehad en straks rond 34-36 weken krijg ik een liggingsecho
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb het wel gehad met 34 weken (groei-echo). Dat was dus eind 2011, toen werd dat net ingevoerd bij onze verloskundige.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb er wel een gehad. Al vind ik dat ze bij mijn verloskundige sowieso veel echo's maken. Ik heb bij de intake een echo gehad, daarna nog een extra omdat ik minder ver was dan ze dachten. Toen de termijn echo, 20 weken, een groei echo met 30 en 32 weken en dan nog met 35/36 weken een liggings echo. Ik denk dat het wel scheelt dat ze bij mijn verloskundige zelf een echo apparaat hebben.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10
Hier doen ze het ook niet, maar jij word toch overgedragen aan de gyn binnenkort, dan krijg je elke afspraak een echo.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook niet. Alleen met 8 weken een echo en 12 weken termijnecho. 20 Weken in een ander centrum en daarna niet meer.
Gast- Gast
Hier is de 20 weken echo ook de laatste. Helaas...
Tummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12
bij ons is het met 36weken geloof ik
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou niet specifiek een liggingsecho krijgen, maar ik kreeg wel groeiecho's met 28, 32 en 36 weken. Dan kijken ze meteen naar de ligging.
Anders krijg je bij onze vk wel een liggingsecho met 36 weken.
Anders krijg je bij onze vk wel een liggingsecho met 36 weken.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Hier is een liggingsecho standaard.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Happydobby schreef:Hier doen ze het ook niet, maar jij word toch overgedragen aan de gyn binnenkort, dan krijg je elke afspraak een echo.
Is dat zo? Dat als je wordt overgedragen aan de gyn dat je elke keer een echo krijgt? Ik wordt namelijk met 36 weken over gedragen aan de gyn. Dit zal per gyn ook weer verschillend zijn denk ik?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hier is het ook standaard met ik geloof 35/36 weken.
Esmee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13
Mida4you schreef:Happydobby schreef:Hier doen ze het ook niet, maar jij word toch overgedragen aan de gyn binnenkort, dan krijg je elke afspraak een echo.
Is dat zo? Dat als je wordt overgedragen aan de gyn dat je elke keer een echo krijgt? Ik wordt namelijk met 36 weken over gedragen aan de gyn. Dit zal per gyn ook weer verschillend zijn denk ik?
Ik heb elke keer dat ik bij de gyn was nog een echo gehad. Bij de verloskundige luisterden ze altijd even het hartje met de doptone, de gyn pakt gewoon het echoapparaat.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Hier doen ze niet standaard een liggingsecho, ook al hebben ze een eigen echoapparaat.
Mijn ervaring is dat als ze enigzins twijfelen, ze echt wel een echo doen.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
+1Pink! schreef:Hier is een liggingsecho standaard.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik heb met 12 en 20 weken een echo gehad. Met 32 en 36 weken een groeiecho ivm het gewicht van de oudste.
Ook kreeg ik bij elke controle bij de gyn een echo vanaf 36 weken.
Ook kreeg ik bij elke controle bij de gyn een echo vanaf 36 weken.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Hier ook standaard met 34 weken geloof ik.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Volgens mij niet. Ik krijg een 20 weken echo en dat is de laatste, tenzij er iets aan de hand is. Onze vk heeft inwendige echo apparatuur, dus in het begin heb ik wel 3 echo's gehad (6,8 en 10 weken).
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Maar niet denken dat je een hele uitgebreide echo krijgt elke keer. Ik kreeg ook elke keer bij de gyn een echo maar was van hup hartje klopt, even kijken naar het hoofdje en weg was het beeld weer.Jasmine schreef:Mida4you schreef:Happydobby schreef:Hier doen ze het ook niet, maar jij word toch overgedragen aan de gyn binnenkort, dan krijg je elke afspraak een echo.
Ik heb elke keer dat ik bij de gyn was nog een echo gehad. Bij de verloskundige luisterden ze altijd even het hartje met de doptone, de gyn pakt gewoon het echoapparaat.
Deze keer heb ik met 30w een (standaard) groeiecho gehad. Bij T. deden ze dat nog niet.
Een liggingsecho heeft alleen zin als er twijfel is over de ligging. Over t algemeen kan de vk goed voelen hoe n baby ligt.
Echo's zijn niet echt prettig voor baby's dus ik zou t ook niet doen als t niet nodig is.
Een liggingsecho heeft alleen zin als er twijfel is over de ligging. Over t algemeen kan de vk goed voelen hoe n baby ligt.
Echo's zijn niet echt prettig voor baby's dus ik zou t ook niet doen als t niet nodig is.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb bij de gyn maar 1x n echo gehad toen ik minder leven voelde, andere afspraken niet.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Mida4you schreef:Happydobby schreef:Hier doen ze het ook niet, maar jij word toch overgedragen aan de gyn binnenkort, dan krijg je elke afspraak een echo.
Dat wist ik ook niet, ik moet ook vanaf 36 wk naar de gyn, ben benieuwd dan of ik dan een echo krijg.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
ik heb met 30 weken een echo gehad speciaal voor de placenta. en met 35 weken een groei en liggingsecho gehad omdat ze dachten dat het aan de kleine kant zou zijn. Nu doen ze dat hier ook sowieso standaard.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
koNijntje schreef:Hier doen ze niet standaard een liggingsecho, ook al hebben ze een eigen echoapparaat.
Dit (gaat om zelfde vk )
Hier beide keren wel gehad ivm vermoeden stuit. Had ze beide keren mooi mis
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Teddyaapje schreef:Deze keer heb ik met 30w een (standaard) groeiecho gehad. Bij T. deden ze dat nog niet.
Dit wist ik helemaal niet, nog nooit gehoord ook. Hier in België krijgen we iedere maand (bij elke controle) een echo en de laatste weken minimaal een keer per 14 dagen. Bij de jongste liep ik bijna 2 weken over tijd, vanaf de uitgerekende datum moest ik iedere 4 dagen ook nog eens een half uur aan de monitor om de hartslag van de baby te controleren.
Ik vond het wel fijn en geruststellend, de gynaecoloog weet zo altijd precies hoe de kleine ervoor staat/ligt. Geen verrassing tijdens de bevalling dat het kindje ineens anders blijkt te liggen dan gedacht of zo.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Buik(jes) topic
» Wat vonden jullie nou écht leuk om te krijgen?
» Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?
» Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?
» nav...krijgen jullie weleens complimenten over ...
» Wat vonden jullie nou écht leuk om te krijgen?
» Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?
» Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?
» nav...krijgen jullie weleens complimenten over ...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: