ontdooide borstvoeding
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
ontdooide borstvoeding
ik heb gisteravond een voeding uit de diepvries gehaald om te ontdooien zodat ze vandaag een flesje van deze melk kan proberen....
nu heb ik het net opgewarmt en het smaakt anders dan verse melk
hoe weet je eigenlijk of het niet goed meer is?
had gisteravond namelijk een flesje opgewarmd met melk die 2 dagen in de koelkast stond en dit heb ik na het verwarmen weggegooid want vond het erg vies ruiken en smaken ( wel anders als die nu uit de diepvries)
nu heb ik het net opgewarmt en het smaakt anders dan verse melk
hoe weet je eigenlijk of het niet goed meer is?
had gisteravond namelijk een flesje opgewarmd met melk die 2 dagen in de koelkast stond en dit heb ik na het verwarmen weggegooid want vond het erg vies ruiken en smaken ( wel anders als die nu uit de diepvries)
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: ontdooide borstvoeding
Ja dat kan. Melk kan dan bedorven ruiken en ook anders smaken, al schijnt het dan wel goed te zijn. Ik weet niet hoe je kunt controleren of de melk bedorven is. Gewoon goed de datum van het kolven opschrijven en even kijken of de vriezer op de juiste vriestemperatuur is ingesteld.
Zie ook www.borstvoeding.com.
Zie ook www.borstvoeding.com.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Lag het niet aan de vetten in de melk? Dat daar iets mee gebeurde als je het invroor waardoor het een andere geur en smaak kreeg?
Ik zou het gewoon aanbieden (tenzij je niet zeker bent van de datum dat je het hebt ingevroren en of de vriezer het wel goed doet), misschien heeft de kleine er wel geen problemen mee.
En anders moest je het toch voordat je het invroor op het fornuis opwarmen tot het net niet kookte? Dan zou je geen last krijgen van een andere smaak en geur.
Ik zou het gewoon aanbieden (tenzij je niet zeker bent van de datum dat je het hebt ingevroren en of de vriezer het wel goed doet), misschien heeft de kleine er wel geen problemen mee.
En anders moest je het toch voordat je het invroor op het fornuis opwarmen tot het net niet kookte? Dan zou je geen last krijgen van een andere smaak en geur.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb dat eigenlijk nooit gehad ( dat het vies rook en smaakte, nou ja dat laatste vond ik altijd )
Nadat ik het had gekolfd zette ik de datum erop en hield ik me aan de richtlijnen die er voor zijn. ( 5 dagen in de koelkast bewaren, 3 maanden in de vriezer en geloof wel 6 maanden in de diepvries)
Nadat ik het had gekolfd zette ik de datum erop en hield ik me aan de richtlijnen die er voor zijn. ( 5 dagen in de koelkast bewaren, 3 maanden in de vriezer en geloof wel 6 maanden in de diepvries)
Gast- Gast
Als je de richtlijnen volgt en je zet netjes de kolfdatum op het flesje moet het wel goed gaan. Volgens mij kan de smaak van moedermelk erg verschillen ook de kleur dus daar zou ik me niet druk ook maken. Anders ff op internet zoeken. Ik zou ook zo niet weten hoe je kan controleren of het bedorven is. Kijk anders idd even op de site die Darius opnoemde. Daar heb ik ook heel vaak gekeken als ik iets niet wist.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: