Onbekenden verrassen
+23
Zora
Exogenesis
Phileine
Roza
Nyx
xxjojootjexx
Beachgirl
Sayuri
*Bloempje*
Sea of Trees
Blair
Vanilla Queen
Pineco
Pompoen
Sadie_
SoGood
Ragazza
Jezzie
Engelse Drop
Silver
Marin
Antibes
Siamsa
27 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Onbekenden verrassen
Ja hoor, waarom niet, ik vind het leuk als ik wat kan betekenen voor mensen, bekend of onbekend.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Wat is dat toch met dat ok doei?
Ik help wel eens mensen ja, met de kleinere dingen zoals buggy's uit de bus tillen, iets pakken voor iemand. Maar ik betaal ook wel eens de boodschappen voor iemand voor me bij de kassa, als ze geld tekort komen.
Ik help wel eens mensen ja, met de kleinere dingen zoals buggy's uit de bus tillen, iets pakken voor iemand. Maar ik betaal ook wel eens de boodschappen voor iemand voor me bij de kassa, als ze geld tekort komen.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sea of Trees schreef:Wat is dat toch met dat ok doei?
Dat is van Kakhiel volgens mij.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ah oke, weer een gekke trend dus.Marin schreef:Sea of Trees schreef:Wat is dat toch met dat ok doei?
Sea of Trees- Kletskop
Sea of Trees schreef:Wat is dat toch met dat ok doei?
Dit zou mij eerlijk gezegd een brug te ver zijn, tenzij het iemand is die ik persoonlijk ken. Over welk bedrag heb je het dan?
Vorige week stond een oud vrouwtje voor me in de rij en zij bleek de verkeerde pinpas te hebben meegenomen. Hoewel ik het ontzettend sneu voor haar vond, kwam het niet in me op om dan maar de hele kar voor haar af te rekenen.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Nee, uiteraard ga ik niet de hele kar boodschappen betalen maar als het om een klein bedrag gaat, zeg maar tot 5 euro, dan doe ik dat meestal wel hoor.
Het ligt trouwens geheel aan mijn bui en omstandigheden hoor, voor een oud vrouwtje/mannetje zou ik zoiets sneller doen dan bijv. een puber die bier koopt.
Het ligt trouwens geheel aan mijn bui en omstandigheden hoor, voor een oud vrouwtje/mannetje zou ik zoiets sneller doen dan bijv. een puber die bier koopt.
Sea of Trees- Kletskop
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit zo'n situatie heb meegemaakt (dat iemand een klein bedrag tekort kwam), maar ik zou het volgens mij nog steeds niet gauw doen. Ben ik toch niet zo behulpzaam als ik zelf altijd dacht
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
@ Carrie: nee hoor, is niet bedoeld om een veer in mijn eigen reet te steken, jammer dat je dat zo ziet. Maar had ook wel verwacht dat een aantal mensen zo zouden reageren. Desondanks toch maar topic geopend. Ik was gewoon benieuwd naar verhalen van anderen , vind ik leuk om lezen, dat mensen dan echt verrast zijn. Dat je net iets verder gaat dan de standaard dingen (want uiteraard vind ik hulp bieden bij de standaard dingen ook doodnormaal). Ik vroeg mij het gewoon af gisteren, en als inleiding heb ik mijn eigen voorbeeld gebruikt. Kan ik dan ook weer 'inspiratie' mee opdoen. Dat voorbeeld van SoT is ook een mooie trouwens:)
Laatst aangepast door Siamsa op ma 1 jul 2013 - 23:25; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Als het om kleine dingetjes gaat doe ik dat ook altijd wel!
Mensen de weg uitleggen, helpen als ze ergens in de winkel niet bij kunnen, mensen voorlaten bij de kassa die een mandje met weinig spullen hebben terwijl ik een halve/hele kar vol heb. Of idd mensen die iets in/uit de auto willen tillen en niet helemaal lukt.
Laatst nog 2x een ouder echtpaar geholpen bij de parkeerautomaat, ze vonden het lastig met hun pasje te betalen en met muntgeld kon daar niet.
Mensen de weg uitleggen, helpen als ze ergens in de winkel niet bij kunnen, mensen voorlaten bij de kassa die een mandje met weinig spullen hebben terwijl ik een halve/hele kar vol heb. Of idd mensen die iets in/uit de auto willen tillen en niet helemaal lukt.
Laatst nog 2x een ouder echtpaar geholpen bij de parkeerautomaat, ze vonden het lastig met hun pasje te betalen en met muntgeld kon daar niet.
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Sea of Trees schreef:Ah oke, weer een gekke trend dus.Marin schreef:Sea of Trees schreef:Wat is dat toch met dat ok doei?
Vond het eerst grappig, toen alleen Carrie (geloof ik) het deed. Nu zie ik het overal en vind ik het flauw worden.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Sadie_ schreef:Carrie schreef:Sadie_ schreef:Harrison schreef:Nee, doei, iedereen zoekt het maar lekker zelf uit.
Ik doe het wel regelmatig maar ik krijg heel vaak gekke blikken! Laatst stonden mensen in de stad waar ik woon met een kaart een beetje moeilijk te kijken en te wijzen dus ik gevraagd of ik kon helpen maar ik kreeg een hele rare blik en daarna riepen ze nee nee we weten het wel hoor. Om daarna allebei een andere kant op te lopen Misschien zie ik er uit als een enge stalker.
Hallo zeg, ben jij hier nieuw? Ik vind je zo leuk schrijven en je avatar en onderschrift is helemaal de bom.
Ok doei.
Ik ben niet echt nieuw, ik ben hier lang niet geweest maar ik was voorheen Maddy/Darcy/Fauve Dankjewel!
On-topic, ik vind dat zelf ook normaal maar heel veel mensen niet hoor. Ok doei!
OOOOh ben jij het!
Gast- Gast
Ik vond het altijd al irritant.Sayuri schreef:Sea of Trees schreef:Ah oke, weer een gekke trend dus.Marin schreef:Sea of Trees schreef:Wat is dat toch met dat ok doei?
Vond het eerst grappig, toen alleen Carrie (geloof ik) het deed. Nu zie ik het overal en vind ik het flauw worden.
Sea of Trees- Kletskop
Sea of Trees schreef:Nee, uiteraard ga ik niet de hele kar boodschappen betalen maar als het om een klein bedrag gaat, zeg maar tot 5 euro, dan doe ik dat meestal wel hoor.
Dat doe ik ook wel eens.. Denk dat het me toch wel zo'n 2x per jaar overkomt ofzo.. Toevallig nog vorige week toen een klein meisje twee broden en melk en wat andere "volwassen boodschappen" kwam halen en ook niet genoeg geld had, omdat er iets met de aanbiedingen niet helemaal klopte ofzo. Toen heb ik ook 1.75 bijgelegd. Vijf euro zou me al teveel worden overigens. Denk dat ik tot 2.50 of misschien 3 het zou overwegen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb dat ook wel eens gedaan inderdaad. Ook een keer een oud meneertje die zijn pincode niet meer wist, dat ging toen echt om een half brood en een pak melk, dus toen heb ik het betaald, vond het zo zielig!
Gast- Gast
Harrison schreef:Ik heb dat ook wel eens gedaan inderdaad. Ook een keer een oud meneertje die zijn pincode niet meer wist, dat ging toen echt om een half brood en een pak melk, dus toen heb ik het betaald, vond het zo zielig!
Ahh dat is zielig ja!
Sea of Trees- Kletskop
Heb het een keertje in de bus gehad, ovkaartje van vrouwtje voor me deed het niet en de buschaffeur deed heel knorrig daarover want ze had ook niet voldoende geld bij zich om een normaal kaartje te kopen want ze ging blijkbaar nooit met de bus dus ze wist de tarieven niet en vertrouwde gewoon op haar ovkaartje, dat was iets van €2,50. Dat heb ik toen voor haar betaald. De week erop was ik op vakantie, en het blijkt dat ze daar elke dag heeft staan wachten op me om me het geld terug te geven. Toen ik na m'n vakantie weer in het bushokje stond te wachten kwam ze aangerend met geld, had echt niet gehoeven, maar vond het wel lief .
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Harrison schreef:Ik heb dat ook wel eens gedaan inderdaad. Ook een keer een oud meneertje die zijn pincode niet meer wist, dat ging toen echt om een half brood en een pak melk, dus toen heb ik het betaald, vond het zo zielig!
Haha, daar zou ik ook voor smelten inderdaad. Ik vind dat gewoon zo sneu als ze zich dan helemaal ongemakkelijk staan te voelen en je het zo makkelijk op kunt lossen met een klein bedrag dat ik ook 4x in de week op de uni aan een cappuccino uitgeef..
Antibes- Ratel
Blair schreef:Heb het een keertje in de bus gehad, ovkaartje van vrouwtje voor me deed het niet en de buschaffeur deed heel knorrig daarover want ze had ook niet voldoende geld bij zich om een normaal kaartje te kopen want ze ging blijkbaar nooit met de bus dus ze wist de tarieven niet en vertrouwde gewoon op haar ovkaartje, dat was iets van €2,50. Dat heb ik toen voor haar betaald. De week erop was ik op vakantie, en het blijkt dat ze daar elke dag heeft staan wachten op me om me het geld terug te geven. Toen ik na m'n vakantie weer in het bushokje stond te wachten kwam ze aangerend met geld, had echt niet gehoeven, maar vond het wel lief .
Wow haha!
Antibes- Ratel
Als ik ergens een parkeerkaartje heb gekocht en er staat nog min. een kwartier op dan kijk ik altijd wel even of ik toevallig net iemand zie parkeren en dan vraag ik even hoe lang ze nodig hebben.
Vooral bij de supermarkt ben ik vaak sneller klaar dan ik van tevoren dacht en kan er zo nog iemand een half uur met mijn kaartje parkeren dus dan bied ik wel eens mijn kaartje aan.
Gelukkig kan dat hier nog en hoef je nog geen kenteken in te vullen als je een parkeerkaartje wil trekken.
Vooral bij de supermarkt ben ik vaak sneller klaar dan ik van tevoren dacht en kan er zo nog iemand een half uur met mijn kaartje parkeren dus dan bied ik wel eens mijn kaartje aan.
Gelukkig kan dat hier nog en hoef je nog geen kenteken in te vullen als je een parkeerkaartje wil trekken.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Beachgirl schreef:
Dat hoeft hier ook niet nee, heb er ook nog nooit van gehoord. Maar als ik het goed begrijp is dat dus wel het geval in sommige andere steden?
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Siamsa schreef:Beachgirl schreef:
Dat hoeft hier ook niet nee, heb er ook nog nooit van gehoord. Maar als ik het goed begrijp is dat dus wel het geval in sommige andere steden?
Ja, in mijn buurt in Amsterdam waar ik woonde is dat al paar jaar zo..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Siamsa schreef:Beachgirl schreef:
Ja, in mijn buurt in Amsterdam waar ik woonde is dat al paar jaar zo..
Klopt, was pas in Amsterdam en zag het toen ook voor het eerst. Je kenteken komt dan echt op je kaartje te staan en die kun je dus niet meer aan iemand anders geven als je nog tijd over hebt.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Siamsa schreef:Beachgirl schreef:
Ja dat is hier nu ook bij onze supermarkt (gelukkig nog wel gratis parkeren hier voor de deur). F-ing irritant, want dat apparaat werkt ook voor geen meter, je moet echt ONDER de letter drukken op het scherm, da's toch niet logisch?! Ik heb laatst overigens nog wel een oude vrouw daar bij geholpen omdat ze dat touch screen niet snapte!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Beachgirl schreef:Als ik ergens een parkeerkaartje heb gekocht en er staat nog min. een kwartier op dan kijk ik altijd wel even of ik toevallig net iemand zie parkeren en dan vraag ik even hoe lang ze nodig hebben.
Dit doe ik ook altijd, vind het zo zonde als er dubbel betaalt wordt..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik laat weleens iemand voor bij de kassa. Gisteren nog. Had zelf weinig, maar de jongen achter me had zijn handen vol. Nou, ga maar even voor hoor. En dan zeggen:"Dank u wel, mevrouw". Grmbl! Daar kan ik maar niet gewend aan raken.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: