Onbekenden verrassen
+23
Zora
Exogenesis
Phileine
Roza
Nyx
xxjojootjexx
Beachgirl
Sayuri
*Bloempje*
Sea of Trees
Blair
Vanilla Queen
Pineco
Pompoen
Sadie_
SoGood
Ragazza
Jezzie
Engelse Drop
Silver
Marin
Antibes
Siamsa
27 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Onbekenden verrassen
Ik ging net hardlopen en toen ik net was begonnen zag ik bij de bushalte vlakbij mijn huis een ouder echtpaar staan. Toen ik terugkwam van mijn rondje (klein rondje van een kwartier, ben net begonnen met Evy) zag ik ze nog steeds staan en ik dacht 'waarom bied ik ze niet aan om ze naar het station of hun huis te brengen als dat in de buurt is?'. Ik ben naar ze toe gelopen en vroeg aan ze waar ze naartoe moeten en of ze nog lang op de bus moeten wachten. Bleek dat de mevrouw naar een wijk hier in de stad moest en dat haar man niet met haar meeging maar dat hij bij haar bleef wachten omdat ze niet alleen durfde te wachten (aaaw:heart:). Net toen ik haar vertelde dat ik haar anders wel thuis af wil zetten met mijn auto, kwam de bus aangereden. De mevrouw bedankt mij hartelijk voor het aanbod terwijl ze haar hand op mijn schouder legde. Ik zei gedag en toen ik wegliep hoorde ik haar tegen haar man zeggen dat ze het zo lief van mij vond.
Helpen jullie ook weleens spontaan onbekende mensen? Ik ben van plan om vaker te gaan letten op mensen die ik spontaan hulp aan zou kunnen bieden, ik werd er echt blij van dat ik die mensen verraste als het ware, want dat hadden ze echt niet verwacht. Ik zou echt teleurgesteld in mezelf zijn geweest als ik niet op dat echtpaar af was gestapt, dan had ik er waarschijnlijk de hele avond nog aan gedacht.
Edit: En dan doel ik op iets andere dingen dan bijvoorbeeld iets oprapen als iemand iets laat vallen, maar echt dingen die mensen echt niet verwachten op dat moment.
Helpen jullie ook weleens spontaan onbekende mensen? Ik ben van plan om vaker te gaan letten op mensen die ik spontaan hulp aan zou kunnen bieden, ik werd er echt blij van dat ik die mensen verraste als het ware, want dat hadden ze echt niet verwacht. Ik zou echt teleurgesteld in mezelf zijn geweest als ik niet op dat echtpaar af was gestapt, dan had ik er waarschijnlijk de hele avond nog aan gedacht.
Edit: En dan doel ik op iets andere dingen dan bijvoorbeeld iets oprapen als iemand iets laat vallen, maar echt dingen die mensen echt niet verwachten op dat moment.
Laatst aangepast door Siamsa op ma 1 jul 2013 - 23:09; in totaal 5 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Re: Onbekenden verrassen
Hmm, niet in de trant van iemand een lift aanbieden (maar ik heb ook geen auto haha), maar wel bij kleinere dingen. Iemand die loopt te hannessen met twee tassen en een deur ofzo. Of als iemand zijn fiets niet uit de kudde fietsen krijgt. Of als iemand iets laat vallen. Of een foto van hen beiden aanbieden als je toeristen foto's van elkaar ziet nemen op een mooi plekje.
Allemaal hele kleine dingetjes, niet echt bijzonder ofzo. Denk dat de meeste mensen dat wel doen (mag ik toch hopen).
Allemaal hele kleine dingetjes, niet echt bijzonder ofzo. Denk dat de meeste mensen dat wel doen (mag ik toch hopen).
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ah wat lief van je! Ja ik doe ook wel eens zoiets. Natuurlijk niet met autorijden, maar wel andere dingen. Ik heb wel eens een Amerikaans meisje op Schiphol geholpen met haar trein uitzoeken op m'n iPhone enzo, even alle treintijden in de NS app uitzoeken en waar ze precies moet overstappen enzo, en dan uitschrijven op een papiertje zodat ze het zelf kon bewaren. Of mensen die de weg vroegen gewoon even op Google Maps op m'n telefoon laten zien zodat het duidelijk was, en dan een stukje meelopen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Ah wat lief van je! Ja ik doe ook wel eens zoiets. Natuurlijk niet met autorijden, maar wel andere dingen. Ik heb wel eens een Amerikaans meisje op Schiphol geholpen met haar trein uitzoeken op m'n iPhone enzo, even alle treintijden in de NS app uitzoeken en waar ze precies moet overstappen enzo, en dan uitschrijven op een papiertje zodat ze het zelf kon bewaren. Of mensen die de weg vroegen gewoon even op Google Maps op m'n telefoon laten zien zodat het duidelijk was, en dan een stukje meelopen.
Dat soort dingen ook beide wel gedaan. Ik denk dat ik een hele waslijst kan maken van die kleine dingetjes. Kleine moeite, jij blij, zij blij en the world a better place!
Antibes- Ratel
Ja, die kleine dingetjes zijn inderdaad soort vanzelfsprekend (als iemand iets laat vallen ofzo), daar denk je niet eens meer over na. Maar dit had ik echt nog nooit gedaan, eigenlijk. Vond het zo sneu dat ze daar al zo lang stonden in het bijna donker.
Siamsa- Prater
Nu woon ik niet echt bepaald in de bewoonde wereld. Dus iemand een lift aanbieden zou ik niet doen.
Wel wordt mij de laatste tijd uit overwachte hoek vaak hulp geboden als ik de boodschappen doe. Ergens niet bij kan, sta te klooien bij mijn auto. Zelf ga ik er meer mee doen, want het is zo fijn even dat ene kleine beetje extra hulp. Zonder je meteen bezwaard te voelen.
Wel wordt mij de laatste tijd uit overwachte hoek vaak hulp geboden als ik de boodschappen doe. Ergens niet bij kan, sta te klooien bij mijn auto. Zelf ga ik er meer mee doen, want het is zo fijn even dat ene kleine beetje extra hulp. Zonder je meteen bezwaard te voelen.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, heel vaak. Meestal kleine dingen, zoals iets oprapen wat iemand laat vallen, of iemand even helpen met een deur die moeizaam opengaat, of een buggy de trap ophijsen etc.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Marin schreef:Ah wat lief van je! Ja ik doe ook wel eens zoiets. Natuurlijk niet met autorijden, maar wel andere dingen. Ik heb wel eens een Amerikaans meisje op Schiphol geholpen met haar trein uitzoeken op m'n iPhone enzo, even alle treintijden in de NS app uitzoeken en waar ze precies moet overstappen enzo, en dan uitschrijven op een papiertje zodat ze het zelf kon bewaren. Of mensen die de weg vroegen gewoon even op Google Maps op m'n telefoon laten zien zodat het duidelijk was, en dan een stukje meelopen.
Dat soort dingen zijn ook altijd super fijn ja! Ik weet nog heel goed dat toen ik in Dublin was met een vriendin, wij werkelijk elke keer door iemand werden aangesproken als wij stil stonden met een stadskaart in onze handen. Zo fijn was dat, want we wisten op die momenten echt niet welke kant we op moesten, haha. (Daar staan de inwoners van Dublin om bekend, hoorden we later.)
Siamsa- Prater
Engelse Drop schreef:Ja, heel vaak. Meestal kleine dingen, zoals iets oprapen wat iemand laat vallen, of iemand even helpen met een deur die moeizaam opengaat, of een buggy de trap ophijsen etc.
Of buggy's uit de trein/bus tillen!
En dingen pakken voor mini-mensjes in de supermarkt, doe ik ook vaak haha!
Antibes- Ratel
Haha, mini-mensjes
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Laatst stond ik bij de supermarkt mijn dochter uit de auto te halen, toen er naast mij een bejaarde vrouw aan kwam rijden. Ze wilde haar rollator vanaf de achterbank uit de auto tillen. Ik was zelf ook nog bezig, anders wilde ik haar gaan helpen. Toen liep er een jongen van een jaar of 17 voorbij en bood aan om die vrouw te helpen. Daarna bleef die vrouw tegen mij zeggen, 'wat lief he van zo'n jongen, dat hij mij zomaar hielp'. Ik vond het ook heel goed dat die jongen het zag en ook hielp.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Laatst parkeerde ik bij de supermarkt, zag ik een meisje naast haar fiets staan, bleek dat haar snelbinders helemaal in haar achterwiel verstrikt waren geraakt. Ze zag er zo hulpeloos uit dat ik haar maar even te hulp ben geschoten. Het was nog een heel gedoe, maar ik heb de snelbinders los weten te krijgen, en toen kon het meisje haar weg weer vervolgen. (ik had wel vieze handen achteraf )
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Antibes schreef:Engelse Drop schreef:Ja, heel vaak. Meestal kleine dingen, zoals iets oprapen wat iemand laat vallen, of iemand even helpen met een deur die moeizaam opengaat, of een buggy de trap ophijsen etc.
Of buggy's uit de trein/bus tillen!
En dingen pakken voor mini-mensjes in de supermarkt, doe ik ook vaak haha!
Hahaha, ja mini-mensen help ik ook vaak! Ik word dan ook vaak om hulp gevraagd in de supermarkt.
Pas was er een vrouw/meisje (mijn leeftijd) overdag, op straat heel hard aan het huilen. Ze was helemaal alleen, toen heb ik ook wel gevraagd of ik iets voor haar kon doen. Vond het zo verdrietig.
Verder buggy's, deuren openhouden enz. Lift aanbieden zou ik niet zo gauw doen, wel erg lief van je!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Harrison schreef:Nee, doei, iedereen zoekt het maar lekker zelf uit.
Ik doe het wel regelmatig maar ik krijg heel vaak gekke blikken! Laatst stonden mensen in de stad waar ik woon met een kaart een beetje moeilijk te kijken en te wijzen dus ik gevraagd of ik kon helpen maar ik kreeg een hele rare blik en daarna riepen ze nee nee we weten het wel hoor. Om daarna allebei een andere kant op te lopen Misschien zie ik er uit als een enge stalker.
Sadie_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13
Harrison schreef:Nee, doei, iedereen zoekt het maar lekker zelf uit.
Haha!
Ja vind het ook een beetje een raar topic, tuurlijk help ik mensen wanneer ik zie dat ze hulp nodig hebben, lijkt me niet meer dan normaal.
Of wilde je gewoon even een veer in je eigen bibs steken?
Laatst aangepast door Carrie op ma 1 jul 2013 - 22:01; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Sadie_ schreef:Harrison schreef:Nee, doei, iedereen zoekt het maar lekker zelf uit.
Ik doe het wel regelmatig maar ik krijg heel vaak gekke blikken! Laatst stonden mensen in de stad waar ik woon met een kaart een beetje moeilijk te kijken en te wijzen dus ik gevraagd of ik kon helpen maar ik kreeg een hele rare blik en daarna riepen ze nee nee we weten het wel hoor. Om daarna allebei een andere kant op te lopen Misschien zie ik er uit als een enge stalker.
Hallo zeg, ben jij hier nieuw? Ik vind je zo leuk schrijven en je avatar en onderschrift is helemaal de bom.
Ok doei.
Gast- Gast
Haha! Ik vraag ook altijd of ik kan helpen inderdaad als iemand staat te stuntelen met de kaart oid. Kleine moeite!
En met foto's vraag ik altijd of ik er even een van hen samen moet maken. Maar soms photobomb ik ook als ik er toevallig achterlangs fiets haha! Sorry .
En met foto's vraag ik altijd of ik er even een van hen samen moet maken. Maar soms photobomb ik ook als ik er toevallig achterlangs fiets haha! Sorry .
Gast- Gast
Haha ja en toch zie ik dan genoeg mensen door lopen. Of zoals in de trein met een buggy ofzo. Er zijn echt niet altijd mensen die helpen.
Ik ben trouwens een mini-mensje, So Good, en ik waardeer dat soort hulp heel erg.
Ik ben trouwens een mini-mensje, So Good, en ik waardeer dat soort hulp heel erg.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Haha ja en toch zie ik dan genoeg mensen door lopen. Of zoals in de trein met een buggy ofzo. Er zijn echt niet altijd mensen die helpen.
Kleine mensen vragen op festivals serieus ook vaak of ik iemand voor ze wil zoeken. Hahaha.
Gast- Gast
Toch handig!
Marin- Lady Post-a-lot
Carrie schreef:Sadie_ schreef:Harrison schreef:Nee, doei, iedereen zoekt het maar lekker zelf uit.
Hallo zeg, ben jij hier nieuw? Ik vind je zo leuk schrijven en je avatar en onderschrift is helemaal de bom.
Ok doei.
Ik ben niet echt nieuw, ik ben hier lang niet geweest maar ik was voorheen Maddy/Darcy/Fauve Dankjewel!
On-topic, ik vind dat zelf ook normaal maar heel veel mensen niet hoor. Ok doei!
Sadie_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13
Ragazza schreef:Laatst parkeerde ik bij de supermarkt, zag ik een meisje naast haar fiets staan, bleek dat haar snelbinders helemaal in haar achterwiel verstrikt waren geraakt. Ze zag er zo hulpeloos uit dat ik haar maar even te hulp ben geschoten. Het was nog een heel gedoe, maar ik heb de snelbinders los weten te krijgen, en toen kon het meisje haar weg weer vervolgen. (ik had wel vieze handen achteraf )
Doet mij denken aan die keer dat ik achter een brugpieper fietste die onderuit ging door de gladheid. Ze had niks maar haar ketting lag er af en ze moest huilen omdat ze te laat op school zou komen omdat ze niet wist hoe dat moest dus toen heb ik haar ketting er weer op gedaan voor haar. Over smerige handen gesproken .
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Wat goed dat je terug bent, ik vond jou altijd zo leuk schrijven! (je kent mij verder niet hoor, ik ben wel nieuw, maar las al jaren mee)
En on topic, ik vind het ook niet meer dan normaal om iemand te helpen. Ben laatst nog voor iemand uit gereden om hem een restaurant te wijzen, dat ligt echt in de middle of nowhere en zijn TomTom had het begeven. Was makkelijker dan uitleggen, want dan was hij er geheid nooit aangekomen ;-)
En on topic, ik vind het ook niet meer dan normaal om iemand te helpen. Ben laatst nog voor iemand uit gereden om hem een restaurant te wijzen, dat ligt echt in de middle of nowhere en zijn TomTom had het begeven. Was makkelijker dan uitleggen, want dan was hij er geheid nooit aangekomen ;-)
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
De laatste keer dat ik iemand spontaan wilde helpen kreeg ik een knal voor m'n kop en werd aan mijn nek opgetild tegen de muur aan.
Zo kan vriendelijkheid ook beloond worden
Sindsdien ben ik niet meer zo hulpvaardig. Ga je op je muil? Jammer dan, had je je voeten maar op moeten tillen.
Ik wil heus nog wel eens een kindje oprapen dat met de fiets is omgevallen, of een oudje naar de overkant slepen wanneer het niet durft.
En verder alleen mensen die plotseling ter aarde storten door iets dat lijkt op falen van de lichamelijke circulatie zal ik ongetwijfeld helpen,
maar verder is het ieder voor zich hoor.
Zo kan vriendelijkheid ook beloond worden
Sindsdien ben ik niet meer zo hulpvaardig. Ga je op je muil? Jammer dan, had je je voeten maar op moeten tillen.
Ik wil heus nog wel eens een kindje oprapen dat met de fiets is omgevallen, of een oudje naar de overkant slepen wanneer het niet durft.
En verder alleen mensen die plotseling ter aarde storten door iets dat lijkt op falen van de lichamelijke circulatie zal ik ongetwijfeld helpen,
maar verder is het ieder voor zich hoor.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: